Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Might and Magic: Heroes Kingdoms

  • Dátum | 2011.03.31 20:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A Might & Magic név sokmindent megért 25 (!) éves fennállása óta. Kezdődött 1986-ban egy belsőnézetes szerepjátékkal, ami aztán kilenc részes sorozattá bővült. Eközben növesztett egy jelentős stratégiai oldalágat Heroes of Might & Magic néven, mely talán még a szerepjátékot is felülmúlta népszerűségben, és melynek jelenleg magyarok kezében készül a hatodik része. Hajtott egy egyrészes akció-szerepjáték ágat is, Dark Messiah of Might and Magic néven, amely inkább volt akciójáték karakterfejlesztéssel, semmint az eredeti sorozatra emlékeztető RPG. Lassan már mindenki jelen van a neten, így a kor követelményeinek engedve a sorozat legújabb változata egy böngészőben játszódó stratégiai játék, ezzel fogunk ma foglalkozni.

A műfaj hazánkban talán legismertebb tagja a Travian, az alapjai pedig tulajdonképpen egyszerűek: napi pár kattintással kell menedzselnünk egy birodalmat, ami szépen lassan, akár hetek-hónapok alatt nőhet nagyra a kezeink alatt. Az alapok itt is hasonlóak, ezúttal a jellegzetes Heroes-körítéssel: várakat építünk, bányákat foglalunk, hősöket toborzunk, mindezt ezúttal a böngészőnkben.




Kingdoms

Induláskor négy vár közül kell választanunk: Haven, Academy, Inferno és Necropolis került a játékba, más-más egységekkel és erősségekkel, melyet pár sorban szépen összefoglal az induló képernyő. A Haven erős egységeit és önálló gazdaságát a drága épületek, és a korlátolt mágiahasználat ellensúlyozza, míg az Academy ennek pont az ellenkezője: gyenge egységek és a kereskedelem szüksége ellensúlyozza az erős mágiahasználatot, és relatíve gyors kezdeti fejlődést. Az Inferno majdnem a Havenhez hasonlítható erősségű egységekkel rendelkezik, viszont a mágiában valamivel jártasabb, ugyanakkor egységei eleinte nagyon gyengék, és a mágia fejlesztése is drága. A Necropolis viszonylag kiegyensúlyozott középutat kínál az egységek és a mágia között, gyors kezdeti fejlődéssel, ám ő is kereskedelemre szorul.

Döntésünk meghozatala után egy várral és egy hőssel kezdünk. Első feladataink között szerepel a bányák elfoglalása, melyekből négyet találhatunk a várunk körzetében. A nyersanyagok a Heroes-sorozatból ismertek lehetnek: arany, fa és kő, mint egyszerűbb anyagok, mellettük pedig a ritka ásványok közé tartozó kristályt, higanyt, ként, és gyémántot bányászhatunk, melyeknek a fejlettebb épületeknél és egységeknél lesz szerepe.

Várunk kezdetben gyakorlatilag csak egy központi épületből áll. A fejlesztés is ismerős lehet a Heroes-ok rajongóinak: építhetünk kocsmát, piacteret, kastélyt, mágustornyot, kovácsot, és a lények különböző toborzóépületeit.

A kocsmából új hősöket toborozhatunk, akik egy minimális kezdősereggel érkeznek. A piaccal tudunk más játékosokkal kereskedni (nyersanyagokat, ereklyéket), illetve ez szükséges ahhoz is, hogy a váraink közt át tudjuk szállítani a kibányászott nyersanyagokat. Ezúttal ugyanis a vagyonunkat váranként tartják nyilván, vagyis a bányák nem egy közös kasszába termelnek, és az egyszerre felhalmozható készlet is véges, de fejleszthető raktárak felhúzásával. A kastély a védők számára biztosít bónuszt, illetve az egységek szaporulatát növeli, míg a kovács ballistákat és katapultokat gyárthat, melyek tulajdonképpen közönséges egységek. A mágustornyot 5 szinten át fejleszthetjük, szintenként 2 varázslatot kapva (kivéve a legfelső szinten, ami csak egyet ad). A lények épületeit is két szintben építhetjük meg, melyek két különböző erősségű lényt adnak. A második szint felépítése után is van lehetőségünk az alacsonyabb fejlettségű, de olcsóbb lényeket gyártani, ha úgy tartja kedvünk. Ugyanakkor a meglévő, első szintű egységeket is felfejleszthetjük a második szintre, ez azonban drágább, mintha rögtön a második szinten vettük volna őket.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2011. 04. 15. 21:33
    Valaki nem akar egy friss szövetség tagja lenni? Nálunk nem kötelező az előfizetés, csak az, hogy segítsük egymást.
  • 11.
    2011. 04. 05. 17:45
    #10: Tudom én, de sokszor ezer így az elején már jelentős. Viszont az már komolyabb(kezdésnek), amit most tudtam meg, hogy a meghívottak meg 8000aranyat és 8 fát illetve követ kapnak.
  • 10.
    2011. 04. 04. 13:19
    Cooley: Nem akarlak lehangolni, de az az ezer arany már kezdő szinten se jelent túl sokat, később meg már egy nap alatt a többszörösét megtermelik a bányák+várak. Láthatod a képeken, már a második váram is tízezer fölött hoz egy nap, a nagy meg 25 fölött jár.
  • 9.
    2011. 04. 04. 08:54
    Én is játszogatok vele, de leginkább csak egy heroes skin-be bujtatott travian-nak tartom, a real time csaták nagyon hiányoznak belőle.
    De arra meg itt van ez (invitációs link).
  • 8.
    2011. 04. 03. 18:13
    Ha valaki kipróbálja, akkor megkérhetném, hogy a regisztrációhoz használja ezt a [LINK]-et(ha random helyen akartok kezdeni) vagy ezt [LINK](ha esetleg a közelemben szeretnétek kezdeni).
    Ha így regisztráltok, kapok 1000 aranyat, illetve ha megalapítjátok a második váratokat, néhány katonai egységet. Köszi!

    Amúgy szerintem egész jó lett. ^^
  • 7.
    2011. 04. 02. 12:56
    Van egy ehhez hasonló, még kezdetleges állapotban lévő heroes klón, akit érdekel nézze meg: http://bab.dyndns-ip.com
    Egyelőre se a szövetség se a térkép nem megy rajta (felfedezni csak a hős kiküldésével van lehetőség), de csatázgatni, építeni már lehet.
  • 6.
    2011. 04. 02. 12:14
    Eddig keményen 1 napja játszok vele, egyelőre tetszik.
    Csak kár, hogy korlátozva van az ingyenes része...
  • 5.
    2011. 04. 01. 23:39
    Na ez pont olyan mint a filmeknél a feldolgozás/remake/reboot/stb. Semmi köze a forráshoz, de a neve eladja.

    Ha a képeket kicseréljük bunkerre/tankokra/repülőkre/stb. a mágiákat meg elnevezzük légicsapásnak/ion ágyúnak/stb, akkor ez lehet akár a C&C online is. Kb. ahhoz is ennyi köze lenne (képek+név).

    Félreértés ne essék, attól még lehet jó.
  • 4.
    2011. 04. 01. 22:02
    Oh, először azt reméltem, hogy egy Age of Empires Online, Company of Heroes Online vagy Quake Live kategóriás minőségi feldolgozás lesz.
  • 3.
    2011. 04. 01. 17:27
    majd a heroes 6 srácok én az ötödik részével a mai napig játszom
  • 2.
    Sri
    2011. 04. 01. 13:49
    a harc részéért nagy kár. igaz egy travian stílusú játékban nem is nagyon lehetne megoldani egy rendes heroes csatát, mégis az adta meg az ízét. bár legalább a gazdasági skillek úgy néz ki használhatóbbnak tűnnek... egy próbát megér
  • 1.
    2011. 04. 01. 09:58
    Személy szerint elvártam volna, hogy legalább Heroes 3 szintű grafikája legyen a programnak, úgy egészen pofásan nézett volna ki.