Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Mordheim - Jó nap ez a halálra!

  • Dátum | 2015.12.09 09:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

Ostermark és Stirland provinciák határán fekszik a semlegességbe burkolózó Mordheim, a város, amely gazdagságával egyre vonzóbb célpontjává vált a jobb életre vagy a nagyobb profitra áhítozók számára. A Három Császár idejét éljük, a trónért folyó viszályban az emberek országa 3 részre szakadt, de az ezredforduló közeledtével fura fényjelenség tűnt fel az égen, tömegeket vonzva a városba. Szerintük a baljós ómen, nagy változások hírnöke, maga a Kétfarkú Üstökös, és Sigmar második eljövetelét várták az égi csodától. Az elmúlt évek alatt egyre inkább dekadenssé és korrupttá váló városba isteni lény helyett, egy hatalmas kő csapódott, majd robbant ezer apró szilánkra, megtizedelve a lakosságot. Ennek is sok eltérő a magyarázata lett, van, aki szerint a gonoszokra, az eltévelyedettekre sújtott le Sigmar kalapácsa, mások szerint a Káosz isteneinek érintése és áldása a kő, és mindaz, amit magával hozott. A fanatikusok, káoszimádók, zsoldosok és egyéb lények között a harc az úgynevezett wyrdstone-ok, az üstökös darabjainak megszerzéséért tört ki Mordheim városában. A település romokban hever a becsapódás következményeként, akik nem haltak meg vagy váltak tébolyodottá, azokat rettentő mutációk falták fel, káosz-lények tépték cafatokká. Azon kevesek, akik megvetették a lábukat, olyan erődítéseket hoztak létre, ahol a hívők és a tiszta lelkűek mentsvárra találhatnak ebben a borzalomban. Feltűntek a zsoldosok, szerencsevadászok is, de egyre többen haltak a patkányemberek, a Skavenek pengéi által is. Mordheim elátkozott város lett, ahol csak annyi biztos, hogy minden lépésed az utolsó lehet, az elővigyázatlanság pedig halált, vagy még rosszabbat jelent.


A tutorial minden részletre kiterjedő, és szükséges. Komolyan. Ha először játszik ezzel a táblás játékból született taktikai szerepjátékkal valaki, kímélje meg magát attól, hogy végigpofozzák az első néhány küldetésen, majd új csapatot kezd. Kivéve persze, ha életelve a hibákból való tanulás (bár még a tutorial elvégzése után is kaphat bőségesen), és az újrakezdés a jelszava (abból is akadhat jó pár egy-egy durvább csata után). A Mordheim nem a kezdők játéka, hanem a tanulóké és a fejlődőké. Ez az általunk irányított katonákra is igaz, akik (szó szerint) vérrel verítékkel szerzik meg a fejlődéshez szükséges pontokat, felszerelést. Mindezt lépésenként, lassan és állandó veszélynek kitéve. A türelmes taktikus itt előnyben lesz, a gyors fejlődésben, lerohanásban gondolkodók pedig vagy stratégiát, vagy játékot váltanak rövid időn belül. Harcosaink tulajdonságai 3 csoportba sorolhatóak: fizikai, mentális és harci. Ezek fejlesztésére szintlépéskor kapnak pontokat, így jó előre meg kell terveznünk, hogy milyen szerepet is szánunk neki. A felszerelését is hasonló elvek alapján kell kiválasztanunk, hiszen a nehézpáncélos katona lassabb lesz, a kétkezes fegyverrel vagdalkozó pedig hamarabb elfárad, így kevesebbet támadhat. Megfelelő fegyver (vagy pajzs) szükséges a hárításhoz is, a lőfegyvereknél pedig az újratöltés komplexitása is része a képletnek. Emellett aktív és passzív képességeket is tanulnak embereink (a Sisters of Battle esetében hölgyeink), tovább csiszolva hadi és taktikai szerepüket a tervünkben. Külön jó pont jár a készítőknek, hogy a felszerelések nagy részének a skinje, valamint a páncélok/ruhák színe nagymértékben megváltoztatható és testre szabható. Ez harcértékben semmin nem változtat, de egyedi jelleget és karaktert adhat katonánknak, akinek a nevét, életrajzát is átírhatjuk, ha szeretnénk.


A küldetések során nemcsak ellenségeink fegyvereitől és mágiájától kell tartanunk. A csapdák egy kis részét a mások által otthagyott „ajándékok” jelentik, de nagy része a várost megfertőző, és mindenhová betüremkedő, káosz torzította ocsmányságok jelentik. Ha fura, hússzínű, fogakkal teli, vagy nagy szemeket növesztő alaktalan masszát látsz, kerüld el. Ha a káosz odaadó híve vagy, akkor is. Igaz, hogy buffot is adhat, hisz kiszámíthatatlan mindaz, amit a kő megérintett, de az esetek nagy százalékában ez nem így lesz. Elkötelezett, kitartó, vagy a vereséget is jól viselő, abból tanuló hadvezéreknek találták ki ezt a harcrendszert, ha pedig a Warhammer Fantasy világát is kedvelitek emellett, az kész siker. Mordheimben a harc mindennapos és kegyetlen. Egy rosszul alakuló összecsapás, egy vesztes csata, de még egy disconnect is könnyen a végét jelentheti kedvenc harcosunknak. Ha ugyanis kiütik a csatában, akkor véletlenszerű, hogy mi történik vele a nap végi elszámoláskor. Lehet pár karcolással és zúzódással megússza, rosszabb esetben súlyos, maradandó sérülést szenved, ami csökkenti képességeit és harcértékét, de az is megeshet, hogy egyszerűen belehal a sérülésbe. A felszerelése és emléke velünk marad, és lehetett előtte zöldfülű, vagy sokat látott veterán, a halálból nincs visszatérés (kivéve, ha behoznak egyszer egy élőholt csapatot is). Ezért jó, ha előre tervezünk, rugalmasan reagálunk és csoportosan mozgunk egységeinkkel, a magányos hősöket egyvalami várja csak itt: egy sírkő vagy tömegsír, már ha marad valami a testükből.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2015. 12. 24. 23:00
    Mocsok jó játék, de nagyon genyó az a bróker.
  • 1.
    2015. 12. 14. 18:41
    Tök jó írás!