Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Outlast – Ágy-alá-bújás szimulátor

  • Dátum | 2013.09.20 20:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Minden horrorjátékban van egy olyan rész, amikor minden felszerelésünket elveszik, és a ránk támadó szörnyek ellen nincs más fegyverünk, csak a bujkálás vagy a futás. Az Amnesia fejlesztői annak idején úgy gondolták, hogy erre a játékelemre egy egész játékot lehet építeni, tárgyhasználattal és fejtörőkkel kombinálva – és igazuk is volt. Az Outlastot fejlesztő Red Barrel (független stúdió) azonban úgy gondolta, hogy a receptet tovább csupaszítja, és tárgyhasználat meg fejtörők helyett épít egy egész játékot arra, hogy fegyvertelenül elfutunk, elbújunk az ellenünk érkező szörnyűségek elől. Hogy elég-e ennyi egy jó játékhoz? Lehet-e élvezetes egy olyan program, ahol a játékidő nagy részében futunk, bújunk – és ennyi? A minimalista megközelítésre az Outlast ad választ.



Miles Upshur egy oknyomozó riporter, aki kapott egy névtelen fülest, miszerint a hegytetőn álló Mount Massive elmegyógyintézetben csúnya, nagyon csúnya dolgok történnek. És mit csinál egy jó oknyomozó riporter ilyen esetben? Nappal odamegy körbenézni, interjút készít a vezetőkkel, megfigyeli a környéket, megpróbál dolgozókat keresni. Normál esetben. Mit csinál azonban egy horrorjáték főszereplője? Késő éjszaka, egy szál kamerával felszerelkezve belopakodik, lesz-ami-lesz alapon. Aztán persze nem tud kijutni, mert ezek a horrorklisék már csak ilyenek. Márpedig kliséből aztán lesz dögivel, az egész játék egy hatalmas, összelopkodott klisé-kupac, ami azonban egészen jól áll neki. Lesz természetesen őrült náci tudós, áramszünet, folyamatosan nyomunkban lévő, elpusztíthatatlan szörny, megcsonkolt holttestek mindenfelé, és még lehetne sorolni a horror nagykönyvében található típusokat. Mindezen szörnyűségek ellen a mi egyetlen eszközünk egy éjjellátóval felszerelt kézikamera, ami nagyon hamar a szívünkhöz fog nőni, nélküle ugyanis félelmetesen sötét van sok helyen - vele azonban a félelmetes még félelmetesebb lesz, köszönhetően a zöldes megvilágításnak, ami igazán előnyösen kiemeli az őrült páciensek szemét. De legalább látjuk, hogy merre megyünk, ami azért nem hátrány.

Rémisztően hatásos eszköze a félelemkeltésnek a kamera használata, de nem ez az egyetlen, beleélést segítő eszköz. A beleélés ugyanis az Outlast talán legnagyobb erénye. A teljes test-jelenlét nagyon sokat dob a hangulaton. Látjuk a kezünket, amint megfogja a falat, hogy ki tudjunk nézni mögüle, vagy ahogy kinyúl a kamerához szükséges elem után, látjuk a lábunkat, ahogy leguggolva araszolunk előre, halljuk a lélegzetünket, ha valami izgalmasabb szituációba keveredünk. Egyszóval ez a része nagyon egyben van a játéknak, ha még ehhez hozzákeverték volna a Dark Corners of the Earth őrület-jelzőjét, akkor aztán tökéletes beleélést kaphattunk volna, de így is nagyon könnyű beleképzelni magunkat a helyzetbe.



Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2014. 04. 24. 20:24
    Lessétek meg ezt a videót ha van egy kevés időtök, nekem nagyon tetszett:
    Outlast Félelmetes Gameplay, Kommentárral
  • 17.
    2013. 10. 22. 13:09
    Ez a pofa az infra-s shoton engem a rec cimu filmre azon belul is az utolso par percre emlekeztet.
  • 16.
    2013. 10. 01. 21:00
    Nagyon ritkán kommentálok, de most szeretném megvédeni a játékot. Nagyon szeretem a horror játékokat és azt gondoltam az Undying után már nem lehet igazán élvezetes horror játékot csinálni. Nem akarom összevetni a kettőt, mert azért más a játék hangulat, stílus. Mindenesetre legalább tíz éve nem láttam ilyen példaértékű, kiemelkedő alkotást. Egy horror játéknál nem volt még példa, hogy felkiáltsak játék közben és remegjen a kezem. Itt megtörtént. Mit várunk egy horror játéktól ha nem ezt? Félelem, rettegés. Tökéletes..
  • 15.
    2013. 09. 27. 08:43
    ...nincs tétje igazán az elfutásnak, mert ha meg is ütnek, akkor is meggyógyulunk, akkor egyszerűen elveszik a bizonytalanságérzet.
    Igeeen! És még mindig a CoC: Dark Corners of the Earth az isten! (vagy majdnem...)
  • 14.
    2013. 09. 21. 16:22
    Kedves Kritizálók!

    Szeretném, ha végiggondolnátok: most kizárólag azért, mert erős a hangulata, el kéne nézni neki, hogy a játékmenete kábé egy nagy nulla? Mert itt sajnos erről van szó, mint ahogy a cikkben részletesebben ki is fejtettem. Ha az egyszeri játékos nagyon rövid időn belül rájön, hogy nincs tétje igazán az elfutásnak, mert ha meg is ütnek, akkor is meggyógyulunk, akkor egyszerűen elveszik a bizonytalanságérzet. Ha pedig egy horrorjátékban tulajdonképpen tudjuk, hogy biztonságban vagyunk, az gáz.

    Mint írtam, a játéknak nagyon erős hangulata van, még annak ellenére is, hogy tudjuk, igazából rém könnyű túlélni. De ez az erős hangulat a mi véleményünk szerint nem elég ahhoz, hogy a játékmenet egyéb hiányosságait, konkrétan annak ürességét teljességgel ellensúlyozza. Lehet úgy hangulatos horrorjátékot csinálni, hogy annak a játékmenete is rendben legyen, változatos, érdekes legyen. Az Outlastnak ez nem sikerült. Helyette kapunk jópár tagadhatatlanul erős jelenetet, ami beleég az ember agyába (egy hete fejeztem be a játékot, de még most is magam elé tudok képzelni ilyeneket), de én ezek miatt nem fogom elnézni neki a játékmenet egysíkúságát.

    Szóval: élménynek nagyszerű, játéknak gyenge. Így tessék hozzáállni, és a pontszám (meg legfőképpen a leírt szöveg) is ezt kívánja tükrözni.
  • 13.
    2013. 09. 21. 13:49
    Annak ajánlom, aki ezt szereti. Megnéztem a végigjátszás felét, de nagyon sok ismétlődő jelenetet láttam. Másrészt eleve életszerűtlen, hogy nem mászik vissza a csóka 3 perc után azon az ablakon, ahol bejött, majd a falon is. Több kell ehhez, mint egy bezárt kapu.

    Személy szerint hiányzott egy hordozható Gatling gépágyú alternatív játékmódként, hogy aki a Doom-on szocializálódott, ne érezze elveszettnek magát. "Majd adok én neked kismalacot" jelszóval pépesre lőni a sokfogút, aztán letépni a fejét és beleszarni a torkába. Ez egy játék, a bujkálós stílus pedig csak a munkahelyi elfojtott szorongások megismétlése játéknak álcázva. Tiszta mazochizmus.
  • 12.
    2013. 09. 21. 13:24
    Neked meg szutyok egy szubjektív hozzászólást sikerült összehozni.
  • 11.
    2013. 09. 21. 12:47
    Hahó, nagy elcsesztétek a pontozást! Iszonyat állat játék, be ne dőljön a sok tudatlan, hogy ez ennyire szar. Szutyok egy szubjektív pontozást sikerült összehozni. Kb mindenhol dícsérik.
  • 10.
    2013. 09. 21. 11:42
    Szerintem ez tul lett pontozva,nagyreszt dogunalom.Ket esetet kiveve minden ijesztgetes kiszamithato volt,a kedves riporterunk pedig buta mint egy marek lepke,bar lehet meg a lepkek is lazan kijutottak volna.
    A grafikat leszamitva egy tucatjateknak elmenne a nyolcvanas evek vegerol.
  • 9.
    2013. 09. 21. 10:55
    Ez a játék tényleg ennyit érdemel, ha objektíven nézzük, lopakodni nem lehet, elbújni nem érdemes, a gondolkodtató részek még a Slendert is alul teljesítik.
    Az új Amnesia játékot pedig ne keverjük ide, az külön leb@$zást érdemel, mivel az elődje az eddigi legjobb és legrémisztőbb horrorjáték volt. Teljesen le kellett volna nyúlni az egészet és az új történettel lenyomni ugyan azt a játékot az emberek torkán, mindenki sokkal boldogabb lenne.
  • 8.
    2013. 09. 21. 08:37
    Ja, szóval Pekkmen igyekezhetne az Amnesia teszttel.
  • 7.
    2013. 09. 20. 23:11
    Nem tudom hogyan tudnám érthetőbben megfogalmazni. A két játék leírás alapján teljesen ugyanolyan. Innentől akinek ez a játék tetszett annak az Amnesia is fog és fordítva, és a pontszámoknak is teljesen ugyanarra kellene kijönniük.
  • 6.
    2013. 09. 20. 22:54
    asagrim hozzászólásából nehéz kivenni, hogy most velünk érte egyet, vagy csak mind2-t egyformán rosszul? értékeli

    @zsolt200
    na ezt nem ajánlom! nézzétek meg a part 1-et maximum! mert gyakorlatilag szétspoilerezve játszani utána végig 1 játékot milyen már?
    -mondjuk most magam ellen fogok beszélni, én megnéztem a part 1-et, majd úgy, hogy tudtam, hogy na most lesz 1 ugrasztós ijesztés, konkrétan besz@rtam első 5 prec alatt 100%-ig beleéled magad a játékba, és ha nem kezdesz el rohanva közlekedni és buta módon végigrusholni a játékot, akkor egyrészt nem 5, hanem legalább 8 óra a játék a bújkálásnak, paraszüneteknek köszönhetően és sokkal epicebb is!
  • 5.
    2013. 09. 20. 22:52
    Hú, ha ez 66%-t kapott akkor az új Amnesia még 30%-at se fog.
  • 4.
    2013. 09. 20. 22:16
    Ha ez a játék 66%-ot kapott, akkor az új Amnesia egy százalékkal sem érdemel többet. A leírás az ágy alatt bujdosás kivételével 100%-ban passzol az új Amnesiára, most játszottam végig, nem egészen 5 óra alatt!
  • 3.
    2013. 09. 20. 22:15
    Ajánlom mindenki számára Youtube-on Pewdiepie végigjátszását. Higgyétek el nagyon fog tetszeni és garantálom ha megnézitek, azután nem 66%-ot adnátok a játéknak! Brutál a csóka
    Annyi biztos hogy ez a játék nem búskomor emberkéknek készült
  • 2.
    2013. 09. 20. 22:08
    Az az igazság, hogy szerintem ezt nagyon leértékeltétek! Nem olyan ember játssza nálatok a játékot aki nem tudja beleélni magát mert úgy értelmetlen!
    Ha sikerül a beleélés akkor az eredményt a képemen láthatod! :-D
  • 1.
    2013. 09. 20. 22:02
    Szerintem a 66% picit kevés, valamint a hangzás szerintem 9 minimum, ha nem 10! Az, hogy nem lehet eltévedni, azzal sem értek egyet,hogy nem lehet eltévedni. Nekem volt néhány pályarész, ahol 10-30 percet körbe-körbe rohangáltam (beleértve a bujkálást is, mert szerintem azzal tönkreteszed a játékélményt, ha MINDIG futsz) mert épp nem találtam meg amit kerestem, illetve meg kellett találnom. Szerintem 2-szer lazán végigjátszható, illetve részegen haverokkal kb akárhányszor, mint a slenderman. Szavatosságra ezért 8-at adnék. A játékélmény pedig 6? Azért ez elég morbid szerintem, bő 8-as az is. Az én véleményem szerint a játék olyan 85-90%, kíváncsi vagyok az új Amnesia-ról mi a véleményetek, milyen lesz az értékelése!