Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Magicka 2 – Fogy a manapont

  • Dátum | 2015.07.10 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

Tegye fel a kezét, aki életében legalább egyszer ne akart volna varázsló lenni! Az a bő ruhás, csuklyás, varázslóbotos fajta, amelyiket jól ismerhetünk a szerepjátékokból is. Alig van olyan fantasy világ, ahol a mágia valamilyen módon része ne lenne a történetnek, így nem csoda, ha a sokoldalú, és gyakran titokzatos ’művészet’ újra és újra megindítja a fantáziánkat. A jó humor szintén nem egy megvetendő dolog, így nem meglepő, hogy az Arrowhead Game Studios 2011-ben megjelent, Magicka című játéka szép sikereket könyvelhetett el.


A játék egyik legnagyobb érdeme a mágiarendszer kidolgozottsága volt, ami ugyan sokak szerint inkább egy polipnak áll kézre emberi játékos helyett, de még így is élvezhető maradt. A főként a skandináv mitológiából merítő (és ferdítő) Magicka szívesen élcelődik olyan ismert játékokkal, mint a Diablo vagy a Warhammer, miközben semmit nem vesz komolyan, még önmagát sem. Így került szoros barátságba és élvezhető közelségbe a humor és a mágia, de recept ezzel még nem teljes. Az igazi vonzereje abban rejlik, hogy mindezt másokkal is megoszthattuk, akár 4-en is együtt játszhattunk a változatos pályákon, és mivel akció közben nem lehet mindenre figyelni, társaink gyakran haláloztak el a mi hibánkból. Nem volt külön számláló arra (a 2. részben már lett!), hogy hányszor okoztuk csapattársunk, vagy önmagunk halálát egy eltévedt sziklával, tűzlabdával, villámmal, sugárral, de a tapasztalat azt mondatta, ez a szám magas, egyre növekszik, és a legtöbben remekül mulatnak rajta.


A játék fő részét a kaland mód képezi, ami a fő történeti szálat bontja ki előttünk, és több fejezeten át visz el a végkifejletig, miközben szörnyek, katonák, bossok, más varázshasználók és buta (de jó) poénok tömkelegén vágjuk át magunkat. A képességeiket fejleszteni vágyóknak ott a kihívás mód, melynek során egyre nagyobb ellenállással és erősebb szörnyekkel találják magukat szembe, de ők maguk is fejlődnek tárgyak és varázslatok megszerzése által. Egyszerű koncepció, sok-sok óra játék és a multiplayer kooperatív részében mindezt tolhatjuk barátainkkal is. Ez volt a kiindulópont, és a 2015-ös megjelenésnél mindenki kíváncsian várta, hogy a Magicka második része vajon mivel fogja kényeztetni a rajongókat. Mint kiderült, nagyjából semmivel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2015. 07. 10. 15:00
    "... tt aztán VAN sütögethetjük társaink ülepét is, van baráti tűz) ..."

    Tördelésnél / központozásnál elugráltak a sorok, mi?
  • 3.
    2015. 07. 10. 13:04
    Pont tegnap fejeztem be (amúgy trilógia, de az első könyv sztorija maximálisan megállja önállóan is a helyét, le van zárva), szerintem zseniális... Nem véletlenül megy a vita azon hogy a műfaja fantasy-e egyáltalán, vagy inkább társadalmi dráma. Olyan fiatalokról szól, akik még 18-20 évesen sem tudnak/akarnak mit kezdeni magukkal az életben, és valamiféle olyan homályos fantáziavilág után áhítoznak ahol "van értelme élni, hisz a valóság olyan sivár és szürke"... Hát itt megkapják amire vágynak, de keményen meg is fizetik az árát...
  • 2.
    2015. 07. 10. 10:59
    Te olvastad? Kedvet kaptam rá.
  • 1.
    2015. 07. 10. 08:42
    Bocs, egy kis off (de minimálisan ide tartozik):

    "Tegye fel a kezét, aki életében legalább egyszer ne akart volna varázsló lenni!"

    Akiben valaha is (kb. 22-25 éves kora előtt) komolyabban felmerült a fenti gondolat, a "de jó lenne egy mágikus birodalomban varázslóhősként kalandozni" vágyálommal, annak bátran ajánlom tanulmányozásra az alábbi (magyarul most megjelent) művet:

    Lev Grossman: A varázslók

    Csak aztán pofára ne essen...