Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Metro Redux - Ötös metró

  • Dátum | 2014.09.04 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Egy igazi Kelet-európai sikertörténet a Metro, mely mögött az ukrán 4A Games csapata áll. A srácok egy része korábban a S.T.A.L.K.E.R-en dolgozott, azonban új stúdiót alapítva gyakorlatilag mindent a nulláról kellett kezdeniük. Persze jelentős tapasztalattal rendelkeztek FPS-ek elkészítésében, és a posztapokaliptikus téma is közel állt hozzájuk, így nem meglepő, hogy a népszerű orosz író, Dmitry Glukhovskey regényét, a Metro 2033-at vették alapul első játékukhoz. A 4A Games 2006-tól 2010-ig kalapálta az anyagot, olyan körülmények között, amivel egy menő nyugati fejlesztőnek valószínűleg sosem kell megküzdenie.

Ezekre a körülményekre Jason Rubin, a THQ volt elnöke hívta fel a figyelmet egy elég terjedelmes cikkben. Ebből kiderül többek között, hogy a fejlesztők egy lepukkant épületben, összecsukható műanyag székeken dolgoztak olyan szűk helyen, hogy egy-egy nagyobb mozdulat az egérrel vélhetően nem kívánatos férfiak közti érintkezést vont maga után. Erre jöttek még rá bónuszban a sokszor napi több órás áramszünetek, valamint a tény, hogy mindenféle komolyabb technológiai eszközt (pédául fejlesztői kiteket a konzolokhoz) különböző trükkökkel kellett becsempészniük az országba, különben a legendásan korrupt határőrök elkobozták volna.


Brutális teljesítmény tehát, hogy ilyen feltételek mellett nem csak elkészült a Metro 2033, de nagyobb stúdiókat megszégyenítő látványvilággal és atmoszférával rendelkezett. A Metro 2033 rendkívül autentikus módon adta vissza a regény hangulatát. Egy atomháború után járunk, mely romokban hagyta Moszkvát, a sugárzás és a nukleáris tél elől pedig a megmaradt lakosság kénytelen volt a metróalagutakba menekülni. A játékban a 20 éves túlélő Artyomot alakítjuk, aki igyekszik megvédeni magát és otthonának tartott állomását a szörnyűségektől. Azokból pedig akad bőven: nem csak az újgenerációs szovjetek és a magukat Fourth Reich-nek nevező nácik fenyegetik egymást és mindenkit, hanem a mutáns szörnyek, és egy titokzatos, felsőbbrendű faj, a Dark Ones is.

A Metro 2033 mindig is inkább Half-Life volt, mint Call of Duty, bár igazából a Valve remekműve inkább a lassabb, megfontoltabb játékmenet miatt juthat eszünkbe. A 4A Games ugyanis főként a lopakodást és a túlélést tette elsődlegessé, a tűzharcok pedig háttérbe szorultak az atmoszféra, a felfedezés és a metróalagutakban kialakult társadalmi berendezkedés megismerése mellett. A Metro 2033 inkább egy sötét és kemény emberközeli történetet próbált elmesélni, nem pedig egy eposzi posztapokaliptikus drámát. Bármennyire is élvezetes és szerethető volt, azért látszott rajta, hogy egy új stúdió első játéka, ami ráadásul kis költségvetésből készült - gyémánt volt ugyan, de némileg csiszolatlan, némileg hibás.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2014. 09. 16. 17:27
    Hogy a kérdésedre válaszoljak. Half Life-hoz köze nincs a játéknak márha a sötét zárt alagutakból indulok is ki. ez egy misztikus Sci-fi inkább mint horror. lehe hogy van olyan aki összetojná magát alatta én meg sem rezzentem.
    Szörnyek hentelése hát olyan 20% inkább ellenséges frakciók ellen kell majd osztani az áldást. Maga a hangulat nagyon jó. jól visszaadja a nyomasztó klausztrofóbiás hangulatot mindenképp érdemes egyszer nekifutni. én még a 2033-mat pörgettem ki. nem hiszem hogy a Reduxot végigtolnám de egy teljesen korrekt FPS
  • 14.
    2014. 09. 06. 12:40
    Én úgy emlékszem, hogy a kés ranger hardcore módban csak fej környékén volt halálos.Az igaz, hogy elő kellet venni a kést, ennek nem állítottam ellenkezőjét, nem tudom, hogy jön ez most ide.De mint írtam valóban kedvenceim közé tartozik mindkét játék, és a feljavított látvány kárpótol bőven ezekért.

    Lehet hogy kevesen vannak így, de én nem emlékszem, hogy egyszer is vettem volna filtert.Mindig találtam eleget, főleg most hogy bejöttek a "safe" kulcsok.

    A katonai lőszerről meg annyit, hogy abból is volt több mint elég, a végére olyan 600 valamennyi lehet, nem tudom, nics árus az utolsó pályáknál, a Last Lightban meg valami 1400,(azon a pályán ahol árus, meg fegyveres ellen is van).Fegyvert se kellet venni soha, 2033 vége felé ingyen van minden,

    Outpost pályát énis vagy 30* kezdtem újra, vagy töltöttem checkpointot.Mert az hogy esek 1,5métert, úgy, hogy baromi nagy vihar van mindenki meghallja 30 méteren belül, de azt, hogy mellette ütöm ki a társát, azt már nem nagyon.
  • 13.
    2014. 09. 05. 14:03
    Egyrészt ha te ezt csúnyának nevezed (még az eredeti Metrot is), akkor nagyon kényes lehetsz a grafikára. Másrészt a grafika csak egy dolog, a művészi kidolgozás egy másik - na ebben nagyon erős a játék. Harmadrészt egy játékot normális esetben nem a grafikája határoz meg, hanem a hangulata, a körítés. Na ez az, amiben az általad "legalább jól" kinéző Crysis 3 egy rakás sz@r.
  • 12.
    2014. 09. 05. 13:36
    Kevés olyan FPS volt amely hangulata, atmoszférája könnyen be tudott volna szippantani pár órára... A Metro a STALKER első szénné moddolt verziója után ismét meg tudta ezt tenni. Mindkét rész megvan első kiadásként pc-n. 1440p-s felbontás mellett bőven szép látvány volt az is!
    Köszi az ismertetőt, már tudom nem éri meg beruháznom az "upgrade-re"...
  • 11.
    2014. 09. 04. 19:34
    Nem tudom, lehet tényleg rosszul emlékszem, de az eredeti 2033-ban elő kellett venni a kést, de ettől függetlenül ha törzsön dobtam simán meghalt. Mondjuk szerintem is könnyebb lett, de lehet azért mert már többször kijátszottam. A Hardcore mod így is élvezetes.

    Filtert azért kellett venni mindig, mert azokat nem volt könnyű pótolni. Egyedül a könyvtárban vettem észre, hogy több cucc van, mert régen én szenvedtem ott. Most tényleg az outpost volt szemét, vagy harmincszor újrakezdtem, mert meg akartam csinálni, hogy ne vegyenek észre. De végül mindig valahol kiszúrtak.
  • 10.
    2014. 09. 04. 19:33
    Még nem játszottam a szériával. De ki fogom próbálni. Amúgyis nagyon bejön ez a műfaj.
  • 9.
    2014. 09. 04. 18:48
    En a 2033at probaltam es valami rettenet szerintem.
    Nem ertem mitol ilyen nepszeru, komolyan mondom.

    Hangulata az ugyan volt de mint jatek szerintem csapnivalo.
    A gepigenye meg a c3al vetekszik, csak az legalabb jol is nez ki.
    Lehet ezt is ki kene probalni, de a stalker es a 2033 utan lejott, hogy az
    ukranok nem tudnak jatekot csinalni.
  • 8.
    2014. 09. 04. 17:39
    Valóban jól sikerült az újragondolás, csak ezt a torokelvágós, arconvágós műsort felejtették volna el.A 2010es 2033ban pont az volt a jó, ha nem pont a sisak és a páncél közé dobtad a kést, nagyrészt töltötted újra a checkpointot.Így a játék különösebben nem olyan nehéz, semmit se kellet sohase vennem, és lett500felett lőszer a vége felé.Egyedül csak az Outpost pályával szenvedtem sokat.
  • 7.
    2014. 09. 04. 16:42
    Piszok jó lett, ezzel a hagyományos órával és a felújítással. Zseni!
    A LL-ban mondjuk még mindig idegesítő az a 2-3 boss fight, annyira nem illik bele a Metro világába. De etttől függetlenül imádom mind a kettőt.
  • 6.
    2014. 09. 04. 15:41
    Annak aki meg nem metrozott, de tervezi a vasarlast egy jo tanacs: Csak akkor olj, ha nagyon muszaj (probald inkabb leutni oket, ez foleg az LL-re vonatkozik) es hallgasd meg az npc-ket. Esetleg segits nekik, ha eppen olyan gondjuk van. Megeri
  • 5.
    2014. 09. 04. 15:32
    Nem olyan sok, illetve arányos. Harcolsz emberekkel is, illetve ott vannak még a beszélgetős részek, meg az anomáliásak.
    Emlékeim szerint olyan ~30% körül lehet, a LL-ban még kevesebb talán. Na mind1, a lényeg az, hogy nem agyatlan szörnyöldöklésről szól a játék, akkor nem is játszottam volna vele, mert azt nem szeretem én sem. Jó a sztori, értelmes a játék, kifejezetten jó, én pedig elég kevés játékkal játszom, mert kevés jön be igazán, de ez bejött, pláne a LL. Jó a grafika, a játékmenet, a sztori, úgyhogy ajánlom.
  • 4.
    2014. 09. 04. 15:28
    Szerintem a Last Light kevésbé szörnyes, míg a 2033-ban szerintem többségében szörnyek voltak.
  • 3.
    2014. 09. 04. 15:00
    Nem játszottam a Metro egyik részével sem így kérdezem a tapasztaltaktól: Mennyire half-Life-os? Mert nem tudom magam beleélni a Zergek hentelésébe, mert nekem iszonyatosan szürreális. A játék kb hány százaléka áll szörnyek öléséből?
  • 2.
    2014. 09. 04. 14:04
    Én elkövettem az a hibát, hogy a könyv(ek) olvasása után játszottam a játékkal. Nos... nem kellett volna! Így végig ott volt bennem a tüske, (Mit tüske? Ék!) hogy a történet sokszor még nagy vonalakban sem követte a könyvet .
    Ezt leszámítva természetesen kiváló játékvolt. Ha meg azt is belevesszük, hogy milyen körülmények közt készült, akkor pedig egyenesen lenyűgöző
  • 1.
    2014. 09. 04. 13:59
    Én csak a Last Lighttal játszottam, de nagyon bejött. Nagyon ritkán találkozok ilyen hangulatos játékkal. Elgondolkozom rajta, megvegyem-e.