Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

No Man's Sky - A csillagok, akár a por

  • Dátum | 2016.08.16 10:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Tartalmas és tanulságos szociológiai tanulmányokat lehetne írni a No Man’s Sky bejelentését követő, végeláthatatlan kommentháborúkról és értetlenkedésekről. Az érvelési hibák teljes spektrumát felvonultató beszélgetésekben megingathatatlan rajongók és végtelenül cinikus nyavalygók futották ugyanazokat a köröket, és ha ez az árnyékbokszolás nem lett volna elég, egyszerűen mindenkinek megvolt a maga elképzelése arról, hogy mi is ez a játék, függetlenül a fejlesztők szerény elképzelésétől.


Röviden: emberek százezrei beszélgettek és vitatkoztak egy olyan játékról, ami ott sem volt. Emberek százezrei láttak bele a No Man’s Sky-ba olyan dolgokat, amelyeket eredendően sohasem vállalt. Mit mondjak, gyönyörrel olvasgattam ezeket a kommenteket. A játék kijött, és az egész nemcsak hogy azóta nem csitul, de a helyzet, úgy szólván fokozódik: emberek százezrei dobálják a legszélsőségesebb véleményeket, hogy ez az évezred csalódása (a hamis elvárásokkal jövők), és hogy ez egy közel tökéletes játék (a játékot előrendelők részrehajlása). És ilyenkor annyira, de annyira örülök, hogy legalább én a helyükön tudtam kezelni a magam elvárásait.

A No Man’s Sky egy kis csapat nagy játéka. Nem folytatás, nem reboot, nem remake: egy eredeti cím, amely procedurálisan generált hatalmasságot, és ebben eredendően repetitív, körkörös, vagy legalábbis spirálisan szabott szabad útvonalat biztosít bizonyos játékmenetbeli és narratív mélységek helyett. Egy Minecraft-szerű játék, amely lehetővé teszi, hogy belecsobbanjunk egy Chris Foss-, Ralph McQuarrie- vagy John Harris-festménybe, nem pedig egy Elite, Mass Effect, Homeworld, vagy tudom is én, micsodát vártak az aprócska Hello Games-től.


Megpróbálom ezt a játékot ettől a kommentháborútól függetlenül, saját erényei, hiányosságai és a fejlesztők víziója alapján értékelni (hogy utóbbi kommunikációjában mennyi csúsztatás, túlzás, kimagyarázás található, ezt mindenki eldöntheti magának, kritikámat ez nem befolyásolja) – nem részrehajlás miatt, elvégre vannak ennek a játéknak objektív hiányosságai, amelyekre kitérek, – hanem mert a jelek szerint kevesen képesek erről a játékról higgadtan beszélni.

Szóval, nagyon egyszerűen: milyen is a No Man’s Sky?

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 60.
    2016. 09. 02. 09:28
    +1 Teljesen egyet értek veled.

    Steamen nemrég még 48%-on állt,most 38%on van...A kezdetben lelkes emberek is kezdik megunni a játékot.Nem csodálom.Plusz tartalom ezen a játékon nem segít,a megvaslósítás igénytelen,minden pillatanban érezteni a játékossal hogy ez bizony egy Indie játék.Ilyen megvalósítás mellett(ilyen effekteket,fizikát,animációkat utoljára Stranded Deep-be láttam)nem segít semmit a plus content.A játék alapjai rosszak,amíg azt nem javítják ki(beleértve a generáló egyenletet)addig annyit ér mint hallottnak a csók.
  • 59.
    2016. 08. 30. 18:32
    Ő fizikai alapút napszakváltást mondott. Tehát a bolygóforgás miatti napszakváltás nincs.
    Ha a bolygón vagy, akkor persze elveszi a fényt, de nem azért, mert forog a bolygó, hanem mert a bolygón való tartózkodás során ilyen a szkript.
  • 58.
    2016. 08. 30. 17:07
    Van napszak váltás. Lehet nem stimmel a keringési idő minden bolygón, de nekem esteledett már be több bolygón is!
  • 57.
    2016. 08. 30. 17:05
    Tudtommal nincs rendes fizika alapú napszakváltás. A bolygók patch 1 óta nem forognak egyáltalán, és release óta (tehát összes verzióban) helyben állnak, nem keringenek a csillag körül, tehát az égen mindig ugyanott vannak.

    Sokan ezért hőbörögnek.

    Persze Angry Joe-nak ettől még nincs igaza.

    (Én jómagam nem játszottam a játékkal, szóval csak másodtól szedem az infókat.)
  • 56.
    2016. 08. 30. 16:05
    Szerintem bevolt b*szva a cikkiró, de biztos valami drog hatása alatt volt.

    "Mérnökművászeti teljesitmény" - mi a francról beszélsz de tényleg?

    Szénné hazudtak. loptak, csaltak, rányomja, hogy nem rossz ez, ez tök jó, csak bele kell magad képzelni.

    Mivan?????? 72%? Vannak bajok.
  • 55.
    2016. 08. 28. 17:35
    Redditen azt írják, hogy a Steamen feloldották a 2 órára vonatkozó refund korlátot, lehet refundot kérni, mindegy hány órát töltött vele a játékos. Van akinek csak 5-6. alkalommal jött össze, de próbálkozni kell aztán előbb-utóbb összejön.
  • 54.
    2016. 08. 25. 22:36
    Pont ez jutott eszembe nekem is - ott is totál csalódás volt a (nem létező) endgame sok-sok patchen keresztül, ott sem tartottak be rengeteg ígéretet (pvp, khm...), ott is volt gigahype, aztán óriási balhé a launchkor szerverhibák miatt ("nem bírták a szerverek a terhelést" - le kéne védetni), hatalmas balance hiány, és talán a leginkább mérvadó, hogy sokan valami mmo csodát vártak - főként olyanok, akik életükben nem játszottak nem hogy az előző részekkel, de még hack'n'slash játékkal sem. Nem csoda, hogy kellett egy game director váltás, röpke két év, és jó sok lenyúlható ötlet más játékokból, amit a Blizzardnak legalább sikerült többé-kevésbé jól megcsinálnia, szemben az ötletgazdákkal.

    Szerintem itt a legnagyobb baj a kommunikáció színvonala a közösség felé - steamen még mindig ott az első gameplay videó, amiből jóformán semmi sem került bele a kiadott játékba. A vegyes értékelések után meg bedobni egy olyat, hogy *lehet* mégsem lesz minden új tartalom ingyenes a játékhoz kb. a kegyelemdöfés volt az egész projectnek.
    Én speciel elszórakozok vele így is, de teljesen megérem a felháborodást körülötte.
  • 53.
    2016. 08. 25. 17:21
    Hát persze, semmi. Most akkor rólad van szó, vagy 200 ezer emberről? Így aztán lehet érvelni, hogy utólag fűzöd hozzá, hogy egyszer általánosan odamondasz valamit, máskor meg rólad van szó.

    Értékelésről beszéltél, én meg erre válaszoltam, hogy sok értékelő azt se tudja miről beszél...
  • 52.
    2016. 08. 25. 15:00
    Mondjuk a játékmenet nem unalmasabb, mint egy Diablo3
    Oszt azzal is játszanak páran.
  • 51.
    2016. 08. 25. 14:43
    Olyanért nem is húztam le, meg úgy általában semmiért sem, csak rögzítettem, mennyire visszafelé szült el az egész projek, szóval fölösleges volt ezt az én hozzászólásomra válaszolva megjegyezni, mivel semmi köze nem volt hozzá.
  • 50.
    2016. 08. 25. 14:30
    Azért léptek le, mert marhára unalmas a játékmenet. Szerintem is. Viszont olyan dologért ne húzzuk már le a játékot, ami nem is igaz! Erre hoztam 2 példát.
  • 49.
    2016. 08. 25. 14:18
    Ez mind tök jó. Akkor ez mégis egy jó játék. Akkor miért is a vegyesek felhasználói értékelések és lépett le a játékosbázis 90%-a nem egész két hét alatt? Ezek itt számszerűsített tények több százezres mintával, aztán itt vagy te egynek. Kipróbálták ezt a random generált világos cuccot és nyilvánvalóan nem jött be.
  • 48.
    2016. 08. 25. 13:47
    Szerintem meg az a botrány, amit egyes tesztelők művelnek. Angry Joe pl. úgy vágta össze a videóját, hogy kijelentéseket vágott be interjúkból, aztán odanyomta a bullshit plecsnit minden egyes kijelentés után, ami szerinte nem igaz. Szerinte nincsenek repülő lények.

    Akkor ez miaszaritten kéremszépen???



    Napszak változás sincs szerinte, én meg majdnem kinyiffantam, mikor beesteledett, és lement a hőmérséklet mínusz hatvanhét fokra, és a hajómtól 5 perc gyaloglásra nem volt mivel töltenem a védőfelszerelésemet. Szerencsére volt nálam plutónium és sikerült gránátokkal odút fúrnom (robbantanom) egy domboldalba, és túléltem.

    Egyesek nincsenek tisztában azzal, hogy a random azt jelenti, hogy véletlenszerű, és nem azt, hogy változatos. Szóval volt tíz bolygón és nem látott se napszakot, se repülő lényeket. Nabumm, így sikerült a randomgenerálás...
  • 47.
    2016. 08. 25. 13:08
    72%... Steamen az értékelése vegyes, 50% pozitív, az aktív játékos bázis pedig SteamSpy szerint nem egész két hét alatt több mint 200 ezerről bezuhant 20 ezer alá. Kicsit bőkezűnek tűnik az a 72%. Szerintem ez lesz az év botrányjátéka.
  • 46.
    2016. 08. 25. 05:54
    ez a játék már meg is bukott az első napon mikor megjelent.
    A több "billiárd" bolygó legyen bátran 1 darab és annak az ujratexelése plussz egy random magasságtérkép egy gombre. Mindenhol Földi gravitáció van. Minden bolgyón ugyanazt kell csinálnod. Nincs Semmi érdekes 2-4 óra után az egészben.
    Semmi egyedit semmi újat nem alkottak. Elite már 84 ben lealázta ezt a játékot ahogy a mostani feldolgozás is. Ugyanugy le tudok Elitben is szállni bolygókra akár groupban is. Csak nagy a felhajtás NoManSky körül. A 3/4 része lemaradt az igéreteknek amiket kamuztak a trailerekben.
  • 45.
    2016. 08. 23. 18:54
    A játékban a trükk az, hogy a több ezer billiárd égitest nem előre lett megalkotva, egy algoritmus állítja össze őket véletlenszerűen kiválasztott tulajdonságokból (ezért lehet mindegyik különböző), és amíg meg nem közelítjük őket, csupán adatsorként léteznek, a planéták csak akkor öltenek formát, mikor bekerülnek a látóterünkbe. Az előrehaladásunk kulcsa, hogy megszerezzük az életben maradáshoz és a közlekedéshez szükséges alapanyagokat. Az utóbbiak begyűjtése után olyan tárgyakat készíthetünk, amivel megjavítható a burkolat vagy a hajtómű, illetve felhasználhatjuk őket üzemanyagként vagy éppen munícióként. Van egy nagyon fontos eszköz : a Multi-Tool
  • 44.
    2016. 08. 23. 11:00
    Nálam egy HD7770-el is elmegy 30 FPS felett.... valóban csak akkor akad be egy picit amikor épp generál valami nagyobb dolgot, mint pl egy komplett bolygót, de mivel földetérésig illetve a légkörbe belépésig amúgysee tudsz nagyon mit csinálni totál nem zavar....
  • 43.
    2016. 08. 22. 22:01
    Hát, mostanra az már a középkategória alvége.
  • 42.
    2016. 08. 22. 21:35
    Azzal 30 FPS? Ejha, eszik rendesen...
  • 41.
    2016. 08. 22. 13:18
    Nálam egy szaros HD7850-nel csak akkor szaggat (értsd: csökken hirtelen 30-31 FPS-ről akár másfélre), ha éppen valami olyat generálna a bolygón, ami miatt 100%-on jár a proci. Ez viszont csak 1-1 pillanat, és nem fordul elő túl sűrűn, szóval inkább úgy fogalmaznék, hogy mikrolaggol a játék. Ahhoz képest, hogy pénteken még el se indult, az új patch után egész jól ment a gépemen a hétvégén.
  • 40.
    2016. 08. 22. 12:25
    Ez így egy iszonyat túlárazott walking simulatornak tűnik, pont. A minecraftban meg egyebekben legalább csinálhatsz valamit, itt meg az jön le, hogy bejársz n+1 generált bolygót farmolni, ami vagy jól néz ki, vagy nem. Valakinek persze ez bejön, váljék egészségére, de ha állítólag 980-on is szaggat, akkor pápá.
  • 39.
    2016. 08. 21. 20:33
    Nem csak a gravitáció, hanem a légkör! Ha elég dús a légkör akkor le tudsz parkolni 0 üzemanyag felhasználás mellett is, mert a súrlódás szépen lelassítja a járművedet.
  • 38.
    2016. 08. 20. 22:34
    Ha működésre bírják a multit én megveszem, nem érdekel milyen kicsi az esélye, hogy másik játékosba botoljak. Más felől jó lenne, ha lehetne mit csinálni, mert most csak grindelni lehet és kutatni cuccok után amik előbbre visznek. Durvábban ki van szolgáltatva az RNG-nek az ember, mint a Minecraft-ban.
  • 37.
    2016. 08. 19. 20:31
    Ezt örömmel hallom. Legalább a ps4 tulajok elégedettek lehetnek.

    Én meg pihentetem néhány hónapig a játékot, mert a halálba idegesít az együgyüsége.
    A repülés kontroll az félelmetes. (Battlefield 1942 óta nem vezettem egérrel "repülőt"
    Azt mondja már meg valaki, hogy csak nekem tűnt fel, hogy bolygó mérettől függetlenül a felszállás mindig 25%ot fogyaszt? (Mert hát az a csúnya gravitáció nem igazán egyforma... legalább is nem kéne annak lennie.)

    Továbbá elég nehéz levegő-föld támadásokat végrehajtani a bill+egér kombóval...


    Mind 1 is, felesleges folytatni. Sajnos nagy csalódás most a játék. Bízzunk benne, hogy néhány év ennek is jót tesz majd? Mint pl: khm X rebirth khm...
    ((Nem hiszem, hogy ez a csapat fogja addig támogatni a játékot.))
  • 36.
    2016. 08. 19. 20:17
    Teljesen jogos kérdés!
    A választ nem a programozási nyelvek összehasonlításában keresném, hanem a hardverben.

    Pongyola leszek, mert ez a téma igazán sok időt ölelne fel, hogy az előnyöket és hátrányokat összehasonlítsuk. A lényegi rész az, hogy a programozási nyelvek teremtik meg a gép-ember interface fogalmát, ahol te emberi érthető utasításokat írsz, amit a a programnyelv fordító programja lefordít gépi kódra. Ezt a kódot futtatja a számítógép. A kódban levő utasítások egy része dedikált hardver egységeknek szól, pl memória vezérlő, "processzor mag" stb... A kód "tisztaságától" is függ, hogy milyen lesz a végeredmény.
    Dedikált feladatokra specifikus áramköröket használ a vga, ami kis túlzással "nyelv független".
    Eltérések persze lehetnek, lehet, hogy ugyanazon eredményekhez más-más úton jut hozzá a két nyelv.

    Grafikus számításokat viszont mind a két rendszer végez közös hardveren, ezért volt bátorságom párhuzamba állítani a kettőt. Ha az egyik rendszer egy modern játékot képes futtatni, amely szintén igen nagy komplexitással rendelkezik, akkor a másiknak is legalább hasonló teljesítményt kéne produkálnia nem?

    Az OGL 4.5 azért kell a játékhoz, mert valószínüleg olyan utasításokat használtak a programozás során, amelyek már adottak a 4.5ben. Ez nem azt jelenti, hogy 4.0val nem menne a játék, hanem azt, hogy ha 4.0val akarod futtatni akkor a 4.5 ben alapból meglevő funkciókat neked kell külön megírni a programba... Ami idő és pénz.
    Az Ogl-t valószínűleg könyebb átportolni ps4ről pcre meg xboxra, mintha külön megkéne írni a Dx részét a játéknak.

    Tömörítve: 1 hardver, ugyan az a munka két nyelven... -> A hardver képességei adottak -> következtetés ha a hardver képes elberregni más komplex játékok alatt, akkor a kód a hibás.
    Sajnos még nem vizsgáltam az Opengl és a Dx teljesítmény mutatóit, de most majd kicsit utána nézek és leírom ha lesz valami érdekes.
  • 35.
    2016. 08. 19. 12:06
    Mint a cikkben is említettem, én a PS4-es változatot teszteltem, a cikk (véleményi része) nagyjából kész volt, mire Steamen megjelent. A PS4 volt mindig is az elsődleges platform, de valóban sajnálatos, hogy a PC-s indulás sokkal meredekebb volt. PS4-en a performance probléma nagyon enyhe.
  • 34.
    2016. 08. 19. 10:02
    Amit találtam az alapján az látszik, hogy NMS csak OGL-t támogat. Mivel nem értek hozzá, ezért komolyan kérdezem, hogy ebben az esetben biztos, hogy releváns, hogy két DX-es játék mennyire fut jól az adot kártyán?

    szerk.:
    Nem játszottam a játékkal, nem is tervezem megvenni egyelőre, tényleg pusztán tudatlanságom miatt kérdezem
  • 33.
    2016. 08. 18. 16:39
    Remélem olvastad a patch notes alatti steam fórumot is, hogy sokaknak hogy is fut a patchek alkalmával.


    @Asagrim:
    Tekintve azt, hogy milyen a grafikai részletessége a játéknak. (Egyes értesülések szerint 720pről skáláz fel magasabb felbontásokra) Nem igazán látom abban a kifogásolnivalót, hogy egy intel igp-n low beállításokkal hd vagy akörüli felbontással eldöcögjön.
    Sajna az GTX560 TI opengl4.1et támogat csak, de ha már ezzel a karival fallout 4eztem és GTA5öztem stabil 30-40 fpsel nehogymár ezt a progit ne futtassa... (ezt azon kívül mondom, hogy eltávozott az örök VGA mezőkre)
    Nem a durcás kisgyerek beszél belőlem, világos, hogy egy indie stúdió nem engedheti meg magának, hogy sokáig vagy tovább üljön a dolgokon(főleg a pénz miatt). Másrészt pont egy indie stúdiónak kéne észnél lenni, hogy milyen presztizst építenek fel, veszítenek el. Patchekkel a laptopomon elmegyeget (740m). (amúgy a 740ben is 384 cuda ma van, mint az 560ti-ben).

    Nekem az a bajom, hogy egy valag pénzért egy sufnituningos ócska konzol portot kapunk, és a nagyobb bajom az, hogy a játékosok egy része simán megeszi. MInt mondtam ez a trend már évek óta megfigyelhető és ha ez folytatódik, akkor egy még kaotikusabb játékipar alakul ki, ahol az emberek (mi) nem járunk jól fejlesztőtől függetlenül.
    PÉldaként a visszafelé kompatibilitásra az örök aranytojást a Half Life 2-t hoznám fel neked! Briliánsan futott az akkori több éves konfigomon, egy olyan vason, amin el sem szabadott volna indulnia.
    Biztos vagyok benne, hogy te is észreveszed azt, hogy az új programoknál néha hónapokat kell várni a kiadás után mire igazán élvezetes lesz a termék. Ilyen világot akarunk? Mert az NMS pcre simán egy early access kategória... (Mondom ezt minden gyűlölet és ellenérzés nélkül.)
    Az én vágyam az lenne ha az Empyrion galactic survival-t+a planet explorers-t és az NMS-t összegyúrná valaki.

    Mlyen logika az egy játékban hogy kvázi "mindentudóként" bármilyen technológiát összeszedsz/megjavítasz és egy saját hajót nem tudsz összerakni, meglevőt fejleszteni?

    Nem érzem teljesíthetetlennek az elvárásaim
  • 32.
    2016. 08. 18. 14:05
    1. AMD proci support van, csak az SSE4.1-et nem támogatja FX-nél korábbi (patch már elkészült).

    2. Intel IGP? GTX 980 SLI-vel döcög, hol akarsz játszani IGP-vel itt?

    3. Az OpenGL 4.5-öt támogatja HD7xxx-től és GTX 4xx-től felfele minden kari. Ami ennél régebbi, arra ismételten csak a 2. pontot tudom felhozni, a teljesítményükre vonatkozólag.

    Summa summarum, neked az a bajod, hogy egy 4 évesnél régebbi gépen akarsz játszani egy új játékkal. Processzor esetében rövidesen tudsz, videokártyával meg így jártál, mert ha támogatnák, akkor sem lenne elég a teljesítménye. Itt volt a konzolgeneráció váltás, szóval a keresztplatformos játékok gépigénye is megugrott, tehát józan ésszel nem várható el, hogy egy ennél régebbi gépen továbbra is játszani lehessen hardverfrissítés nélkül. Én is szívesen játszanék vele, de nem tudok...
  • 31.
    2016. 08. 18. 13:54
    The No Man's Sky PC patch notes in full:

    Improved AMD Phenom Support:

    Thousands of lines of assembly have been rewritten to support AMD CPUs. The game code no longer relies on anything above SSE 2; Havok Physics has also now created new libs. Game is now confirmed working on Phenom CPUs.

    Mouse Smoothing:

    Smoothing on mouse movement has been improved to prevent hitching or stuttering, and is now adjustable through the Options menu in "Mouse Smoothing." It now defaults to off. If you feel the framerate is "slow" or "lumpy," please make sure that this is turned off (it helps players with sub-30 frames per second).

    Improved Performance:

    On CPUs with 4 threads or fewer, performance has been improved. On CPUs with 8 threads, performance has also been significantly improved.

    Radeon 6xxx:

    Added support for this GPU, which doesn't support OpenGL 4.5 fully.

    Player Saves:

    Help to recover some player saves which had been lost or corrupt.

    Alt-Tab has improved:

    Some systems/configs were crashing or not pausing correctly on Alt Tab. This should now be resolved.

    Shader Caching:

    Framerate was initially stuttering due to shaders not being correctly cached by the GPU on some systems. We have replaced the GPU caching system. You may notice some stutter during the Galactic Map intro to the game (the very first time you run), but it should be smoother from then on (this will be fixed in future). This is particularly true on ATI cards.

    Max FPS Cap:

    On some CPU/GPU configurations, setting Max FPS to 60 or 30 was not giving 60 or 30 FPS (causing stuttering). This has been improved.

    Intel GPUs:

    The game will now let you know if you are trying to run with an unsupported GPU. This will hopefully flag for some users that their high-end GPU has not been selected. We are working on Intel GPU support.

    G-sync:

    G-sync has been disabled by default, which was causing an issue for some users.
  • 30.
    2016. 08. 18. 13:41
    Kedves Balázs,
    A kirtika, mint ilyen jó lett, azonban kifejezném egyet nem értésemet bizonyos tények súlyával kapcsolatban.
    A cikkben remekül össze van foglalva (bár nem teljes mértékben) a pro-kontra szekció, azonban véleményem szerint helytelenül van kezelve.
    Bizonyos tények sokkal súlyosabb problémák, mint amit a cikk említ. "A van némi performance probléma" az nem egy fogpiszkáló, hanem bizony a gerenda a játékban. Borzasztóan vártam én is a játékot, de az, hogy még a system requirements-t teljesítő gépen el sem indul?? 60x310=18600 HUF a játék... Tudom, mondod, hogy nem éri meg az árát, akkor is abszurd. Nem is ez dühít fel! Hanem az, hogy tudták! Tudták, hogy nincs benne AMD proci support, tudták, hogy opengl 4.5 a minimum, tudták, hogy nem támogatja az intel igpu-t. A beállítások fele nem működik pc-n vagy nincsen hatása! Nálam ez a gusztustalan hozzáállás az ami miatt bojkottálnám az egész csapatot! Nem reagálom túl! Csak látom azt, hogy hova halad ez a korszak... Ha ilyen példát mutatnak, akkor a többi is megteszi és ez után már csak ez lesz! Nem akarom azt, hogy ilyen legyen a játékipar... Szórakoztatnia kéne és nem bosszantania azzal, hogy csomó pénzt kifizetek és megkapom a nagy semmit!

    Véleményem szerint jelenlegi állapotában nem pontozható ez a "produktum" ugyanis nem elégíti ki a késztermék fogalmát.

    Más: A hiányosságok közé brutálisan beletartozna az űr mint "empty" space megjelenítése, ami a mai tudásunk mellett röhej. Hol vannak a nebulák, "bányászható" gázfelhők, aszteroidák stb??
    Hogy mi hiányzik még? Hát azt pont úgy hívják hogy PLANET EXPLORERS, ha már pan a játék... Abban meg lenne minden ami az "on foot" feature hiányosságokat maximálisan pótolná.

    Tucatnyi hiányosságot írhatnék még ami miatt ez nem teljesíti a felfedező játék kategóriáját... A válasz úgy is az lenne, hogy ezt nem is vállalták a fejlesztők. Ez igaz is, de akkor kérem ne tessék engem meggyőzni arról, hogy egy tányér víz, az jókai bableves.
  • 29.
    2016. 08. 18. 13:12
    72%? Fel kéne ébredni kedves cikk író mert ez a játék minden csak nem jó.
  • 28.
    2016. 08. 17. 19:21
    72%? Én felcserélném a két számot. Ekkora sz*rt legutóbb a The Division-nél láttam.
  • 27.
    2016. 08. 17. 12:21
    Szintén.
  • 26.
    2016. 08. 16. 20:31
    Ebben elég korrektül adogatja be az objective-eket az Atlas.
  • 25.
    2016. 08. 16. 18:01
    Egyetértek azzal a véleménnyel, hogy kicsit egysíkú üzemanyag és némi upgrade/blueprint grindolás az egész játék. Mindezt azért, hogy aztán egy másik bolygón grindolj tovább, egy számot redukálgatva egyre jobban, ami a végcélt jelzi. Amit ha már nagyonsokat grindoltál, igen csak várod. Ilyen tekintetben ugyan van mit fejlődnie a játéknak, de szerintem nagyon jó kis alap lehetne. De...

    SPOILER ALERT: középponthoz kapcsolódó írkálás jön, aki maga akarja felfedezni, az ne nagyon olvasgassa.

    Amikor kezdesz vészesen közeledni a közepéhez, ha lehet ne legyen közöd csillagászathoz, mert kaparni fogod a falat, és sok fantáziád se legyen, hogy feltegyél olyan kérdéseket, hogy miért találom ugyanazokat a kereskedőket, űrbanditákat, űrhajókat 500 fényévre a galaxis középpontjától, mint bárhol máshol? És amikor eléred a közepét... Igazából az egész játék a középpont misztikájára épül(ne) számomra, az tartja mozgásban. Amit totálisan illúziórombolóan valósítottak meg, 0 fantáziával. Nálam sajnos itt bukott el a játék. Persze ez magánvélemény, ettől másnak még tetszhet a dolog, de én alapvetően azt is utálom, amikor összeszedem a 254 db gyűjtögetős dolgot x játékban (amihez még történeti szál se kapcsolódik vagy nem alakítja a játékot semmilyen formában) és annyit kapok, hogy a stats menüben ki van írva, hogy 254/254. És semmi több. Na, kb ugyanez van itt is.
  • 24.
    2016. 08. 16. 17:53
    Aláírom!
  • 23.
    2016. 08. 16. 17:04
    Persze, hogy ezek a kivételek, ezek a jó játékok

    Nyilván nem várom el ugyanezt egy csőfps-től, de egy ilyen játéktól viszont igen.
  • 22.
    2016. 08. 16. 16:54
    Ez a műfaj többi tagjára is jellemző, hogy nincs küldetés. Az X3 standalone kiegekben is szabadon kóvályoghatsz, és neked kell felfedezned, hogy mit is lehet csinálni, persze így nem tuti, hogy fel is fedezed a lehetőségeidet. Erre egy tutorial, vagy legalább egy olvasható leírás jó lenne a játékon belül, így csak az internetes források maradnak.
  • 21.
    2016. 08. 16. 16:22
    Ez a játék olyan mint egy görbe tükör , bárki belenéz mást lát benne.
    ennek megfelelőek a vélemények is.
    A játék kimaxolásához mennyi óra kellene 1000 100000 1000000 ?
    Nekem az nagyon hiányik benne hogy elengedik a kezed néha azt se tudod merre kell menni, nagyon adná a küldetéseket , ez egy szerepjáték szerepjáték nélkül, kraftolós de valódi kraftolás nélkül, tulajdonképpen csak a hajódat multitúlodat fejlesztgeted. Be tud nyelni de te sem tudod miért mert szinte nincs cél, olyan mintha Sheparddal játszanál csak küldetések nélkül.
    Egyszerre furi szép és csúnya A custom űrhajó kraftolás rohadtul hiányzik, az adna valami értelmet neki
  • 20.
    2016. 08. 16. 15:59
    Be lehet, nekem eszembe se jutott etetni
  • 19.
    2016. 08. 16. 15:56
    Kerdes: Harc mennyire van benne?
    Ha talalok egy csapat husevo kolibrielefantot, es ugy tartja kedvem, azokat be lehet daralni?
    Csakannyal vagy lezerpuskaval stb.

    Mindenkepp adok a jateknak egy eselyt, csak jojjon par update.
  • 18.
    2016. 08. 16. 15:11
    Érthető volt, teljesen világos, ilyen megközelítésből teljesen igazad is van. De a Requiem mod nem reprezentatív példa, ahogy a Deus Ex: Human Revolution sem lenne az, ezek kivételek.

    Minden játékban a főellen leölése a cél, amiért ölni kell, azért is hogy erősebb legyél, azért is hogy jobb cuccokat szerezz. Ölni kell az öléshez, teljesen mindegy milyen szerkezetbe van strukturálva ez a mókuskerék, akkor is mókuskerék marad. Hogy itt nem annyira cizellált ez a rendszer, hogy jobban előtűnik mennyire értelmetlen ez az egész, már tényleg a fejlesztők sara, de ettől függetlenül ez a "bájitalokból csinálok bájitalt" minden karakterfejlődésen és proceduralitáson alapuló játék sajátja. Azért ölsz, hogy ölhess.
  • 17.
    2016. 08. 16. 14:30
    Letorrenteztem a játékot, mert kíváncsi voltam, hogy hogy menne a gépemen, jobban ment, mint egyik-mésik streamernél.

    Kellőképpen be is szippantott, észre sem vettem, és már vagy 20 perce nézelődtem az adott bolygón, gyűjtögettem ezt-azt, állatokat scannelgettem, etettem őket, meg ilyesmi.

    Ha kijavítják a teljesítmény problémákat, és egy kicsit olcsóbb lesz a játék, akkor bizony meg fogom venni, és elindulok az univerzum közepe felé vezető kalandos úton, remélem, marad még számomra felfedeznivaló!
  • 16.
    2016. 08. 16. 14:30
    Színvonalas cikk, köszönet érte.

    Egyetértek a kritika hozzáállásával, de van egy vonása a játéknak, ami fölött nem tudok elsiklani. Nem tisztán singleplayer vagy masszívan multiplayer, hanem ezeknek a lehető legrosszabb kombinációja: masszívan singleplayer. Ha egy MMO-ban találkozom a HUNhaxxorPISTI1337 nevű felhasználóval vagy az általa Kiskhácinek, Csicskavagyolnak vagy Csöcsikének elnevezett petekkel, hát istenem, van ilyen, túllépek rajta. De könyörgöm, egy olyan játékban, ami azzal kecsegtet, hogy átélhetem egy űrhajótörött magányát és küzdelmeit, ott hadd ne kelljen már azon frusztrálódnom, hogy vajon mikor zúzza porrá az illúziót egy másik játékos névadás terén észlelhető különös ízlése vagy trollkodása. Nem érdekel, hogy az a másik játékos csak pillanatnyi elmezavarból vagy részegségből adódóan nevezte el a bolygó lényeit Kutyabögyölőnek vagy Káposztás puszedlinek, engem ennek már az elvi lehetősége is megakadályoz abban, hogy belemélyedhessek a játék világába. Tudom, egyéni szoc. probléma, de akkor is.

    Egyébként a cikk szerzője által említett "mérnökművészi" teljesítmény érdekesebb számomra mint maga a játék:
    No man's sky GDC Vault Art Direction Bootcamp How I Learned to Love Procedural Art
  • 15.
    2016. 08. 16. 14:10
    (Skyrim vanillát nem játszottam, csak Requiem moddal, ez lesz a példám. Vanilla Skyrimnak ugyanaz a problémája, mint ennek a játéknak, ezért nem is játszok vele)

    Mi a játék célja? Megölni Alduint.
    Mi kell ehhez? Sok HP, magas elemental / magical resistance, shout resistance, magas magicka / stamina, magas skill level, varázstárgyak, előző questek végrehajtása, jó follower, stb. stb. stb.

    Mi kell a sok HP eléréséhez? Enchanted ring
    Mi kell ehhez? Soul gem, magas enchanting skill, hp enchant tudása

    Mi kell a hp enchant tudásához? Szerezni egy ilyen tárgyat.
    Hogyan szerzel ilyen tárgyat? Dungeon crawling, vagy vásárlás

    Mi kell vásárláshoz? pénz

    Hogyan szerzel pénzt?


    Remélem ebből látszik a különbség, nem akarom a végtelenségig sorolni.

    A legtöbb játéknak egy végső célja van, amelyet egy metódussal, öléssel tudod elérni, de hogy kit, hol, mikor, miért, milyen fegyverrel ölsz meg, az rajtad múlik. (Szerk: és a különböző gyilkosságok tényleg különböznek egymástól, ez egy fontos lépés)

    Ebben a játékban mindenhez bányászni kell, és minden cselekedethez szükséges nyersanyagért magát a cselekedetet kell csinálnod.

    Ez olyan, mintha Skyrim-ban nem virágokból, hanem bájitalokból csinálnál bájitalokat.

    A célok és ezekhez végrehajtásához szükséges nyersanyag megszerzésének fája ennél a játéknál hamar körbeér, míg sok komplexebb játékban megmarad a fa struktúra amelyben bár ugyanahhoz az ághoz több különböző lépésben érhetsz el, egyik sem lesz repetitív, mert váltogatnod kell őket. Emellett neked, játékosként kell ezeket a dolgokat megfejtened.


    Remélem megérted, mire gondolok, tudom, nem sikerült érthetően fogalmaznom...
  • 14.
    2016. 08. 16. 14:02
    1) Por, füst, felhők nálam vannak.
    2) Nálam nem azonos minden felület.
    3) Finom manőverezés, légköri ugrás, alacsony repülés, szabad irányítás nálam van.
    4) Nem hallgattak a bolygóközi utazásról
    5) A 15 slotos inventory nálam 48 slotos.
    6) Én sokkal több naprendszert is át tudok ugrani.
    7 Én voltam már esztétikus, vonzó és gazdag világon

    Szóval:
    1) Virágbolti verzió alapján nem szabad véleményt írni.
    2) Fél óra játékidő alapján nem szabad véleményt írni.

    De most komolyan, a steam tele van olyan negatív véleményekkel, ami felett azt látjuk hogy az illető 0,3-0,5 órát játszott a játékkal. Azok mire számítottak? Elindul a játék és már minden maxos és szép és jó és rögtön vége is?
  • 13.
    2016. 08. 16. 13:53
    Mi a játék célja? Eljutni az utolsó pályára.

    Mit kell ehhez csinálni? Ölni.

    Every game ever...
  • 12.
    2016. 08. 16. 13:47
    Dettó, a repetitív dolgok ellenére is nagyon jó móka, én még a 90-et is megadnám rá.
  • 11.
    2016. 08. 16. 13:45
    Nagyon szép romantikus ömlengéseket lehet látni erről a játékról, de ha nem a hype vonatról nézzük akkor ez egy "üres", kihagyott ziccerekkel teli, optimalizálatlan, céltalan és kis idő után unalomba fulladó grindfest. (az ára meg háromszorosa az indokoltnak)
    Kár, pedig vártam...
  • 10.
    2016. 08. 16. 13:23
    Nekem nagyon bejon eddig.
  • 9.
    2016. 08. 16. 12:55
    Mi a játék célja? Eljutni a galaxis magjába.

    Mi kell ehhez? Üzemanyag az űrhajóba.
    Mi kell ehhez? Leszállni az űrhajóval egy bolygóra
    Mi kell ehhez? Üzemanyag az űrhajóba
    Mi kell ehhez? Üzemanyagot bányászni.
    Mi kell ehhez? Üzemanyag a pisztolyodba
    Mi kell ehhez? Üzemanyagot bányászni
    Mi kell ehhez? Üzemanyag a ruhádba
    Mi kell ehhez? Üzemanyagot bányászni
    Mi kell ehhez? Eljutni egy másik bolygóra
    Mi kell ehhez? Üzemanyag az űrhajódba
  • 8.
    2016. 08. 16. 12:48
    Soknak tartom azt a 72%-ot, Ez bizony 50, a legnagyobb jóindulattal is. Sajnos nehéz elköszönni az egyéni elvárásoktól, amit visszanézve egy all trailers videot nem is annyira megalapozatlanok.
    A grafika erősen vissza lett vágva, az összes trailer tele van volumetrikus effektekkel. (por, füst, felhők) amik a végleges játékból teljesen kikerültek. Ezzel a levegő perspektíva is megszűnt, az egész grandiózus hatás oda van. Textúrák elmosott pacák ami egybe mos mindent. Mitől szikla a szikla ha csak más színe van mint a vasnak? A specular map teljes hiánya minden felületet azonossá tesz.

    Az előzetesekben látott finom manőverezés egy-egy bolygó légterében egyáltalán nem valósult meg. Nincs sem légköri ugrás, sem alacsony repülés, de még szabad irányítás sem nagyon. igazából olyan mintha kötélen húznák a hajót a bolygó felszínén.

    Bőven akadt viszont olyan amit elhallgattak,
    Egy előzetes sem szólt arról a 4-5 üres percről amíg bolygók között utazunk. Vagy az állandó nyaggató űrruháról ami 75%-nál közli már pedig töltsd fel. Vagy a hajóról amit a 4. landolás, után már tankolni kell.
    Vagy arról hogy bár a bolygók egyediek, de az űrállomások hajszálra ugyanaz mindenhol. Vagy hogy 15 slotos inventoryba kellene belepasszírozni az egész periódusos rendszert, és a fejlesztéseket is. Vagy hogy specifikus tervrajzokat / upgradeket keresgélünk egy véletlenszerű világban, vagy a rémálomba illő UI-ról (miért kell mindent hosszan nyomva tartani? de még a menüben is)

    A játék ígért felfedezést. De mit fedezünk fel ha már minden bolygón lakik egy-egy közönyösen unatkozó alien? Minden de minden sarok tele van drone-al. mindenhol van űrállomás. Főhősünk egy vándor aki teljesen cél nélkül sodródik az univerzumban, ami nem feltétlenül baj, de így még az a maradék cél is elveszett amit eddig kaptunk. Miért nevezzek én el egy bolygót, vagy figyeljek meg egy lényt ha úgyis jut rá 15 drón meg 5 alien.

    az i-re a pontot pedig a végtelen univerzumot ígérő játék bezártság érzése teszi fel. Itt van 18 milliárd naprendszer (még ha a naprendszer modell abszolút nincs is kidolgozva) De te csak a legközelebbibe tudsz eljutni. Ahhoz is kell 4 komponensű üzemanyag, ami csak 1 ugrásra elég. Egy felfedező játékot ígértek, és valahogy ázsiai grind szimulátor lett.

    De talán a legnagyobb csalódás, hogy minden előzetesben bemutatott világ esztétikus, vonzó és gazdag volt. Ezzel ellentétben a játék véletlenszerű, egymást ütő színekkel, mindenféle koncepció nélkülöző, többnyire kopár bolygókkal fogad. Ha valami, akkor az kiderült hogy nem lehet a véletlenre bízni teljesen a környezet megalkotását. Vagy legalábbis, nagyon oda kell figyelni a beállításokra.
  • 7.
    2016. 08. 16. 12:47
    Kíváncsi vagyok. Lesznek erről hírek? Vagy a saját site-ot nézzem?
  • 6.
    2016. 08. 16. 12:27
    Az mit jelent, hogy "Minecraft sekélyes, de kompulzív struktúrája"? (Már a szóhasználatot se igazán tudom hova tenni.)
  • 5.
    2016. 08. 16. 12:00
    Szerintem tepernek, ahogy tudnak. Nem lehet egyszerű.
  • 4.
    2016. 08. 16. 12:00
    Az egyik trófea neve is ez a játékban
  • 3.
    2016. 08. 16. 12:00
    Habár tetszik a játék világa, de nagyon nagyon drága, ezért a pénzért No Man's Buy.
  • 2.
    2016. 08. 16. 11:41
    A cikk címe miatt néztem be: "A csillagok, akár a por" -- Asimov, olvastam, aki szereti a sci-fit, ajánlott, főleg az Alapítvány trilógia és a kiegészítő kötetek.
    Bocs az off-ért!
  • 1.
    2016. 08. 16. 11:29
    Korrekt írás, köszi! Azt nem tudni, mennyire pörgetik meg a javításokat, fejlesztéseket?