Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Minecraft: Story Mode – Új variáció ugyanarra

  • Dátum | 2015.11.30 10:30
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A nagyjából egyszerre induló Game of Thrones és Borderlands sorozatok kritikájában azt írtam, hogy ugyan a Telltale formula működik és akár a végtelenségig bővíthető x+1 épp aktuális franchise hozzáadásával, rögtön hozzá is tettem, hogy illene már egy kicsit casualok is szeretnénk maradni (márpedig szeretnénk, hiszen ez egy nem kimondottan játékosoknak szánt interaktív-filmes műfaj), akkor is van hely a növekedésnek. Persze mint mindig, most is a sztori a lényeg, ezzel nincs is baj. Ám úgy érzem, nem vagyok egyedül, ha azt mondom, a sok QTE eseményen kicsit rikíthattak volna és helyettük betehettek volna mini játékokat, amik nem akasztják meg a történetet, de mégis feldobják kicsit a játékmenetet.


Nos, kaptunk egy Minecraft sorozatot. Egy biztos, ez egyszer a grafikára nem panaszkodhatok, mert hát a Minecraft az a Minecraft. Senki nem a csodás, realisztikus grafikájáért szereti. Hanem miért is? A legfontosabb a hatalmas kreatív szabadság, amit ad. Egy végtelen homokozó (sandbox) a világa, amit szabadon felfedezhetünk, és ahol megvalósíthatunk bármit, amit kigondolunk. Nos, ezek nyilvánvalóan nem implementálhatók egy Telltale játékba, így mi marad? Hát egy csomó kis kockafej, akiket végigkísérhetünk egy aranyos, itt-ott drámai, de alapvetően könnyed szórakoztatásra menő hőstörténeten. A Story Mode egész egyszerűen egy új Telltale játék a szokásos recept alapján, Minecraft skinnel. Úgy néz ki mint a Minecraft, vannak benne hivatkozások a játék jellegzetességeire (pl.: griefing, építőcsaták, anyagok) és raktak be egy kis építkezést is, de ha jól emlékszem, akkor összesen (az első két epizódban) két alkalommal kellett munkaasztalon összekattintani valamit, és még akkor is a szánkba volt rágva, hogy mit. A nagyobb építkezéseknél pedig jó esetben eldönthettük, hogy mit szeretnénk 3 lehetőségből, aztán gyorsan nyomkodni kellett a Q betűt, hogy felépüljön a nagy mű. Szerintem ha már a Minecrafthoz nyúltak hozzá a készítők, illett volna egy kicsit jobban megerőltetni magukat ilyen fronton.


Ez alkalommal nem a valós döntéseket hiányoltam a történetből, az igazi elágazásokat, hanem a minijátékokat, hogy egy szituációt több módon is megoldhassak, Minecraftos eszközökkel. Ebbe a mesébe nem tettek igazi erőfeszítést, csak egy tucatgyártott valami lett. Ráadásul a második rész cserébe azért, hogy két szálat tartalmaz (amik természetesen a rész végén ugyanúgy összefutnak, bármelyiken is mentünk végig), jóval rövidebb is lett mint az első epizód. A rész végén teljesen ledöbbentem, hogy csak ennyi volt?

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2015. 12. 02. 01:21
    Ja és pedig milyen remek lehetőség amúgy. Egy sandbox Skyrim világ, amihez nem kell motort írni, konkrétan nulla dollárt kéne költeni a grafikára, max pár kocka dizájne kell. Csak a fő sztorival, questekkel, átvezetőkkel kéne foglalkozniuk... A user pedig kapna egy brutálisan nagy játékélményt. Teljesen szabad megoldásokkal. Ahol a kastélyból az ajtón is ki lehet jutni megtámadva az őröket. Vagy leásol a katakombákba. Vagy craftolsz valami léghajó szerűséget... Vagy a vár tövébe építhetnél egy kis farmot és letelepedhetnél, aztán éjjel szétaláznak a zombik és creeperek.
    Hatalmas modder közösség lenne, akik ingyen gyártanák a jobbnál jobb questeket, játékmechanikákat stb...

    Nekem jelenleg ez hiányzik a MC Survivorból. Egy nagy keret, és élet a játékba összetett RPG elemekkel.
  • 2.
    2015. 12. 02. 01:11
    Ez mi a jó élet? Kb szembeköpi a Minecraft szellemiségét...
    Nem az a bajom, hogy egy külön játék, hanem hogy Story Mode-nak csúfolják.
    Nem ennek semmi köze az egészhet, pedig mikor először olvastam borsózott a hátam, milyen jó lehetőségeket rejtene.

    Egy rendes sztori + minden sandbox jelleg, építkezés, achievmentek, játékmechanika. Egy helyzetre több építős megoldás. Egy Skyrim világ, csak kockákból rendes fősztorival, mellék questekkel... saját faluépítéssel, NPC-kkel stb... Nekem ez jelentené a Minecraft: Story Mode. Ha ezt megcsinálják fizetek érte teljes game árát.

    Addig csak félrevezető megcsúfolása a dolgoknak, hogy nesze néhány hülyegyerek majd megveszi mert Minecraft. QTE szótól már amúgy is okádni tudnék... QTE és Minecraft egy lapon említése meg undorító...
  • 1.
    2015. 12. 01. 10:52
    Egy javaslatom lenne a hasonló (epizódonként megjelenő, több szállal rendelkező) játékok teszteléséhez. Várjátok meg, míg kijön az összes rész. Bár nem emlékszem, hogy itt belefutottam volna tesztbe, de a Life is Strange nem is olyan rég bebizonyította, hogy tönkre lehet tenni a játékot akár az utolsó részben is, mert a korábbi döntéseid lótúrót nem számítanak.

    Egyébként a játékról annyit, hogy nem rossz. A grafika kicsit olyan, mintha a Minecraftot látnám egy enyhébb shader moddal, és egy kicsit átalakított textúracsomaggal. A története szerintem viszont nem lett elég jó, mivel mint a tesztben is előkerült, teljesen mindegy, hogy döntesz az első rész végén, a másodikban szinte ugyan oda fogsz jutni. De ha nem úgy néz rá az ember, hogy szabadon dönthet, és ezzel kialakíthatja a saját verzióját, akkor nem is olyan rossz. Csak kérdés, mennyire illik ez egy olyan játékhoz, ami a Minecraftra épül, ami pont a szabadságról szól. Egy dolog van viszont, amit biztos nem fogok elfelejteni, az pedig a kameranézet, és az irányítás. Én nem tudom, hogy ki találta ki ezt az elcseszett megoldást, miszerint a kamerák egy fix pontban forognak, és váltásnál az irányítás is megváltozik, de lenne pár keresetlen szavam az illetőhöz.