Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Nex Machina – Pislogni sincs időd

  • Dátum | 2017.07.10 05:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

A Playstationös játékosoknak a twin-stick shooterekről valószínűleg egyből a Housemarque jut az eszébe és nem véletlenül. A 2007-es Super Stardust HD óta a csapat több remek lövöldét is lerakott az asztalra, és úgy látszik, még nem fogytak ki sem a lelkesedésből, sem az ötletekből. PC-re az utóbbi 10 évben csak az Outland jelent meg tőlük, és az se tegnap volt, így kellemes meglepetés, hogy a Nex Machina PS4 mellett befutott számítógépekre is!

A játék az 1982-es Robotron 2084 szellemi örököse akar lenni, ami az egyik legnagyobb klasszikus a témában. Hogy az alapok stimmeljenek, még a Robotron fejlesztője, Eugene Jarvis is besegített a Housemarque-nak konzultánsként, a végeredmény pedig valami elképesztő lett. A Nex Machina egyszerre retró és nagyon modern, a játékmenet egyszerű, de tökéletesre csiszolt, a voxeles grafika a menő fényeffektekkel pedig telitalálat.


Sztorira ezúttal nem nagyon kell számítani (mi vagyunk a hős, robot invázió van, mentsünk meg mindenkit), a játék sokkal inkább arcade-os irányba ment el, úgyhogy a „Continue?” feliratot is sűrűn fogjuk látni. Szerencsére a gép azért nem kért 100-asokat, mert már rég legatyásodtam volna. A Nex Machina ugyanis nehéz. Nem kicsit, nagyon. Kifejezetten az a játék, aminek nem ciki a könnyebb fokozattal nekimenni, hogy egy kicsit ismerkedjünk a környezettel.

Az irányítás alapjainál nincs semmi meglepetés, a bal analóg karral mozgunk, a jobbal lövöldözünk. Ezen felül csak két extra van, a bal vállgombbal kitörhetünk egy irányba, míg a jobbal aktiválhatjuk a másodlagos fegyverünket (ha van). Egyiket sem lehet össze-vissza használni, kell egy kis idő, míg újratöltődnek, de nélkülük nem lehet meglenni, mert életmentők. Főleg az adott irányba való kitörés fontos, mert ezzel megmenekülhetünk szorult helyzetekből, ugyanis arra a pár pillanatra, amíg karakterünk rohamoz, immunissá válik mindenre. Viszont a célterületen már nem lesz az, tehát ha belefutunk egy lövedékbe vagy ellenfélbe, akkor nekünk annyi. Az egyetlen kivételes eset, ha épp van rajtunk pajzs, mert extraként felszedtük. Háromféle bónusz várhat ránk a pályákon: másodlagos fegyverek (csak egy lehet nálunk), az elsődleges fegyver erősítései (szélesebb lövés, messzebb lövés, stb.) és az olyan extrák, mint a pajzs, amivel kibírhatunk egy lövést, nem halunk meg azonnal.


A másodlagos fegyverek is életet menthetnek, vannak rakéták, bombák, lézerek, és egy nagy kard is, amivel baromi sokat lehet sebezni, de azon az áron, hogy azzal bizony közel kell menni az ellenhez, és amikor annyi van belőlük, mint égen a csillag, ez nem feltétlenül egy jó ötlet (én ha lehet kerültem ezt a fegyvert, nagyon nehéz megfelelően használni).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2017. 07. 22. 11:12
    Teljesen jó az, csak az ilyen játékokat kontrollerrel érdemes játszani.
  • 1.
    2017. 07. 19. 17:32
    Kár, hogy PC-n katasztrófális az irányítása....