Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Oddworld New 'n' Tasty - nem ronda, de finom

  • Dátum | 2014.08.10 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Érdekes jelenség, hogy mennyire kiéhezettek a játékosok a régi klasszikusokra. Ahogy a videojátékok egyre szélesebb körben terjednek el, és egyre hétköznapibb jelenséggé válnak, úgy erősödik az igény arra, hogy a friss játékosok megtapasztalhassák azt, amiből esetleg korábban kimaradtak. Nem véletlen a sok-sok HD remake és HD remaster elkészülte, ráadásul ezek sokszor biztonságos, és viszonylag kevés munkával előállítható bevételforrást jelentenek a kiadónak. Mondhatjuk tehát, hogy mindkét fél jól jár? Nos, egyfelől igen, mert nem csak az új játékosok, de az öreg rókák is szívesen élik át újra a régi élményeket, friss platformokon, jobb audiovizualitással. Másfelől viszont szomorú, hogy egyre kevesebb az új ötlet, az igazán eredeti új cím - ezeket ma már leginkább a kisebb, indie-játékok között kell keresnünk, de ott meg a minőség ingadozik elég erősen.

Habár Lorne Lanning, az Oddworld atyja és a Just Add Water stúdió vezetője többször hangoztatta az elmúlt hónapokban, hogy a New ‘n Tasty nem remake, igazából mégis az. Erről árulkodik a teljes címe is, ami valójában Oddworld: Abe’s Odyssey - New ‘n Tasty. Ebből még az is rájöhet, hogy itt az eredeti Abe’s Odyssey remake-jéről van szó, aki nem követte híreinket az elmúlt hónapokban. Az Abe’s Odyssey először 1997-ben jelent meg az első PlayStationre, és nem csak fantasztikus művészeti stílusával, eredeti világával vett le minket a lábunkról, hanem azzal is, hogy (főleg egy platformer játéktól) nem várt módon mély mondanivalóval és történettel rendelkezett. Érdekes, hogy ez a sztori, ami már annak idején is elgondolkodtatott mindenkit, ironikus módon ma talán még aktuálisabb, mint 1997-ben.


Mert miről az Abe’s Odyssey? Létezett a gyönyörű Oddworld bolygó, aminek bennszülött lakói, a békés és természetet szerető mudokonok a maguk kis ártatlan szokásaik szerint éltek. Azonban egyszercsak megérkeztek az iparosítő, kizárólag a profittal foglalkozó glukkonok, és leigázták a mudokonokat, arra kényszerítve ennek az egyszerű, jámbor fajnak az egyedeit, hogy egy hatalmas gyárban, a RaptureFarmon dolgozzanak, gyakorlatilag rabszolgaként. Mikor lehetne ez aktuálisabb mint manapság? Amikor a vidéki Kínát gyakorlatilag végtelen gyártelepekké változtató vállalatok éhbérért a halálba dolgoztatják a helyieket, hogy nagyobb lehessen az Apple profitja? Amikor Dél-Kongóban a folyamatosan háborúzó hadurak gyerekeket rabolnak el, majd ásványkincseket bányászatnak velük, hogy mikor másfél év múlva meghalnak, újakat raboljanak helyettük, és így nagyobb lehessen az Apple profitja?

Ami különösen érdekes, hogy az emberekhez hasonlóan a mudokonok is beletörődtek sorsukba. Szó nélkül nézték végig a környezet gyarmatosítását, és most szó nélkül dolgoznak éjt nappallá téve a gyárban. Nem lázadnak, nem kérdőjelezik meg a dolgokat, nem szólalnak fel. Abe még a hónap alkalmazottja kitüntetést is megkapja. Mindez egészen odáig megy, amíg főhősünk egy éjszaka véletlenül meg nem tudja a szörnyű igazságot: a cég profitja súlyos zuhanásnak indult, így a következő új élelmiszeripari termékük már a mudokonok bedarálásából és feldolgozásából fog készülni. Ez az a pont, ahol Abe öntudatra ébred, és egy hatalmas és reménytelen kalandra indul, hogy kiszabaduljon a telepről, és közben megmentse annyi kis mulya mudokon társát, amennyit csak tud.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2015. 02. 14. 13:05
  • 12.
    2014. 12. 19. 20:45
    Erre vártam és ezért nem kezdtem el újra a régit, de akkor most azt szedem le.

    Én csak nagyobb felbontást szerettem volna a nagy monitor miatt...
  • 11.
    2014. 08. 12. 18:24
    Ez az a cég, ami közel 20 éve ugyanabból a játékból "él"?
  • 10.
    2014. 08. 11. 14:07
    Tudtommal az eredeti se volt kézzel festett, hanem előre renderelt háttereket használt, ami akkor volt feltűnő, mikor két pálya között váltott, és egy videóban mutatta a váltást, mielőtt visszakaptuk az irányítást.
  • 9.
    2014. 08. 11. 09:40
    Egy kicsit szomorú vagyok, mert azt hittem, hogy pontosan az eredetit fogjuk kapni, csak magasabb felbontású grafikával. Fölöslegesnek érzem ezt a 3D-s gányolást, az eredeti kézzel festett hátterek után ezt a rendereltet műanyagnak érzem. A gameplay videók alapján a pályadesignba is durvábban belenyúltak.
  • 8.
    2014. 08. 11. 09:05
    Mondjuk ez jogos
  • 7.
    2014. 08. 11. 07:59
    Nem fognak perelni, mert itt (Amerikával ellentétben) valóban szabadon élünk, például véleményt nyilváníthatunk. A két említett eset pedig megtörtént, a tálalás persze már más kérdés.
  • 6.
    2014. 08. 11. 01:08
    Hát én sem vagyok egy Apple fan sőt kifejezetten utálom őket.
    De ez a megemlítés igy eléggé erős, jobb ha ezt meg sem látják mert ilyenért simán perelnének.
  • 5.
    2014. 08. 10. 19:55
    Nem, csak esetleg nem perelik porrá a magazint
  • 4.
    2014. 08. 10. 13:29
    Ha nem látják, akkor másképp lesz?
  • 3.
    2014. 08. 10. 12:28
    Még csak a cikk elején tartok... "...Apple profitja" - kemény szavak! Persze ezzel (majdnem) mindenki tisztában van, de így leírva nem szeretik látni akikről szól.
  • 2.
    2014. 08. 10. 10:57
    Tenyleg nem lesz xbox 360-on?
  • 1.
    2014. 08. 10. 10:17
    Köszi a leírást, nagyon jó játék!