Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Pandaleső 2: Mists of Pandaria – immár élesben

  • Dátum | 2012.11.03 12:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

A Mists of Pandaria bétába tett kalandozásainkról szóló cikkünkben már bemutattuk a kezdőterületet, ahonnan a pandaporontyok indulnak hosszú világhódító útjukra, az új pályákat, ahol a veterán kalandozók bővíthetik ki tudományukat zöldségtermesztéssel és kártevőirtással, és betekintettünk a Pet Battle System rejtelmeibe. A szeptember 25-i induláskor beszabadultunk az élő szerverekre is, hogy tapasztalatainkat tovább bővítsük.

A bejelentkezéshez az általunk frekventált négy realm közül egyiken sem kellett sorba állni, de halottunk beszámolót olyan szerverekről is, ahol az indulás napján és az utána következő időszakokban is nehéz volt a bejutás. A várt tömeg helyett csak kisebbfajta nyüzsgésben volt részünk, a panda kezdőterületen a többi kiegészítő indulásakor tapasztalt sokaság helyett csak mérsékelt létszámban voltak jelen a kiscsoportos pandák, mindenki inkább 85-ös karakterét kezdte 90 felé terelgetni, ami helyenként forgalmi dugóhoz vezetett, a küldetéseknél nagy volt a versengés. Az átlag WoW játékos még mindig büszkén szólózik és inkább szenved, izzad, verseng és lesben áll, de nem áll össze party-ba a versenytársakkal - szerencsére ennek az ellenkezőjére is akadt még időnként példa. Az indulás utáni napokban aztán a népesség fokozatosan szétszóródott a különböző területeken, csökkentve ezzel a quest item és szörnylenyúló vetélkedők gyakoriságát.

Örömmel tapasztaltuk, hogy a béta hibáit kijavították, a rendetlenkedő NPC-ket megrendszabályozták, és a megfelelő helyekre bekerültek a hiányzó átvezető filmek is, mindez kellemes élménnyé tette 85-től 90-ig tartó utunkat. Az első pandariai pálya, Jade Forest, amely a bétában csak korlátozottan volt elérhető, kreatív küldetések formájában pár kellemes meglepetést is tartogatott, megerősítve a bétában kialakult véleményünket arról, hogy az összes terület közül ez a legjobban kidolgozott. A szintezés folyamata a béta után is élvezetes maradt, és mivel több pálya és küldetés van, mint amennyi a 90-hez kell, kifejezetten altbarátnak mondható, a nekünk nem tetsző helyeket akár ki is hagyhatjuk.

Pawnda
Pawnda


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2012. 12. 01. 19:43
    Ez a talentredszernek csúfolt valami, hát ez rémes Akárki, akármit mond, ez a kieg az ázsiai célközönséget hivatott elérni Persze, tudom, a Warcraft 3-ban voltak pandák, de akkor is... Catát kipróbáltam eredetin, tetszett, jó volt, de erre úgy döntöttem, nem fogok költeni.

    Inkább játszom egy enyhén bugos, WotLK-s privát szerveren, mintsem ezen a pandás iszonyaton

    (Nevezhettek aminek akartok, annyit nem ér meg nekem ez a játék, hogy fizessek érte havidíjat+ami megvan eredetin, az megvan ott is, ahol játszom (jó társaság, raidek...))
  • 12.
    2012. 11. 06. 14:32
  • 11.
    2012. 11. 06. 13:06
    @kiskoller
    Igen a BC-s quest rewardok kicsit erősek lettek, de őszintén hány ember rohangált anno full tier3 as cuccban? Wotlk-ra őszintén nem emlékszem, hogy ott a tbc-s end kontent cucc meddig tartott ki, de Cata és MoP-ban azért általában csak az utolsó szinteken cseréled le a cuccaidat.
    Igazad van, hogy ráférne egy grafikai újítás, azonban az előnyei közé tartozik azt hiszem, hogy egy kenyérpirítón is elmegy.
    @Manowarfan
    Igazából nem értem, hogy miért gond az, hogy most 10k hp-d van és ezreket ütsz, vagy 100k hp-d van és 10k-at ütsz. Pvp-ben még így is van pár class aki 4-5 sec alatt lenulláz, PVE-ben meg szintén vannak lények akik 2 shottolnak. Mondjuk én pl. szeretek nagy számokat a képernyőn. Tudom, tudom ellensúlyozza a kis ...-et . Amúgy meg terveznek egy stat crunchot, csak nem tudják mikorra fogják időzíteni.
  • 10.
    2012. 11. 05. 17:01
    Kiskoller - a WoW saját in-house motort használ. A Rift Eredetileg Gamebryóval indult, de mostanra gyakorlatilag teljesen lecserélték saját fejlesztésűre. A WoW-ra valóban ráférne egy kis renoválás, de szerintem ezt már nem fogják meglépni, az új MMO-juké a prioritás, és szép lassan kivonják az erőforrásokat a WoW-ból.
  • 9.
    2012. 11. 05. 16:19
    Szerintem Blizznak rebootolni kéne az egész játékot. Rádobni egy modern, bevált motorra, ami kompatibilis legyen az eddigi scriptekkel (Ha belegondolunk hogy kvázi ugyanaz a motor hajtja a Rift-et is akkor nem kell messzire menniük) eltörölni a szintugrásokat a kül kiegekkel (ugye anno a tier 3-as raid cucc ami max-ból esett gyengébb volt mint a BC-ben megjelent questek zöld ajándékai) notmalizálni a fejlődést, és mindenkinek új karaktert kéne ekezdenie természetesen.

    A sok fölösleges instát szépen fel lehetne újítani, de nem mint hülye heroic meg mittuomén milyen nevekkel, hanem minden insta szépen beleillene a fejlődési útba.

    Mindez kerülne egy kieg fejlesztési idejébe és pénzébe.
  • 8.
    2012. 11. 05. 16:04
    Uff!
    Nagyjából 4-5 éve kezdtem el a játékot, azóta kisebb-nagyobb megszakításokkal ugyan, de játszom. Anno a BC világába csöppentem bele, és azt kell mondjam, szerintem a kiegek közül az sikerült a legjobbra! Minden téren élvezet volt. De az elején még talán be lehet tudni az újdonság varázsának. Nagyon jól ki voltak dolgozva a területek, Nagrand legfőképpen. Nekem az jött át a legjobban. És akkor az instázásról még nem is beszéltem...swp, bt...tiszta élvezet...nagyon szerettem...mondjuk szerintem a Blizz sokat köszönhet a zenéknek, amiket a játékba raktak...rengeteget dobnak a játékélményen.
    Aztán jött a WotLK...hát...nem is tudom...egy darabig tetszett, elvoltam vele, aztán ráuntam...nem okozott akkora élvezetet, nem volt akkora játékélmény, mint a BC esetében. Legalábbis szerény véleményem szerint, ez emberenként változik..egyik cimborám pl nem tudná elképzelni a játékot BC-n, ő már a WotLk-be csöppent bele...aztán az ezer éves fx5500-as videokártyám beadta a derekát, nem tudtam normálisan játszani, a kép elkezdett villogni, iszonyatosan elpixelesedni, a az actionbar eltűnni, néha fel-fel bukkanni, szóval játszhatatlanná vált...kb fél óra játékidőre maradt időm, és tudhatjuk, hogy az mire elég a wowban...Így hát a Cata már szóba sem jöhetett nálam, lévén el sem indulna...meg hát nem is volt annyira szimpatikus...jó oké, új fajok, sok újítás, magasabb max szint meg minden, de már akkor éreztem, hogy ez már nem az a játék, amibe én anno beleszerettem. nekem valahogy nem fekszik az, hogy egy-egy player több mint 100k hp-val rohangál, és több tízezreket csapkod...ennek speciel nem látom értelmét...anno a BC-nél kellemes 10, max 18k hp, egy-egy nagyob crit, és kezit lábát csókolom...szerintem ez már nagyon el van túlozva...Mindettől függetlenül ha alkalmam nyílik rá, mindenképpen ki fogom próbálni mind a Catát, mind pedig MoP-ot...aztán lesz ami lesz...

    Szólottam.
  • 7.
    2012. 11. 04. 17:22
    Üdv

    Kicsit több mint 2 éve játszok a WoW-al. A WotLK legvégén csatlakoztam és nagyon tetszett, bár a BC-s területek insták , raid-ek sokkal jobban ki lettek dolgozva mechanikailag így azt sajnálom ,hogy arról lemaradtam. Jött a Cata és kérdés sem volt ,hogy megvegyem e .... még ekkora balmát. Az a kieg egy nem is tudom micsoda. Unalmas, hosszú insták; fél kézzel , csukott szemmel legyőzhető raid-bossok (még HC-ban is) és szörnyű questek( ezek alól az újra gondolt régi területek erősen kivételek, azok frenetikusra sikerültek). A MoP-al kapcsolatban rengeteg kétely merült fel bennem és erre a béta erősen ráerősített. Úgy döntöttem ,hogy nem veszem meg. Aztán - leginkább a társaság miatt akikkel együtt játszok - mégis megvettem és azt kell mondjam mérföldekkel jobb mint a Cata. A questek kidolgozottak és értelem szerűen követik egymást (akárcsak az előző kieg. újragondolt régi területein lévők), az insták egy idő után itt sem kihívások , de legalább nem hosszúak. A cikkben agyondícsért scenario-k viszont idegesítő és unalmas akármik.Bár tény ,hogy rövidek(minő szerencse). Max egy-kétszer érdemes rajtuk végigmenni akkor is úgy ,hogy többször lehetőleg ne kelljen. A raid-ek jól felépítettek, "wasd" hiányos emberkéknek egyenesen kínszenvedősek. Jók a boss-mechanikák és tényleg élvezetesek. A napi-questekből rengeteg van és nincs már limitálva ,így gyakorlatilag mindenki annyit csinál amennyit akar , ott ahol akar és annak akinek akar. Magyarul lehet ezt nem unalommal telve is űzni Elvégre egy játékról beszélünk ami szórakoztatásra készült. Ezzel együtt elég gyorsan felhúzhatók a repuk , főleg ha végig-questeltünk mindent előtte. A Pokewow ... nos valóban furi,de koránt sem óvodás szintű. Félreértés ne essék, egyáltalán nem nehéz ; viszont kaptunk egy mini , körökre osztott stratégiát a játékon belül. Időtöltésnek, kikapcsolódásnak (pl. ha már unja valaki a napizást ) tökéletes. Az egyetlen valóban szánalmas ebben , az a talent izé. Összefoglalva : Vanilla > BC > MoP >= WotLK > Cata. Ez egy legkevésbé sem hardcore játékos véleménye aki ráadásul nem is a tini korosztály tagja. Viszont erősen HC-s beállítottságú ismerőseim is ugyanezt a sorrendet voltak képesek felállítani, ami úgy gondolom jelzés értékű s csöppet sem véletlen.

    Peace
  • 6.
    2012. 11. 04. 17:20
    Ha nem játszottál vele nem tudom minek kommenteled!... Szánalmas! Catánál ezerszer jobb az biztos!
  • 5.
    2012. 11. 04. 11:34
    Lehet-e ennél bármi is szánalmasabb...
  • 4.
    2012. 11. 03. 20:18
    Englem is a WotLK űzött el több év játék után. Bár a Cata viszont kifejezetten tetszett viszont abba már nem fektettem annyi időt mint régen. a MoP viszont ... hát nem tudom.
  • 3.
    2012. 11. 03. 19:18
    Én már a katafailt se vettem meg, lich king volt az utolsó a sorban a blizztől
  • 2.
    2012. 11. 03. 17:56
    Én is nagyon szerettem Asagrim,de örülök ,hogy nem vettem meg ezt a részt már!
  • 1.
    2012. 11. 03. 17:34
    Köszönöm az emlékezetfelidéző sorokat, újra megerősítettél az elhatározásban, hogy nem érdemes foglalkozni már ezzel a játékkal, mert ez már nem az a játék amit az első egy-két kiegészítő során megismertünk, és megszerettünk.