Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Metro: Last Light – Elátkozott alagutak

  • Dátum | 2013.05.13 17:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor 2005-ben először kiadták Dmitry Glukhovsky Metro 2033 című regényét, a kritikusok és az olvasók nagy része dicséretekkel és pozitív értékelésekkel halmozta el a művet, ami egy sötét hangulatú, nyomasztó, de izgalmas történetet mesélt el egy nukleáris háború túlélőiről. Ez a siker felkeltette néhány orosz és ukrán videójáték fejlesztő figyelmét is, akik szerették volna „monitorra” vinni a Metro 2033-at. Oles Shyskovtsovot és Oleksandr Maksymchukot, a S.T.A.L.K.E.R.-t is jegyző GSC Game World programozóit különösen érdekelte ez a történet, így amikor elhagyták korábbi munkaadójukat, és megalapították saját, 4A Games névre hallgató cégüket, megszerezték a jogokat annak játékadaptációjának elkészítéséhez. Ennek eredménye volt a regénnyel azonos című FPS, amelyet 2010-ben fejeztek be. A program többnyire pozitív kritikákat kapott, a játékosok élvezték a nagyszerű látványvilágot, a magával ragadó atmoszférát és a többnyire jól működő játékmenetet. Bár a program nem lett multimilliós siker az eladásokat tekintve, elég jól fogyott ahhoz, hogy a kiadó THQ finanszírozza a folytatást. Sajnos a THQ a közelmúltban szomorú véget ért, és ez miatt nem ők, hanem a Deep Silver adja ki a Metro: Last Light címmel ellátott folytatást, de szerencsére a váltás nem okozott komoly problémát a fejlesztésben. Így, ha kis csúszással is, de kézhez vehettük a 4A Games legújabb alkotását, ami ismét elkalauzolt bennünket a moszkvai metróhálózat veszélyes világába.

Ha nincs lámpa, az öngyújtó is megteszi

Sajnos egyre gyakrabban fordul elő, hogy mielőtt kitárgyalhatnánk egy játék erősségeit és gyengeségeit, szót kell ejtenünk a vele kapcsolatos, általában valamilyen elítélendő üzleti döntés által okozott felháborodásról. A Metro: Last Light is erre a sorsra jutott, ugyanis amint annak több sajtóorgánum is hangot adott, a programból hiányzik a Ranger játékmód, mivel azt csak az előrendelők kapják meg ingyen, jelen állás szerint mindenki másnak fizetnie kell érte 5 dollárt. A fizetős DLC-knek természetesen megvan a helye a játékiparban, ám amint azt a fejlesztők hangoztatták, a játék úgy az igazi, ha a Ranger móddal játszunk vele, ugyanis úgy sokkal realisztikusabb, nehezebb, és sokak számára minden bizonnyal élvezetesebb. Ez a DLC kikapcsolja a HUD-ot, csökkenti a pályákon található lőszert, javítja az ellenség mesterséges intelligenciáját, összességében tehát növeli kihívást. A Metro 2033-ban ez ingyenes volt, és sokak szerint úgy nyújtotta a legnagyobb élményt a játék, ha ezt a módot aktiválták. Nos, ezúttal ezért fizetnünk kell, és nagyon úgy tűnik, hogy tényleg abba az irányba tart a játékipar, hogy a programok fontos részeit szedik ki, hogy aztán később fizetős DLC-ként adhassák el őket. Hallottunk persze magyarázatot a dologra a kiadótól, eszerint a játékot forgalmazó boltok miatt történt a dolog, de elég nehezen hihető, hogy ezek az üzletek pont a Ranger módot kérték volna DLC-ként. Ráadásul jelen pillanatban még nem él ez a letölthető tartalom a Steam boltban, így a tesztpéldányunkban sem tudtuk azt aktiválni. A reklámszöveget alapul véve ez azt jelenti, hogy nem úgy próbáltuk ki a Metro: Last Lightot, ahogy azt a fejlesztők szerették volna. Kár érte.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 65.
    2013. 05. 20. 11:33
    Jó kis játék ez, de rengeteg ammot lehet gyűjteni még hardcore módban is, csak oda kell figyelni.Nekem sikerült az addigi 4-500 katonaiból 2800at csinálni ami bőven elég a játék további részeire(igaz volt vagy 45perc).
  • 64.
    2013. 05. 20. 09:49
    Nagyon durva 7870 Gigabyte oc tuninggal: GPU 1100 MEM :5800 MHZ(1450) stabilan végig fut a 3dmark11 és itt a teszt is: / VIRTU MVP vel/

    http://www.3dmark.com/3dm11/6598133

    Graphics Score 12061
    Physics Score 7668
    Combined Score 7600
  • 63.
    2013. 05. 20. 09:41
    A GIGABYTE 7870 oc és az intel hd4000 3dmark11 pontszámát nézzétek meg a két kártya együtt a virtu mvp programmal Brutális eredménye.

    Graphics Score 11914
    Physics Score 7641
    Combined Score 7578

    http://www.3dmark.com/3dm11/6598111
  • 62.
    2013. 05. 20. 09:22
    SZIASZTOK.

    Az én teszteredményem gigabyte 7870 oc 1100 GPU a MEM 5500.
    Intel i5-3570K 4 GHZ futatva.

    http://kepfeltoltes.hu/view/130520/metr__teszt_7870_gigabyte_www.kepfeltoltes.hu_.png
  • 61.
    2013. 05. 20. 09:20
  • 60.
    2013. 05. 19. 10:46
    Az én tesztem 7870XT-vel:

  • 59.
    2013. 05. 19. 10:34
    Icejack: viszont ha ez 80%-ot ér akkor Crysis 3 kapna tőlem 50%-ot jóindulattal, Dead Space 3 meg 40%-ot. Csak, hogy az idei felhozatalt nézzük.
  • 58.
    2013. 05. 19. 10:29
    hát végigtoltam...túl lett ez is pontozva. hangzás kivételével legalább 1 pontot vissza lehet venni az értékelésből, a 91% pedig végképp túlzásnak hat (tudom szubjektiv). a progi utolso 1 harmada hozza az elvárt szinvonalat, a befejezés viszont spoileres, a szornyek mozgása már quake 1-ben is jobbra sikerült, és őrületesen zavaróak voltak a scriptelt részek a számomra...szal 1 joindulatú 80%, semmi több (persze ez is szubjektiv )
  • 57.
    2013. 05. 18. 09:14
    thspo:

    pár mérés 7950-el a patch után:

    Minden MAX-on full HD, kivéve PhysX:


    Minden MAX-on fullHD kivéve SSAA és PhysX:


    egy 16 megás patch kellett, hogy befogja a kisebbik nagy radeon a GTX680-t egy NV-re fejlesztett játékban.
  • 56.
    2013. 05. 17. 08:41
    sakal6: no, ez már valami! Ha még jön egy optimalizált driver is akkor lehet tolni max-on AMD-n is
  • 55.
    2013. 05. 16. 19:59
    Jól működik a patch
    GPU terhelés 99%. Az elején a "városba" ahol eddig 15 fps volt most már 50+ fps .

    Ugyan azok a beállítások, mint a 34-es kommentbe.
  • 54.
    2013. 05. 16. 19:26
    A patch mellett az alap kiadás "MetroLLbenchmark.exe"-jét használjátok... meg fogtok lepődni!
  • 53.
    2013. 05. 16. 14:35
    Ezt tegnap haverom csinálta a 7970-el.




    De megnézném az új patchel mit tud.
  • 52.
    2013. 05. 16. 14:26


    yodamester10: és Te a pontszámért játszol? Nem fontosabb az átlagos teljesítmény egy játékban? Az hogy ne ingadozzon az FPS? Az én 7950-em amit 70k-ért vettem és 1200/1600 Mhz-n járatok fele pénzért mint a 680, a mai játékok 80%-ban nagyobb teljesítményt nyújt. Ezen nincs is mit agyalni, gyorsabb ezeken az órajeleken mint egy alap 7970 Ghz edition, nézz teszteket.
  • 51.
    2013. 05. 16. 13:18
    Már kint is van a patch.

    A new update has been released on Steam, which improves AMD performance and offers FOV customization. Patch notes:

    1. Optimized performance for AMD hardware.
    2. Fixed shadow visual corruption bug on AMD 7xxx cards.
    3. Fixed issue with game starting only in 3:1 resolution on some TV’s.
    4. Added attribute "r_base_fov" in the user.cfg file, which will allow you to change FOV. The attribute will appear in the user.cfg configuration file, located in "%LOCALAPPDATA%4A GamesMetro LL" after starting up the game.

    If the patch does not automatically download for you, restart your Steam client.
  • 50.
    2013. 05. 16. 11:29
    És te miért hasonlítasz egy 7870-t egy 680. A két kártya közel sincs egy kategóriába. Arról már ne is beszéljünk, hogy a GTX680 3x annyiba kerül. GPU kihasználtság 75-80%-s volt a tesztbe.
    Ha így nézzük, akkor az nv GTX680 csúnyán beéget, mert csak 2x-es pontkülönbséget tudott felmutatni.
  • 49.
    2013. 05. 16. 10:59
    Linkelnél egy pontszámot.Meglepődnék ha úgy lenne.
    Jaa,hogy átlag fps
    Van egy 7870-es link lejjebb,ott 4700 pontot ért el a kártya,ugyan azon beállítások mellett a 680 több mint 8 ezret.
    Ne hasonlítsd a7950-et egy 680 hoz.Kis vicces
  • 48.
    2013. 05. 16. 07:50
    yodamester10: ja, hogy 3 FPS-el produkált többet átlagban mint a 7950-em (csak nálam a blur is fel volt tolva). Akkor meg vagyok nyugodva. Remélem jön valami javítás.
  • 47.
    2013. 05. 16. 06:02



    Be,és ki kapcsolt ssaa-val.
    Gtx 680/i5 3570k
  • 46.
    2013. 05. 15. 17:01
    dragon83

    Nem a játékot nem kell megvenni, hanem Nv kártyát nem kell venni. Mert a játék zseniális és megéri az árát. Én a Crysis 2-es incidens óta eldöntöttem, hogy nem veszek Vn kártyát soha többé. Minek ? Jóval drágább és még gyengébb is. Csak pont az ilyen módszerekkel próbálják elhitetni, hogy erősebb kártyákat csináltak. De jó példa a Metro 2033. Nv játék, még is AMD kártyákon megy a legjobban. Remélem most is kap egy hasonló pofont az Nv.
  • 45.
    2013. 05. 15. 16:45
    Ezzel a játékkal AMD kártyával egyáltalán nem élvezetes játszani mert 80-90% megy a GPU hiába húzom fel.
    A proci egy i7 4.4Ghz-en megy, nincs olyan játék amihez ez nem elegendő.
    Ráadásul most a héten kapta meg a Metró kódot az AMD, na jó ezt eljátszotta a Tomb Raidert az nvidiával is, de ott be tudják kapcsolni a TressFX-et. nem úgy mint itt a physx.

    Itt az nv nagyon el gurult a gyógyszere, remélem a jövőben az AMD is így fog viszonyulni az nvidia tulajokhoz.
  • 44.
    2013. 05. 15. 16:03
    dragon83: Nonono, nem írtak bele olyan kódot, honnan tudod, részt vettél a fejlesztésben? nem hinném. Eddig az AC3 kivételével ami szintén nv programos, nem fordult elő, hogy max részletességen a GPU 60% körül bohóckodjon. Úgy, hogy nincs CPU limit, nincs vsync bekapcsolva...

    Én meg merem remélni, hogy senki sem fogja megvenni és csődbe mennek, mert ez már a tetűség (az nv részéről is) netovábbja. Mielőtt fordított helyzettel jönnél pl DiRT Showdown, 1, a GI kikapcsolható, 2, a GPU ki van használva teljesen, nincs mesterséges korlátozás.
  • 43.
    2013. 05. 15. 15:13
    @gab78 - azért ez nem így működik. Nem írtak bele olyat a kódba, amitől direkt rosszabbul fut ATI kártyákon. Valószínűleg annyi történt, hogy az nvidiával dolgoztak együtt fejlesztéskor, és az ő kártyáikat vették alapul. Amiért persze az nvidia biztos fizetett nekik egy szép összeget.

    de ezek után ki az a hülye aki megveszi?
    Hát remélhetőleg sokan, mert egy nagyon jó játékról van szó. Mert azért ne essünk át a ló túloldalára, Ati kártyákon is szép a játék, legfeljebb kicsit lejjebb kell venni a részletességet. Van akinek ez belefér.
  • 42.
    2013. 05. 15. 14:48
    Biztos szebb a pc-s verzió,de én 127cm hd tv-n néztem,xboxon és hibátlan volt,gyors és szép. Egy teljesen szép ,hangulatos fps,és nem álló kép...
  • 41.
    2013. 05. 15. 14:14
    Az árnyékot csak kijavítják.
  • 40.
    2013. 05. 15. 14:04
    Ez a sz.r több sebből vérzik, a beépített mérő, kamu értékeket mutat, RadeonPro Benchmarkkal mértem és a minimum az nem 4 hanem 9, a AVG az nem 18 hanem 21, a max viszont alacsonyabb nem 38 csak 29.

    A másik, DX9 előcsalogatható, de csak a játék alatt működik, benchmarknál nem, és hasít, mint az atom, még a GPU-t is használja, ha nem is teljesen, de 90%-ot már eléri. A teendő, van egy user.cfg fájl, abban át kell írni a "aim_assist 1." értéket 0-ra és a "r_api 2" értéket 0-ra és van DX9. Nincs tesszeláció, de amikor a sík felületet is voltak szívesek tesszelálni (jópénzért persze), akkor azt hiszem ennek hiánya nem fog nagy szívfájdalmat okozni senkinek.
  • 39.
    2013. 05. 15. 13:46
    Riddick77: Nem fekteti ki a hardvert, mert a GPU csak 60% tengeti az életét...

    Szerintem júniusnál előbb az AMD részéről nem lesz erre megoldás, vagy egyáltalán nem lesz, ugyan az van, mint a AC3-nál. A GPU 60% körül, a CPU 50% körül és semmi sem megy. Ez szándékosan van elcs.szve...

    Szomorú, hogy ebbe a készítők belemennek. De hát a pénz ugye mindenek felett... Nem látják, hogy a nagy pénz a játékosoktól jön/jöhet (ha megvásárolják) nem az nvtől... de ezek után ki az a hülye aki megveszi?
  • 38.
    2013. 05. 15. 12:40
    @Freeware - az elején rögtön háromféle fegyvert is választhatsz, amiket aztán bármikor lecserélhetsz egy másikra, ha találsz valami jobbat, szóval ettől ne félj. Amúgy nincs olyan szakasz, ahol kötelező lenne egy adott fegyver.

    @Riddick77 - de azért az Xboxos nem is néz ki annyira jól.

    @Richard83 - hát a te gépeden a 22-28 fps kb valós érték, de az a baj, hogy a tiednél sokkal jobb konfigon is majdhogynem csak 30 fps körül van az érték.
  • 37.
    2013. 05. 15. 11:26
    Xbox 360-on 40-50 fps felett van,kicsit játszik a vsynccel,de gyönyörű,és kellemesen gyors is. Ami meglepő,mert pc-n elég jól kifekteti a hardvert.
  • 36.
    2013. 05. 15. 11:21
    Ebben a részben is úgy van, hogyha az elején rossz fegyvert választasz, akkor a végén lehetetlen majd túlélni egy-két támadást? Az előző résznél a tv toronyhoz sehogy nem tudtam eljutni a végén.
  • 35.
    2013. 05. 15. 11:04
    Én nem értem mit sírtok Amd tulajok, a 4 éves gépemm-el 4magos 3ghz proci, 4giga ram, a jó öreg 4870 512-es és 1920x1200-ba tolom es csak a texturat szedtem le hihg-ra 22-28fps. Anti dolgok kiszedve. Szép és nagyon jó a játék, már rég nem játszottam ilyen jó játékot.
  • 34.
    2013. 05. 15. 10:59

    HD7870
  • 33.
    2013. 05. 15. 10:42
    Mintha egy füst effekttől akadna ki a hd7870 vga-m. Ha olyan területre nézek ahol ilyen effect van, akkor a gpu terhelés lecsökken 45-50%-ra és 15 fps lesz full grafikán SSAA nélkül. Másik hiba meg az árnyékok villogása. Nem árt 1 patch és egy új driver a játékhoz.
  • 32.
    2013. 05. 15. 08:17
    nekem mintha rosszalkodnának az árnyékok néha 7870 karin 13.4 es driverem van fent ... én is várok inkább a következő javításra
  • 31.
    2013. 05. 15. 08:10
    Talán a következő Catalyst driver segít a dolgon. Én is arra várok a következő újrajátszás előtt.
  • 30.
    2013. 05. 15. 07:42
    gery84: nem régen váltottam 10 év után nv-ről AMD-re. Nv elkezdett számomra túl hülyebiztosított kártyákat gyártani - fesz zár, alacsony power limitek, tuningolási lehetőségek erőteljes korlátozása stb.. Eddig minden nagyon frankón ment a 7950. Far Cry 3-at, Crysis 3 öröm volt vele játszani. De ez egy vicc. Látszik, hogy mesterségesen szopatják az AMD tulajokat a benchmark-okból is.
  • 29.
    2013. 05. 15. 07:28
    Az AMD össze szedhetné magát és ő is játszhatna ilyen mocskos játékot az nv-vel.

    Én is nagyon reménykedek az AMD új driverében.

  • 28.
    2013. 05. 15. 06:45
    Az valami vicc, ahogyan a játék radeon-on fut. 4 ghz i7-el, 16 giga rammal, SSD-ről egy olyan 7950-el ami 1200 mhz GPU és 1600 mhz mem órajalen megy (így gyorsabb mint egy 7970 ghz edition tuning nélkül, azaz gyOrsabb a legtöbb játékban mint a GTX680), SSAA OFF, PHYSX OFF, egyéb dolgok maxon full HD-ban, átlag 28 fps. Ami ráadásul mocskosan ingadozik. Gratulálok az NV-nek, tudott annyit fizetni h játszhatatlan legyen a játék AMD kártyákon... Remélem jön valami optimalizáltabb driver és patch, mert idén ez az első valamire való FPS...
  • 27.
    2013. 05. 14. 21:17
    Na az oroszokat is elérte a Zerg horda?
  • 26.
    2013. 05. 14. 15:37
    attii8: Van egy pár, MSI Afterburner, EVGA Precision X vagy RadeonPro

    Radeonokhoz ajánlott a RadeonPro, a többi valamiért fokozza a mikrorukler jelenséget, még a FRAPS is!
  • 25.
    2013. 05. 14. 15:35
    @scsabee - Ezért nem hívják Metro 2034-nek a játékot.
  • 24.
    2013. 05. 14. 15:31
    Hali! Valaki nem tudna egy olyan programot mondani amivel játék közbe ki lehet monitorozni az egyik sarokba, hogy hogy vannak terhelve a dolgok? Köszi!
  • 23.
    2013. 05. 14. 15:24
    "Igen amúgy van a játékban egy nagyon jó benchmark program, szóval lehet izzítani a VGA kártyákat."

    A 6870-em 60%-on tend-leng, ezt nem mondanám izzasztásnak! Ja és nincs CPU limit, az sem nagyon kúszik 50% fölé...
  • 22.
    2013. 05. 14. 13:28
    Már a fejlesztés kezdeti szakaszában is mondták, hogy ez nem a 2034 sztorija lesz.
  • 21.
    2013. 05. 14. 13:19
    Mert az olyan jó lenne, hogy ha lespoilerezné az egész könyvet (nem).
  • 20.
    2013. 05. 14. 12:54
    Kár, hogy a leírtak alapján a 2. résznek semmi köze az eredeti Metro 2034-ben történtekhez...
  • 19.
    2013. 05. 14. 08:26
    Miért, mi volt a könyvtáros pályán? Én csak félig játszottam az első résszel, hamar ráuntam (Stalker sokkal jobban megfogott) de a könyvtáros pályát még végigvittem. Nem abban vannak azok a trollok amik akkor támadnak ha nem nézel a szemükbe? Az egy egész jó, emlékezetes pálya volt.
  • 18.
    2013. 05. 14. 07:40
    Ööö, mármint könyvtáros pálya? Nem, az nincs benne.
  • 17.
    2013. 05. 13. 23:58
    Ebben lesz "könyvtáros" rész? Mert akkor nem követem el azt a hibát, mint az előzővel (megvettem és játszottam vele...)
  • 16.
    2013. 05. 13. 23:37
    Mondjuk attól az 1000 forintól nem kell azért beszarni....
  • 15.
    2013. 05. 13. 22:04
    Én sajnálom az elsőt se tudtam végig játszani mert úgy meguntam ,hogy csuda
  • 14.
    2013. 05. 13. 21:55
    Sajnos ebbe az irányba megy el a fejlesztés. Nem csak, hogy nekünk jó legyen, de a másiknak rossz. Ez épp Nvidia, az új Dirttel pedig az AMD csinálja ugyanezt. Egyik kutya, másik eb.
  • 13.
    2013. 05. 13. 21:51
    @dragon83: csak éppen értelme nincs használni, tekintve hogy az nvidia által kért változtatásoknak(nem nvidia optimalizáció, hanem az ellenkezője a konkurens gpukra) köszönhetően mindig nvidia kártyákon fog jobban futni Szóval aki ezzel akar kártyákat összehasonlítani az hülye.
  • 12.
    2013. 05. 13. 21:15
    Majd PS4en kitolom, nem fogok új pécévasat venni miatta.
  • 11.
    2013. 05. 13. 20:15
    Igen amúgy van a játékban egy nagyon jó benchmark program, szóval lehet izzítani a VGA kártyákat.
  • 10.
    p69
    2013. 05. 13. 19:18
  • 9.
    2013. 05. 13. 18:56
    dragon83 Igaz, már annyira tűkön ülve várom a játékot, hogy nem tudok normálisan írni.
  • 8.
    2013. 05. 13. 18:45
    @LechooEdy, nem azt mondtam, hogy ugyanaz a feeling egy végigjátszás és egy pár perces videó, csak azt, hogy akkor is érthető a 2. rész sztorija, ha nem játszottál az elsővel.
  • 7.
    2013. 05. 13. 18:41
    Ezt utálom, mikor azt mondják: az első rész nélkül is végig lehet vinni, mert van egy pár perces vidi. Jah, persze, pont ugyan az a feeling lesz. Én most játszom a 2033-at ranger (realisztikus) fokozaton és tényleg nagyon jó! Szóval játssza ki mindenki mind a két játékot.
  • 6.
    2013. 05. 13. 18:24
    mikej95: bocsi nem irtam oda az elő rendelést de amugy egyről beszélünk
  • 5.
    2013. 05. 13. 18:10
    draks: Limited-nek része a Ranger mod és a +fegyver. Ha előrendelsz, akkor kapsz limitált kiadást, nincs olyan, mint AC-k esetében, hogy kiadnak 10 verziót.
  • 4.
    2013. 05. 13. 17:53
    Jah bocsi és köszi a cikket amúgy, tetszett
  • 3.
    2013. 05. 13. 17:52
    Egyes boltokban ingyenes dlc formájában adják a Ranger módot +1 fegyvert Ha limited editiont veszed
  • 2.
    2013. 05. 13. 17:27
    Nem, most pénteken. (A Cenegának hála időben kaptunk tesztpéldányt, ezért a mai cikk megjelenés)
  • 1.
    2013. 05. 13. 17:17
    Nem jövőhéten jön ki a játék?