Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Magic: Duels of the Planewalkers 2015 – Keserédes pakliépítés

  • Dátum | 2014.08.04 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A Magic: the Gathering minden idők messze legsikeresebb gyűjtögetős kártyajátéka. 1993-as megjelenése óta több mint 13 ezer (!) különböző lap jelent meg hozzá, éves gyakorisággal jönnek az újabb és újabb kiegészítések. A játékosok körében rendkívül népszerű, sokan, sok szinten játsszák: a profi pénzdíjas bajnokságoktól a helyi versenyekig, és baráti összejövetelekig mindenki megtalálhatja a számítását. Népszerűsége töretlen, az évek során pedig rengeteg változáson ment át, különböző játékmódok és kiszerelések jelentek meg hozzá – ma már előre összeállított, bevezető jellegű párbaj-paklikat ugyanúgy lehet kapni hozzá, mint éves, újabb fejezeteket, sőt elkezdtek a kooperatív játékmódok felé is kacsingatni (amikor egyedül, vagy többedmagunkkal játszunk a „mesterséges intelligencia” ellen).


Népszerűsége ellenére a Magic számítógépes játékok alapjául viszonylag ritkán szolgált. Az első nagy siker az 1997-ben a Microprose gondozásában megjelent Magic: The Gathering volt, ami világtérképpel, karakterfejlődéssel, pénzzel és városokkal színesítette a Magic alapú játékmenetet. Ennél sokkal inkább visszaadta a Magic hangulatát a 2002-ben indult M:TG Online, ami kizárólag játékos-játékos elleni küzdelmeket tartalmazott, a pakliépítés szabadságában (és költségében!) pedig meglehetősen hűen követte a papír alapú Magicet. Az Online mind a mai napig fut és virágzik, azonban összetettsége, kizárólagos PvP jellege – és valljuk be, költségessége – miatt egy nagy piaci rést szabadon hagyott, melyet a 2009-es Duels of the Planewalkers igyekezett betölteni, elsősorban az alkalmi játékosok kevésbé mély pénztárcáját célozva. A Duels néhány évvel később sorozattá bővült, mely az utóbbi időkben már évente jelentkezik. A kizárólagos online játék helyett a Duels-játékok egyjátékos kampánnyal is bírtak, és minden évben hoztak valamilyen új játékmódot – cserébe viszont általában elhagytak egy régit is. Egy dolog azonban közös volt bennük: a saját pakli összeállítását erőteljesen korlátozták. Kaptunk néhány előre gyártott paklit, amit később megnyitott lapokkal valamennyire személyre szabhattunk (ami néha elég drasztikus változást eredményezhetett), de a teljes és kötetlen összeállítás lehetőségét nem adták a kezünkbe. Emiatt évről évre sokan panaszkodtak, nos, az ő imáik ezúttal végre meghallgattattak, mert a Magic 2015 legnagyobb újítása a teljes, kötetlen paklialkotás.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2014. 08. 11. 16:09
    Az első 3 bughalom volt, így ennek esélyt se adok. Heartstone-hoz ne hasonlítsuk, az összetettségben kb sehol nincs a Magichez képest.
  • 8.
    2014. 08. 08. 01:33
    Aki nyitott mas, ingyenes kartyajatekra annak ajanlom az Infinity Wars-t.
  • 7.
    2014. 08. 04. 21:39
    Honnan vagytok képesek ilyeneket előkukázni? Komolyan, ti nagyon benne vagytok, hogy efféle játékokról nektek tudomásotok van...
  • 6.
    2014. 08. 04. 17:39
    1, Biztos vagy ebben? A későbbiek során meg lehet nézni, ez igaz, de rögtön kiválasztásnál én úgy emlékszem, hogy nem. Fenntartom a tévedés jogát azért.

    2. Egérgörgővel se sokkal jobb, az egész annyira természetellenes egérrel. Mondjuk én eleve kontrollerrel játszottam, azzal nem volt nagy gond.

    3. Saját képek (még a nevem is ott van), és maxon van a grafika. Nem mintha olyan sok mindent lehetne állítani igazából. Talán amiatt tűnik csúnyábbnak, mert csata közben lett elkapva, ami alapból csak pár képkocka erejéig tart.
  • 5.
    2014. 08. 04. 13:51
    3 dolog:

    - "Nagy hiba, hogy nem láthatjuk, milyen lapokból állnak az egyes paklik, arról csak általános leírást kapunk."
    Ez csak félig igaz, meglehet nézni, hogy milyen lapok alkotják a paklit.

    - "A menük felépítésén, kezelésén mind látszik, hogy az érintőképernyő „söprés” mozdulatára lettek tervezve, egérrel fárasztóak, kényelmetlenek."
    Ezzel egyetértek, elég fura egérrel játszani. De! Kend halott-e már az egér görgőről? Azzal kellemesebb a menük közt szaladgálni. (legalábbis nekem)

    - A képek a gépedről vannak, miközben játszottál, vagy a netről szedted?
    A 4. oldal alsó képén feltűnt, hogy nincs maxra húzva a beállítás. Ami egy tesztnél elég gáz. Illene megmutatni, hogy mennyire szép a játék maxon, főleg úgy, hogy kártyajátékról beszélünk, szóval gépigénye 0.

    Egyébként korrekt iromány. Nálam 8/10 a játék.
  • 4.
    2014. 08. 04. 10:41
    Lassabb, az biztos, de a Magic miatt igényli is. Igazából a Duels-sorozatban a tényleges harc szerintem kábé tökéletesen ki lett alakítva, nem hiába nem nyúlnak évek óta hozzá. A lapok kijátszásánál kell az idő, hogy legyen lehetőség instantokat elnyomni, vagy effekteket aktiválni, a körök fázisainak váltásánál szintén - ez viszont kicsit vontatottabbá teszi, tény. Cserébe jóval taktikusabb és dinamikusabb a játékmenet, könnyebben lehet porba dönteni az ellenfél tervét.
    Az animációknál legfeljebb a csatánál nagyban bejövő lapok tűnhetnek fölöslegesnek, ez viszont kikapcsolható - én azért szeretem bekapcsolva hagyni, mert elég csavaros dolgok is történhetnek, ezért jó látni menet közben a sebzések kiosztását.
  • 3.
    2014. 08. 04. 10:26
    Hm, szentül meg voltam róla győződve, hogy a kettő ugyanonnan származik (isteni eredetű növényből a varázserő), csak más nyelvekben máshogy írják. De tényleg van különbség az eredete között. Köszi, mindjárt javítom.

    Az a helyzet, hogy ezeknek töredékére sincs szükséged egy-egy paklihoz, természetesen. Viszont a lehetőség adott, ha évekig játszol, és újabb lapok jönnek, akkor azokkal megvariálhatod a meglévő paklidat, így folyamatosan fenn tudja tartani az érdeklődést (ha hajlandó vagy fizetni, persze). Egyébként ebből természetesen sok nagyon ritka, meg vannak köztük különleges kiadások is. Szerintem nincs a világon olyan, akinek mind meglenne, de nincs is szükség erre. Olyanok viszont vannak, akiknek akár több tízezres gyűjteményük van.
  • 2.
    2014. 08. 04. 10:14
    Hát szerintem a hearthstonehoz képest nagyon vontatott és lassú a játékmenete, a sok felesleges animáció stb... (bár a 2015össel még nem játszottam), viszont itt lehetőség van valódi counterspellezésre, lásd idő megállítás, míg a blizzardos kollegájánál ez az opció hiányzik, így mélyebb taktikai repertoár állhat a rendelkezésünkre. Illetve jobban tetszik az is, hogy nincs maximálva a mana száma mint a hs-ban (10).

    A pay to win játékoktól meg herótom van. Főleg ha már kifizetsz egy játékot, és azon belül is fizethetsz jobb cuccokért. Már a videójáték ipar is csak a lehúzásról szól. Az meg hogy már a pc-re is taccsfelületet akarnak ráerőszakolni mind oprendszer mind játék formájában.... hát nem mondok inkább csúnyát. Persze egy kártyajáték esetén még elnézné az ember, de akkor oldanák meg az egeres kezelést is normálisan.
  • 1.
    2014. 08. 04. 08:55
    A manna az a mennyei táplálék (bogyó), a mana a varázserő.

    Valahogy nem értem én ezt a magic hatást. Értem én hogy gyűjtögetős kártyajáték, de ennyi lap... ez már kicsit durva. Vajon van olyan akinek majd mind megvan?