Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Orcs Must Die! 2 – Gyűlnek az orkok, véres halomba

  • Dátum | 2012.08.09 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Orkok. A fantasy világ leggyűlöltebb lényeinek egyike, amiket számtalan játékban hányhattunk már kardélre. Legtöbbször a különféle RPG-kben találtuk szembe magunkat velük, ám kilenc hónappal ezelőtt egy tower defense stílusú programban is az utunkba kerültek. Ez volt az Orcs Must Die! című alkotás, melyet a Robot Entertainment készített el PC-re és Xbox 360-ra. Az OMD lényege az volt, hogy a mágikus portálokból százával özönlő orkokat különféle csapdákkal és személyes közreműködésünkkel eltegyük láb alól, mielőtt ők elmenekülhetnének az adott pályáról.  A játék „bájához” hozzátartozott, hogy nem vette magát túlságosan komolyan, a főszereplő folyamatosan ontotta magából a poénos beszólásokat, és a látványvilág is inkább a rajzfilmszerű stílusra hajazott. Egy komoly negatívuma azonban volt az OMD-nek, melyet szinte mindenki felhánytorgatott a fejlesztőknek, ez pedig nem volt más, mint a többjátékos mód hiánya. A játékmenetből adódóan rendkívül élvezetes lett volna, ha társunkkal vállvetve harcolhatunk a fránya zöldbőrűek ellen. Szerencsére a program igencsak jól teljesített pénzügyileg, így a készítők előtt adott volt a lehetőség, hogy elkészítsék a folytatást, amiben akár ezt a hiányosságot is pótolhatják.

Halálos csapdák tömkelege áll rendelkezésünkre
Halálos csapdák tömkelege áll rendelkezésünkre

Szokásunkhoz híven a történet bemutatásával folytatnánk leírásunkat, ám elődjéhez hasonlóan az Orcs Must Die! 2 sem brillírozik ezen a fronton. No nem mintha hiányoltuk volna a Shakespeari monológokat, hiszen egy tower defense stílusú játékban a sztori az egyik legutolsó szempont. Legyen elég annyi, hogy az orkok és csatlósaik ezúttal a törp tárnákat özönlötték el, ahol ismét ránk, az utolsó csatamágusra hárul a feladat, hogy megállítsuk őket, mielőtt rászabadulnának a világra. Sokkal fontosabb a sztorinál a játékmenet, ami szerencsére (vagy sajnos) semmit sem változott az előző rész óta. Minden pályán vannak úgynevezett rift portálok, amelyeken keresztül orkok érkeznek a mi kis „játszóterünkre”, és van legalább egy kapu, ahol távozni szeretnének a szörnyetegek. A mi dolgunk az, hogy a pályán csapdákat helyezzünk el annak érdekében, hogy minél kevesebb zöldbőrű érje el az említett kaput. Emellett hősünkkel személyesen is belevethetjük magunkat a csihi-puhiba, hogy megritkítsuk ellenségeink számát. A történet során összesen 15 pályán tehetjük próbára magunkat (szemben az első rész 24 szintjével), melyek közül 10 helyszín elérhető az úgynevezett endless módban is. Ez a játékmód kiválóan alkalmas arra, hogy felfejlesszük rajta a karakterünket, ugyanis a sztorimódtól eltérően itt nem csak 5-6 támadást kell túlélnünk, hanem 40 brutális nehézségű rohamot. Ajánlott felkötni a gatyát annak, aki mindegyik pályán a maximális pontszámot akarja elérni. Végül említsük meg a classic játékmódot is, amiben az első rész pár pályája is játszhatóvá válik. Sajnos utóbbi csak azok számára elérhető, akik az Orcs Must Die!-t is megvásárolták.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2012. 08. 17. 22:31
    Stílusában tekintve ez olyan, mint a Dungeon Defenders csak az jobb is szerintem.
  • 10.
    2012. 08. 11. 14:51
    OMD-vel sokat játszottam régen, amikor hallottam, hogy jön a kettő, steam store-t folyamatosan figyeltem és már preorder-be meg is vettük haverral. Azóta küldjük mint az állat, nagyon bejön.

    Kis elírás, endlessben nem 40 wave van, hanem ameddig bírod, a 40. wave teljesítése után kapod meg az 5 koponyát az adott pályára.
  • 9.
    2012. 08. 11. 10:47
    Még csak az kéne!
  • 8.
    2012. 08. 11. 02:21
    lehet coop-ba vinni törten? tehát steam nélkül?
  • 7.
    2012. 08. 09. 17:32
    bitvarg17: ez velünk is megtörtént, azóta minden alkalommal biztonsági mentést csinálunk a mentésről, és ha ez van csak berakom azt és minden megy tovább. Nem igazán értem, hogy miért csinálja ezt...
  • 6.
    2012. 08. 09. 17:10
    hát nekem nagyon király, hogy egyszer újratelepítettem és tudtunk tovább játszani ketten, a kari nem törlődött
    erre egyik nap indítom és nincs meg a kari az összes koponya és skill eltűnt pedig nem csináltam semmit
  • 5.
    2012. 08. 09. 14:16
    Szerintem nagyon jó lett a 2. rész, igaz tök ugyanaz mint az első csak több csapdával jobb fejlődéssel és kevesebb pályával, ami pluszt ad az eredeti részhez képest az a kooperatív mód: haverokkal el lehet vele szórakozni egy jó darabig ha az összes pályát végigvisszük az összes szinten, meg hát az endless mód az igen élvezetes főleg wave 30 környékén már
  • 4.
    2012. 08. 09. 13:20
    AxoPy, szerintem bennetek van a hiba, tekintve, hogy a játék teljesen ugyanolyan, mint az elődje, már ami a játékmenetet és a grafikát, zenét illeti.
  • 3.
    2012. 08. 09. 13:18
    nem tudom, én az 1et nagyon imádtam, letöltés után bő 4 órát toltam 1 huzamba 2 haverral ezt meg...leszedtem, megcsináltam 2 pályát, és azóta sem indítottam el, kb 2 hete történt ez...szerintem ez elmond mindent róla
  • 2.
    2012. 08. 09. 11:19
    Igaz, valamiért csak az első felvonás pályáit számoltam. Javítottam.
  • 1.
    2012. 08. 09. 08:24
    A történet során összesen 15 pályán tehetjük próbára magunkat (szemben az első rész 10 szintjével)

    Ugye 24-et akartál írni? Pont az egyetlen igazán kifogásolható elem a folytatásban, hogy még az elsőnél is kevesebb content került bele. Persze a coop és az endless miatt az újrajátszhatósága némileg javult.