Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Overwatch - A világnak szüksége van hősökre

  • Dátum | 2016.06.01 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Érdemes rögtön azzal kezdeni, hogy az Overwatch egy fantasztikus játék. Utána pedig azzal folytatnám, hogy egész egyszerűen nem értem, hogy a Blizzard mi módon tudta ezt összehozni. Arról a Blizzardról beszélünk, ami az utóbbi időben azért megbicsaklott néhány ponton, többek között a World of Warcraft új kiegészítőivel, a Diablo 3-mal, vagy éppen a Starcraft 2 kiegészítőinek kampányaival. És akkor ez a stúdió készített most egy FPS-t, ami egy olyan műfaj, amihez korábban közük sem volt, és mindenkit visszaküldtek vele az iskolapadba.

Egy napból 23 és fél órát azon gondolkozom, hogy az a Jeff Kaplan, aki a World of Warcraft fejlesztése során küzdötte fel magát alulról vezető dizájneri pozícióba az évek során, mégis hogyan tudott összerakni egy ilyen shootert? Persze, a válasz valószínűleg az, hogy a Blizzard egész egyszerűen felvette a legjobb embereket. Más magyarázat nincs arra, hogy miként lehet egy multiplayer FPS ennyire jól játszható, élvezetes, könnyen tanulható, végletekig polírozott és mégis mély, ilyen szuper pályatervezéssel. Az Overwatch egy pillanat alatt meghódította a világot, zárójelbe téve olyan próbálkozásokat, mint a Battleborn.


Pedig őszintén szólva, nem volt túl sok bizodalmam a játékban. Egyrészt (ahogy fentebb írtam) ez a Blizzard első FPS-e. Másrészt az egész projektet a Titan kódnév alatt készülő MMORPG maradékából mentették meg - miután az nem jött össze, a csapat összeült, és kitalálták, hogy mégis hogyan lehetne felhasználni a már elkészült munka egy részét. Mostanában lehet hallani hasonló dolgokról, többek között a Homefront: The Revolution bukik éppen hatalmasat azzal, hogy a sok évig elnyúló, többször újrakezdődő fejlesztés után valami szörnyszülött lett a végeredmény.

A Blizzardról azonban egy dolgot el lehet mondani: a botladozásaik ellenére sem adnak ki félmunkát a kezükből. Az Overwatch-ról nem lehet megmondani, hogy eredetileg valami másnak indult, ugyanis minden egyes része annyira kifinomult, hogy az valami döbbenetes. A felhasználói felület? Nagyon szép, átlátható és egyértelmű. Az engine? Konzolokon atomstabilan tartja a 60fps-t, PC-n pedig még a közepesen gyenge konfigurációkon is jól néz ki és csodásan fut. A játékmenet? Azonnal elkap és könnyű beletanulni, mégis állandóan képes újdonságot nyújtani, a kombinációs lehetőségek száma hatalmas. 1998 óta nem készített új címet a Blizzard, de ezek után én azt mondom, hogy megérte eddig várni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 25.
    2016. 07. 03. 18:15
    "... azon gondolkozom, hogy az a Jeff Kaplan, aki a World of Warcraft fejlesztése során küzdötte fel magát alulról vezető dizájneri pozícióba az évek során, mégis hogyan tudott összerakni egy ilyen shootert? Persze, a válasz valószínűleg az, hogy a Blizzard egész egyszerűen felvette a legjobb embereket. Más magyarázat nincs arra, hogy miként lehet egy multiplayer FPS ennyire jól játszható..."
    Azon gondolkodom, hogy az az InGen, aki féléves korában még a ... bébipapit is segítséggel ette, hogyan tudta megtanulni a qwerty/qwertz billentyűzet használatát? Persze a válasz valószínűleg az, hogy az iPon egész egyszerűen felvette a legjobb embereket. Más magyarázat nincs arra, miért olvashatunk jól megírt cikkeket az iPon-on.

    Elnézést, valóban jó cikkeket írtok.
    SZóval, miért hihetetlen, hogy aki alulról indulva átlátja a teljes fejlesztési folyamatot majd élvezetes pályákat tervez (azaz ÉPPEN, HOGY azt csinálja, amitől belemerülnek a játékosok az élményekbe), meg tud tervezni, szervezni egy teljes játékot (amely pályák sokaságából áll)?!?
    Kinek kellene játékot tervezni? A legjobb programozónak, aki a legjobban optimalizált kódot írja, vagy a legjobb grafikusnak, aki a legfeltűnőbb dekoltázsokat varázsolja a karakterekre, a legjobb könyvelőnek, aki el tudja tüntetni a játék nyeresését, a legjobb... minek is?
    Nos?
  • 24.
    2016. 06. 06. 14:13
    Ki kellett volna próbálni az open beta idején, majdnem 1 hétig lehetett tesztelni...
    nedcoleman: Ugyanez. Ha alapból nem szereted a multikat, miért nem próbálod ki ingyen előtte, ha egyszer van rá mód?
  • 23.
    2016. 06. 06. 14:12
    Dobozosan csak az Origins és a Collector's kapható! A legolcsóbb itt volt Iponon, amíg készleten volt (13300 Ft), legutóbb 15000 volt itt, de most megint nincs. Nem akarok reklámot csinálni, de jelenleg a Konzolok szervízénél és a Platinum Shopban a legolcsóbb, 14-14000 Ft. Ugye a B.netes alap verzió 40 euró, ami 12500 Ft körül lehet. Az Originshez ugye jár a 4+1 skin a játékhoz (a Widowmaker skin nem tudom jár-e még a sima digitálishoz), + ha szerencséd van, még előrendelői ajándékból kapsz (nem tudom, hogy azokon az oldalakon jár-e), én itt Iponon egy DVD toknál kb 1,5-szer hosszabb színes fém plakettet kaptam, amin az ismert kép van az összes szereplővel. Plusz ugye jár a többi Blizzard játékba az ingame tartalom, kérdés, hogy ezek érnek-e neked kb 1500 Ft-ot.
  • 22.
    2016. 06. 05. 13:29
    Sajnos én is a kisebbséghez kell csatlakozzam.
    19 órát próbáltam eltölteni vele és megszeretni, de egyre kevésbé kedvelem. S most finoman fogalmaztam. Bár alapból nem könnyű nekem, mert ki nem állhatom a multikat. Ez sem jött be pedig rajta voltam...
  • 21.
    2016. 06. 04. 10:48
    ez egy fura kérdés lesz, de honnan lehet a legolcsóbban megszerezni a játékot? pl. ha a battle net store-ban át tudnám állítani az eurót dollárra, már az is segítene valamit... Magyar üzletekben szokott lenni nem origins edition?
  • 20.
    2016. 06. 03. 09:48
    Zenya nagyon jó távolsági healer. Nem kell a frontvonalban lennie és messziről is igen pontosakat tud lőni, valamint losolni is tud.

    Alapvetően Mercyvel healelek control mapokon főleg vagy védekezéskor. Vele amihez ügyesnek kell lenni, hogy repkedj a csapattársak között, hogy elkerüld az ellenfeleket. Ebben sokat segít, ha a magasabban levő ellenfelek rásegítenek. Pl. Widowmaker kiáll kicsit a peremre, Phara felrepül és után repülhetsz stb.

    Lucio nagy kedvencem escort közben, mert mozgás közben is jól támad és az ultiamte-tel bevédheti a csapatot egy ultimate vagy más durvább csapás esetén.

    Zenyattával főleg védekezéskor vagyok, hogy hátulról debuffoljam az ellenfelet illetve pöckölgessem feléjük az orbokat.
  • 19.
    2016. 06. 01. 21:46
  • 18.
    2016. 06. 01. 20:39
    Jaja, ha jól csinálod, Lúcióval többet tudsz healelni összességében, mint Mercyvel egy körben.

    Meg ugye az sem elhanyagolható, hogy több pályán is bele lehet lökni vele az ellenséget a mélységbe, ami az ultimate trollkodás, és rohadt jó érzés amikor te csinálod, és rohaaaaaadt idegesítő, amikor te szívod be
  • 17.
    2016. 06. 01. 20:29
    Én szinte csak Lúcio-val játszok, amiben szerintem nagyon erős, hogy egyszerre tud aoe healelni meg lőni. Az Ultimate-tet meg úgy használod ahogy akarod (Nem kell megvárni hogy meghaljon valaki).

    Zenyatta fekete orb-ja meg 50%-os extra damage a target-re amivel szépen lehet irtani a tankokat, valamint az egyedüli healer aki tud los-on kívül is healelni.
  • 16.
    2016. 06. 01. 20:10
    Jah, Symmetra iszonyatosan erős szerintem, csak rá kell érezni, és a teleport mellett a kis cannonjai is faszák, ha jó helyre rakod őket. Meg egyébként a fegyvere sem gyenge.

    D.Va érdekes módon nekem valahogy nem szimpatikus, viszont általában én is bevállalom a healert.

    Mercy iszonyat erős a pontfoglalós játékmódokban, röhej, hogy jobb esetben vissza tudja hozni az egész csapatot , de ha csak két embert visszahoz, már az is el tudja dönteni a meccset.

    Viszont amúgy meg mindenhol máshol Lúcio nagyon imba support, csak vele meg nehezebb játszani.

    Zenya viszont valahogy teljesen kiesik a látókörömből, mint support. Nekem úgy tűnik, hogy nem igazán jó se támadásra, se supportra. Valahogy olyan fura, bár mondjuk láttam már játékost, aki elég sikeres volt vele.
  • 15.
    2016. 06. 01. 20:05
    Köszi!

    Írtam, hogy halálkor, vagy a bázison lehet hőst váltani.

    Az autó meg... oké, végülis rakomány, de magát az autót kell védeni, vagy támadni

    A többi meg, amit írtál mindenképp pozitívum, de kicsit száraz lenne egy kritikában. De ezért van a komment szekció, hogy ilyenek is előkerüljenek, szóval köszi!
  • 14.
    2016. 06. 01. 19:14
    Az ""autót" átírhatnád rakományra, mert elég hülyén hangzik. Valamint nem csak halálkor lehet hőst váltani hanem bármikor amikor a kezdőzónában vagy, de ez csak egy kis kiegészítés.

    Amit esetleg még hiányoltam, az esetleges grafika/grafikai stílus megemlítése, meg a queue rendszer felépítése, valamint a net-kód-ról egy kisebb ismertető, meg a beépített voice communication. Valamint szerintem az is elég mérvadó hogy s játék semmiféleképpen nem mutat IP címeket kifele, még a VC használata esetén sem.

    De amúgy jó cikk lett.
  • 13.
    2016. 06. 01. 16:38
    Ne vesszen kárba szívesen eljátszogatok vele ha nincs szükséged a b.net accauntodra.
  • 12.
    2016. 06. 01. 16:33
    Nem létezik olyan játék, ami abszolút mindenkinek tetszik, most te lettél a szomorú kisebbség. Mondjuk az ára miatt fájhat ha nem jön be.
  • 11.
    2016. 06. 01. 15:11
    Tényleg "jó" játék. Megvettem, és játszottam összesen két órát. Aztán töröltem. Tényleg jó...
  • 10.
    2016. 06. 01. 14:43
    Kiváló játék! egyedüli negatívum amit a cikk írója is említ, de az elég fájdalmas néhányunknak.
  • 9.
    2016. 06. 01. 14:07
    270x-szel a maxnál eggyel kisebb részletességen is 60 fps-t produkál. De lehet még Epic beállításokon élsimítás kikapcsolással is.
  • 8.
    2016. 06. 01. 13:29
    "PC-n pedig még a közepesen gyenge konfigurációkon is jól néz ki és csodásan fut"

    Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy amikor a laptopomban meghalt a dedikált videokártya, kíváncsiságból elindítottam integrálttal, és akadásmentesen futott Intel HD 4000-en! Alig hittem a szememnek.
  • 7.
    2016. 06. 01. 13:00
    Azok nem új univerzumok, csak meglévőket felhasznál és új köntösben adja ki.
    Az Overwatch ténylegesen egy új univerzum, új játék.

    Személyes kedvencem Tracer, pályától és ellenfél beállítottságától függően nagyon jól megzavarhatóak, illetve a healer levadászható.
    Sajnos ritkán tudom választani, mert igyekszem igazodni a saját és az ellenfél csapatom setupjához, valamint a maphoz.

  • 6.
    2016. 06. 01. 12:33
    És az a kártyás meg az a mobás játék mi? Azok nem új címek 1998 óta? Csak azért kérdem, mert nem tudom, mi számít új címnek. Köszönöm.
  • 5.
    2016. 06. 01. 12:02
    Úgy tűnik, hogy amiben a Blizzardnak benne van a keze, az a kritikusok tetszését kivívja (na jó, a Warcraft film nem, az megmarad a nézőknek . Minden egyes alkalommal beletalálnak, hogy hogy kell valamit jól megcsinálni. A bejelentéskor én is kicsit kétkedve fogadtam a játékot, aztán kipróbáltam a bétát és beszippantott.
    Elég annyit mondani, hogy 29 értékelés alapján 93%-on áll Gamerankings-en, egy oldal adott rá 74/10-et, amúgy a 8 a legrosszabb értékelés.
    A másik sokat mondó dolog, hogy megjelenés hetében nézegettem a különböző webshopokat: Iponnál ugye már előrendelésben elfogyott a PC változat, de megjelenés után az 576-nál, CD Galaxisnál és valamelyik konzolos oldalon (Konzolok szervize, Konzol király vagy valamelyik) szintén nem volt készleten. Nem a Collector's, hanem az Origins Edition.
  • 4.
    2016. 06. 01. 11:34
    Symmetra a teleportálós? Vele még nem toltam, de szívattak meg párszor hogy a pálya szélére rakták a kaput (ki is kaptunk). Én D.Va (támadás) Torbjörn (védekezés) kombóra szavazok, de ha nincs healer akkor elvállalom a szerepet.
  • 3.
    2016. 06. 01. 09:51
    Nekem olyan még nem volt, hogy öt Torbjörn, de olyan igen, hogy kettő, és én voltam Symmetrával.

    Nem tudták elvinni az autót

    Egyébként én a védekezéshez Symmetrára esküszöm, egy kell belőle legalább, nem csak a kis cannonok miatt, de a teleportkapu iszonyat imba.
  • 2.
    2016. 06. 01. 08:52
    PS4-en tolom, nagyon stabil és szép a játék, a béta fogott meg pedig a büdös életben sem fizettem még 17 ezer forintot egy játékért, amiben nincs egy gramm kampány mód. Átlagban 4-5 másodperc alatt talál meccset és már mehet is a darálás. Azért le kell szögezni, rengeteg múlik a csapaton és nagyon érezhető, ha valaki nem a célokra koncentrál. Sajnos sokan vannak konzolon akik így inkább az ellenfélnek segítenek, de ha sikerül kifogni egy jó összeállítást, akkor egymást követik a győztes meccsek. Védekezni még rossz csapattal is egyszerűbb, az egyensúlyon viszont lenne mit még dolgozni. Én nem engedném meg, hogy egy karaktert 2-nél több ember választhasson. Szerintem a legjobb védekező karakter Torbjörn és amikor 3 játékos őt válassza, a támadók az első pontig se tudnak előretörni. Volt egy olyan mérkőzésem, ahol mindenki vele nyomult, gondolhatjátok mi volt ott, minden sarkon turret állt, az ellenség feladta a küzdelmet. Szóval ezért bevezetnék egy minimális korlátozást. Amúgy Ti melyik karakterre esküsztök? Kíváncsi vagyok a többi játékos véleményére!
  • 1.
    2016. 06. 01. 08:51
    Mondhatjuk, hogy ez a 40$ tényleg sok érte. De azt is elmondták, hogy nem lesz fizetős tartalom későbbiekben. Szóval ha lesz valami content update az biztos ingyen jön.
    Amúgy nyugodtan meglehet venni amerikai battle.net boltból $-ban olcsóbb.