Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Lionheart: Artúr akart lenni, de nem lett

  • Dátum | 2010.11.03 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Ha szóba jön a magyar játékfejlesztés, az embernek akaratlanul is az Imperium Galactica ugrik be. Az első komoly sikereket elérő hazai fejlesztés, bár remek volt, és tény, hogy egy évtizedre megszabta Magyarország játékkészítőinek érdeklődését, elég rég volt ahhoz, hogy továbblépjünk, s valami olyasmivel rukkoljunk elő, mint a tavalyi King Arthur. A remek stratégiai játék azóta egy combos DLC-vel is gazdagodott, a derék NeoCore pedig azóta sem lazsált, és összedobott egy kellemes RTS-t az őszi estékre. Noha a Lionheart koránt sem akkora durranás, mint az Arthur volt, azért megér egy misét, mert tisztességes munka, ami miatt nem kell szégyenkeznie a csapatnak.

Keresztes hadjárat


Bár kevesen tudják, de a NeoCore már a King Arthur előtt is készített egy kisebb RTS-t a spanyol piacra, melyet Európa más országaiba csak igen nagy késéssel hoztak el a kiadók. A Crusaders: Thy Kingdom Come afféle szellemi előzménye a most tárgyalt Lionheartnak, ugyanis mind a játékmechanika, mind a környezet kísértetiesen emlékeztet a csöndes elődre. A Lionheart is a keresztes háborúk idejébe kalauzol el minket, amikor is a derék Richárd király véres harcokat vív a muszlim Szaladin szultánnal a szentföldért. A XII. század kegyetlen, középkori világa kisvártatva megadja az alaphangulatot, és bár a King's Crusade-nek van némi története is, ezt a készítők alárendelték a játékélménynek és az atmoszférának. Sajnos a King Arthurban látott, roppant hatásos történetvezetést és csodálatos forgatókönyvet itt el kell felejtenünk, ahogy a játék bizonyos aspektusai is inkább emlékeztetnek a Total War egyik középkori kiadására.

Sir Kay? Ja nem, az egy másik játék...
Sir Kay? Ja nem, az egy másik játék...

Persze azért nem lenne NeoCore a NeoCore, ha nem bolondítaná meg az unalmas múltat egy kis fantáziával. Bár a játék igyekszik korhű és realisztikus maradni, bizonyos pontokon túlzásokkal él, úgy mint túlméretezett fegyvereket cipelő szaracénok, felszedhető ereklyetárgyak, és a tény, hogy a játékos magát Richárdot vagy Szaladint alakítja a kampányok során. A küldetések kellően változatosak és jól szervezettek, ahogy a két főszál is bő 20-25 óra játékidőt biztosít, így összességében kijelenthető, hogy egy tartalmas, jól összerakott RTS-ről beszélünk. Kár, hogy a körítés és a játékmenet itt-ott már nem ilyen kiegyensúlyozott.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2010. 11. 04. 16:34
    Ha végzek a Risennel kipróbálom.
  • 3.
    2010. 11. 04. 14:40
    LavX:

    Sajnos Svindlernek igaza van. Pedig nem rossz darab, egyszer érdemes kipróbálni.
  • 2.
    2010. 11. 04. 14:17
    Nem annyira populáris, valószínűleg kevesen hallottak róla alapból
  • 1.
    2010. 11. 04. 13:24
    off:Hogy-hogy senki nem szólt még hozzá a teszthez?