Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Mark of the Ninja – Az árnyak mestere

  • Dátum | 2012.10.28 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A kanadai székhelyű Klei Entertainment nem először látogatja meg oldalunk hasábjait, hiszen a fejlesztők korábban már két alkalommal is tiszteletüket tették nálunk, Shank című, oldalnézetes akciójátékuknak köszönhetően. A két részt megélt programot a játékosok nagy része pozitívan fogadta, és mi magunk is nagyon élveztük, hiszen nagyszerűen nézett ki, pörgős akciót kínált és meglehetősen olcsón hozzá lehetett jutni.  Szerencsére a fejlesztők nem estek néhány nagyobb stúdió hibájába és nem kívántak több bőrt lehúzni a Shank sorozatról, helyette valami teljesen újba kezdtek bele. Miután befejezték munkájukat a Torchlight II átvezető videóin (bizony, ők feleltek az animációkért), belevetették magukat a Mark of the Ninja munkálataiba. Ha valaki csak a képeket nézi meg, talán felmerül benne, hogy ez a program csak egy Shank-szerű akciójáték, amiben a hangsúly a féktelen kaszaboláson van, de ezzel nem is lehetnénk távolabb az igazságtól. Egy kőkemény lopakodós játékról van ugyanis szó, amelyben nem vezet célra az esztelen öldöklés, ilyenből sajnos nem sok készül manapság, főleg nem olyan, amely 2D-s, oldalnézetes stílusban kerül megvalósításra. Sőt, jobban belegondolva meglehetősen kevés ilyen programot tudnánk mondani az elmúlt három évtized játékterméséből, ami jelzi, igazán hiánypótló, egyedi darabbal van dolgunk.

Ilyen az, amikor figyelmetlenek vagyunk
Ilyen az, amikor figyelmetlenek vagyunk

A Mark of the Ninja, hasonlóan a stúdió korábbi játékaihoz, meglehetősen egyszerű sztorival van megáldva, nem ettől fogjuk tehát megszeretni. A játék elején névtelen hősünk ninja klánját ismeretlen fegyveresek támadják meg, megölve számos társunkat és barátunkat. A támadást végül sikerül visszavernünk, melyet követően mesterünk kiadja a parancsot, vissza kell vágnunk az ellenségnek, mielőtt ismét megpróbálnak elpusztítani minket. Jó szokás szerint ez a feladat a mi nyakunkba szakad, segítőként is csak egy társat kapunk, de ő a hasznos tanácsok osztogatásán túl nem sok vizet zavar. Persze nem véletlenül mienk a munka oroszlánrésze, mi vagyunk a kiválasztott (természetesen), akinek testét olyan tintával tetoválták, amely különleges erőt ad viselőjének. Nincs mit tenni, meg kell ragadnunk katanánkat és füstbombáinkat, hogy rendet vágjunk az ellenség sorai között. Bár a játék második felében van egy-egy érdekes csavar a sztoriban, illetve a történet lezárása is érdekesre sikeredett, összességében nem igazán vágtuk hanyatt magunkat tőle. De ezt nem bántuk, ugyanis a lopakodásra kihegyezett játékmenet nagyszerűen sikerült, elfeledtetve a kissé egyhangú történetet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2012. 10. 29. 12:35
    Jó sok köze van a cikkhez, de igen, a "bázisépítős rts"-ek ből soha sem elég! Starcraft 1-et mai napig időnként előveszem, csak hogy olyan példát hozzak, amit tuti mindenki ismer. Ilyenből stílusból kéne több igényes játék megint.
  • 3.
    2012. 10. 29. 09:05
    Kray, örülök, hogy nem csak nekem hiányoznak a bázisépítős RTS-ek. Nagyon kellene már egy jó darab.
  • 2.
    2012. 10. 29. 07:56
    Egy Deadlight review is johetne, az is jol sikerult .
  • 1.
    2012. 10. 29. 07:47
    Tényleg jónak tűnik

    Kíváncsi leszek rá.
    Mondjuk mostanában azért hála istennek van pár játék, amiben lehet tervezni (Deus Ex3, Dishonored, most jön majd a Hitman Absolution), de mindig jól jön egy ilyen játék

    Remélem egyszer a fejlesztők visszatérnek a hagyományos bázisépítős RTS-ekhez is.