Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Nioh - A szamuráj útja

  • Dátum | 2017.02.12 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy egyetlen játék sem készül tíz évig. Amikor arról hallunk vagy olvasunk, hogy egy bizonyos címen már tíz éve dolgoznak a fejlesztők, azt valójában úgy kell érteni, hogy tíz éve próbálják összehozni, de biztosan nem azt a játékot, amit végül megkapunk. Pontosan tudjuk például, hogy a Diablo 3 fejlesztéséről hiába hallottunk már a második rész megjelenését követően, az eredeti projektet törölték, a mögötte álló stúdiót feloszlatták, és végül egy egészen más játékot kaptunk, mint amit anno, nagyon régen elképzeltek.

De hasonló a helyzet a Final Fantasy XV-tel is, ami ugyan eredetileg tíz évvel ezelőtt Final Fantasy Versus XIII-ként indult, valójában azonban "csak" négy éve dolgozott a Square Enix azon a játékon, ami nemrég a boltok polcaira került. De ugyanúgy nem készült tíz évig a The Last Guardian, mint ahogy a most megjelent Nioh sem. Tesztünk alanyát 2004-ben kezdte el fejleszteni a Koei egyik belsős csapata tradícionális japán szerepjátékként, ami a legendás filmrendező, Akira Kurosawa egy befejezetlen forgatókönyvének történetére épült volna. Közben a Koei és a Tecmo egyesült, és 2008-ban az addig elkészült munkát teljesen a kukába dobták.


Ezt követően egy másik belsős csapat újraindította a projektet, mielőtt 2010-ben azt is teljesen leállították (ekkor éppen egy Dynasty Warriors-szerű akciójáték lett volna), és behozták a Ninja Gaiden-sorozatról elhíresült Team Ninja stúdiót, hogy tegye rendbe a dolgokat. Még ekkor sem ment minden rendben, és további két év kellett ahhoz, hogy letisztuljon a koncepció, ám eddigre már csak a szőke hajú angol főhős és a japán történelemre és mitológiára épülő körítés maradt meg az eredeti tervekből. Tehát a Nioh abban a formájában, ahogy most megjelent, valójában nagyjából öt éve készül (persze ez sem éppen kevés idő).

1600-ban, az egymással hadakozó fejedelemségek korában járunk, amikor Japánt gyakorlatilag széttépte a polgárháború. Ha ez nem lenne elég, akkor a szigetország tele van egy Amrita nevű misztikus anyaggal, amire Erzsébet királynőnek nagyon fáj a foga, hogy véglegesen le tudja győzni a spanyolokat, és a britek uralják a világot. Aztán pedig ebbe az egyenletbe érkezik meg a gonosz Edward Kelly, aki sötét erőket használva szeretné fenntartani a folyamatos küzdelmeket, a céljainak ugyanis jobban megfelel az állandó káosz és háború. Főhősünk egy William néven futó angol szamuráj (egyébként valós történelmi személyre épülő figura), aki mindezzel igyekszik szembeszállni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2017. 02. 17. 15:05
    Amúgy nem úgy van, hogy a PS4 pro-n csak több az FPS, meg majd lesz rá VR? Vagy tényleg van különbség grafikában? (hasamra ütök: sima-medium pro-high)
  • 9.
    2017. 02. 16. 23:44
    +1
    én is azt hittem, h vmi DLC lesz
  • 8.
    2017. 02. 16. 11:32
    "sima PS4-en valami hányadék ahogy kinéz. Egyértelműen látszik, hogy szükséges a PS4 Pro hozzá."

    Ez mekkora hülyeség ... sima PS4-en nyomom movie módban és brutál jól néz ki. A kidolgozottsága, az effektjei, a színek, fények, mind tökéletesek. Sok játék örülhetne ha csak félig nézne ki ilyen jól.
  • 7.
    2017. 02. 16. 11:28
    A játék zseniális, nagyon régóta vártam már egy jóféle keleti ihletésű ARPG-t, és álmodni sem mertem volna, hogy egy souls esszenciával fűszerezett, részletesen kidolgozott művet fogok kapni.

    Minden ízében japán a játék, és ez jól is áll neki ... persze érezni rajta, hogy próbálja megnyerni a nyugati játékosokat is, de ez nem is baj.

    A kidolgozottsága nagyon jó ... pl a segítőként hozzánk csapódó szamuráj csaj ruhája, annak díszes mintája, varrásai nagyon jól kijönnek, a kard tokjának megmívelése is fantörpikus.

    Nálam az év játéka
  • 6.
    2017. 02. 13. 23:14
    30 óra alatt kijátszható, csak elég gyorsan kell haladni. A boss fightok pedig valóban unfairek, mivel míg a Darksouls, Bloodborne, stb. típusú játékokban a boss fightok nehezek, de egyik se épül arra, hogy szándékosan szopasson, addig itt ez több alkalommal megvalósul. Ezt leszámítva valóban egy kivételesen jó játék. Azt viszont még meg lehetett volna említeni a cikkben, hogy sima PS4-en valami hányadék ahogy kinéz. Egyértelműen látszik, hogy szükséges a PS4 Pro hozzá.
  • 5.
    2017. 02. 13. 12:08
    A történet középszerűségével egyet értek, de a boss fightok egyáltalán nem unfairek és a komplexitás is csak pozitívum.

    Meg lehet tanulni minden bossnál, hogy milyen ritmusra kell táncolni, és ez időigényes, de egy pár próbálkozás után simán meglehet mondani minden mozdulatból, hogy mi fog következni, és azt hogy kell lereagálni.

    Továbbá kétlem, hogy 30 óra alatt ezt kijátszotta valaki, főleg ha azt mondja róla hogy unfair bossfightokkal találkozott. Így a történetre tett kommentet is kétségbe vonom mert valószínűleg a nagy részét nem is látta.

    Meg kell érteni hogy ez a játék egy kihívás. A fejlesztők direkt csinálták ilyenre, és ezért vették ki a friend coop lehetőséget, mert túl "könnyű" lett tőle, és ez a Ninja Gaiden készítőitől nem meglepő lépés.
  • 4.
    2017. 02. 13. 08:15
    Az értékelés alatt: megjelenés 2016.02.07., csak egy észrevétel.
  • 3.
    2017. 02. 12. 19:41
    Egyszóval japán. A jó értelemben.
  • 2.
    2017. 02. 12. 11:46
    Jah az a fehér copfos srác benne elég witcheres kinézetű.
    Elsőre nekem az ugrott be hogy nagyon hasonlít a régi klasszikus RPG-ke pl Gothic, csak minden eltúlzott benne.
    A nehézség is meg van ebben a japán világban a szokásos szamurájos keménykedésen kívül egy gyerekes vonulat, szellemcica meg békakirály ?
    Egyszerre tetszik meg nehezen emészthető is számomra.
  • 1.
    2017. 02. 12. 11:41
    Nem Witcher 3? Ahogy megláttam a képeket...