Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Mirror’s Edge Catalyst - Fussunk neki még egyszer!

  • Dátum | 2016.06.26 18:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A 2008-ban megjelent Mirror’s Edge különlegesség volt, egy olyan FPS nézetű akciójátékot kaptunk vele, amelyben nem a lövöldözésé volt a főszerep (bár volt arra is lehetőség), hanem mozgásé, méghozzá nem is akármilyen formában, a parkourözés kapta ugyanis benne a főszerepet, amely közben láthattuk a saját végtagjainkat is. A bevállalós új játék nem volt tökéletes, de a dinamikájának, a stílusának és fantasztikusan kifinomult irányításának hála olyan egyedi élményt nyújtott, hogy sokunknak hosszú időre emlékezetes maradt. A pénztáraknál viszont nem lett sikeres a DICE újító alkotása, ezért is volt nagy meglepetés, hogy a kiadó Electronic Arts ennyi év után zöld utat adott a folytatásnak.


Az első bejelentés óta rettegve vártam az új Mirror’s Edge-et. A félelmem pedig abban gyökerezett, hogy meg voltam győződve, hogy a tömegeknek kedvezni akaró EA majd lebutítja a játékot és Faith úgy fog majd közlekedni, mint Arno Dorian az AC-ben, aki még az anyját is megmászta volna, ha kartávolságnál közelebb kerül, még csak egy gombot se kell lenyomni hozzá. A kezembe kaptam hát a kontrollert és egy rövid bevezető után már futottam és próbálgattam a mozgást, vártam, hogy felébredjenek bennem a Mirror’s Edge reflexek. Először a frász tört rám, hogy jajj, egy csomó mozdulat hiányzik, de aztán láttam, hogy csak képességpontok mögé zárták őket, ami igazából nem baj, mert az új játékosokat így nem dobják egyből a mélyvízbe, a legfontosabbakat pedig, mint a gurulás („skillroll”), amivel tompíthatjuk az esésünket, pillanatok alatt ki lehet nyitni. Miért vágtam ilyen gyorsan a közepébe a kritikának? Mert azt mondogattam magamnak, hogy ha a mozgást nem szúrják el, akkor nagy baj nem lehet a Catalysttal, márpedig nem szúrták el, sőt… Az apró módosításoknak és a PS4 jóval kifinomultabb kontrollerének hála még jobb is lett, mint az első játékban volt. Mégis, valahogy nem felhőtlen ez az új szerelem…

A legfontosabb tudnivaló a Mirror’s Edge Catalysttal kapcsolatban, hogy az első rész bukása után új alapokra akarták helyezni a franchise-t, ezért újraindították a sztoriját és nyílt világba helyezték az egészet. Ez utóbbi döntés elég kézenfekvő volt, hiszen aranykorát éli ez a stílus, minden második játék open world és láttuk mekkora sikert ért el a zombis parkourös Dying Light, aminek az irányítását egyértelműen a Mirror’s Edge ihlette (de az jóval egyszerűbb azért). Viszont egy ilyen lépés erős hatással kell(ene), hogy legyen a történetmesélésre, hiszen ilyenkor könnyű elveszteni a gyeplőt a narratíva fölött, továbbá nem árt átgondolni és kihasználni az új lehetőségeket a történet átadására, amit ez a stílus kínál. Nos, ez sajnálatos módon nem sikerült igazán a DICE-nak. Kerékbe törte a játék dinamikáját és megakasztotta a történet sodrását az, hogy széttördelték a nyílt világ nyújtotta egyéb elfoglaltságokkal. Kaptunk egy hatalmas várost (a történetben haladva egyre több része nyílik meg előttünk), melynek térképe tele lett apró ikonokkal, amik mind valami mellékküldetést vagy kihívást jelölnek. Odamegyünk hozzájuk, megcsináljuk őket, majd kijelöljük magunknak az új célt és ismét utazunk… Az időnk nagy része azzal megy majd, hogy A-ból B-be megyünk, még ha idővel lesz is gyorsutazás. Tény, hogy ezalatt egyre jobban fogunk majd futni, gyönyörűen megtanuljuk átszelni a várost, de a kihívások és mellékküldizés közben elfelejtjük, hogy miért is csináljuk mindazt, amit csinálunk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2016. 07. 01. 11:38
    Annyira nem rossz, mint amennyire egyesek lehúzzák. A sztorivezetést tény, hogy elszúrták, ahogy a cikkben kifejtettem, de én pl. nagyon szerettem time trialozni az előző részben, kihívások tekintetében pedig még jobb is lett a játék, mint volt. Sajnálnám, ha itt vége lenne a Mirror's Edge-nek végleg...
  • 3.
    2016. 06. 27. 18:13
    Nagy szar.
  • 2.
    2016. 06. 27. 15:06
    Ahogy én kivettem a leírásból, ez egy story reboot. 10$ megveheted a digitális képregényt (Euban lehet ez 10€), ami leírja az előzményeket. Feltételezem nem kevesebb a játék ára 10 dollárral hanem ez extra. Nem csalódtam az EA-ben, elég mocskos húzás ez is.
  • 1.
    2016. 06. 27. 01:05
    A storynak van bármi köze az első részhez?
    Ha a válasz igen, már meg is veszem, ha nem, akkor nem érdekel.