Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Need for Speed: Most Wanted - lekörözött körözöttek

  • Dátum | 2012.12.04 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Mi valójában a Need for Speed? A kérdés talán azért jogos, mert lassan ott tartunk, hogy bármilyen újabb epizód érkezik ebben az egykor szebb napokat is látott sorozatban, a rajongók fanyalgása mindig egy irányba kanyarodik: ez bizony nem is Need for Speed már. Ez pedig különösen azért érdekes, mert valójában szinte sosem volt két egyforma Need for Speed, így nem is igazán lehet meghatározni, miről is kellene szólnia valójában ennek a franchise-nak. Eddig kaptunk már rendőrös-üldözős, gagyi árkádos, tuningos-utcás, lazább pályaversenyes, komolyabb pályaversenyes, porschés, és ki tudja még milyen részeket, melyeknek az esetek nagy többségében semmi közük sincs egymáshoz. Aztán pedig ott van a készülő, a ’60-as / ’70-es évek amerikai klasszikus autós blockbustereit (péládul Bullit) visszaidézni kívánó Need for Speed-film, aminek ismételten csak semmi köze nem lesz egyik játékhoz sem.

Ráadásul hozzá kell tenni, hogy a sokak által a Need for Speed aranykorának tekintett kezdeti időszakban sem ment minden rendben a sorozat háza táján. A második rész egész egyszerűen egy szemét volt, a negyedik részt nem nagyon lehetett hova tenni a kiváló harmadik után, és ugyan a Porsche Unleashed mai napig az egyik kedvencem, elég komoly váltást jelentett az előző epizódokhoz képest. Az igazi lejtmenet azonban igazából csak ezeket követően kezdődött. Írótársam, Chocho, valamint jómagam jelentős mennyiségű időt töltöttünk el azzal a múltban, hogy különböző cikkek és tesztek keretében kifejtsük, mennyire csalódottak voltunk az Underground-részekkel kapcsolatban, ám számunkra a Most Wantednél érte el az egész a mélypontot. És nem azért, mert már „nem volt Need for Speed” többé, hanem egyszerűen azért, mert rossz játék volt.



Ezt követően az Electronic Arts hamar belátta, hogy az alapvetően nem túl tehetséges Black Box stúdió rövid úton el fogja pusztítani a franchise-t, ha minden évben meg kell jelennie egy-egy NFS-résszel, melyek fejlesztésére pusztán pár hónap áll rendelkezésére. Így került a képbe a Burnouttal akkor már sikert-sikerre halmozó Criterion, és így készült el 2010-ben a Hot Pursuit, ahol világossá vált, hogy a brit stúdió egy egészen más irányba fogja elvinni a sorozatot. Hogy az éves megjelenési ciklus megmaradhasson, de mégse terheljék túl őket, a Black Box megmaradt „B-csapatnak”, így tőlük továbbra is menetrendszerűen számíthatunk olyan rettenetekre, mint a tavalyi Need for Speed: The Run.

Nincs tehát értelme egy-egy új NFS-t abból a szempontból nézni, hogy vajon mennyire „NFS”. Főleg, mert a Criterion, ahogy az várható volt, nem fordított hátat a múltjának, sőt, az új Most Wanted minden korábbinál jobban hasonlít a Burnoutra. Gyakorlatilag tekinthetünk rá úgy, mint a Burnout: Paradise olyan változatára, melyben az autók valós licencek alapján készültek. Történetünk helyszíne a Fairhaven néven futó fikcionális város, bár a történetet tehetném idézőjelbe is, merthogy abszolút nincsen. Tegyük hozzá, hogy szerencsére, mert a Criterionnak azért van annyi esze, hogy nem próbálja meg a körön áterőszakolni a kockát, és inkább meghagyja a Black Boxnak, hogy újra és újra közröhej tárgyává váljon a felvizezett Hollywood-light marhaságaival.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 64.
    2013. 09. 02. 12:30
    Underground és első Most Wanted foreva!!!
  • 63.
    2013. 01. 09. 14:26
    NFS 3 Hot Pursuit, NFS udnerground 1-2, Shift 1-2 (ez utóbbik XBoxon) felejthetetlen perceket, órákat okozott. Imádtam autók díszítésével, tuningolásával pepecselni, irányítás is megállta a helyét.

    A shift 2 óta viszont nem tudtak kiadni egy olyan programot ahol az autó nem egy jégen csúszkáló gyufás doboz lett vna. Annyira de annyira rossz h még az arcade stílust sem éri el. Sajnos
  • 62.
    2012. 12. 18. 11:26
    Hát első körben én nagyon nem értek egyet a cikk írójával. Pont hogy az első Most Wanted volt a csúcspontja az NFS történetének!! A grafikája még a mai napig is bőven elfogadható, a játékélmény k.rva jó, és nem tudok rosszat mondani...

    Aztán jöttek az egyre sz@rabbak a carbonnal (bár ott az izomautók megjelenése jó pont volt, de a drift nevetséges volt) és azóta csak lefelé a lejtőn.

    És pont hogy a RUN meg az új HOT PURSUIT még tetszett is, főleg az utóbbi, a zenék, a játékélmény megvolt nekem, de a többi tényleg förtelem.
    És attól, hogy ez a csapat csinálta a bornout-ot, miért kell megcsinálni ugyanazt NFS-ben? semmi kreativitás nincs bennük vagy mivan??
    Nagyon rossz irányba tartanak, de hát az ő bajuk.

    Én boldogan megvagyok a régi Most Wanteddel és a Hot pursuit-okkal
  • 61.
    2012. 12. 16. 20:41
    ezzel most nem lettél keményebb ügye tudod...
  • 60.
    2012. 12. 16. 18:09
    XBOX360 vezérlővel zsír akinek van jogsija annak nem ajánlom! NFSU2 után ez tetszik a legjobban igaz bár nem olyan részletes mint az előd de pont ez a jó benne! Végre egy megoldás más ötletekkel "aki meg gagyizik az csináljon jobbat vagy adjon ötletet az EA-nak" de tényleg mást se olvasok itt a fórumban emberek valakinek valami ötlete vagy csak várjátok a csodát?
  • 59.
    2012. 12. 16. 07:56
    Eddig szerettem az NFS sorozatot, minden darab ott volt a polcomon (már nincs, mert idén eldatam a javát). De azt mondja meg valaki, hogy lehet egy autóverseny játékot fordulatszám-mérő nélkül kiadni!!?? Egy sport/verseny autónál sztem elég fontos. Már itt sántított nekem a játék... Néhány NFS rettenetbe (undercover és társai) belefutottam már, de RUN tette be a kulcsot nálam. Az már biztos csak akkor fogok még egyszer NFS szériát venni, ha előtte kiadnak egy demót és ki is próbáltam. Már sajnos nincs mögötte tartalom és minőség, hogy csak úgy vakon, kipróbálás nélkül, ki merjem adni az árát. Másik amit még nem értek, miért "kell" minden évben kiadni egyet (felet). Csináljon egy jót, átgondoltat, amivel 2-5évig eljátszik az ember (lásd Codemasters Grid, DiRT).
  • 58.
    2012. 12. 08. 14:49
    Ki fogtok röhögni de nekem a régi Most wanted mellett tetszett az Undergorund 2, és úgy ahogy a Carbon is. Oké hogy a Porsche Unleashed visz mindent, de nekem a sokat kritizált ProStreet is tetszett. De ez nagyon nem!
  • 57.
    2012. 12. 06. 23:46
    56.

    Az U2 előtt is voltak rendőrök
  • 56.
    2012. 12. 06. 17:25
    Részemről messze messze a NFSU2 viszi a prímet, az irányítás még billentyűzettel is kiváló, pont annyira "engedékeny" amennyire kell ahhoz, hogy élmény legyen a játék. Az autókat úgy lehetett alakítgatni, ahogy nem szégyeltük, egyedül az bosszantott, hogy a vége felé gyakran előfordult, hogy egy korábbi pályán kellett visszafelé menni, kicsit ötlettelen :-(. Szerintem a legjobb játék a NFS sorozatból, 4x játszottam végig. Az egész NFS akkor kezdett hanyatlani, amikor behozták a rendőröket, na az egy nagyon elb.szott ötlet volt.
  • 55.
    2012. 12. 06. 10:39
    85%-ot ez a játék cska azért kapott mert nfs

    60%-ot nem érdemel. Nem csak pc-n szar az irányítás, kormánnyal is katasztrófa. Történet nulla, motiváció nulla, változatosság nulla, a túl agresszív AI miatt nem izgalmas hanem idegesítő.

    "Kis polírozás még ráfért volna": lol hát nem is kevés, sőt az egész játékot ki se kellett volna adni, annyira ráfért volna egy polírozás. Azt hittem a The Run a legrosszabb nfs ami valaha napvilágot látott, de az EA-nek sikerült negatív rekordot döntenie. Ez az év nem az Övék úgy néz ki.
  • 54.
    2012. 12. 06. 10:27
    Hát a grafika az nem rossz, meg végre megint vannak vidéki utak. De ennyi. Autók nem nagyon törnek, ellenfelek csalnak. Frontálisnál az lenne a minimum, hogy ottmarad, nem megy tovább 2mp múlva. Ja, még lyukas kerekekkel is simán le lehet rázni a rendőröket, kész röhej. A vasút is szánalmas, 1-2 megálló van, pedig én imádok a síneken menni.
  • 53.
    2012. 12. 06. 03:17
    Én sokáig védtem az NFS-t, mert szerintem nem csinált rossz játékokat, bár én a Porsche-val kezdtem anno, mert előtte nem volt gépem, természetesen kipróbáltam az összeset (ezt kivéve, mivel ehhez sincs még gépem). A témáról sokan úgy beszélnek, mintha minden ember egyforma lenne és mindenkinek ugyanaz kéne bejöjjön egy NFS-ben. A más játékokkal való összehasonlítás pedig totál felesleges. Nos, az első mondatomhoz visszatérve, én, mint NFS fan, is kezdek letenni arról, hogy kapunk még valaha "igazi NFS-t", mert az író szavaival
    élve tényleg már ez is csak Hollywood meg pont szerzés, reklám, szanaszét törni mindent. Egyre szánalmasabb módon hanyagolják el a játékot és már valóban nem több, mint egy kommersz "mindenévbenkötelezőkiadniegyet" játék.
    A cikk elején lévő NFS kérdésről egyrészt elég érthetetlen módon (ízlés?) és túl szubjektíven írtál. Azért az Underground-okat ennyire lehúzni... Nem minősítek. De látom, nem csak én vagyok meglepett ezekkel a mondatokkal kapcsolatban. Végül szerintem az NFS nevet is félreértelmezed és az általad kedvencnek gondolthoz hasonlítod a többit. Szükség a sebességre. Ezt jelenti az NFS, nem többet! Szóval ha globálisan is nézzük egyben az összes részt, nem lehet ilyet mondani, hogy ez nem NFS, az meg az.
  • 52.
    2012. 12. 05. 23:46
    Ezt magyarázza már meg valaki az első most wanted förmedvényt hogy lehet jónak nevezni?
  • 51.
    2012. 12. 05. 23:33
    Krend - miről beszéltek? A játék címében sehol nincs kettes. Pontosan ugyanazzal a címmel adták ki, mint a 2005-ös eresztésüket.
  • 50.
    2012. 12. 05. 22:58
    Mért kell az élő fába is belekötni?

    Egy dolgot idéztem. 0:28
    [LINK]

    De semmi sem változtat a tényen hogy az átvezetők ratyik voltak.
  • 49.
    2012. 12. 05. 14:31
    Most ez komolyan, azért a viccelődésnek is van határa szerintem, vagy komolyan írod?

    "Ez egy arcade agymenés. A Burnoutban sem emlékszem manuális váltóra." - az eddig összes NFS kivétel nélkül arcade agymenés, és 2012-ben szerintem nem hogy alapfelszereltség, de minimum, hogy berakja a marha állat A meg Y-ra a váltót nem? Minden egyes autós játékban csak beprogramozzák azt, hogy a szerencsétlen játékos maga váltson már, mert a fel le oldalra, vagy jelen esetben a Joy karját mozgatni monoton, és a játékélményt versenyről versenyre csak feldobja az a tudat, hogy magam váltok. Ebben a játékban ezt nem tudták megcsinálni. Azért ez mennyire primitív gondolkodásmódra vall, de tudom, én vagyok a hülye, én nem értem meg, a 12 évesnek és az idősebbek, akik ezen a szellemi szinten mozognak, nekik nem kell. Minek?
    És nem emlékszel manuális váltóra, de ez kérlek NFS. Miért is kéne emlékezned rá?

    "Ehhez a mondatodhoz külön gratulálok!" - gratulálhatsz nyugottan, abszolút nem zavar, sőt többször is ha lehet.

    És komolyan, remélem még meg is dícséred őket, hogy nem raktak bele. édes istenem....
  • 48.
    2012. 12. 05. 08:49
    #47: Amiből az idézeteket írtad, az a Carbon....
  • 47.
    2012. 12. 04. 23:45
    Nem értem mért istenítitek annyira az első MW-t. Amikor kijött legalább annyira le lett húzva mint ez. Ott is ment hogy nem igazi NFS stb. Ráadásul annak is voltak bődületes hibái. Az első és legszembetűnőbb a sztori erőltetése. Emlékezzünk csak Razor ilyen beszólásaira hogy "first im gonna take your ride then im gonna take your girl" meg Cross keménykedésére amikor végighúzza a bömöst. Ne mondjátok már hogy ezt nem volt kínos végignézni. Úgy gondolom az ilyen szintű szemét egy játéknak sem hiányzik. A zsaruk ott voltak igazán unfairek. Az első játék volt amivel az idegeim és a hardverem megóvása miatt csalást használtam. Untam hogy a 320-al repesztő porschémat állva hagyja egy crown vic (azért az újban ez ilyen szintet nem ütött meg). Ha az első pár készenléti szinten nem ráztad le őket márpdeig az utolsó pályán ez pl lehetetlen volt jött a helikopter és esélyed sem volt elbújni, sokszor még alagutakban sem. Ezt például kifejezetten örültem hogy kihagyták. Akkor ott van még pl hogy az UG2 után elég karcsú volt a tuning. főleg a vizuális. Mert nem lehetett kombinálni a vinyleket. Volt egy réteg és kész. A különböző fan oldalakon (mint pl nfscars vagy nfs unlimited) meg lehet nézni ez mennyivel tette szegényesebbé a lehetőségeket. Az irányítás meg itt se volt szimuláció.
    Nem azt mondom hogy rossz volt az játék, csak azt hogy annak is voltak durva hibái meg ennek is az sem felet meg a rajongói elvárásoknak meg ez sem. Kicsit ismétlődik a múlt.
    Persze azon lehet szomorkodni hogy az EA lesilányította a szériát az éves kiadásokkal és végső elkeseredéséében egy másik franchise-t nevezett át NFS-re de én azt mondom hogy így legalább kaptunk egy élvezetes játékot.
  • 46.
    2012. 12. 04. 23:37
    Jó törés modell? FTW? TI UGYAN AZZAL A JÁTÉKKAL JÁTSZOTATTOK? Ez az NFS nagyobb szar lett mint a tavalyi. akárki akármit is mond. Ha elkapnak a rendőrök semmi szankció, ha felnin megyek az sem gond. Semmi sztori. Szavatosság, játszhatóság zéró, grafika jó, zenék hangok jók pont.
  • 45.
    2012. 12. 04. 23:24
    giornalista neked is igazat adok
  • 44.
    2012. 12. 04. 23:18
    Én is Krend-nek adok igazat és Shinjiii-nek MW (az eggy nem a kettő)
  • 43.
    2012. 12. 04. 21:37
    Így van Krend. : ) Nehogy megtévesszen akárkit is, melyik részről van szó. ^^ Az első MW király volt.
  • 42.
    2012. 12. 04. 21:26
    A cikk írójának üzenem, hogy kihagyott pár helyről egy bizonyos karaktert
    mégpedig ezt: '2'
    Need for Speed: Most Wanted 2 - lekörözött körözöttek
    Most Wanted 2-nél érte el az egész a mélypontot
  • 41.
    2012. 12. 04. 21:23
    Nekem a NFS The Run annyira bejött, hogy máig azt várom, csak efelé hajoljon a legközelebbi mérce. Minimáis történet (hiszen valamiért mozgasson már előre a játék), izgalmas versenyek (még ha kiszámítható is), játékmenetbeli újdonságok (az interaktív játékok is nagy kedvenceim - Fahrenheit, Heavy Rain!!), és kiváló grafika kis gépigénnyel.

    InGen, elmehetsz te a sunyiba, hogy ennyire alázod a sorozatot, neked a Porche kivételével egyik sem NFS így a cikket elolvasva...
  • 40.
    2012. 12. 04. 20:30
    ebből a cikkből az derül ki, hogy ez egy jó játék. 85%? inkább 58%...

    hogy milyen egy igazi NFS? ha valakinek ezt el kell magyarázni, akkor miért keresi rá a választ? ha az elmúlt 10 év legjobb autós PC-s játéka, a Most Wanted nem tetszett... ez meg igen... na mindegy, ízlések és pofonok, de ez bizony egy gyatra, unalmas, egy hétig sem lekötő játék.

    ja, és már nincs BlackBox, halkan teszem hozzá...
  • 39.
    2012. 12. 04. 20:13
    Ez nem NFS Most Wanted, hanem Burnout Paradise - Police Edition. Miért kell állandóan erőltetni azt a NFS címet, így talán jobban eladható? Még jó hogy nem vettem meg. Két kamera nézet ´oszt jóvan.....
  • 38.
    2012. 12. 04. 19:29
    Ezt a cikket fordítottad az eredetiről, amiben az EA faszázza saját magát.
  • 37.
    2012. 12. 04. 18:20
    Mi az hogy fair a rendőrök viselkedése? Az atommal a menekülés a parkból pályán akárhányszor elkerültem egy kerszteződés fel cooldown ideje alatt egyszer csak hipp-hopp ott termett 3 rendőr a kereszteződésben, olykor olyan későn hogy fékezni sem tudtam vagy elkerülni és egyből bele is rongyoltam.

    Eleinte azt hittem hogy az összes autónak más és más pályákat készítettek... később tévedtem. Az Atommal és egy SUV-vel ugyanaz a pálya nem kicsit volt zavaró. Szóval van kb 50 pálya és ezek vannak leosztva a sok sok autóra.

    Ezt ha Burnout néven adták volna ki, lehet nem adnak el belőle ennyit, de nem is lett volna ilyen kritikai bukta.
  • 36.
    2012. 12. 04. 17:05
    InGen - Nem a nitró az első, illetve a választás egyéni - opcionális.
    Olyan sorrendben mész a pályákra amilyenben akarsz. Pont ezért lehet néhol előre gondolkodni, hogy a terepre szánt gumit "nyered" meg az autódra majd utána mehetsz föld útra vele - ha épp úgy tartja kedved. Nincs megszabva, hogy egyből a nitro legyen meg. A versenyek kiválasztásánál látod az adott pálya nyereményeit - úgy sakkozol ezzel ahogyan akarsz.
  • 35.
    2012. 12. 04. 16:59
    Ezt már nem nevezném NFS-nek. Nekem a PU nyújtotta a legnagyobb élményt, máig azt tartom a legjobb NFS résznek. Más autós játék nem is fogott meg úgy igazán, leszámítva a TDU-t amit talán többször végigjátszottam, mint a PU-t.
  • 34.
    2012. 12. 04. 16:49
    Két dolgon kívül egyetértek abszolút egyetértek a cikk írójával (az NFS részekkel kapcsolatos bevezetőt kifejezetten megkönnyebbülve olvastam) Szerintem az Aventador kedvéért megérte felkúszni a ranglétrán. Kellemes járgány volt mind teljesítmény mind irányíthatóság szempontjából. Másrészt PC-n azért megszokható az irányítás feltéve hogy gamepaddal játszik az ember (ami szerintem alap legalább is az kellene hogy legyen) főleg ha ahogy az a leírásban is szerepel az ember kanyar előtt rápöccint a fékre hogy drifteljen a gép. Igen kell hozzá gyakorlat, de még így is jobban tetszik mint az eredeti MW vagy urambocsá a rossz emlékű Undercover irányítása, mert az a szánalmas csúszkálás ami abban ment az a legalja.
    Szóval nem ez tényleg nem NFS. Valóban így van. Rengeteg fikázást olvastam mielőtt kipróbáltam a játékot, így nem is vártam tőle sokat. Az irányítás miatt én is majdnem letöröltem fél óra után, de a grafikája elég jó volt ahhoz hogy adjak még egy esélyt neki, egy kis idő múlva kitapasztaltam az irányítást és azóta 20+ játékóránál tartok.
    Én azt mondom meghalt az NFS éljen az NFS
  • 33.
    2012. 12. 04. 16:47
    Phantomstranger, Heroes27:

    Tökéletesen egyetértek veletek.
  • 32.
    2012. 12. 04. 16:22
    kevés hibája van a játéknak, viszont a legnagyobb, hogy kb 10 órás a játékmenet, viszont addig lekötött. (Simulator Fan)
  • 31.
    2012. 12. 04. 16:10
    Marha vicces, hogy mindenki a PC-s irányításért nyafog, amit én személy szerint meg tudtam szokni, de ha én említem azt hogy a GRID PC-s irányítása annyira szar, hogy a harmadik pályán túlra nem érek el, akkor én vagyok a béna ...
  • 30.
    2012. 12. 04. 15:06
    Öcsém, ez a te klaviatúrára erőszakolt agymenésed nagy poén!
    Sokakat ébresztettél rá mekkora mázlid, hogy "monitor másik végén" ülsz.

    A "cikk" alanyáról annyit, Burnout Haven.
  • 29.
    2012. 12. 04. 14:57
    "komolyan, és a vicc az, tudom, hogy Chocho is utálja, na de hatalmas sznobak kell lenni ahhoz, hogy ezeket a részeket valaki utálja"

    Sajnállak, ha azt hiszed, hogy az ízlés sznobizmus kérdése. A kettőnek egymáshoz semmi köze. Az Underground egyébként szerintem elég jó játék volt, egyedül a rendőröket hiányoltam belőle. Az Underground 2 már csalódás volt, a nagy világot nem sikerült megtölteni élettel. Ebben mi a sznobizmus? Nem, ne válaszolj, költői volt a kérdés.

    "És hát az értékelés, ami vicc kategória, de a tesztelő valamit elnézett. Nincs benne manuális váltó, nem bírtam elhinni...."

    Ez egy arcade agymenés. A Burnoutban sem emlékszem manuális váltóra.

    "És szomorúan mondom én is, nem olvastam végig, kb az első oldalig bírtam."

    Ehhez a mondatodhoz külön gratulálok!
  • 28.
    2012. 12. 04. 14:41
    Szerintem az iPonos cikkek jók, minőségiek szoktak lenni. Na de ezt töröljétek le. Ezt szerintem részegen írták.

    "mennyire csalódottak voltunk az Underground-részekkel kapcsolatban" - komolyan, és a vicc az, tudom, hogy Chocho is utálja, na de hatalmas sznobak kell lenni ahhoz, hogy ezeket a részeket valaki utálja. Szerintem akkor a komplett játékostársadalom ezzel nyomta. "Na meg ez: ám számunkra a Most Wantednél érte el az egész a mélypontot" - a legjobb nfs, ami valaha kijött.

    És hát az értékelés, ami vicc kategória, de a tesztelő valamit elnézett. Nincs benne manuális váltó, nem bírtam elhinni.... Ez a játék egy erős 50%, de az is a grafika miatt. Ekkora szarral régen játszottam.

    És szomorúan mondom én is, nem olvastam végig, kb az első oldalig bírtam.

    Most ezzel beletapostatok a lelkembe, ilyet írni hogy a Most Wanted egyszerűen szar játék. Ez a csoda, meg amik kijöttek tized annyit nem érnek, mint az a 2005-ös játék, jah és főleg úgy, hogy grafikai rebootot is kapott ha jól tudom. Ilyet melyik NFS kapott? És persze év játéka volt. Most ez kb olyan szinten volt, hogyha a Star Wars 1313-nál beleírnátok a cikkbe, hogy a Outcast meg a Jedi Akademy egy szar volt.
  • 27.
    2012. 12. 04. 14:34
    NFS3/4, Porsche, Underground 2, nekem ezek adtak a legjobban, Most Wanted (az eredeti) se volt rossz, bar az Underground 2-hoz kepest nem sok ujitast hozott.
  • 26.
    2012. 12. 04. 14:25
    Ez a cikk most elég pocsék lett. Nincs két egyforma NFS? A Hot Pursuit 2-ig bezárólag mindegyik vidékies pályákon, luxusverdákkal zajló arcade versenyzés volt. Voltak kisebb változások, mint került-e bele minimális tuning vagy voltak-e rendőrök, de az alap ettől ugyanaz.

    Az NFS sorozat nálam az Underground első részével ért véget, de még az és a második része is szórakoztató volt. Az MW szintén, az még jobb lett, mint az U2. A Carban megjárta, a Shift pedig, mint autós játék, agyon veri az eredeti Most Wanted óta NFS néven megjelent összes játékot.

    Erre 85%-ot adni? Rossz vicc. A valóság tényleg úgy 60 körül van.
    A törés modell jó volna? Az öt éves Grid körberöhögi. Mennyit fizetett az EA a tesztért?
  • 25.
    2012. 12. 04. 14:14
    "nem túl tehetséges Black Box stúdió"

    Az eredeti Most Wantedet is ők csinálták, úgyhogy ekkora baromságot nem kellene leírni. A gond az hogy évente kell sz.rni az új részeket és simán kiégnek a fejlesztők, csak rohanás az egész hogy össze legyen tákolva valami. Ami meg ezt az új MW-et illeti, max 40%-ot érdemel, az irányítás egy vicc, tipikus vér pistikés...

    A Criterion kezében van a legrosszabb helyen az NFS, a Burnout is csak a showelemek miatt volt sikeres, mint versenyjáték 0!
  • 24.
    2012. 12. 04. 13:41
    kövezzetek meg, de szerintem az underground 2 óta nem jött ki normális nfs. ez az új most wanted, kerek perec burnout paradise filing. a kocsi felújítása, az új autók megszerzése... kipróbálni jó volt, de nem nagyon fogott meg.
  • 23.
    2012. 12. 04. 13:32
    85%????
    Ne röhögtessetek már...
  • 22.
    2012. 12. 04. 13:31
    Automata váltó fék, kanyar, segtörlő aszisztens.... Olyan a nyomi konzolos FPS ezés, Célrásegítés... Ugyanolyan noob...
    Ötéveseknek jó game lett nyomkodni a nyilakat!
  • 21.
    2012. 12. 04. 13:30
    Az értékelés Kontra részében: "Már-már túl agresszív rendőrök"! Már nem is hogy agresszívek hanem inkább túl kitartóak a jó édes ....-kat Nekem nagyon bejött ez a rész is Remélem nem hagyják abba a sorozatot
  • 20.
    2012. 12. 04. 13:28
    JÓ KEZELHETŐSÉG???
    Manuális váltó sincs, és jó a kezelhetőség????
    20 perc után töröltem és Adtam el ezt a fost.
    20 perc alatt nem volt képes felismerni a fél éves Logitech kontrollerem, majd beállítani se tudtam normálisan.
    Ez csak megkoronázta hogy nem találtam a manuális váltót ---Google=NINCS.

    KUKA
  • 19.
    2012. 12. 04. 13:20
    Hát igen az irányítás kicsit vesztett az árkádosságából, nem tudsz full gázzal halálos pontosan bevenni minden kanyart meg kikerülni mindenkit, ez ilyen lett, de szerintem meglehet szokni. Irányítani nyilván nem billentyűzettel kell, hanem minimum egy xbox360 gamepaddal, azzal azért jobb a helyzet.
    Amúgy is érdemes beruházni, mert ma már szinte minden játékot FPS-eket kivéve érdemes és erősen ajánlott gamepaddal tolni.
  • 18.
    2012. 12. 04. 12:55
    Szerintem az undergroundok nagyon is jók voltak a hibáik ellenére (optimalizálatlanság, pl.). Aztán az első MW úgy elvette a kedvem a NFS-től, hogy azóta nem volt több rész amit kipróbáltam volna. Most gondoltam újra esélyt adni a szériának, de úgy tűnik hiába
  • 17.
    2012. 12. 04. 12:12
    kijavítom magam, 2 hónap híján 5 éve jött ki a paradise city, ami egyébként szintén EA játék... -na eldugultam -
  • 16.
    2012. 12. 04. 12:10
    zforce-ba picit belekötnék ha nem para:
    az hogy 2004-2005 volt a legsikeresebb év azt én vitatom. amit alá tudok írni hogy minden évben kijön 1 mocsokjó játék SZERINTEM igen sajnos kb 1 évente, mondjuk most pont 3: dishonored, far cry 3, hitman:absolution kövezzetek meg, de szerintem mind3 az év játéka(max payne annyira nem jött be, nekem a 2 az isten mai napig)...a need for speed pedig, én először a 2 vel játszottam, ugye 2 pixel volt a játék négyzetcentinként, de az a kedvencem mai napig. az összeset kipróbáltam és nagyobbnál nagyobb kalap f*s az összes NFS!! nem tudom ez minek köszönhető, de mintha maga ellen dolgozna EA az új NFS-ek fejlesztésénél/fejlesztés erős szó, kontrolcé-kontrolvé+új cím->kiadni!/
    és még annyit hogy ez a törésmodell mint írta előttem most nem látom ki, ez a törésmodell PC-n egyáltalán nem menő....anno 2008-ba !4 éve ! mikor kijött a bornout paradise city, szerintem egyet érthetünk hogy azóta is veretlen törésmodellben és ahogy nézem az is marad 1 darabig. ami elég szomorú tekintve, hogy 4 év alatt megint sokat fejlődött a technika, durvább hardver van mindenki gépében mint 4 éve, és mégis szarabb lett a minőség mint akkor ^^


  • 15.
    2012. 12. 04. 11:56
    trencsaaokmindenben igazat adok neked

    Csak hát más kor más nemzedék..valóban 2004-2005ös év volt az évtized legsikeresebb időszaka a pc-s játékok terén.Rengeteg ötlet,újítások,kreativitás.

    8 év pedig 1 korszak a pc történetében.Ami régen jo volt az ma is +állja a helyét.

    Ami pedig nem válik be az hamar eltűnik a feledés homályába :-) (off vége)
  • 14.
    2012. 12. 04. 11:23
    bocs, hogy kifakadok, de az elso ket bekezdes minden szavat ertelenul olvastam, mert:
    "szinte sosem volt két egyforma Need for Speed"
    hogymi???! a 3-4 ugyanaz a jatek, csak tobb a kocsi, a palya( de mivel ugyanaz a ketto ezert a 3 palyai alapbol adottak tehat EGYFORMA), raadasul az osztott kepernyo miatt az utolso egygepen jatszhato nfs. A plusz autok betoltesevel zsenialis jatekok voltak! ha a sok vegigjatszott napot visszakapnam...

    Az underground-ok is szinte megegyeznek, MW es Carbon is EGYFORMA, sot egymas folytatasa... ok, a carbonban este van...szoval lol. (felmerul bennem a kerdes, hogy a cikk iroja jatszott e ezekkel egyaltalan de legalabbis a maga idejukben... no, de ne szemelyeskedjunk!)

    "A második rész egész egyszerűen egy szemét volt..." nem. sot, ha az se-t nezzuk es ha volt volt voodoo 2-d...

    "mennyire csalódottak voltunk az Underground-részekkel kapcsolatban..." ejszakakon es nappalokon, napokon es heteken, vizsga es szorgalmi idoszakokon at jatszott veluk az egesz koli -mar ha eppen nem cs-ztunk. ti meg hol szocializalodtatok??? meg most is fejben vannak a drag palyak...

    es ezt a mondatot inkabb nem is kommentelnem, csak pislogok es keresem az allam a legjobb nfs lehuzasan...
    "ám számunkra a Most Wantednél érte el az egész a mélypontot. És nem azért, mert már „nem volt Need for Speed” többé, hanem egyszerűen azért, mert rossz játék volt."
    csak annyit fuznek hozza, hogy most is fent van a gepemen... szornyu, hogy egy ennyire rossz (2005-os, lassan 8 eves) jatekot nincs szivem letorolni. ertem en, hogy izlesek es pofonok, de ezt:
    [LINK]
    is biztos csak puszira adtak...
    csak erdekesseg keppen, ezek kozul egy kezemen megszamolom, hogy melyiket raknam fel ujra 2005-bol:
    [LINK]

    de biztosan en vagyok a szenilis ven hulye, mert vonzodom a regi fosokhoz... igaz, nalam a mafia 1 is a rendszerrel telepul...

    de lehet, hogy csak azokat szeretem, amikben van otlet es elmeny.

    meg valami. ez az elso jatekcikk itt, amit nem olvasok vegig.





  • 13.
    2012. 12. 04. 11:12
    Csak én nem találom a manuális váltási lehetőséget, vagy egyáltalán nem is létezik ebben a részben? PC-s verzióval játszok.
  • 12.
    2012. 12. 04. 10:54
    InGen - Korrekt cikk - és bár félve olvastam el (mert mindenki folyamatosan lehúzza), de pozitívan csalódtam...

    Kiegészíteném azzal, hogy a Burnout feeling visszajön az út szélén parkoló járgányoknál a hangos zenével is. Ha fülelünk akkor tudhatjuk, hogy a közelben egy használható kocsi van, mert dübörög belőle a zene (én az ingame zenét nem hallgatom, így könnyű hallani a parkoló autókat). Ez is egy az egyben Burnout ugye.

    A rendőrös üldözésről pedig annyit, hogy egy bizonyos szint felett már nehéz tud lenni, és éppen ezért ügyesen kell játszani, nem tövig nyomott pedállal tolni és várni, hogy lemaradjanak. Kihasználni a terep adta lehetőségeket és van 1-2 nagyon jól használható búvóhely.
    (Éppen ezért szerintem lassabb járgányokkal még szórakoztatóbb az üldözés, bár ezt embere válogatja).


    Mégvalami, ha picit lemaradnak a rendőrök és nem látnak - s ha van közelben egy műhely hol áthaladva átfestik a járművünket - máris nyert ügyünk van, akár nyugodtan meg is állhatunk. Egyszerűen nem tudják, hogy új színt adtunk autónknak és lazán eltép mellettünk 10 rendőrautó.

    Visszatérve az első mondatomhoz. Korrekt volt a felvezetésed és érdekes is egyben.
    Sokan mondják azt, hogy ez nem Need For Speed.
    -Ok, legyen,,,
    De akkor mi az a Need For Speed?

    Egy ARCADE autós játék - nem több, de annak ez a része szerintem egészen élvezetesre sikerült. Legalábbis pc-n biztosan. S nem tudom, hogy mennyire optimalizálatlan, nálam gond nélkül megy, bár igen erős vga-m van hozzá.
  • 11.
    Ihi
    2012. 12. 04. 10:45
    Játszott egyáltalán a játékkal, aki a tesztet írta? A pro részhez írtak közül talán egyedül a sebességérzet igaz, az is csak azért, mert nem lehet 200-zal cikázni a sávok között, ha nem akarsz crash cam-et. Illetve lehet, hogy XBOX-on ez a törésmodell jónak számít, az én szememben nem. Meg oda lehet normális irányítást is raktak, de akkor meg tényleg b*****k meg, PC-re is meg kéne csinálni normálisan. Egyébként meg katasztrofálisan rossz a játék, pedig én a Burnout Paradise-t is szerettem.
  • 10.
    2012. 12. 04. 10:37
    Underground-os vonal volt a legjobb. Azóta csak egyre rosszabb.
  • 9.
    2012. 12. 04. 10:31
    Underground volt az ami mély nyomot hagyott bennem. Az előző Most Wanted és a Prorshe unlashed is kellemes élmény volt, a tobbi NFS botrány, különösen a legujabbak... A konzolok meg teljesen tönkreteszik a PC-s játékokat.
  • 8.
    2012. 12. 04. 10:22
    85%...
    Metacritic user score (amire a sok rendkívül hozzáértő azt mondja, hogy figyelmen kívül hagyandó, mert csak lejáratás a haterektől.... aha okay) 4.4
    Átlagoljuk a kettőt és ki is jön az a 60% körüli eredmény, amit én adnék neki. Ne hasonlítsuk a többi NFS-hez? Könyörgöm ebben a szériában jött ki, nem a Burnout-ban. Optimalizálás és irányítás katasztrofális. Pont egy autós játékban, ahol ez utóbbi lenne a legfontosabb, a tűrhető látvány nem menti meg.
  • 7.
    2012. 12. 04. 09:58
    kroni1 +1
  • 6.
    2012. 12. 04. 09:05
    Szerintem előző évek nfs-eikhez képest kifejezetten jól sikerült, igaz hogy kb minden billentyűt átállítottam de utána 10 perc alatt meglehetett szokni az irányítást.
  • 5.
    2012. 12. 04. 08:56
    Jó irányíthatóság? Utána láttam, hogy Xbox volt a példány. PC-n egy rakat trágya az irányítás. És igen ez nem Most Wanted.
  • 4.
    2012. 12. 04. 08:42
    Hát én kipróbáltam, igen warezről, de amint megtetszett volna rohantam volna a boldba érte, viszont egyetértek az előttem szólókhoz, 10-15 perc után úgy felidegesített hogy shift+del lett belőle. Az első része volt a kedvencem, de ez nagyon gyér lett, a látvány még csak csak...
  • 3.
    2012. 12. 04. 08:35
    Ez nem NFS nemhogy Most Wanted. Az EA kinyírta a sorozatot, kétségtelen hogy rosszabbnál rosszabb darabok követik egymást...
  • 2.
    2012. 12. 04. 08:34
    Sok helyen nem értek egyet a cikk írójával. Sokaknak (köztük nekem is) pont azok a részek tetszettek legjobban amiket kritizál. Az NFS2 a maga idejében szerintem nagyon is jó volt, az Underground-okat minden haver komálta, nagyon sikeresek voltak a custom-tuning funkciók és a jó zenék miatt, az eredeti MW-t pedig én is imádtam az extra izgalmak miatt, annak ellenére h inkább szimulátorozok, és ez ugyebár egy full árkád game.. Ez az új MW kb. fél perc alatt felidegesített! Egyet értek az előttem szólóval: annyira szar az irányítása (mint valami 6 éves gyerekeknek szóló mario-kart játék) de tényleg, hogy 10 perc próbálkozás után ki is kapcsoltam.
  • 1.
    2012. 12. 04. 08:23
    PC-n akármivel próbáltam, kezelhetetlenek az autók. Hihetetlen, hogy 10 mp-ként kell nekimenni valaminek, mert vagy alulkormányzott az autó, vagy ha féket használok akkor meg túlkormányzott. A közlekedő autók elhelyezkedése meg még ki is emeli ezt, alig lehet úgy menni közöttük hogy ne a bevágott videót nézzem meg 100x (ami szintén idegesítő, nemtom minek kellett). A PC-s optimalizálásról meg csak annyit hogy stabil 60 fps, de ha pl lemegy 59-re akkor már durván beszaggat.