Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Pathfinder Adventures – Pörögnek a lapok, forognak a kockák

  • Dátum | 2017.07.17 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Én magam nem vagyok egy nagy asztali szerepjátékos. Tudom milyen, kipróbáltam már, de nem játszom, csak számítógépes RPG-kkel, amik azért egy egészen más vonalat képviselnek. Ezzel a játékkal játszva viszont teljesen úgy éreztem magam, mintha egy hagyományos szerepjáték partin lennék. A történetmesélés, a harcok, a karakterek és a statjaik, a rengeteg kockadobálás, minden egyes mozzanata a játéknak ezt az érzetet erősíti. Amennyiben korábban még nem próbáltátok egyik asztali RPG-t sem, sőt, még a Pathfinder univerzumáról sem hallottatok soha, az sem probléma, ez a játék nagyon jó ízelítőt adhat az mindebből, különösebb előzetes ismeret nélkül bele lehet vágni.


Azt viszont már jobb az elején tisztázni, hogy ha korábbi tapasztalatok híján vagytok, meglehetősen nagy erőfeszítést kell beletolni a játék elejébe, körülbelül annyit, mint egy bonyolultabb társasjáték esetében. Az első néhány órában ugyanis a relatíve hosszas tutorial ellenére is szenvedni fogtok, mire megjegyzitek a szabályokat és megismerkedtek a kulcsszavakkal. Erősen ajánlott bogarászni egy kicsit a játékon belüli szószedetet (Glossary), amit eléggé eldugtak, a főmenüben az Options mögé rejtették nem túl logikus módon. Egyébként általában véve igaz a játékra, hogy sokat kell benne olvasni, de ezúttal nem a történet miatt, a rengeteg, kártyákon lévő szövegre célzok, amiket átugrani sem tudtok, mert akkor nem fogjátok tudni mi a helyzet, mit kéne csinálni.

A sztori ezzel szemben nagyon rövid és egyszerű, épp csak annyit nyújt, ami összetartana egy átlagos szerepjátékpartit is. Van egy csomó legyőzendő ellenfél és persze megmentendő városka és emberek, de nincsenek emlékezetes, jól kifejtett karakterek vagy nagyobb lélegzetű sztori, csak pár sor minden szcenárió előtt, hogy azért mégis valami hajtson előre a kampányban a kártyázás élvezetén kívül. A Pathfinder egyébként egy teljesen hagyományos fantasy világot takar, a játék tervezői tulajdonképpen egy módosított D&D-t akartak összehozni, mivel annak egyre újabb szabálymódosításai nem olyan irányban haladtak, mint ami nekik tetszett volna (konkrétan a negyedik kiadás osztotta meg a közönséget). Persze számos más indok is volt a háttérben, licencekkel és jogi dolgokkal a képben, de ebbe most felesleges lenne belemenni. A lényeg az, hogy ez a sztori Golarion földjén játszódik, amiből nem túl sokat mutat, épp csak annyit tudunk meg róla, hogy vannak rajta gonosz varázslók és sárkányok, no meg csinos arcú tündék, marcona törpék, tűzrőlpattant gnómok és persze találkozhatunk a többi ismert fantasy népséggel is. Ettől függetlenül panaszra különösebb okunk nem lehet, a játékmenetet kiszolgálta és az alaphangulatot perfektül megteremtette ez a kis történet. Szóval ideje rátérni a lényegre, hogy milyen játék is a Pathfinder Adventures!


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2017. 07. 17. 10:56
    Pont Rise of the Runelords-ot mesélek az asztali szerepjátékos csapatomnak.
    Remélem ez a játék nem spoilerezi el a kalandomat, mert az egyik srác elkezdte játszani ezt is... A csatolt képek alapján vannak félelmeim...
  • 1.
    2017. 07. 17. 09:21
    Szerintem nagyon igényes feldolgozása az asztali játéknak. Én végigvittem egy kampányt a dobozos Skulls & Shackles résszel, ami ugyanennek a Pathfinder rendszernek a második része kábé, és a millió kockát számolni meg a még annál is több lapot kevergetni és a helyszíneket összerakni nagyon macerássá tette. Pedig maga a játékmenet szerintem kiváló, nagyon egyedi, hogy gyakorlatilag a hősöd a paklid, és permanens módon lehet erősíteni őket néhány küldetésenként (gyakorlatilag ráírni a lapra, ikszelni 1-1 rubrikát).

    A digitális változatot telefonon próbáltam, ahol teljesen F2P, csak hát mint ilyen persze eléggé korlátoz, hogy aranyat farmolj az újabb fejezetekhez. Viszont ahogy magát a játékot összerakták, az szerintem kiváló, nekem, aki ismeri a szabályrendszert teljesen kézre állt, maximálisan alám dolgozott, kiemelte, mikor mit játszhatok, választhattam mikor mit akarok csinálni, és legfőképpen minden számolást meg kockát összerakott nekem, ezzel a játékidőt kábé 80%-kal lerövidítve az érdemi rész maradt: a karakterek interakciói, és a csapat összedolgozása, ami kábé a legjobb része.

    Egyébként az idő kérdése, amit említesz a cikkben, az nagyban függ attól, hány karaktert viszel egyszerre. Ha csak kettőt, vagy egyet (mert szerintem szólóban is lehet vinni a digitálisban is, bár mérget nem vennék rá, de a dobozosban lehetett), akkor az idő nem probléma, mert ugyanannyi idő van a kevesebb helyszínre, mint több karakterrel, viszont akkor meg az ellenfelek lehetnek keményebbek, főleg a főnökök meg a csatlósaik, hisz kevesebb játékos tud rádobni plusz egy-egy blessinget, vagy támogatást a dobásaidra. Több csapattaggal meg nagyon megnő a felfedező jellegű lapok szerepe, hogy minél hamarabb megtaláljátok a célpontokat, plusz a többiekkel meg érdemes addig a többi helyszínt ideiglenesen bezárni.

    Kicsit elkanyarodtam... Szóval nagyon igényesen összerakott átirat, erősen gondolkozom azon, hogy vagy telefonra, vagy nagygépre megvegyem a teljes csomagot, és aztán nekiessek én is, csak vártam egy kicsit, amíg az esetleges technikai hiányosságokat kivasalják.