Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Metal Gear Rising: Revengeance – A kaszabolás mestere

  • Dátum | 2013.03.05 10:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A háború… megváltozott. Ezt mindenki, aki végigjátszotta a legendás Metal Gear Solid sorozat negyedik részét nagyon jól tudja. A jövő háborúit nanotechnológiával felturbózott katonák, magánkézben lévő katonai szervezetek és kiborgok vívják egymással. Aki győzni akar, annak birtokolnia kell a legjobb, legdrágább technológiákat. A világszerte dúló mini-háborúk a gazdaság részeivé, iparágakká váltak. Ennek a gépezetnek a részese Raiden, akit jól ismerhetünk a Metal Gear Solid második és negyedik részéből. Az MGS2-ben feltűnő karakter eredetileg nem tartozott a játékosok kedvencei közé, ám mikor az MGS4-ben egy brutális képességekkel bíró kiborg ninjaként tért vissza, hamar belopta magát az emberek szívébe, ami most jól is jön, hiszen ő az új játék főszereplője. A Metal Gear Rising: Revengeance nem az MGS sorozat hivatalos tagja, hanem egyfajta mellékág, mely a lopakodás helyett az akcióra és a vég nélküli kaszabolásra helyezi a hangsúlyt. A játék meglehetősen rögös utat járt be az évek során, két csapat kezei között is megfordult, mire a boltok polcaira került. Először az MGS sorozat atyja, Hideo Kojima és csapata kezdte meg a fejlesztését, ám nem sikerült nekik teljesen kidolgozni a játék központi játékelemét. Ők ugyanis azt szerették volna, ha Raidennel szó szerint mindent fel lehetett volna aprítani a program virtuális világában, legyen szó akár tárgyakról, akár épületekről, vagy épp az ellenségekről. Viszont mivel ezt nem tudták megvalósítani, lepasszolták a Revengeance-t a Platinum Games csapatának, akik már bizonyították rátermettségüket a Vanquish és a Bayonetta fejlesztésekor (utóbbi a piacon lévő egyik legjobb hack&slash akciójáték). Az új fejlesztők kicsit finomítottak Kojima elképzelésein, majd belevetették magukat a munkába, aminek ismét egy kiváló alkotás lett az eredménye.

Öröm egy ilyen szép helyszínen harcolni

A Metal Gear Rising (MGR) játékmenetében új irányba terelte az MGS sorozatot, ám történetében, világában és szereplőit illetően hű maradt az alapanyaghoz. A sztori 4 évvel az MGS4 után játszódik, amikor még mindig dúlnak kisebb-nagyobb háborúk a világon. A magánhadseregek próbálnak minél nagyobb hasznot húzni ezekből, ezért alaposan kiveszik a részüket a harcokból. Raiden, a különféle implantátumokkal felturbózott ninja is egy ilyen hadseregben, a Maverickben dolgozik, és éppen egy afrikai országban próbálja visszaállítani a rendet. A játék kezdetén láthatjuk, hogy erőfeszítéseit már-már siker koronázza, ám mindent romba dönt egy támadás, mely során megölik a Raiden által védelmezett elnököt, és őt magát is alaposan helyben hagyják. Innentől kezdve hősünk célja természetesen nem lesz más, mint hogy felkutassa a gyilkosokat, és kisajtoljon belőlük pár választ. Akik szeretik a Metal Gear sorozatot, azok gyorsan otthon fogják érezni magukat a Rising világában is, ugyanis az egészet átszövi annak hamisítatlan hangulata. Politikai cselszövések, hosszú filozofálgatások és egyedi karakterek várnak ránk. Bár a játékban nincsenek olyan hosszú átvezető animációk, mint mondjuk az MGS4-ben, azért nem leszünk híján látványos jeleneteknek, erről kezeskedett a Platinum Games. Akinek pedig hiányzik a rengeteg dialógus, az a Codec-en (rádión) keresztül most is rengeteget beszélhet hősünk társaival. Azt azért meg kell jegyeznünk, hogy van néhány olyan párbeszéd, aminek hallatán a fejünket fogtuk, de hát ez is hozzátartozik a Metal Gear széria „bájához”. Hallani fogunk régi ismerősökről, sőt, egyikükkel még találkozni is fogunk a játék vége felé, ráadásul Raiden múltjáról és jelenjéről is megtudunk pár érdekes dolgot. Egy szó mint száz, sztori és hangulat szempontjából ízig-vérig Metal Gear játékról van szó.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2013. 03. 06. 22:50
    Zelbácsi Jah az mellett elbújhat Raiden
  • 11.
    2013. 03. 05. 22:29
    Inkább csönd ebben a témában, ha kérhetném.
  • 10.
    2013. 03. 05. 22:06
    A fenébe a moderálásotokkal! Aki emulátor témában hozzászólt itt korábban megtenné, hogy rám dob egy privát üzenetet?
  • 9.
    2013. 03. 05. 14:47
    @Zelbácsi - sajna nem játszottam a NG Sigmával, így nagyon nem tudom összehasonlítani. Hallomás alapján talán egy kicsit könnyebb az MGR.
  • 8.
    2013. 03. 05. 14:42
    Nem vagyok grafika mániás, de nem mondanám épp szép játéknak. Értem más stílus, de sajna ezzel a játékkal sem vettek meg.
  • 7.
    2013. 03. 05. 14:09
    Enno, Raiden egész teste kiborg implantátumokkal van tele, naná, hogy nem mozog teljesen emberszerűen. Hiszen képes megfogni a talpával egy kardot, nem is teljesen emberi az anatómiája.
  • 6.
    2013. 03. 05. 14:02
    Attól még modellezhettek volna életszerűbb testmozgásokat
  • 5.
    2013. 03. 05. 13:50
    Enno - japán az egész. Nekik más a "kúl"
  • 4.
    2013. 03. 05. 13:08
    nem a megszokott, természetes emberi mozgással mozog a főszereplőnk arra gondoltam , néztem róla jó pár gameplayt , ahogy szalad , mozog , ugrál ide oda, tök természetellenes mechanikával teszi szerintem ,
  • 3.
    2013. 03. 05. 13:02
    "A játék ugyanis brutálisan nehéz." Az érdekelne, hogy Ninja Gaiden Sigma-val játszottál-e és ha igen, akkor ahhoz képest mennyire nehéz?
  • 2.
    2013. 03. 05. 12:30
    Hogy érted azt, hogy gagyi a mozgás?
  • 1.
    2013. 03. 05. 12:20
    Hát nem tudom , gameplayeket nézve , a karakter ahogy mozog több szempontból is irritál engem személy szerint , hangulatra egyébként a fightok hangulatosnak tűnnek és jó pörgősnek, de nekem az a mozgás túl élményromboló , a régi gagyi nintendos gyerekjátékok jutnak róla eszembe vagy nem tom , nem pozitív na