Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Egy korszak vége

  • Dátum | 2015.09.18 10:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Hideo Kojima mindig mert nagyot álmodni. A 8-bites Metal Gear után úgy ültette át a sorozatot PlayStationre, hogy megalkotta az első filmszerű 3D-s akciójátékot, amit aztán mindenki próbált másolni. Már akkor is azt mondta, hogy ennyi volt a sorozat, nem akarja folytatni (ezt aztán minden rész után meg is ismételte), ám a hatalmas rajongói tábor nyomására mégis belevágott a második felvonásba. De nem akárhogy: a Metal Gear Solid 2-vel megmutatta nekünk, milyen veszélyes tud lenni a média és a hájp, meg a túlzott rajongás, és direktben teljesen átverte a közönségét. Többször is (ha nem játszottál vele, de érdekel, akkor ez az úriember kifejti). Aztán a harmadik részre visszatértünk a múltba, és a sorozat ikonikus "főellenségének", Big Boss-nak a történetét ismerhettük meg, ami ismét egy olyan fordulat volt, amire senki nem számított.

De csak azért hogy utána ismét visszatérjünk a közeli jövőbe Solid Snake-hez, és egy olyan eposzi befejezéssel zárjuk le a történetét, amihez foghatót keveset találni a játéktörténelemben. De Kojima még ezután is tudott meglepetéseket tartogatni, és azt mondta, hogy a nagykonzolok után az ötödik rész PSP-re fog elkészülni. Ez lett a Peace Walker, ami végül mégsem kapta meg az ötös számot, viszont továbbvitte Big Boss történetét, és előkészítette a tényleges ötödik részt, amihez egy prológus, a Ground Zeroes után végül most érkeztünk el. A Metal Gear Solid 4 még 2008-ban jelent meg, így már több, mint hét éve, hogy nem jött nagykonzolra új rész. Nem csoda, hogy a közönség ki volt éhezve.


A Metal Gear Solid V azonban más. Kojima elmondása szerint ez az a játék, amit mindig is el akart készíteni, de a technológia csak az utóbbi években érett meg rá. A váltást pedig jól jelzi az is, hogy ez az első olyan epizód, ami után római szám kapott helyet, és ez ugyan az ötöst jelenti, valójában érzésem szerint (és az előzetesekben olvasható szövegek alapján is) ez sokkal inkább Venom Snake-re utal (Big Boss aktuális kódneve). A Metal Gear Solid V ugyanis fundamentálisan más, mint elődei. Azt persze látni kell, hogy ez a széria nem olyan, mint sok társa. Eleve viszonylag ritkán jelenik meg belőle új epizód, és mindegyiknél jelentősen fejlődött a játékmenet és a körítés, mindig előre tudott lépni.

Míg a kezdetekben inkább a zárt terekben történő lopakodásra épült a Metal Gear Solid, addig a harmadik részre ez jelentősen kibővült, és habár alapvetően továbbra is a klasszikus értelemben vett pályákról beszélhettünk, azokon belül Kojima és csapata igyekezett nagyobb, tágasabb területeket kialakítani, amik lehetővé tették a kísérletezést, a különböző eszközök használatát és az egyéni megoldásokat. A negyedik rész ugyan számos újítást hozott például az irányításban, a pályák felépítését tekintve mégsem igazán tudott előrébb lépni. Ez leginkább a PS3-ra a korai időszakban jellemző nehézkes fejlesztés miatt alakult így, Kojima akkor kifejezetten utálta a konzolt, erre pedig több utalást el is rejtett a játékban. Eredetileg jóval nagyobb, szabadabb, nyitottabb pályákat akart, ezt azonban akkor nem tudta megvalósítani. Látható, hogy mostanra mennyit változott a helyzet, finomodott a szoftver és a fejlesztői környezet: az ötödik rész az új konzolok és a PC mellett még PS3-on és Xbox 360-on is elfut. Kojima álma tehát megvalósult.

Kipróbáljam ezt a játékot, ha nem játszottam a korábbiakkal? - Ez a kérdés persze leginkább a PC-s tábort érinti, a Metal Gear Solid V közvetlen előzményeinek számító MGS3 és az MGS: Peace Walker ugyanis sajnos eddig még nem jutott el a számítógépekre. Ezek nélkül a történet nem lesz érthető, de csak emiatt kár lenne kihagyni ezt a remekművet. Ha semmiképp sem tudod bepótolni, akkor érdemes átolvasni ezen az oldalon az idővonalat, meg persze találni számos remek történeti összefoglalót a YouTube-on, például ezt is. Maximalistáknak nyilván rendelkezésre áll egy rakás Wiki-oldal is, mondjuk ez.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 27.
    m76
    2016. 01. 22. 09:42
    Azt hiszem elkövettem életem eddigi legnagyobb mellényúlását. Megvettem az MGSV Phantom Pain-t.

    Nem is értem hogy tudott legenda státuszba kerülni ez a Kojima.

    Nincs értelme kerülgetni a forró kását, szerintem ez egy pocsék játék.

    Tűz gólemek, meg galoppozó hangot adó árnyékkatonák? Mivel érdemeltem én ezt ki? A rakétahajtású gázálarcos madárijesztőről már nem is beszélve.

    És akkor említhetem még a bábáskodó prológot, ami kb 20 másodperc alatt baromi idegesítővé vált, de tartott vagy háromnegyed órán át. Ahol a játék semmilyen egyedi gondolatfoszlányt nem enged. Állj be a sorba és csináld pontosan azt amit mondunk, or die.

    És stáblista van minden egyes küldetés után, ahol Kojima nevét szép hosszasan kitartják minden egyes alkalommal, á egyáltalán nem egoista a fazon, cseppet sem.

    Én azt hittem ez egy lopakodós játék akar lenni, olyasmi mint a Splinter Cell sorozat fénykorában, de még a legújabb leg akció orientáltabb Splinter Cell-ben is több értelme van a lopakodásnak mint ebben. Ugyanis mi a frászkarikának lopakodjak, ha olyan könnyű a játék, hogy simán besétálhatok a célomhoz és bárkit aki utamba áll elintézhetem könnyedén. Szinte lehetetlen meghalni benne, majdhogynem akarni kell. Még teljes nemtörődöm módon játszva, kiugorva a fedezékből a golyózáporba is simán tovább lehet menni.

    És ha már fedezékek, akkor el kell mondanom hogy a grafikán kívül az összes játékelem iszonyat ódivatúnak és gagyinak hat, mint például, a fedezék rendszer, a vezetés, a ló mozgása, az AI, de még a tűzharc is, mintha mind mind egy legalább 10 éves játékból származna.

    Mindent amit ez a játék tud, tudott a Mercenaries II is, és sokkal jobban tudta, és még néhány dolgot azon felül is.

    És az irányítás, ami szerintem csak azért nem a megszokott mert "ÉN VAGYOK KOJIMA MESTER, én mindent jobban tudok mint más alacsonyabbrendű játéktervezők, én nem használhatom azt az irányításrendszert amit minden akció/lopakodós játék használt az elmúlt 2 évtizedben, mindenki megelégedésére, nekem valami különlegeset kell adnom" Eredmény : ugrás helyett hasra veti magát a karakter.

    És arról még nem is szóltam, hogy a játék nem elég hogy teljesen elnyom bármilyen egyéniséget, és mindenhol pontosan azt kell csinálni amit mond, nem lehet átlépni tutorial részeket, és minden csak egyféleképpen oldható meg. Hanem ezen felül még büszkén rúg is egyet azokba a játékosokba akik bárminemű egyéniséget szeretnének vinni a játékba. Hiszen van benne egy kidolgozotott karaktergenerátor, ahol eltöltesz 5-10 percet, majd a játék szépen kidobja azt amit csináltál a kukába, és a képedbe röhög, hogy nem lesz itt egyéniség, alap karakterrel kell menned köcsög. Szinte éreztem kojima san szushitól és szakétól áporodott leheletét az arcomon ahogy teli torokból röhög rajtam.

    Ezen a ponton 4 óra bohóckodás után azt fontolgatom, hogy leírom a játékra kidobott 10 ezer forintot veszteségként, és nem is játszom vele tovább. Mert jelenleg nem látom értelmét.
  • 26.
    2015. 09. 23. 08:14
    DLC-k várhatók a közeljövőben. De ha ennek az az ára, hogy normális véget kapjon a játék, ám legyen. Csak Kojima agyából pattanjon ki az is, másképp nincs értelme.
  • 25.
    2015. 09. 22. 10:32
    150 órám van a játékban, ebből 60 az volt, hogy mellékküldetéseket csináltam, valamint ismételgettem a főküldiket, azért, hogy tovább tudjak haladni a sztoriban. Aztán utánaolvastam fórumokon, és kiderült, hogy nem én akadtam el a sztoriban, egyszerűen nincs a játéknak vége.
  • 24.
    2015. 09. 22. 08:46
    Határeset, de ha azt vesszük, hogy kb. ugyanez a configom volt fél éve, csak 4 GB rammal és AMD procival, és a FGround Zeroes high beállításokkal szépen futott 1600x900-ban, akkor neked is menni fog a Phantom Pain, ha nem high, de mediumon biztosan.

    InGen

    Szerintem Fallout 4 alatt New Vegast értett.
    De ha te elfogult vagy, akkor ő meg túl szkeptikus, gondolom sose próbálta ki.
  • 23.
    2015. 09. 21. 20:23
    i5 3470-el, 8 gb rammal, és egy egy 7750-es radeonnal elballagna?
  • 22.
    2015. 09. 21. 16:22
    "És ha már történet: meg kell említenem, hogy lassan, maximalista módon haladok előre, így még nem értem a sztori végére. Több véleményt hallottam ezzel kapcsolatban, sokaknak tetszik, sokak szerint furcsa vagy elkapkodott. Persze a Metal Gear-játékok sztorija és befejezései mindig is képesek voltak megosztani a közönséget (főleg az MGS4). Nem gondolnám, hogy ennyire hatalmas és minden szempontból példás játék végső értékelését komolyabban befolyásolnia kellene ennek, de ha végül mégis bebizonyosodik, hogy valami elvetemült borzalom (amit azért nehezen tudok elképzelni), akkor megígérem, hogy személyesen jövök vissza utólag, és lejjebb viszem a pontszámot."

    Erre azért kíváncsi leszek. Nálam nagyon lerontja az összképet az összecsapott, érdektelen, ostoba történet. Méltatlan a Metal Gear sorozathoz, ami nagy kár, mert a játékmenetet talán most sikerült a legélvezetesebbre megcsinálni.
  • 21.
    2015. 09. 21. 15:33
    Az értékelés még visszafogott. Ez a játék nagyjából mindenben egy kategóriával más játék fölött van, szóval igazából vagy túl kellett volna menni a 100%-on, vagy visszamenőleg minden mást lerontani 10%-kal, de ugye egyik sem megoldás )))

    Egyébként meg az nem elfogultság, hogy a még meg sem jelent Fallout 4-ről azt gondolod, hogy jobb lesz, mint ez? )
  • 20.
    2015. 09. 21. 12:28
    Szóval jobb, mint a Witcher 3, Grim Fandagno, Fallout 4? Picit elfogult.
  • 19.
    2015. 09. 21. 07:53
    Igen, szerencsére megalapozott a cikkben említett jó optimalizáció.

    A magyar részre én is kíváncsi vagyok, otthon meg is tekintem.
  • 18.
    2015. 09. 21. 00:10
  • 17.
    2015. 09. 20. 23:53
    Nekem egy i5-3210M van egy rémgyenge GeForce 635M-mel, de mediumon és egy-két high beállítás mellett tükörsimán fut olyan 35-45 fps-sel. Az optimalizáció több, mint remek!
  • 16.
    2015. 09. 20. 23:52
    Sziaszok!
    Valakinek megvan az a rész amikor skullface magyarul beszél? kíváncsi lennék
  • 15.
    2015. 09. 20. 21:21
    FX4300 nem éppen egy csúcsproci. Hál-istennek ilyen kamu gépigénye van.
  • 14.
    2015. 09. 20. 08:26
    Fx4300, R9 270 + 8 Gb rammal úgy fut, mint a kisangyal 1600*900as felbontás mellett, maxra húzva. Attól függetlenül, hogy nvidia logós, szopacs van, srácok.
  • 13.
    2015. 09. 20. 01:00
    Nekem is 270X volt.
    970 mellé is elég, de állítólag bele lehet futni némi limitbe néhol.
    Én még nem találkoztam ilyennel, de mostanában nem is gameltem modern játékokkal...

    MGSV-hez ezért furcsálltam az i7-et.
  • 12.
    2015. 09. 20. 00:26
    Ugyan, egy sima (nem k-s) i5-nél nem kell erősebb semmihez. FHD-hez semmiképp. Ez az összes játék esetében bebizonyosodott. Nekem is 4570 van, tartogatja az erejét a 270x mellett.
  • 11.
    2015. 09. 19. 23:16
    Proci eléggé vad... i5 4570 remélem elég lesz. Már kicsit bánom, hogy nem 4690K-t vettem... de +30K nem nagyon ért meg nekem annyi FPS-t.
  • 10.
    2015. 09. 19. 16:41
    "Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ajánlott gépigény

    Oprendszer: Windows 7x64, Windows 8x64 (64-bit szükséges)
    Processzor: Intel Core i7-4790 (3.60GHz) vagy jobb; Négymagos vagy jobb
    Memória: 8 GB RAM
    Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 760 (DirectX 11 támogatással)
    DirectX: 11
    Szabad hely: 28 GB
    Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis (Surround Sound 5.1)"

    És itt a cikkben is dícsérik az optimalizációt. Szerinted hogy mehet?
  • 9.
    2015. 09. 19. 16:20
    Az egyetlen hibát amit felsoroltál, könnyen orvosolható Nem nézel oda!

    Fallout 4 mellett a másik játék amit meg akarok venni... 970-en hogy fut?
  • 8.
    2015. 09. 18. 22:55
    A magyar vonatkozáson jót mosolyogtam. A Ground Zeroesban Skull Face egész jól mondja magyarul, hogy "Vigyétek a ketrecébe!" Szüleim almásfüzitőiek, tudnának mesélni a bombázásról.
  • 7.
    2015. 09. 18. 15:15
    Jaja, leggyorsabb módja a bázis egységei között mászkálni. Jeep és helikopter baromi lassú...

    Az is király, ha fejleszted a Fultont, még a harcmezőről is egyből visszatérhetsz a bázisra, ha rákötöd egy konténerre pl. és rögtön felmászol rá. Vagy spórolhatsz a GMP-vel (ami felesleges, mert szarrá kényeztet vele a játék), ha 4 őrt beültetsz egy jeepbe, megy egyből az összes egy fultonnal.
  • 6.
    2015. 09. 18. 14:22
    Hihi, és tök jó, most látom van gyors utazás ... konkrétan postára adod magad a doboz álcával, nagyon nagy

    [LINK]
  • 5.
    2015. 09. 18. 14:19
    Valóban egy korszak vége mert még a Konami befejezi a Metal Gear Online-t és utána csak a PES lesz amit csinálnak AAA kategóriás játékot PC-re meg konzolokra, mást nem.
  • 4.
    2015. 09. 18. 14:18
    Bevallom, nekem még az első részről van egy minimális "élményem", ismerősömnek volt meg PSX-en, de valahogy sosem éreztem késztetést, hogy kipróbáljam. Viszont annyira dícsérik, hogy nehéz lesz kihagyni ezek után.
  • 3.
    2015. 09. 18. 13:52
    Egyelőre csak egyetlen hozzászólásom van: a credits lista simán kihagyható azzal, ha a mission briefing szöveget olvasod, vagy csupán arra figyelsz, mit ugat Miller. Persze, elnyomkodni el kell a küldetések végén, de ott legalább el lehet.

    Egyedül az nem tetszik benne, hogy ha fekve kúszol, még 20 méterről, nappal is csak gyanakodik rád az őr, amikor elmennél mellette, nem esik le neki, hogy ellenség vagy, csak ha nem hátrálsz meg és hagyod, hogy megnézzen egészen közelről. Persze guggolásnál más a helyzet, ha felállva közlekedsz, már 80 méterről van, hogy riadót fúj kapásból. Ezt leszámítva példás AI, magam is meglepődtem, mennyire okosan viselkednek, ahogy kommunikálnak egymással és összejátszanak. Az a baj, hogy legtöbbször, ha nincs az ellen között mesterlövész, vagy komolyabb páncélos jármű, simán kicsinálsz akárkit (amennyiben nincs heavy infantry, mert azokat csak a rakéta állítja meg). A jelenlétükkel taktikusabb egy kicsit a tömegmészárlás, de még mindig gyerekjáték halomra lőni őket. Főleg akkor, ha +2-es fultonod van, kikaphatod még a tankokat is a harcmezőről. Aztán már retteghetnek, ha bekéred vehicle supply-ból. Hatalmas élmény a játék rengeteg lehetőséggel.
  • 2.
    2015. 09. 18. 13:40
    Szenzációs a grafika !
    Én már Metal Gear Solid Psp változata óta rajongok Snake-ért és a világért.
  • 1.
    2015. 09. 18. 13:38
    Jó lett a cikk, és remélhetőleg a kétkedők is megtalálnak benne mindent, amitől elmúlik csúnya betegségük

    A játékról meg annyit, hogy újabb gyöngyszeme annak, ami miatt 25+ éve ezt a hobbit választottam ........ és néha úgy tűnik csak a japánok képesek ilyen szinten a tökéletesség megvalósításán dolgozni.

    Az Ubi meg remélhetőleg vesz egy példányt és agyon elemzi, mert ehhez képest a játékaik viccek a Móriczkában.