Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Oroszországból szeretettel: 30 éves a Tetris

  • Dátum | 2014.06.06 13:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Az orosz fejlesztők, elsősorban is Alekszej Pazsitnov és az általa létrehozott Tetris, egyedi jelenségek a videojátékok világában. A Tetris semmit sem változott az eltelt harminc év alatt, ha valaki egy tíz, tizenöt, vagy akár húsz évvel korábbi kópiával játszik, gyakorlatilag ugyanazt kapja, mint ha valamelyik nemrég készült porttal üti el az idejét. Mégsem untak azonban rá a kikapcsolódni vágyók. A megannyi platformra megjelent játékért hivatalosan legkevesebb 143 millió, de alighanem lényegesen több alkalommal fizettek a felhasználók, amiből 100 milliót a mobiltelefonos letöltések tettek ki.


Ha ehhez a számhoz hozzávesszük a neten található másolatokat, a kalózverziókat, az engedély nélkül megjelent kézikonzolokat, valamint a minimális újításokat tartalmazó, de lényegében az 1984 óta ismert játékmenettel bíró variánsokat, a tényleges számot közel lehetetlen megmondani. Így aligha túlzás kijelenteni, hogy a Tetris, ha nem is nevezhető egyértelműen a legismertebb, és legtöbb felhasználóhoz eljutó programnak a különböző freemium, vagy ingyenes játékok miatt, mindenképpen előkelő helyen szerepel egy ilyen listán. A hagyományos kereskedelmi modellben értékesített programok között pedig szinte biztosan az első. Sikerét jól mutatja, hogy a Guiness Rekordok Könyvének kiadását felügyelő szakemberek 2010-ben a legtöbbet portolt számítógépes játéknak tették meg, mivel összesen 65 különböző masinán érhető el. Mondhatjuk, hogy a Tetris a legtöbb videojátéktól nagyban eltérő pályát futott be.

Még azok is, akik nem igazán rajongnak az ilyen fajta szórakozásért, szeretik, ismerik, és játszanak vele, ráadásul, korosztálytól, végzettségtől, és nemtől függetlenül népszerű. Az agyra gyakorolt hatása komoly tudományos értekezések témája. Egy 2009-ben Dr. Emily Holmes vezetésével indított kutatás célja, hogy a Tetris segítségével egy nap megtalálják a megannyi katona és veterán életét derékba törő poszt traumatikus stressz szindróma által kiváltott borzalmas visszaemlékezéseket, így senkinek sem kell többé átélnie egy már befejezett háború rémségeit. Jackie Andrade professzor szerint pedig a játék segítségével könnyebb megszabadulni az olyan káros szokásoktól, mint a dohányzás, vagy a zugevés.

Induljon hát meg képzeletbeli utazásunk 1984-be, a Szovjetunióba, hogy lássuk, hogyan is jött létre, a mára klasszikussá nemesedett játék!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2014. 06. 10. 09:25
    Remek cikk! Köszönjük!
  • 5.
    2014. 06. 06. 14:52
    Sega Megda Drive Tetris, hát igen: [LINK]
  • 4.
    2014. 06. 06. 14:25
    Szóval az orosz tudósok két legfontosabb, az utókorra nagy hatással bíró felfedezése a periódusos tábla és a tetris.
    Jól hangzik.
  • 3.
    2014. 06. 06. 14:20
    Ha már Tetris, érdemes megnézni újra a CollegeHumor klasszikusát is: Tetris God.
  • 2.
    2014. 06. 06. 13:57
    Hát, ha a levegőt nem is, de 1869-ben Mengyelejev alkotta meg az első periódusos táblázatot.
  • 1.
    2014. 06. 06. 13:51
    Ejj, az oroszok találták ki a Tetris-t, az AK-t és a Vodkát is. A végén még kiderül, hogy a levegőt is nekik köszönhetjük. De a történet sem semmi. Régen még csak-csak működtek a dlogok, de a Flappy Bird klónok csak úgy repkednek.