Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem: 1992

  • Dátum | 2009.11.18 12:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Legújabb történelemóránkon röpke 17 évet ugrunk vissza az időben, hogy megnézzük milyen gyöngyszemek láttak napvilágot kedvenc számítógépünkre 1992-ben. Bár nem voltunk híján folytatásoknak sem, bátran mondhatom, hogy egy-két műfajteremtő alkotás is akadt ebben az esztendőben, melyek természetesen a cikkből sem maradhattak ki. Nem is húzom tovább a szót, lássuk miből élünk.

A király küldetése – sokadik felvonás

Ha egy műfajt kellene kiválasztani, ami élt és virult az 1990-es évek első felében, az biztosan a kalandjáték lenne, ilyen stílusú játékból minden évben kaptunk jó pár említésre méltó darabot, így talán nem meglepő, hogy cikkünkben is eléggé dominálnak ezek a címek. Nem először olvashattok a Sierra King’s Quest szériájáról, mely már a hatodik résznél járt ebben az évben. A Heir Today, Gone Tomorrow alcímű epizód sokak szerint a sorozat legjobbja volt. Elég csak ránézni a képekre és láthatjuk, technikailag valóban impresszív látványt nyújthatott másfél évtizeddel ezelőtt. Színgazdag, részletes grafika tárult a szemünk elé, de a legérdekesebb a játék intrója volt, hiszen a programot elindítva egy teljesen 3D-s animáció fogadta a játékost, márpedig akkoriban ez egyáltalán nem volt mindennapi dolog. A hangokra szintén nem volt panasz, főleg a 2 évvel később kiadott CD-s verzióban, ahol plusz párbeszédek és javított animációk várták a rajongókat. 1992-ben viszont még csak lemezes változat volt, ami azt jelentette, hogy tizenkettő (!) darab floppy-n foglalt helyet a játék. Ami még kiemelkedő volt a hatodik részben, az a sztori és játékmenet tökéletes összhangja. Utóbbit számos érdekes dialógussal és ötletes fejtörővel tarkították a fejlesztők, a történet pedig az egész sorozatot tekintve itt volt a legkiemelkedőbb, amiben nagy szerepe volt Jane Jensennek, aki besegített a korábbi részek írójának, Roberta Williams-nek.

King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow
King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow

Ebben az évben indult útjára egy nagyon humoros kalandjáték sorozat is, a Gobliiins, melyből rögtön két rész is a polcokra került. A sok point ’n click program után felüdülés volt egy másfajta mechanizmussal működő játék, hiszen ezúttal nem a tárgygyűjtögetés és beszélgetés állt a középpontban, hanem a szereplők képességeinek megfelelő használata. A Gobliiins-ban három goblint irányíthattunk, melyek mindegyike rendelkezett egy különleges képességgel. Asgard ütött, mint a bolondóra, így ha valamit össze kellett törni, akkor ő volt a mi ember…, akarom mondani goblinunk. Ignatius töltötte be a mágus szerepét, aki képes volt tárgyakat mozgatni, nagyobbítani vagy épp életre kelteni őket. A harmadik szereplővel, Oups-szal érezhettük magunkat leginkább egy klasszikus point ’n click programban, hiszen egyedül ő tudott felvenni és használni tárgyakat. A játék során folyamatosan váltogatni kellet hőseink között, attól függően, hogy milyen akadály állta utunkat. A második részre (Gobliins 2: The Prince Buffon) kicsit megfogyatkozott a csapat, mivel ezúttal már csak két szereplőt, Fingus-t (az ész) és Winkle-t (az izom) irányíthattuk. Ezúttal már mind a két karakter tudott tárgyakat felvenni, de mindegyik másképp használta a dolgokat. A nagy újdonság az volt, hogy képesek voltunk időzített parancsokat kiadni a goblinoknak, így számos olyan puzzle volt a játékban, mikor egyszerre kellett megcsinálniuk valamit a szereplőknek. A széria megélt még egy harmadik és negyedik részt is, de míg előbbi egy jól sikerült folytatás volt, addig a legújabb epizód – melyről az iPonon is olvashattatok – elég gyengécske alkotás lett.

Gobliiins
Gobliiins


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 25.
    2014. 12. 29. 16:11
    Durva milyen egyszerű még mindig ezen évben is .
  • 24.
    2010. 03. 17. 23:44
    gebana: memoria limtes volt a gyarthato egysegek es epuletek szama. A limit pedig a gep ellenfelekkel kozosen volt. Azaz ahogy pusztitottad az egysegeit es epuleteit ugy tudtal tobbet epitkezni. Ez foleg az utlso palyan volt kellemetlen.
  • 23.
    2010. 02. 02. 20:57
    a dune 2 -ben nekem volt egy olyan bug, vagy nemtudom mi, hogy egy idő után nem engedett egységeket gyártani. pénz volt. és emiatt vesztettem.

    másnál volt ilyen?

    (régi sérelmek )

    x-com & civ -el órákat játszotam. egyfolytában, megszakítás nélkül, de jó is volt. nulla nyelvtudással.
  • 22.
    2010. 01. 13. 12:07
    Az eredeti F15 Strike Eagle PC CD, még mindig ott figyel a polcomon, mint a régi szép idők emléke...
  • 21.
    2009. 11. 26. 21:36
    Pár akkori kedvencemet kipróbáltam.

    A Dune 2 nagyon jó játék volt, de a nehézkes irányítása miatt (egyenként kellett a parancsokat kiadni minden egyes embernek és gépnek) a mai stratégiák mellett nem rúg labdába.

    Meglepő módon a DynaBlaster a maga 16 évével még mindig a legjobb bomberman fajta. Nagy sikere volt ugyan az Atomic Bombermannak, de abba nincs egyjátékos mód (történettel), főleg a többjátékos módja miatt szerették. A TimeBlasters is egész jó, de csak 5 pályája van

    És végül: WOLFENSTEIN !!!!! Zseniális!!! Újra végigjátszottam!!!!! A 2009-es Wolfensteint félretéve!!!!! Egy kicsit nehéz volt megszokni, hogy a kamera túl nagy szögben fordul, nem lehet pontosan célozni, de mindenért kárpótolt a hangulat! Hihetetlen jó zenék mennek a háttérben: az egyik katonainduló, a másik ritmusa a fülben a vér lüktetéséhez hasonlít, a harmadik - a kedvencem - a gyászzene. Ezek a zenék olyan hangulatot kölcsönöznek a játéknak, amitől hamarabb kap frászt az ember!!
    Jó, jó, miután végigjátszottam, utána végigvittem az új Wolfensteint is Jó játék, de a régi jobban tetszett )))
  • 20.
    2009. 11. 24. 19:43
    Örülök ennek a visszatekintő sorozatnak, hisz sok fiatal titán számára teszi nyilvánvalóvá, hogy a 3D előtt is volt élet, sőt, meg merem kockáztatni: a lehengerlő grafika hiányának dacára akkoriban születtek a leghangulatosabb, úgymond valódi játékélményt nyújtó játékok. Ha már Dune II: ezt a szenzációs game-et mindhárom házzal végignyomtam Amigán, nem volt egy fáklyásmenet.
  • 19.
    2009. 11. 22. 19:38
    Az Alone In The Dark hatalmas volt. Igaz hozzám csak 1999-ben került, de sötétedés után nem igen mertem vele játszani még ígysem. Minden el volt benne találva. A Hangulat, a zene, a helyszín. A horror játékoknak mindnek fix kameranézetesnek kellene lenniük.
  • 18.
    2009. 11. 20. 20:05
    Jajj gyerekek, mekkora fless...
    Ezek voltak ám a játékok, komolyan mondom a legtöbb mai szilikonos csili-vili vacak a közelükbe sem ér...
    Anubys-szal egyetértek, mekkora év volt már a '94-es...
    Meg egyébként is, a '90-esek közepe-vége, amikor még nem is nagyon volt net, a lanpartyk, barátok, élmények... Soha nem fog visszajönni
  • 17.
    2009. 11. 20. 08:40
    letöltöttem a master of magic-et megnéztem dos emulátorral...
    nme pörgette be a videokártyám ventijét, de az érzés visszajött igaz csak pár percig "játszottam vele"... asszony megkérdezte mik ezek a bigyók a monitorion
  • 16.
    2009. 11. 19. 18:24
    92' ben a PC* (Piaci Cuccokból semmit nem tudod egy Amigához képest.


    Arról nem is beszélve, hogy mi volt elötte!
  • 15.
    2009. 11. 19. 17:08
    A Return fire lesz az, én is szeretem.

    jaszkari:
    MOM és a MOO is nagy kedvenvceim voltam. Az előbbi '95-ős, míg az utóbbi '93-as (legalábbis a Gamerankings szerint), leginkább ezen két játék miatt emlékezetes számomra ez a két év.

    Remélem, hamarosan jön a következő cikk.
  • 14.
    2009. 11. 19. 15:10
    Hiányoznak a 90-es évek. Egyrészt akkor jöttek ki a mai játékok kb. 95%-ának elődei, másrészt akkor még volt időm játszani...
  • 13.
    2009. 11. 19. 14:45
    jaszkari: 94-es a Master of Magic, én is imádtam
  • 12.
    2009. 11. 19. 12:53
    vagy mégis a Return Fire?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Return_Fire
  • 11.
    2009. 11. 19. 12:30
    pateska : Te a Seek & Destroy nevű játékot keresed, nekem is nagy kedvenc volt.
  • 10.
    2009. 11. 19. 12:18
    Jó kis cikk, kellemes visszaemlékezni mivel játszottam anno 14 évesen
    emlékszem haver adott egy "felturbózott" wolf-ot, ahol a falakon mindenféle pornóképek voltak

    anubys: Tie Fighter, theme park, Úristen mennyit nyomtam!

    A mai játékok közül csak nagyon kevés képes megközelíteni azt az élményszintet, amit ezek a
    régi játékok okoztak (talán Mass Effect-et említhetném csak a közelmúltból vagy Gothic sorozatot).

    Régi nagy kedvencem volt a Master of Magic azt nme tudjátok melyik évben jött ki? Iszonyatosan jól összerakott kis startégia volt
  • 9.
    2009. 11. 19. 10:48
    pateska: Return fire?
  • 8.
    2009. 11. 18. 22:15
    a Wolfi pont rossz példa mert annak aztán akkortájt tényleg csak a csúcsszuper grafikája volt a lényeg
  • 7.
    2009. 11. 18. 20:54
    annyira jók ezek a cikkek olyan jó visszatérni egy kicsit a múltba nagy kár hogy a kinézet a legfontosabb mostanában mert akkor érdekes el tudtunk a wolfenstein 3d-vel is játszani na de mindegy
  • 6.
    2009. 11. 18. 20:42
    Jók ezek a visszatekintések.
    Ráadásul hamarosan elérkezünk a kedvenc évemhez, 1994-hez. Számomra mind a mai napig az a legmeghatározóbb év a játéktörténelemben. A teljesség igény nélkül:
    TIE Fighter, System Shock, Theme Park, Quarantine, Fantasy Empires, Panzer General, Jagged Alliance, Dark Legions, Reunion, Transport Tycoon, Mortal Kombat, Magic Carpet, Warcraft.
    Valamint a '93, '95-ös évek még a kedvenceim, úgyhogy türelmetlenül várom a folytatást!
  • 5.
    2009. 11. 18. 19:49
    Régen volt egy játék amit nagyon szerettem, egy videokártya CD-n volt rajta. 95ös években. Tank, helikopter meg jeep-el lehetett benne menni és be kellett jutni az ellenfélhez ahol fegyverekkel védett terület volt. Ketten is lehetett játszani. Nem tudjátok mi lehetett ennek a játéknak a címe ? Már kb 4 éve vadászok rá sikertelenül. Köszi
  • 4.
    2009. 11. 18. 19:12
    Benne van a cikkben, hogy Dyna Blasternek is hívták kiadástól függően.
  • 3.
    2009. 11. 18. 18:24
    ha jól emlékszem, a bomerman-t nem úgy hívták, nem? nálam Dyna névet ismerős. emlékszem, amikor megkaptuk az első számítógépünket, ez meg a mario ment el rajta. ezzel ketten marhára el tudtunk szórakozni.

    meg a fox-os játék...általános 1-ben azért kaptam fekete pontot, mert a napközis néni "parancsa" ellenére ott maradtam a számtech szakkörön, hogy játszhassak vele. egyébként akkor az egy nehéz játék volt számomra.
  • 2.
    2009. 11. 18. 18:23
    92ben születtem
  • 1.
    2009. 11. 18. 15:34
    Mint mindig, most is király a cikk! Tessék csak folytatni, megmutatni az új generációknak, hogy miken is nőttünk föl, nekünk meg nosztalgia (Hú de öregnek érzem ilyenkor magam )