Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Master of Orion - Egy régi kedvenc tért vissza közénk

  • Dátum | 2016.10.02 07:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

Rendesen meglovagolta a nosztalgiavonatot az újonnan kiadott Master of Orion: Conquer the Stars. A 4X űrstratégia egyik (ha nem a legnagyobb) címét az NGD Studios keltette ismét életre, és elmondásuk szerint az új köntös minden részletben méltó lesz az elődökhöz. Azoknak, akik szép emlékeket őriznek a korábbi részekről, még egy olyan opció is bekerült a játékba, amivel az eredeti, 90-es évek pixel-hajó kinézetére tudunk átváltani. A legendás játékok és a mostani utód viszont nehezen hasonlítható össze. Egyfelől amiatt, amit a korábbi részek az adott korszakban képviseltek, másfelől a nosztalgia is erősen hat ránk. A legújabb rész pedig nemcsak technológiailag, de ötletek és kreativitás terén is sokat tanulhatott más játékokból vagy a rendelkezésre álló technológiai megvalósításokból. Ez sikerült is neki, néhány téren viszont maradtak kérdőjelek.


A választható fajok ismerősek lesznek, és jól kidolgozottak. Ugyanúgy megtaláljuk az embereket és egy renegát frakciójukat, mint ahogy a medveszerű Bulrathikat, a sötétben konspiráló Darlokokat, vagy a madárszerű Alkarikat (a császáruk hangja pedig nem más, mint Mark Hamill). Összesen 11 faj közül kell kiválasztani a nekünk szimpatikust, de ha szeretnénk, a saját szánk íze szerint is összerakhatjuk pontok elosztásával a galaxis meghódítására törő egyedi birodalmunkat. És ez a játék egyik nagy erőssége, mert az uralkodók és a tanácsadók jól animáltak, a szövegeik és a megjelenésük hangulatos, élő keretet ad a játékhoz, és az sem elhanyagolandó tény, hogy megannyi híresség kölcsönözte a hangját nekik. A játékon belül viszont elvesznek a vezetők, a velük való kommunikáció pedig lapossá válik. A diplomácia meglehetősen egyszerű keretet kapott. A bizalom elnyerése különféle adományok, paktumok és szövetségek mentén növelhető, viszont ez azzal is együtt jár, hogy a másik fél felajánlásainak el nem fogadása rontja a kapcsolatot. Ez azért is furcsa, mert nagyon ritkán kaptam olyan felajánlást, ami nekem jó lett volna. Leggyakrabban azt kérte a gép, hogy nyissam meg a határaim, és az ő elavult, vacak technológiájáért adjak valami nemrég kifejlesztett csúcstechnológiát. Ezeket visszautasítottam, és emiatt megbízhatatlan és gonosz lettem lassan a szemében. Pénzzel és egyebekkel ellensúlyozni lehet ezt egy ideig, de hiába vagyunk meg nem támadási és egyéb szövetségekben, a kapcsolat romlani kezd a fent említettek miatt. Arról nem is beszélve, hogy ha megnyitottam a „kapukat” egyből benyomult és kolonizálni kezdett, mint az őrült, hiába kértem meg, hogy ne tegye. A mesterséges intelligencia, érzésre olyan, mint egy rossz gyerek, akire nem szabad rászólni sem. Nem érzem se fairnek se fejlettnek ezt a részt, de lehetséges, hogy én nem vagyok elég nyitott és adakozó vezére a népemnek.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.