Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Massive Chalice – Félig üres vagy félig teli a kehely?

  • Dátum | 2015.06.19 09:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK


Az isten-szimulátor jellegű játékok meglehetősen ősi igényeket elégítenek ki bennünk. Ezek egyike a környezetünk és úgymond világunk feletti kontrollunk birtoklása, mely egyfajta biztonságérzetet ad. Másfelől alapvető az igényünk arra, hogy jót tegyünk és az események folyását olyan irányba tereljük, ami – elképzelésünk szerint - pozitív hatású végeredményt hoz számunkra, vagy a nekünk fontosak számára. Míg mindez a valóságban többnyire illúzió, vagy épp törékeny, kérész életű állapot, addig a játékokban nagyon is stabil és mondhatni kézzel fogható lehetőség. Nemcsak hősünkkel, avatárunkkal, birodalmunkkal törekszünk ilyesmire egy játék során. A már említett szimulátor-típus alapjait a Populous és a Black & White rakta le, de a Dungeon Keeper is egyfajta hibridnek tekinthető, amely sokat merített az elődökből, és ez nem is csoda, hiszen Peter Molyneux jegyzi mindhárom játékot. Miért is jó isten-szerű lénynek lenni? Mert szabadságot ad a fantáziánknak, kíváncsiságunknak, és mert mértékrendekkel más szemszöget jelent, mint 1-1 ember bőrébe bújva létezni és cselekedni. A Massive Chalice érdekesen vegyíti a stratégiát és az isteni lét terheit, és ha változatosságban kicsit keveset is ad, sok eredeti ötlet teszi izgalmassá az évszázadokat átívelő történetet.


A játék első percében kiderül, hogy nagyon örülnek nekünk, ugyanis egyfajta energia/lélek lényként frissen született vezetője vagyunk annak a birodalomnak, ami végveszélyben van. A Cadence nevű erő ugyanis mindent elnyel és megront, és már ki tudja mióta (valójában nem tudjuk mióta, miért, hogyan, a lore sajna nem került bele a költségvetésbe, van ellenség és kész) harcolnak vele a világ lakói. A megmaradt területek épp elegendőek az ellenálláshoz, de folyamatos támadás alatt állnak és különleges hősök képesek csak felvenni a harcot a Cadence szörnyeivel, mivel az átlagember az érintésüktől is szörnyethal. Harcosaink rangos nemesi családok sarjai, vérvonaluk régóta fennáll és az ő irányításuk mellett bizony az utánpótlás felnevelése, és az építkezések, fejlesztések, kutatások döntései is a mi vállunkat nyomják majd. A játék nevében is szereplő kehely pedig megváltásunk és győzelmünk szimbóluma. Olyan varázstárgy ez, ami nemcsak segít mindent látni/irányítani, de a benne lakozó két „lélek” 300 esztendő alatt képes annyi varázshatalommal feltölteni, hogy erejével eltörölhesse a Cadence-t a világból. Addig pedig marad a harc, sarokba szorítva, fogcsikorgatva.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.