Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Outlast 2 – Kerget a Márti!

  • Dátum | 2017.05.30 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Az Outlast első része nem volt épp korszakalkotó, de amit kitűzött célul, azt remekül teljesítette. Egy jump-scare-ekkel telerakott menekülős horrorjátékot kaptunk a képében, melyben a feszültség nagy részét az adta, hogy a főhős egyszerű ember lévén semmivel nem tudott védekezni vagy visszatámadni ellenfeleire, a túlélésre az egyetlen esélye az volt, ha elfut és elbújik. Az elmegyógyintézetes sztori elég volt arra, hogy kiszolgálja a játékmenetet, az atmoszférája kellően hidegrázós volt, ha pedig észrevett minket egy monszta, a menekülés és fejvesztett rejtekhely keresés jól működött benne.


A második rész persze sok szempontból csiszoltabb is lett, mint az előd, és igyekeztek a játékegyensúlyt is finomhangolni. A futásnál például hamarabb kifárad a főszereplőnk. Amikor egyre fogy ki a szuszból és lassul, hogy aztán az utolsó pillanatban elbújhassunk vele egy hordóban, az hatásos tud lenni. A kamera az éjjellátó mód mellé ezúttal kapott egy zaj/beszéd érzékelő mikrofont is, aminek hála tudhatjuk, mikor ólálkodik a rejtekhelyünk körül egy vérengző paraszt. Az új inventory rendszer is egész jó lett, tárolhatunk magunknál pár tekercs gézt sebkötözésre és persze elemeket a kamerához, ami elég gyorsan merül, ha használjuk az éjjellátást (az utolsó patchet megelőzően még a hangdetektor is merítette, de amilyen sűrűn változtatnak rajta, lehet nemsokára megint fogja).

Eddig tehát minden szép és jó, sőt, még a történet is egészen remekül sikerült! Főhősünk Blake Langermann és felesége, Lynn oknyomozó riporterek, akik a nyitó jelenetben az Arizona állam Coconino megyéjében található Supai régió felett repülnek épp helikopterrel, mivel a térségben egy különös gyilkosságról halottak hírt. Egy ismeretlen (Jane Doe) terhes nőt öltek meg az isten háta mögötti, hegyekkel övezett helyen, a körülmények pedig arra utalnak, hogy valami érdekes dolog állhat a háttérben. Sajnos nyomozás helyett hamarosan a saját életüket kell menteniük, mert egy igazi pokolban találják magukat. A kis falu, ahova tartottak, őrültek tanyája lett. 2+1 frakcióval találjuk majd szembe magunkat, és először az egyik, majd a másik eszement banda rabolja el szegény Lynnt. A falu papja, egy bizonyos „Papa” Knoth vezeti a vallási fanatikusokat, akik Knoth minden szavát szentnek veszik, Ő pedig könnyedén rásüti egy nőre a stigmát, mi szerint a szerencsétlen az Antikrisztust hordozza. Márpedig az Antikrisztus születését és az általa hozott világvégét meg kell akadályozni, kerül, amibe kerül… A másik frakció az eretnekek, akiket egy nő, Val vezet. Az ő céljuk ellentétes, a világvége és az Antikrisztus eljövetelét kívánják megsürgetni. A kettő között vergődve, útközben összeakadunk majd egy fura törpe által vezetett harmadik bandával is, a kitaszítottakkal, de többet már nem árulok el, mert ha esetleg a kritikám után mégis kedvet kaptok a játékhoz, akkor legalább maradnak számotokra érdekességek.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2017. 05. 30. 20:29
    Egyáltalán nem jött be. Inkább előveszem a Condemned-et ha ilyen hangulatra vágyok, de semmiképp ezt a 90 százalékban zöld zajban játszódó valamit. Ennyire nem kell túlzásba vinni az éjjellátót, egyrészt idegesítő állandóan azon görcsölni mikor fogy el az elem, másrészt így semmi értelme a grafikai munkának mivel eltorzítja.
  • 4.
    2017. 05. 30. 17:21
    A 45% szerintem alacsony, de a játékmenetet tényleg jól elcseszték.
  • 3.
    2017. 05. 30. 15:57
    Én úgy tekintek a sorozatra, mint interaktív horrorfilmre. Annak nagyon jó!
  • 2.
    2017. 05. 30. 13:39
    az elso reszben is interakcioba lehetett lepni minden zart ajtoval, szerintem ez meg mindig eletszerubb mintha konkretan egy darab fal lenne, csak mas texturaval
    persze frusztralo ha emiatt utoler es kinyir a monszta de hat ez van
    ettol fuggetlenul a cso jatekmenet nem megbocsajthato
  • 1.
    2017. 05. 30. 08:36
    azért ennyire nem lett vészes szerintem. Bár hozzáteszem, egyedül biztos nem ültem volna neki végigjátszani. Nem azért mert félelmetes, hanem mert nem köt le a csőben rohangálás/rohangálva útkeresés. Viszont haverokkal, pár sör mellett kellemes perceket lehetett vele eltölteni.