Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Memoria - Az elfeledett múlt nyomában

  • Dátum | 2013.10.26 07:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

A Das Schwarze Auge német szerepjáték nemcsak az asztali RPG-k kedvelőinek körében ismert, számos számítógépes játék született már, amely ebben a világban játszódik, többek között a Realms of Arkania és a Drakensang RPG szériák. A Memoria a Daedalic Entertainment 2011-ben megjelent kalandjátékának, a Chains of Satinavnak a folytatása.

Mivel folytatásról van szó, a cikk spoilereket tartalmaz az első résszel kapcsolatban, ezért innen csak az olvassa tovább, aki nem bánja!

A történet két különböző időszakban, két szálon fut: a jelenben Geron, a madarász próbál gyógyírt találni társának, Nurinak, a tündérnek, aki az első rész végén elvesztette emberi alakját, és hollótestben kénytelen élni. Egy Fahi nevű messziről jött vándor kereskedő felajánlja, hogy tanít neki egy varázslatot, amellyel visszaváltoztathatja Nurit, de ehhez előbb meg kell fejtenie egy rejtvényt. A megoldáshoz Geronnak meg kell ismernie Sadja hercegnő történetét, aki a távoli múltban útnak indult, hogy harcba szálljon a birodalmat fenyegető démonok seregével, és tetteivel írja bele magát a történelembe. A probléma csak az, hogy a jelenben senki sem hallott a 450 évvel korábban élt hercegnő tetteiről. Ez a két történet több szál segítségével fonódik össze, mint ahogy azt eleinte gondolnánk, és a végén egészen fantasztikus módon bontakozik ki.

A két szál közül Sadja története az erősebb, nem véletlen, hogy a másik is nagyrészt erre támaszkodik. A két irányítható karakter közül is kétségtelenül Sadja az érdekesebb, a büszke lány, aki akár egyedül is képes szembeszállni a birodalmat fenyegető veszéllyel - persze nem egy Disney hercegnőt kell elképzelni, Sadja nagyon kemény, határozott, és céljai elérése érdekében néha megkérdőjelezhető dolgokat is megtesz. Sosem adja fel, még a legkétségbeejtőbb helyzetben is feltalálja magát. Történetét humoros beszólásai és megjegyzései is feldobják.

A másik általunk irányított főszereplő, Geron amolyan hétköznapi srác, nem túl eszes, de azért van egy-két trükk a tarsolyában. Az első részben megmentette ugyan a világot, de a városkában, ahol lakik, erről senki sem tud, ünnepelt hős helyett csak egy szegénylegény, aki egy lepukkadt házban tengeti életét. Aki játszott az első résszel, az bizonyára örömmel köszöntötte újra Geront, de akik nem ismerik, azok számára a játék sajnos nem tesz túl sokat, hogy érdekessé tegye. Geron egyetlen figyelemreméltó vonása a Nuri iránti odaadása és szeretete, de ez sajnos önmagában nem elég, hogy megszerettesse a figurát. Szerintem sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle, sokat látott, kiábrándult hősként minimum a megjegyzései lehettek volna csípősebbek. A kissé tutyimutyi főhős mellé szerencsére betársul egy "tökös csaj", Bryda, a varázslótanonc, aki átsegíti a komolyabb agytevékenységet igénylő részeken.

Meglepő módon a legérdekesebb karakter nem a fent említett főszereplők közül kerül ki. Hogy ki ő, azt nem árulom el, mert önmagában hatalmas spoiler lenne. Szerintem ő a történet központi alakja, az ő figurája az, ami zseniálisan egyedivé és különlegessé teszi ezt a játékot és kiemeli a történetet a szokásos fantasy sztorik közül.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.