Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

NieR: Automata - Géptestben érző szív

  • Dátum | 2017.03.13 07:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Minden jel arra mutat, hogy a Nier: Automata nagyobb közönségsiker lesz, mint az eddigi részek összesen: nagyon sokan kapják fel a fejüket a trailerekre, a már befutott értékelésekre, dicsérik a PS4-es demót... pedig általánosságban még mindig nagy az értetlenkedés, hogy mégis honnan jött ez?


A Nier ugyanis nem egy túl ismert név nyugaton. Azzal talán mondok valamit, hogy a Drakengard sorozat spinoffja, de valószínűleg erre sem kapják fel sokan a fejüket (és nem keverendő a valamivel ismertebb Drakensang sorozattal). Ha vissza kell követnünk a Nier-jelenség teljes históriáját, egy 2003-as PlayStation 2-címhez érkezünk, amely Japánban a Drag–On Dragoon címen jelent meg, mint egy középkorias, Észak-Európai mitológiákból merítő dark fantasy. Ez nyugaton Drakengard címmel jelent meg, 2005-ben folytatás született hozzá, de az első rész kacifántos ötödik befejezése alapján 2010-ben megszületett az alternatív valóságban játszódó Nier is, amelyet a Drakengard előzménye, a Drakengard 3 követett.

Zavaros? Ez még mindig semmi! A Nier önmagában sem egy egyszerűen követhető, egyértelmű narratíva, ugyanis Japánban és Európában lényeges különbségek mutathatóak ki (eleve Nier, a főszereplő is máshogy néz ki), illetve Japában a NieR Replicant és a NieR Gestalt is külön címként jelentek meg PS3-ra és Xbox 360-ra. Talán nem nagy meglepetés, de a kiadó Square Enix a sovány eladások után hallani sem akart arról, hogy ezt az önmaga kronológiájába többszörösen belegabalyodó rétegjátékot folytassák, tekintve, hogy a játékmenet sem volt éppen a legcsiszoltabb, és a narratíva is követhetetlenné vált.


De a sorozat kreatív vezetői nem akarták annyiban hagyni a dolgot. Úgy gondolták, ha az eredeti csapattal nem tudnak kitűnő játékmenetet adni ennek a furcsa, korokon és valóságokon átívelő metaműnek, hát megkeresik azokat a fejlesztőket, akik a legeslegpengébb cuccokat gyártják. Így találták meg a legintenzívebb akciójátékok fejlesztőit, a Platinum Games-t (Bayonetta, Metal Gear Revengeance), és így kezdődött a Nier negyedik befejezéséből kibontakozó Nier: Automata fejlesztése.

Nem egyszerű történet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2017. 03. 14. 09:26
    Egy kis maszkolás után példának:
  • 8.
    2017. 03. 14. 08:57
    Elolvastam a tesztet, játszottam a demoval is, szerintem ez a leggyengébb Platinum Games cím, ami valaha boltba került. Persze ízlések és pofonok, de (csak a demo alapján) a grafika harcban van a legcsúnyább PS4 játék címéért. Engem a sztori sem hozott lázba, annyira erőltetett hangulata és humora van. Kétségtelenül rétegjáték, kritikák a végleteket fogják tükrözni. A Horizon Zero Dawn-al nem említhető egy lapon, minőség és élmény tekintetében (szerintem!).
  • 7.
    2017. 03. 14. 08:56
    Nem egy TheRiFT, de a grafot a wow-ban elég jól eltalálták, amit kicsi textúra felbontás, s hatalmas látótávolság, s mélység állítgatással elképesztővé lehet tenni. Lásd Trilinear filtering. a Hangulata alacsony felbontáson is megállja helyét, na ha még 4k-ba rakjuk még viccesebb a helytálló összkép. -Kép Kerete van s mégse látszik annak, -mint egy jól megkomponált festmény. S ehhez a múlthoz hasonlítva a Nier Automata-t, nem veszik el az összkép; - de egyúttal részletgazdagabb az elénk táruló "festmény" komponált hangulata. - Ami nem megtévesztő, hanem még inkább egyszerűbb elmerülni benne ami igazán fontos egy húzó játéknak.
  • 6.
    2017. 03. 13. 21:43
    Mondjuk ez a játék tipikusan olyan, amelyikről az állóképek elég csúnyácskák, mozgásban viszont teljesen jó ... mondom ezt a PS4-es demó alapján.
  • 5.
    2017. 03. 13. 18:20
    De azért jobb graffal mégiscsak jobb lenne. WoW-nak is jó a hangulata csak olyan szar a graf hogy nehéz beleélni magad.
  • 4.
    2017. 03. 13. 15:50
    Maximálisan egyetértek.
  • 3.
    2017. 03. 13. 13:21
    levan szarva, ha jó a játék hangulata
  • 2.
    2017. 03. 13. 08:00
    Screnshotok alapján PS3 grafija van : kár, hogy ennyire lebutították, videók alapján szépnek tűnt.
  • 1.
    LGx
    2017. 03. 13. 07:53
    annyi kiegészítés, hogy PC-re március 17. a megjelenés.
    de nagyon várós