Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

NeverDead - halj meg máskor

  • Dátum | 2012.02.14 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Pár hónapja olvastam egy szavazás eredményéről, mely szerint az emberek 65%-a választaná a halhatatlanságot más szupererők felett. Mindez jól alátámasztja azt az általános vélekedést, mely szerint a legtöbbünk fél a haláltól, és ha lehetne, inkább örökké a Földet járnánk. Néhány előnnyel biztos járna, hiszen például nem kellene a kiváló magyar egészségügyre hagyatkoznunk, nem kellene életbiztosítást kötnünk, és az örökkévalóság biztosan elég arra, hogy a világon létező összes sört végigkóstoljuk. Viszont ha a halhatatlanság témáját feldolgozó filmeket vesszük alapul, akkor azt tapasztaljuk, hogy ez a „képesség” inkább átok, mint áldás, szegény Hegylakónak például nincs egy nyugodt éjszakája, valaki mindig le akarja vágni a fejét. De valószínűleg ez még a kisebbik a baj, a nagyobbik az, hogy az idő múlásával folyamatosan elveszítjük azokat, akik közel állnak hozzánk.

Persze, valószínűleg nem árulok el nagy titkot azzal kapcsolatban, hogy a NeverDead nem foglalkozik ennyire mélyen és filozofikusan a halhatatlansággal, mint ahogy a játék főhőse sem fogja visszasírni a 342 éve halott barátnőjét. Emberünk, Bryce Boltzman öt évszázaddal ezelőtt született, ám nem jött ki túl jól egy démonnal, aki örök életre kárhoztatta őt. Az eltelt idő alatt pedig nem képezte át magát mérnök-informatikussá, hanem maradt a jól bevált bosszúnál, így továbbra is démonokra vadászik, amiben mellesleg egy ügynökség is segíti őt. Meg egy Arcadia névre hallgató leány, aki lelkesedésből és rajongásból kíváncsi Bryce életére, mellesleg (szó szerint) pedig azért van, hogy kitöltse a kötelező dögös csaj szerepét.



Valójában egyik karakterről sem tudunk meg túlságosan sokat: a párbeszédek annyira gyengék, hogy inkább meg sem akartam említeni őket, és még az ilyen jellegű sztorikban tipikusan elsüthető cinikus poénok sem annyira emlékezetesek, hogy legalább egy-két klasszikussal gazdagítsanak minket. S habár azért menet közben, flashbackek formájában megtudunk néhány dolgot főhősünkről, Arcadia karaktere végig kidolgozatlan marad, és a Bryce-szal való kapcsolata sem fejlődik sehová, annak ellenére, hogy végig oltalmaznunk kell a nő életét. A helyzet hasonló a többi karakterrel is: vannak, de igazából egyáltalán nem tudunk meg róluk semmit, Bryce öltönyös főnöke pedig egyenesen olyan, mintha egy zombi lenne.

Igazából nehéz megmondani, hogy érdemes volt-e ennél többet várni, mert ha megnézzük a fejlesztetőt, sajnos láthatjuk, hogy hatalmas lejtmenetben van. Az angol Rebellion csapatáról van szó, akik egykor egy olyan klasszikust hoztak el nekünk, mint az Aliens vs. Predator, majd a még mindig egész jó Sniper Elite, viszont az utóbbi időben olyan borzalmakat tettek lesz az asztalra, mint Shellshock 2 és a Rogue Warrior. Valószínűleg ezen próbáltak volna segíteni azzal, hogy a NeverDead vezető fejlesztőjének megszerezték Shinta Nojirit, aki korábban a Metal Gear Solid játékokon dolgozott, illetve a Metal Gear Acid rendezőjéként mutatta meg, hogy nem teljesen tehetségtelen. Sajnos azonban az együttműködés az angolok és a japán úriember között láthatóan nem működött túl olajozottan, a NeverDead ugyanis nem csak történetvezetésben gyenge, hanem minden más területen is eléggé szétszórt – pont, mint Bryce.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2012. 02. 17. 04:25
    Bukni tudni kell, és ahogy az előzetes videók alapján lejött ez a játék nem picit fog hullani! Ennyi bug-ot már csak ebben a videóban...
  • 4.
    2012. 02. 16. 22:27
    Túlértékeltétek!
  • 3.
    2012. 02. 15. 17:34
    Kár, hogy már nem megy a RPCJS. Mindenesetre 2 Mátyást talán kiadnék érte, hiába monoton, néha pont az a poén. Nem szabad alábecsülni, ez egy félelmetes túlélő-horror játék mint a Windows 95, 97 és a Vista.

    uristen: A Big Rigs: Over the road kapott csak 0 pontot eddig a játéktörténelembe az 1-10ig terjedő skálán!
  • 2.
    2012. 02. 14. 22:39
    Erőteljesen az kategória amit nem tudnak elég olcsón adni.Sebaj.
  • 1.
    2012. 02. 14. 20:38
    Olyan nem lehet, hogy 0%? Mert ez nagyon ugy nez ki...
    Ez szerintem egy semmi.