Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Men of War: Assault Squad 2 – Háború, sokadik felvonás

  • Dátum | 2014.05.27 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A Men of War-sorozat (és a szellemi elődjének tekinthető Faces of War, valamint a még régebbi Soldiers: Heroes of WW2) két dologról ismert: arról, hogy nagyon nehéz és mély taktikai játék a keményvonalas játékosok számára, valamint hogy részről-részre, kiegészítőről-kiegészítőre szinte alig változik bármit is. A türelmetlenek számára megspórolok egy kis időt, és lelövöm a poént: nincs ez másképp az Assault Squad 2-vel sem. A türelmesebbek engedjék meg, hogy kifejtsem a fentieket.


A sorozat kis létszámú csapatokat mozgató taktikai RTS-ként kezdte pályafutását, ahol nem kellett egységgyártással meg bázisépítéssel foglalkozni, csak egy maréknyi egységet kellett hatékonyan irányítani. Ha valakinek a sokkal ismertebb Company of Heroes jut eszébe a fentieket olvasva, akkor igaza van... legalábbis részben. A Men of War ugyanis körülbelül úgy viszonyul a Company of Heroes-hoz, mint az ARMA-sorozat a Call of Duty-hoz: annál sokkal-sokkal taktikusabb, valósághűbb és részletesebb, ezzel együtt sokkal kevésbé emészthető a szélesebb rétegek számára. Csak hogy néhány példát említsek az összetettségre: folyamatosan foglalkoznunk kell a katonáink felszerelésével is, lőszert kell felvenni, kötszert tartani a felcsernél, de akár fegyvert is lehet váltani, ha az elesett katonáké jobban tetszik, vagy sisakot, ha a katonáét lelőtték. A tankjaink és egyéb harci járműveink külön-külön sérülési zónákkal rendelkeznek, ki lehet lőni például a lánctalpat, ezzel mozgásképtelenné téve a járművet, továbbá az sem mindegy, merről érkezik a becsapódó lövedék. Emellett irányításukhoz személyzet szükséges, és az is számít, hányan vannak bent – ha csak egy katonát tudunk beküldeni, akkor tankunk nem tud mozogni és tornyot is fordítani egyszerre. A szétlőtt területeket, ha még nem semmisültek meg teljesen, ki is lehet javítani, persze csak ha van nálunk erre alkalmas szerszám. De lehetne még sok hasonló apróságot sorolni, ami olyan összetetté és élethűvé teszi a Men of War-sorozatot: pontosan lemodellezett fedezékharc, szétlőhető fedezékekkel (és összességében is alaposan elpusztítható, leégethető, felrobbantható pályával), többféle gránát- és lőszertípusok, sokféle egység, külső támogatás hívása (légicsapás, hajónaszád sortűz, ejtőernyős kommandósok), stb. A lista hosszú, de a lényeg rövid: a csapataid mikro-menedzselése a siker kulcsa, amin sokat segíthet, hogy szükség esetén le lehet lassítani az időt, így aki nem rendelkezik egy koreai Starcraft-játékos kattintási sebességével, az is érhet el sikereket.

A mikro-menedzselés ugyanakkor mostanra kicsit problémássá nőtte ki magát. A sorozat eredetileg néhány fix, az egész pályán nálunk lévő egység irányításával kezdte pályafutását, akikhez utánpótlást sem kérhettünk. Mostanra azonban kicsit „megnőtt” minden, sok küldetésben már idézhetünk erősítést a különböző irányítási pontok elfoglalásával és megtartásával, így egy idő után már elég nagy sereget, és többfrontos összecsapásokat is kezelni kell, és ekkor jönnek a problémák: egyik csapatunknál a lőszer fogyott el, miközben hullákkal vannak körülvéve, másik csapatnál a felcser áll flegmán haldokló társai mellett, és mind a mi kattintásunkra várnak ahelyett, hogy cselekednének. Bár a fórumokon a fejlesztők ígéretet tettek pár kényelmi funkció berakására, nem lennék meglepődve, ha ez csak egy következő részbe kerülne bele...

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2014. 06. 08. 08:24
    A COH2 havonta kap javítást, ami főleg balanszírozásból áll, jön egy teljesen önálló kiegészítő is két új sereggel. Folyamatos a support és a csiszolgatás. Lehet, hogy nem szimulátor, de nem adja magát könnyen...
  • 4.
    2014. 05. 31. 11:24
    Hát, imádtam a sorozatot, de a Condemned Heroes és a Vietnam megutáltatta vele a végére. A Vietnamban egyszerűen nem láttam az ellenséget, a másik meg bebugzott már a vonatnál nekem, hiába robbantottam fel az első mozdonyt, mindig kiírta hogy lekéstem a robbantással.. Multiban fasza volt, bár nagyon ritkán nyertem. Csapatjátéknál állandóan bekerült pár nyomorék rage-quitter és elbaszta az egészet. LANon nyomtuk egy cimborával, az viszont frankó volt.

    A CoH2 viszont szintén csalódás volt, ha jól nézem a Steamon 39 percet játszottam vele összesen, utána 3-4 hétig még fent volt, de soha nem akartam újra elindítani.
  • 3.
    2014. 05. 31. 08:03
    Halihó, szerző!
    Szerintem itt az ideje, hogy készítsetek egy helyi lájkoló vagy értékelő mezőt a postok alá. Ha már vetted a fáradságot és időt, akkor megérdemled a visszajelzést, viszont mivel nincs értékelhető mondanivalóm a konkrét témához, pusztán ezért nem írok be.

    Lehetne egy "Köszönöm!" gomb a cikk alá.
    Köszönöm!
  • 2.
    2014. 05. 28. 19:48
    Engem a gameplay-ek és a teszt megfogott, valószínűleg beszerzem egyik nap, ha eszembe jut. CoH2-t nem taszítja le semmi képzeletbeli ranglétrámról, de ez tetszik.
  • 1.
    2014. 05. 28. 12:09
    Szerintem nagyon jó lett,a fenti hátrányosságok ellenér,igaz én elfogult vagy a szériával.Tutorial nélkül egy kezdő valóban szinte elveszik a részletekben,de ha az ember kiismeri kitárul előtte a MoW aprólékos részletgazdag világa ,és akkor ráeszmél mennyi lehetőséget tartalmaz kínál a program.