Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Middle-earth: Shadow of War - Sűrű árnyak mezején

  • Dátum | 2017.10.20 11:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

A Monolith elsőre valószínűleg összecsinálta magát, amikor megérkezett a megrendelés, hogy kéne egy nyitott világú játék a Gyűrűk ura alapján, ami olyan mint az Assassin's Creed, csak éppen annak költségvetésének a töredékéből kéne összehozni. Éppen ezért sosem volt esélyes, hogy annyira változatos világot, rendkívüli grafikai részletességet, és annyi előre legyártott tartalmat kapjunk, mint a Ubisoft sorozatában.

Helyette a Monolith a játékdizájnhoz fordult segítségért, és létrehozta a mai napig egyedülálló Nemesis-rendszert, ez pedig önmagában biztosította, hogy a Shadow of Mordor az emergens játékmenetre építve rengeteg szórakoztató pillanatot eredményezzen. Amikor Grogg, a Mészáros már tizedszerre tér vissza, szétégve, összevágva, mindenféle immunitással, újra és újra bosszút esküdve ellenünk, na, ezek a felejthetetlen pillanatok.


Már a Shadow of Mordoron is lehetett érezni, hogy a készítők igazából nem a Gyűrűk ura alapján akartak játékot készíteni, csak hát ha már ott van a Warnernél a licenc, valószínűleg kénytelenek használni, hiszen azért az eladásokra biztos elég jó hatással van. Mindenesetre a Shadow of War is ugyanezt a trendet folytatja: nem szeretne egy Gyűrűk ura-játék lenni igazából, így a keményvonalas Tolkien-rajongóknak (mint amilyen én is vagyok egyébként) egész egyszerűen félre kell tenni fejben az egészet.

El kell fogadnunk, hogy ez egy alternatív történet, ami semmilyen módon nem illeszthető be a hivatalos kánonba, és ha ez sikerül, akkor még akár élvezni is tudjuk majd a kissé kaotikus sztorit, ami ugyebár ott folytatódik, hogy főhősünk (vagy főhőseink, mert hát egy testben van Talion és Celebrimbor) megcsinálták a maguk Egy Gyűrűjét, amivel aztán elindulnának rendbe tenni Szauron hátsó felét, ám ekkor olyan történik AMIRE SOHA SENKI NEM GONDOLT VOLNA... KATTINTS IDE, HOGY MEGTUDD. Mármint a következő oldalra.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 60.
    2017. 10. 30. 15:11
    Én most tartok Act IV-nél, és igen, érződik, hogy a szándékosan a grindelésre mentek rá, ráadásul bénán. A főküldi mellett minden más szálat megcsináltam, összegyűjtöttem az összes tárgyat, emléket, graffitit, minkét pánzélomba XP gemet raktam, és a sztorizgatással párhuzamosan csak élvezetből egy csomó nemesis küldit is megcsináltam, feljesztettem mindegyik váramat, és pokémonoztam az orcjaimmal.

    Ennek eredményeképp a harmadik várvédésemnél 45ös szintű vagyok. Az új orc kapitányok 47-52 szintűek, ergo nem tudom őket befogni, csak ha előbb shame-t nyomok rájuk. Most még csinálhatom azt, hogy becserkészem a 20-30 as régi orkokat, mindegyiket felhúzom 45-re, de ez így százszor döcögősebb. Ostrom alatt sem tudom majd becserkészni az ellenség hasznosabb kapitányait, mert túl magas szintűek. Minas Morguli pit-ben is magasabb szintű a champion, mint én.

    Ha nem lenne ez a limitáció, és tudnál magasabb szintű orkokat is begyűjteni, nem lenne bajom a sok ostrommal.

    Viszont ahogy olvasom, ha elbuksz egy várat és visszafoglalod, 3szor annyi XP-t kapsz, mint ha simán megvéded, szóval lehet így kéne csinálni...

    Amúgy nehézség terén jobb ez, mint az előd. Nemesis módon kezdtem, kikapcsoltam a legtöbb segítő promptot, és az elején elég sokat haltam. Így a végén is oda kell figyelnem, mit csinálok, nincs olyan sok instant-win gomb mint az első részben.

    A sztori közepes. Talion meg Celebrimbor jó karakter, Shelobot hiányoltam a játék egyötöde után. ACTIII-ban voltak problémás részek. Tünde lánynak páli fordulata van, szauron szeme meg isildur karaktere teljesen értelmetlen, de a csavar maga tetszett. Tolkien pont örülne ennek a sztorinak sztem.
  • 59.
    2017. 10. 26. 00:57
    Na, majd számolj be róla mennyire tetszett az Act IV.Ha beleunsz, és félbemarad a játék,akkor a mikrók győztek,mert pont azért van annyi várvédés amennyi...
  • 58.
    2017. 10. 26. 00:23
    Nem. A PS4 Pro sem kapta meg a magasabb felbontású textúrákat. Nézd meg a Digital Foundry elemzését. Csak a PC és az XB1 X kapta/kapja meg.
  • 57.
    2017. 10. 25. 15:00
    A háromnegyedénél tartok a játéknak (27 óra), minden percét élvezem. Normál fokozaton is izgalmas, főleg az elején többször haltam, de most is vannak olyan helyzetek, amikor elintéznek (nem lehet átugrani, nyílálló, tűzálló stb egyszerre és még közben 3 troll és 30 sima orc a falakon meg 10 íjász). Utána meg, ha találkoztok beszól a kapitány, hogy megint jöttél a tasliért?
    A grafika nem fotorealisztikus, csak egyszerűen szép. Mondjuk PC, 970 4 GB RAM-mal persze, hogy szép.
    A fejlődési rendszer sokkal jobban kibővített, mint az előző részben. A főküldetések olyan sok tapasztalati pontot adnak, ami elég ahhoz, hogy ha valaki nem akar sokat harcolni, grind-olni, akkor is fejlődhessen.

    Halkan jegyzem meg, hogy csak a normál játékkal is tudsz gyűjteni coin-t a dobozokhoz. Egyszer csak szólt a játék, hogy vehetek dobozt, de zártam is be az ablakot, pedig nekem ingyen lett volna.
    Engem hidegen hagy, hogy mikrotranzakció van a játékban. A játék enélkül is végigvihető, ez csak egy lehetőség azoknak, akik gyorsan le akarják tudni a játékot, és sírhatnak a neten egy nap után, hogy milyen rövid volt.
  • 56.
    2017. 10. 25. 00:03
    A Shadow of Mordor nálam nagyon ott volt a TOP játékok között. A Wolfenstein egyjátékos verziója mellett ez annyira megfogott, hogy magamtól szokatlan módon 97%-ban végigjátszottam. örülnék, ha elérné a megelőző rész hangulati faktorát. Én nem kerestem a játékban a Tolkieni világot, az benne van a könyvekben, de egy jó, bár kicsit szomorú történet kaptam Mordor földjén az előző részben. Nekem nagyon bejött a harcrendszere, az egyedi főellenfél képességek, szerintem elég egyedi ez a része. Ha a Batman játékokból vették az sem baj, bár azokkal nem bírtam egy óránál többet játszani, bár megvan legalább 3 része... Ennek elődjét pedig nem bírtam abbahagyni. Ha az előd nyomdokain haladnak, szerintem meglesz a rajongótábora ennek a résznek is...
  • 55.
    2017. 10. 24. 21:51
    Nem tuti, de szerintem neten ha belepsz ps network-re.
  • 54.
    2017. 10. 24. 13:01
    Sziasztok. Valaki tud segíteni? Hol lehet megnézni, hogy eddig mennyi időt öltünk bele a játékba? Platform: PS4.
  • 53.
    2017. 10. 22. 21:34
    "Éppen ezért sosem volt esélyes, hogy annyira változatos világot, rendkívüli grafikai részletességet, és annyi előre legyártott tartalmat kapjunk, mint a Ubisoft sorozatában."

    Már rosszul kezdődik, ha az AC a mérce
  • 52.
    2017. 10. 22. 12:26
    3 embernek válaszoltam, bunfi lemaradt a címezésről.
  • 51.
    2017. 10. 22. 11:56
    Persze hogy PS4-en nem a legszebb mert eleve PS4 Pro lehetett ahová belőtték a jobb minőségű textúrákat. És akkor a PC verzióról még nem is beszéltünk, ami tényleg nagyon jól néz ki.
  • 50.
    2017. 10. 22. 11:35
    Sziasztok. Valaki tud segiteni? Hol lehet megnézni, hogy eddig mennyi időt tettünk bele a játékba? Platform: PS4.
  • 49.
    2017. 10. 22. 08:22
    Mikor és hol vádoltalak én téged ignoranciával? Olvasod is amire válaszolsz, vagy csak jól esett személyeskedni egyet? Mindegy. Kellemes napot!
  • 48.
    2017. 10. 22. 01:37
    Nem vagy kötelezve semmit vásárolni, teljesértékű single playert kapsz. Az hogy aki akar venni valamit annak van opció, a te játékmeneted nem befolyásolja.
  • 47.
    2017. 10. 22. 01:35
    Jók a példák, de tökmindegy hogy óvodában vagy a játszótéren van kaszinó, 18+ alatt nem űzheted/játszhatod. Azért 18 éves fejjel tudd már elődönteni, hogy mire adod a pénzed illetve érted a szabályokat. Ez nem ignorancia, ez felelősség saját magad miatt, persze egyszerűbb a saját gyengeség miatt lázongani, hogy ez a készítők hibája. Ha valóban függőséget okoz, vagy hajlamot, akkor mivan azokkal az emberekkel akik rá se néztek a lootboxra. Mivan azokkal akik vettek 1-2-3-10-et, befejezték a játékot és semmi nem történt? Nem lettek drogosok, nem mentek tönkre mert minden pénzt lootboxra költenek? Minden egyes embert vessen pszichológiai vizsgákat alá az ESRB, majd ez alapján adjon értékelést, személyre szabottan? Slayer007: menj fel a esrb oldalára, és olvasd el mit csinálnak. Olvasd el a játék értékelését majd játszani a játékkal. Ha a látottak és az értékelés nem tetszik, nem egyezik, írhatsz nekik.
  • 46.
    2017. 10. 21. 23:03
    Oks, köszönöm, akkor kipróbálom. Megvenni semmiképp sem fogom a mikrotranzakció végett.
  • 45.
    2017. 10. 21. 21:50
    Legnehezebb fokozaton (nemesis) jóval komolyabb kihívást nyújt, mint az első rész. Egyrészt sokkal többen jönnek neked, másrészt maguk az ork kapitányok is ütősebbek, sokkal több képességük van. A játék vége nem fullad grindbe, ha nem akarsz grindelni . Ha akarsz, megvan rá a lehetőség, de szerintem felesleges.
  • 44.
    2017. 10. 21. 20:06
    Ember, a szerencsejáték is csak azért rossz, mert függőséget alakít ki. A lootboxok is kialakítanak ilyet. Multiplayerekben a legészrevehetőbb, hiszen megcélozzák az ember bizonyítási vágyait és versenyszellemét, hogy más játékosokat legyőzhessen, vegyen ezt, meg azt. Lásd, az ember vesz is és rengeteg lóvé folyik be érte a pay to win játékokban. A gond, hogy ráadásul heti 7x akcióznak legtöbb helyen, így mindig úgy érzik az emberek, hogy húúú, ez most nagyon megéri vazze, venni kell, nem gáz, hogy tegnap vettem már.
    Undorító üzleti modell ami a gyerekekre különösen veszélyes, főleg mivel apuci pénztárcájával teszik ezt, ami lehet néha elég vastag is, hogy igazán fájjon a hónap végén, mikor kiderül.
    Az a lényege ennek a szaros ESRB-nek, hogy ezzel kezdjen valamit, de megvették őket kilóra.

    Azért nem nagy cucc a Shadow of Warban lévő mikrotranzakció, mert MÉG keresgélik a "kedves" kiadók, hogyan tudnák megcélozni az embereket ezekkel. Ez a játék ennek egy kutatási módja... Mivel nem multiplayer, így a versenyszellem kizárva. Marad a bizonyítási vágy kb, amit majd valahogy becéloznak és tökéletesre fejlesztenek...
  • 43.
    2017. 10. 21. 20:00
    Állítólag a lootboxok nélkül a játék vége igen erős grind-ba fullad.
    Ez nem saját tapasztalat, sajnos nálam élvezhetetlenül szaggat (amit azért nem értek mert talán nem akkora ugrás az előző részhez képest, ami jól futott).
    Viszont több véleményben / tesztben is ezzel a véleménnyel találkoztam.

    De amúgy ja, van ha jól emlékszem 3 nehézségi fok. Persze legrosszabb esetben mindig el lehet menekülni ha rosszul áll az ember szénája. De ezzel pont magad elől zárod el az egész nemezis rendszert.
  • 42.
    2017. 10. 21. 18:13
    Mennyire nehéz a játék? Nekem ez az egy bajom volt az előzővel, túl könnyű volt, így nem haltam meg, így nem élvezhettem a nemezis rendszert. Tudtommal vannak nehézségi fokozatok, mennyivel nehezebb ezm mint az előző játék?
  • 41.
    2017. 10. 21. 18:12
    Ignorancia. Értem.
  • 40.
    2017. 10. 21. 16:51
    Legjobb tudomásom szerint nincs olyan fejlettnek nevezhető társadalom, amelyik ne szabályozná valahogy a szerencsejátékokat. A szabadosság vagy szigorúság államonként eltérő, de a szabályozás szükségességét sehol sem vitatják érdemben. Bár biztosan akadnak, akik szerint jó ötlet lenne félkarú rablókat üzemeltetni az óvodákban, én nem tudok olyan látható méretű mozgalomról, alapítványról, emberi jogi szervezetről, amelyik fő témájaként a szerencsejátékhoz való jogot tüntetné föl. Ez nekem arról árulkodik, hogy ebben a kérdésben nagyjából globális konszenzus van.

    Nem feltétlenül szokott tetszeni a jogalkotóknak, ha emlékeztetik őket arra, hogy honnan is ered a felhatalmazásuk és mire kapták azt. Nem szükséges tetszenie annak sem, hogy én a józan ész nevében ragaszkodom ahhoz, hogy a jogalkotó mint szolgáltató olyan törvényeket hozzon, amelyek összhangba hozhatók az objektív valósággal, vagy legalább ne legyenek azzal kibékíthetetlen konfliktusban.

    A jogalkalmazóval (mint az ESRB) szemben pedig talán nem irreális elvárás az, hogy ha egy olyan kérdésben kell döntenie, amire nem terjed ki a kompetenciája, csak az illetékessége, akkor kérjen fel valódi szakértőket, és ha mindenáron nyilatkoznia kell valamit, akkor ne csak a törvény betűjét, de a szellemiségét is vegye figyelembe, és a kettő közül az utóbbi legyen a mérvadó.

    Jelen esetben ez azt jelenti, hogy ha mértékadó szakértők szerint a Homo sapiens sapiens egyedeinek döntő többsége ugyanolyan biokémiai reakciókat mutat a lootboxokra mint a rulettre, miközben ezek törvényi szabályozása eltérő, akkor az lenne a minimum, hogy a további vizsgálatok szükségességéről és/vagy társadalmi párbeszédről beszél a kedves önszabályozó non-profit szervezet, nem arról, hogy minden fasza, oszoljanak, nincs itt semmi látnivaló.

    Én készséggel elhiszem, hogy ezt agyzsibbasztó olvasni (leírni is az volt), de ettől még ez a helyzet. Szerintem.
  • 39.
    2017. 10. 21. 15:36
    A gond ezzel az, hogy az ESRB-nek nem feladata vizsgalni a fuggoseget vagy egyeb rovid es hosszutavu pszichologiai illetve fizikai hatasmechanizmust.

    Ok a content alapjan adnak egy besorolast, tobb kategoriaban, end of story.

    A jatekban levo content alapjan megkapta a 17+, eroszak, ver, stb, csak azert vizsgaltak a lootboxokat, hogy "szerencsejatek-e", mert akkor 18+.

    Aztan, hogy ebbol a pszichologusok meg ilyen-olyan egyetemek mit hoznak ki, mar mas, viszont a dontesben nem relevans.

    Ha valakinek ez olyan mint a drog, vagy a szerencsejatek, gondot okoz az eleteben, anyagi vagy pszichologiai, sajnalatos, de nem nagyivben letojom, hogy ennyire gyenge valaki, foleg ha nem ker segitseget.
  • 38.
    2017. 10. 21. 13:45
    Akkor nevezzük inkább drognak? Mert a hatásmechanizmusa inkább arra hasonlít.

    Persze lehet tovább mosdatni, hiszen tudjuk, a nikotin és az alkohol sem okoz függőséget... vagy várjunk csak... DE. Ezért nem lehet kiskorúnak értékesíteni. (Tisztában vagyok vele, hogy ettől még hozzá tudnak jutni, de legalább a törvény tiltja és bünteti.)

    #37
    Nagyon is pénzre lehet váltani. Több tucat weboldal ebből él meg. Akármelyik játékról beszélünk, amelyben van item trade, abban ez tökéletesen működik.
  • 37.
    2017. 10. 21. 13:44
    Nem ez teszi a szerencsejátékot azzá ami.
    Ha egy kaparós sorsjegyre nem azt nyomtatják hogy nem nyert, hanem mondjuk egy sütemény receptet, akkor szerinted az ettől megszűnik szerencsejáték lenni?
    Hiszen kaptál valamit.

    Ha a félkarú rabló minden pörgetésért visszaadna 1 forintot, attól az még ugyanúgy szerencsejáték szerencsejáték. Csak nem 100ft-ba kerül egy húzás hanem 99be.

    Ráadásul hiába ad "valamit" a lootbox ha neked nem az kellett volna, akkor az pont olyan mint ha semmit nem adott volna.

    A másik ellenérv meg már szinte szóra se érdemes olyan röhejes. Hogy azért nem szerencsejáték mert nem lehet utána valós pénzre váltani a cuccot, tehát kvázi nincs valós értéke.
    Ha nincs értéke akkor ugyan miért kérnek érte pénzt?
    Az hogy emberek veszik a lootboxokat nekem azt mutatja (és a kiadóknak is sajna) hogy igenis van értéke.
  • 36.
    2017. 10. 21. 12:55
    Az ESRB téved (és most jóhiszemű voltam). Jelenleg csak linkhegyre van időm. (Folyt. köv.)

    Behind the addictive psychology and seductive art of loot boxes (PC Gamer)

    The ESRB Is Wrong About Loot Boxes And Gambling (Forbes)

    "
    "The player is basically working for reward by making a series of responses, but the rewards are delivered unpredictably," Dr. Luke Clark, director at the Center for Gambling Research at the University of British Columbia, told PC Gamer recently. "We know that the dopamine system, which is targeted by drugs of abuse, is also very interested in unpredictable rewards. Dopamine cells are most active when there is maximum uncertainty, and the dopamine system responds more to an uncertain reward than the same reward delivered on a predictable basis."

    Psychologists call this "variable rate reinforcement." Essentially, the brain kicks into high gear when you're opening a loot box or pulling the lever on a slot machine or opening a Christmas present because the outcome is uncertain. This is exciting and, for many people, addictive.

    When it comes to video games, the biggest concern is that children and adolescents will end up forming addictive behaviors early on.

    "

    I will now talk about Lootboxes and Gambling for just over 40 minutes (TotalBiscuit)
  • 35.
    2017. 10. 21. 11:42
    Az elsővel nem értek egyet, ugyanis a gittegyleteknek igaza van. Mivel minden esetben van valami a lootboxban, ezért nem lutri, hogy kapsz-e valamit vagy nem. Ellenben a szerencse játékokban ez nem garantált.
  • 34.
    2017. 10. 21. 08:22
    Amiket itt leírtál azok szerintem is teljesen gáz dolgok, a WB az EA után az egyik legmocskosabb kiadó és úgy önmagában a mikrotranzakció szerintem is elítélendő dolog. Azonban sok fajtája van és amit ebbe a játékba beletettek (mivel számomra nincs befolyással a játékmenetre), ezért nem foglalkozom vele. Maga a játékba látszik, hogy a fejlesztők rengeteg munkát beletettek, nagyon jó játékot tettek le az asztalra és ezért nem sajnálok pénzt kiadni érte. A bojkottálással se lenne problémám, ha egy olyan játékot bojkottálnának, ami tényleg megérdemli.
    Pl: Battlefront 2
  • 33.
    2017. 10. 21. 01:21
    Tökéletesen mindegy, hogy singleplayer vagy multiplayer, szerintem ez az üzleti modell sem elvileg, sem gyakorlatilag nincs rendben.

    Még egyszer, utoljára:

    1. A lootbox-alapú mikrotranzakciók csak a mogyoróért megvehető illetékes gittegyletek miatt nem minősülnek szerencsejátéknak. (Az ESRB szerint a loot boxok vásárlása nem szerencsejáték)

    2. Az anyavállalat pénzügyi machinációi csak a kilobbizott joghézagoknak köszönhetően nem minősülnek adócsalásnak. (Bermuda? Guess again. Turns out Holland is the tax haven of choice for US companies)

    3. A fejlesztés során elhunyt executive producer családjának beharangozott karitatív DLC bevételeit durván meg akarta csapolni a kiadó, bár ezt azóta - a felháborodás miatt - korrigálták. (Middle-Earth: Shadow Of War's 'Forthog Orc-Slayer' DLC Will Now Be Free)

    4. Mindezt egy olyan cégtől, amelyet már elmarasztaltak kritikának álcázott fizetett hirdetésekért. (Lebukott a Warner Bros.: fizetett a jó kritikáért)

    Szerintem ezek együttesen indokolják a bojkottot, ami - természetesen - OPCIONÁLIS: senki se kérte, hogy ne játsszatok a Shadow of War-ral. Nekem nem az ellenvélemény, hanem ez a teljes értetlenség a furcsa, de akkor maradjunk ennyiben.
    Jó játékot! (Ezt komolyan írtam, nem ironikusan.)
  • 32.
    2017. 10. 21. 00:23
    Köszönjük a tesztet!
    Ez alapján nekem vásárlás lesz.
  • 31.
    2017. 10. 20. 18:19
    Ja, csak a magyar belpolitika és a társadalmunk élete és érdekei kicsit más síkon mozognak, mint egy nyomorult játék, ami azért van, hogy kikapcsolódjak és élvezzem. Ha alkalmas rá, akkor játszom vele, ha nem, akkor meg nem. Nem tudom mit kell ezen annyit drámázni.
  • 30.
    2017. 10. 20. 18:09
    Igazából nem is értem egy magyar fórumon az ember minek vitatkozik a jövő negatív irányú manipulálásának megelőzéséről, hiszen még a saját belpolitikánk is tökéletesen tükrözi, hogy az átlag magyar egészen addig leszar mindent, amíg a szar nem folyik be a kerítésén belülre.

    A lényegre még egyszer felhívnám a figyelmet, a bojkott indoka: Elkerülni a jövőbeli mikrotranzakciók elterjedését single player játékokban. Most nem játékdöntő, elhiszem. Mindig így indul. Megnézi a kutya (ez a kiadó, mivel tőlünk jön a kaja, jelen esetben a pénz) meddig mehet el pofátlanságban anélkül, hogy a gazdi (vásárlók) rászólna. Ha bármeddig, akkor pofán fog hugyozni.
  • 29.
    2017. 10. 20. 17:56
    Én az előző részt is végigtoltam, imádtam, ezt is megvettem azonnal, tolom, sok van még a végéig. A játékmenet és a karakterfejlesztés sokat javult, a harcrendszer lényegében annyi újdonságot nem hoz. Összességében abszolút elégedett vagyok vele eddig, és nem érdekel, hogy vannak mikroizék, ha van olyan idióta, aki p2w tol egy single player játékot, úgy kell neki.
    A grafika viszont rendben, 4k-ban csutkán legalábbis. Mondjuk nekem nem engedte ultrára rakni a textúrákat (high-on van), úgy még szebb lenne, ha kijön az SLI-support, talán majd akkor engedi, bár olybá' tűnik, hogy kevés lesz neki akkor 8 giga vram Illett volna hozzátenni az értékeléshez, hogy a grafika közepessége a konzolos verzióra vonatkozik, PC-n egészen más a helyzet még úgy is, hogy nincs kint az SLI támogatás.
  • 28.
    2017. 10. 20. 17:54
    Te tisztában vagy egyáltalán azzal, hogy a játékban mi a PVP? Csak azért kérdezem, mert ebben a játékban nincs PVP. És én is rosszul fogalmaztam, NINCS a játéknak multis része, csak és kizárólag ONLINE része van. Nem ugyanaz a kettő. Ebben a játékban NEM léphetsz interakcióba más játékossal csak és kizárólag más játékost leölt - gép által irányított - orkokkal és más játékos által megszerzett erődben lévő - gép által irányított - orkjaival. Tehát nem beszélhetünk multiról ennek a játéknak az esetében. Az erős orkokat megszerezni nem egy nagy kunszt és ha valaki erre költ, annak én külön örülök, mert kihívás lesz elfoglalni az erődjét. Nem ártana tisztában lenni a játékkal mielőtt elkezded marhaságok miatt lehúzni. Bár engem nem nagyon érdekel, tele van a net ehhez hasonló értelmetlen negatív kritikákkal, nekem nagyon bejön a játék, elleszek vele egy jó darabig.
  • 27.
    2017. 10. 20. 17:46
    Itt az elégedetlenkedők (berelhetoreklamfelulet és slayer007) olyanokat írtak, hogy single player játékba minek P2W. Szóba se hozták a multiplayert. Még egyszer, úgy írom ezt, hogy elítélem én is ezt a megoldást.
  • 26.
    2017. 10. 20. 17:41
    Tehát ha téged nem érdekel a PVP, akkor mások hülyék, amiért húzzák a szájukat a P2W miatt. Értem.

    A többi dolog se zavar? (Minden kiadó hülye, amelyik adót fizet? Stb.) Természetesen nem kötelező erre érzékenynek lenni, csak érdekel, hogy szerinted elképzelhetetlen-e az, hogy mások esetleg nem nettó hülyeségből kifolyólag bojkottálják a játékot.
  • 25.
    2017. 10. 20. 17:30
    Végiggondoltam.
    Pontosan annyi mint a tiédnek, bár lehet hogy egy kicsit több...
  • 24.
    2017. 10. 20. 17:28
    "Grogg, a Mészáros már tizedszerre tér vissza" - az se volt rossz, amikor az egyik ork beszólt, hogy "mi van, harmadszor is meg kell öljelek?"
  • 23.
    2017. 10. 20. 17:18
    Tisztában vagyok vele, hogy van mutlis RÉSZE a játéknak már én is próbáltam, de ez alapjába véve egy single player játék. Kb. ugyanaz csak fordítva, mikor van egy multira kihegyezett játék, aminek van egy 5 órás single player kampánya (pl.: Call of Duty, Battlefield, stb.), de ettől a játék még alapvetően multiplayer marad.
  • 22.
    2017. 10. 20. 16:56
    "Ha ez egy multis játék lenne, azt mondanám, hogy p2w és biztos nem venném meg (...), így én hülyének tartom (már elnézést), azokat akik emiatt elállnak a vásárlástól, illetve a játék bojkottálását szervezik."

    - Shadow of War has a ranked online mode

    - Shadow Of War Will Include A Ranked Online PVP Mode
  • 21.
    2017. 10. 20. 16:56
    Amíg ilyen formában lesz single player, engem meg a játékom nem fogja zavarni, hogy a szomszéd Józsinak 1 órán belül lett meg az uber weapon, nekem meg 4. És ez a lényeg :)
  • 20.
    2017. 10. 20. 16:52
    @Busterftw: Attól tartok, hogy emiatt kártékony irányba fog elmászni a játékipar. Ezért a bojkott és ezért a hőbörgés.

    ///

    Arról már szólni is illetlenség, hogy
    - vajon konkrétan hogyan és mikor oldják meg a halott fejlesztő családjának járó pénz kérdését,
    - ezúttal is lefizetik-e a gamer sajtót és egyes youtubereket,
    - vagy hogy miért is nem fizet adót az anyavállalatuk se az USÁ-ban (ahol a játék készült), se Hollandiában (ahová a pénzt menekítik). (Csak Hollandián keresztül fél trilliárd dollárt húztak ki az adófizetés alól amerikai nagyvállalatok. Köztük van a Time Warner is.)
  • 19.
    2017. 10. 20. 16:45
    Opció. Mindig az a legjobb, ha van választás. Ahol van túlzott grindolas, az minden esetben negatív pont, csak olvass pár open world játék tesztet, vagy mmo-ét. Látod itt is meg lett említve, grind, meg ikonvadászás meg kötelező toronymászás. Sokak bele se kezdenek egy játékba, ha ott van hogy grindfest. Így ha élvezed a játék jó részét, de nem akarsz órákat gyüjtögetni, akkor van opció.
  • 18.
    2017. 10. 20. 16:44
    Igazad van, tényleg játékmenetet befolyásoló dolgokat lehet venni mikrotranzakcióval a játékban. Ork követőket és felszerelést. Ha ez egy multis játék lenne, azt mondanám, hogy p2w és biztos nem venném meg (most megjelenő Battlefront 2). De ez egy single player játék, én itt nem tudom azt mondani rá, hogy p2w. És ami szintén fontos, ennek a játéknak az egyik fő játékeleme az ork követők szerzése és a felszerelés (Nemezis rendszer). Szóval itt költeni a játékra konkrétan azt jelenti, hogy rontod a saját játékélményed (legalábbis nekem). És pont ezek miatt nem érzem problémának.
    Azokkal a hozzászólásokkal, "hogy jó most még nem olyan, de majd olyan lesz" nem tudok mit kezdeni, mert azt szerintem senki nem tudja megmondani, hogy mi lesz, majd X év múlva. Ha tényleg még rosszabb mikrotranzakicós rendszereket hoznak be, ami a játékmenetet negatívan befolyásolja, ha nem költesz rá, majd akkor azt a játékot én sem fogom megvenni. De szerencsére itt még nem ez a helyzet és a játék kiváló lett, így én hülyének tartom (már elnézést), azokat akik emiatt elállnak a vásárlástól, illetve a játék bojkottálását szervezik.
  • 17.
    2017. 10. 20. 16:38
    Tehát a grind egyfajta természeti törvény, amitől a kiadó - nagy kegyesen, pénzért - megmenti a játékosokat? Érdekes koncepció. Oda fog vezetni, hogy az összes AAA és jópár III kiadó is szándékosan grindelősre gyártja majd a különben teljes árú és első napos DLC-vel súlyosbított játékait, a birkák pedig fizethetnek azért, hogy kihagyhassák azt. Aztán jöhetnek a csak fizetősen legyőzhető bossok is...
  • 16.
    2017. 10. 20. 16:34
    De épp ez a lényeg. Nem kötelező költeni rá (ahogy Xeper írta). Egy single player játékot nyilván amúgy sem azért vesz az ember, hogy gyorsan vagy könnyen végigjátssza. Én legalábbis élveztem és élvezem, ha van kihívás benne.
  • 15.
    2017. 10. 20. 16:23
    Abszolút osztom, a maximum közepes esetleg a sima konzolos változatokra lehet igaz.

    Digital Foundry tesztelte, ahol 2 elég durva dolog volt ilyen szempontból:

    1. Pop-inelő objectek (alacsony draw distance).

    2. Falak, talaj textúrájának részletessége. Itt egy példa:

    Igen, ez a PS4 Pro változat. Állítólag nincs elég memóriája ahhoz, hogy a magas felbontású textúrákat használni lehessen, ez csak PC-n és XB1 X-en (lesz) elérhető.

    10. berelhetoreklamfelulet: Fogalmam sincs, mit lehet ehhez a játékhoz venni lootbox formájában, de egy single player játéknál miért zavar, ha játékmenetet befolyásoló dolgot lehet venni? Neked attól rosszabb lesz, lejjebb csúszol egy multiplayer ranglistán? Arról nem beszélve, hogy ahogy olvastam, hasonló a Shadow of Mordorhoz abban, hogy ahogy meglesz az összes képesség, nagyon könnyű lesz a játék. Félreértés ne essék, én is elítélem a mikrotranzakciók nagy részét, de pl. inkább azokkal nem szimpatizálok, mint ami a Battlefront 2-ben várható: Kapsz pár alap fegyvert, a többit meg csak lootboxból lehet kiszedni. Na az egy főleg multiplayer játékban gáz.
  • 14.
    2017. 10. 20. 16:04
    Nem ezt irtam. Van egy jo jatek, jo harcrendszerrel, izgalmas hentelessel, karakterfejlesztessel, egy nagy nyitott vilagban.

    Ez alapjan a jatek erdekes, ezzel szivesen eltoltok sok idot, meg is veszem. Viszont mellette a jatekban van unalmas grindeles, ami ugyan nem kotelezo, am vannak cuccok stb, ami a harc reszehez kellehet, ajanlott akarmi.
    Na ezt a tobboras monoton grindelest, gyujtogetest lehetne kikerulni egy item vasarlassal.

    En ugyan nem koltenek erre, de mint mondtam, van ertelme.

    A sakk rossz pelda, mert egy tobb tiz/szaz oras open world-hoz kepest rovid, es egyszeru.

    Ugy lenne jo pelda, ha mondjuk a meccs elott csak parasztjaid lennenek, a legjobb babukat eloszor kessel ki kene faragnod(grind), mielott hasznalhatod oket. Szal idoigenyes munkaval elerheto, de meg is veheted a szettet.
  • 13.
    2017. 10. 20. 15:53
    Vagy inkább az MMA-s bemeHET a bölcsődébe verekedni pénzért... ettől még az MMA nem lesz rossz. Aki meg pénzt akar költeni, azt tárt karokkal fogadják. Amúgy napi questekkel is lehet goldot szerezni, nem is keveset.
  • 12.
    2017. 10. 20. 15:18
    Kapjuk össze a helyzetet.
    Állításod szerint van egy grindelős játék - ami ráadásul single player - és Te azért, hogy az AI ellen jobban teljesíts, képes lennél pénzt költeni rá?
    Wtf komolyan.
    Olyan mintha sakkban fizetnél érte, hogy az AI kidobja a királynőjét, hogy legyen esélyed.
    Nem gondolod, hogy az általad leírt játék akkora trágya, hogy meg se kéne venni?

    Ha nem tetszik az adott játék ami grindre épül, nem neked szánt játék. A grind alatt valószínű fejlődsz is, miközben összerakod a fegyvert. Ha annyira über fegyver, és megveszed az elején, úgy vágsz át mindenen, mint kés a vajon. Az egész játékot alapjaiban gyalázod meg onnantól kezdve és értelmetlen vele játszanod. Olyan mintha egy MMA-s bemenne egy bölcsödébe verekedni.
  • 11.
    2017. 10. 20. 15:04
    Egy open world jatekban, illetve ahol nagy a grind faktor, lehet ertelme. Mivel tobb 10-100 orat el lehet vele lenni, mire osszegyujtod az uberfegyvert, valaki siman csak megvenne mar az elejen.

    Van ennek piaca, nem mindenkinek fekszik az orakon at tarto grindeles, viszont elvezik a jatekot.
  • 10.
    2017. 10. 20. 14:53
    Konkrétan játékmenetet befolyásoló dolgokat tudsz venni. Ennél nem nagyon lehet komolyabb dolgot belerakni egy játékba fizetősnek, vagyis lehet, de azt már dlc-nek nevezik.

    Amúgy sem indokolja semmi, hogy legyen benne microtranzikció. Nem a játék 90%-át veszed meg, ez egy teljes áras játék.
    Kész vicc, hogy egyes cégek mit meg nem engednek maguknak. Én 100% hogy egy fillért nem adnék olyan singleplayer gameért, ahol még ingame tranzakció is van. Akkor már inkább leszedem torrentről, ahol nagy eséllyel a microtranzakciók is ingyen elérhetőek így ingyen többet kapsz, mint a ha eredetiben megvennéd pénzért.

    F2P játékokba kozmetikai cuccokat és néhány support featuret(névcsere, transzfer) árulni ok.
    De egy B2P vagy P2P gameban nincs helye a +fizetésnek.
  • 9.
    2017. 10. 20. 14:49
    "Ha úgy lenne kialakítva a játék, hogy szinte rákényszerít a mikrotranzakció használatára"
    Arra még lehet hogy kell 1-2 évet várni. Addig csak kondicionálják a népet. Aztán mehet az is.
  • 8.
    2017. 10. 20. 14:28
    Na de pont ez az, hogy így KEZDŐDIK. Ezért a savazás. Előrelátóan cselekszünk. Elejét vesszük a szarnak.
    Olyan ez, mint egy szép lassan kialakuló diktatúra. Mindig csak icipici módosításokkal kezdődik az alaptörvényben, aztán azt veszed észre, hogy mindenkinek kastélya van és más országokból veszik meg a szavazatot a belügyeinkbe.

    Olyan ez, mint egy kiskutya. Elkezd pofátlanul viselkedni, és ha túl sokáig csak röhögsz rajta, mert aranyos, akkor a fejedre nő és 1 év múlva már rádmorog, ha elveszed a kajáját, vagy megharap. Az elején kell letisztázni, hogy csesszék meg a lehúzásukat, felejtsék el, hogy ennyire hülyék lennénk.
  • 7.
    2017. 10. 20. 14:08
    Szerencsére PC-n nem kicsit néz ki jobban
  • 6.
    2017. 10. 20. 13:52
    Szerintem se kell mikrotranzakció single player játékba, de amíg "csak" ilyet raknak be mint ami ebben a játékban van, addig engem pont nem érdekel. Ha úgy lenne kialakítva a játék, hogy szinte rákényszerít a mikrotranzakció használatára, akkor én is negatívumként tüntetném fel egy teszt alkalmával, de emiatt lehúzni egy játékot (mint amilyen "boszorkányüldözés" ment a neten még a megjelenése előtt) szerintem teljesen marhaság és nem a valódi képet mutatja a játékról.
  • 5.
    2017. 10. 20. 13:44
    Semmilyen mikro tranzakció ne legyen egy single játékban. Pont.
    Mi indokolja a mikro tranzakciókat? A fenntartási költségek, mint anno a havidíjat. A multiplayer szerverek fenntartása. A staff folyamatos alkalmazása, hogy moderáljon, bannoljon csalókat ha kell. Fejlesszen új területeket, stb.
    Single player játéknál ez DLC formájában jön, amit újfent kifizettetnek veled.
    Mi a fene is indokolja a mikrotranzakciókat egy terméknél, ahol maximum bugfixeket kell kiadniuk?!
    60dollárért kiadták, majd fizessetek még többet, mert kell a pénz a management Bora Bora nyaralására. Nyasgem!
  • 4.
    2017. 10. 20. 13:34
    Volt egy ember aki "bull shit" néven árult terméket. A dobozban igazi, eredeti "bull shit" volt.
    És mégis volt olyan aki megvette...

    Ebből le tudod szűrni, mennyi értelme van a mondatodnak.
  • 3.
    2017. 10. 20. 13:19
    A grafika PC-n maxon teljesen rendben van, sőt nagyon szép, a mikrotranzakciót meg azok fújják fel, akik egy percet nem játszottak a játékkal, mivel teljesen kihagyható, egy forintot nem kell rá költeni és úgy is teljes a játék.
  • 2.
    2017. 10. 20. 12:42
    Mégis megveszik...
  • 1.
    2017. 10. 20. 11:53
    lol
    Nézem a képeket, ez mi... Ez a grafika kb. a múlt évtizedben lehetett a csúcs, jelenleg MMO gamek is lazán kiadnak ilyent, ha nem jobbat.

    Single player gameban microtranzictions? Yes please!