Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Legends of Pegasus – Legendás űrszemét

  • Dátum | 2012.08.21 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Én próbáltam türelmes lenni. Vártam egy hetet, hátha sebtiben kijavítják legalább az egetrengető, játéktörő hibákat. De nem ez történt... A Legends of Pegasus minden idők egyik legbugosabb, használhatatlan, félkész játékaként indult, és jelen tempó mellett még legalább egy fél év kell neki, hogy egyáltalán az alapok valamelyest működjenek. Úgyhogy amit a játékról alant írni fogok, azt kéretik feltételes módban olvasni: így kellene működnie, ha működne.

4X RTS

Van még egyáltalán valaki, aki ezek után tovább olvas? Van? Oké, hát akkor lássuk az alapokat: a Legends of Pegasus egy űrben játszódó, 4X stratégiai játék (lásd még pár héttel korábban az egész korrekt Endless Space-t), aminek talán a legnagyobb különlegessége, hogy a harcok valós időben zajlanak, nameg hogy tartalmaz egy, a műfajhoz képest hangsúlyosabban kidolgozott egyszemélyes kampányt. Ezt leszámítva tulajdonképpen azt kapjuk, amit elvárunk: felfedezést, terjeszkedést, fejlesztést, pusztítást. Méghozzá nem is különösebben magas fokon.



A Legends of Pegasus történetének középpontjában egy kis flotta szerepel, akik egy szörnyűséges árulás után az emberiségtől elszakadva az űr ismeretlen szegletében lyukadnak ki. Innentől kezdve nagyszabású kalandokon mennek keresztül, amiket pályákra osztva, gyakori párbeszédekkel és kisebb videóbetétekkel tár elénk a játék. Be kell valljam, én egyetlen 4X játékban sem hiányoltam még a történetet, ez a műfaj annyira szól a sztoriról, mint egy Quake 3. Persze vannak ellenpéldák, de akkor pláne fölösleges egy történet, ha azt ennyire amatőr módon adják elő, mint itt, pocsék színészi játékkal véve rá az egyszeri játékost, hogy mégis inkább a skirmish módot keresse a menüben. Egy normális kampányhoz erőforrás kell, amiből egy kis, kezdő fejlesztőnek nem sok jut, és pont egy ilyen komplex műfajban ésszerűbb lett volna arra fordítani a meglévő erőforrást, hogy esetleg, nem is tudom… működjön a játék? Nem? Na de elkalandoztam...

A játéktér alapvetően két szintre van osztva: adott egy naprendszer nézete, benne néhány kolonizálható bolygóval meg esetleges bányászható aszteroidamezőkkel, és sok-sok üres térrel. Ez a nézet körülbelül úgy néz ki, mint a Mass Effect 1-2 hasonló helyszíne, csak éppen sokkal csúnyább. Itt szabadon tudunk görgetni, zoomolni és eltolni a képet, amely mozdulatoknak van egy közös jellemzője: előbb-utóbb sikerül egy teljesen használhatatlan kameraállásba jutni, amiből aztán alig tudunk eljutni a bolygónkhoz.

Egy szinttel feljebb található a galaxis térkép, benne a naprendszerekkel, közöttük féregjáratok hálózatával. E nézet legfontosabb szerepe az, hogy itt nézelődve tanácstalanul keressük, hol is van most épp a flottánk, vagy merre is lehet az ellenfél, merthogy a flottáinkat itt alig tudjuk kezelni, maximum át tudjuk küldeni egy másik galaxisba (bár ez jelenleg bugos, és csak szóló hajókat mozgathatunk). Ráadásul itt nincs egy egységes lista, ahol az összes hajónkat láthatnánk, ehelyett egyesével kell végigkattintgatni a naprendszerek melletti ikonokon, hogy megtaláljuk a keresett csapatot. Az egész galaxis nézet fölösleges, zavaró, az ide-oda navigálás pedig nehézkes, fárasztó ugrálásból áll. Míg a már említett Endless Space-nél az egekbe dícsértem a kezelőfelületet átláthatósága, ésszerűsége miatt, addig itt a legfőbb ellenfél nem az ellenséges birodalom lesz (már csak a később sorra kerülő mesterséges intelligencia miatt sem), hanem maga a felhasználói felület.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2012. 08. 22. 13:17
    Ha a Resurrection ennyire gyenge volt neked, akkor az újabb Painkiller: Recurring Evil-re szerintem max 10%-ot adnál!
  • 14.
    2012. 08. 22. 12:50
    Trent, szerény személyemnek sikerült túlszárnyalnia ezt a pontszámot.

    http://ipon.hu/elemzesek/painkiller_resurrection___feltamasztas_de_minek/592/4
  • 13.
    2012. 08. 22. 12:17
    Nagy csalódás. Még sosem láttam az iPonon ilyen alacsony pontszámot, legalábbis nem emlékszem. És a Master of Orion sikerét tényleg nem sikerült még megismételnie senkinek... Nekem nem is kell, hogy túlszárnyalják, én boldog lennék ha csak megismételné valaki. Jól.

    Játszottatok már a FreeOrionnal? Ingyenes (OpenSource) Master Of Orion klón.
  • 12.
    2012. 08. 22. 08:21
    Így van! A Masters of Orion egyszerű de nagyszerű!

    Egyébként aki sci-fi témában rajzolgat/modellezget, annak nem ártana tisztában lenni azzal, hogy az űrben mekkorák a távolságok. Már az első oldalon látható jelenet is baromság, ha a háttérben lévő bolygókat nézzük. Ha ilyen közel vannak egymáshoz, az már katasztrófa, mert széttépik egymást a tömegvonzásaikkal.
  • 11.
    2012. 08. 21. 23:42
    Nemrég vettem elő ismét a Master of Orion-t. Egyszerűen elképesztő hogy mindenki újat akar meg, majd mi megmutatjuk valami hűdenagy újítással és ezzel el is szarják az egészet.
    Itt a Master of Orion. Klasszikus. Idáig az "egyik" legjobb a stílusban. Erre minden kiadó fel akarja találni a spanyol viaszt. A teszt alapján kerülni fogom.
  • 10.
    2012. 08. 21. 21:36
    Azt hittem a Mindjack lesz a boncasztalon, de tévedtem.
  • 9.
    2012. 08. 21. 12:10
    Sajnos ez a játék sem lett olyan, mint reméltem. Pedig jó lenne végre valami ebben a stílusban. A SOASE nekem valahogy nem jön be, pedig nem kevés esélyt adtam neki. Így hát marad az Endless Space.
  • 8.
    2012. 08. 21. 11:35
    Nos, igen. Hatalmas nagy pofátlanság volt a részükről a SoaSE utalás, mondjuk az sem egy tökéletesen hibátlan játék. A Rebellionban az AI eléggé normáltalan (TEC Rebel Easy Agressor egyszer nem támad be, miközben TEC Loyalist Easy Fortifier lazán lerohan túlerővel ha nem gyártok hajókat az elejétől fogva) és szövegszerkesztőben sokkal pontosabban lehet pályát szerkeszteni mint a játékon belüli editorral, de ezeken a hibákon kívül nem nagyon van mit kifogásolni.

    Ezt a hulladékot meg a cikk elolvasása után ki se próbálom!
  • 7.
    2012. 08. 21. 11:23
    Ez a játék a hasonló stratégiák kedvelői körében viszonylag ismert és várt játék volt, ezért teszteltük. Meg hát papíron jól hangzott...

    Asagrim: Köszi. Egyébként én is ritkán mennék 50% alá, de ez a játék pont jó példa arra, hogy miért kapnak a valamivel gyengébb, de még használható játékok is 60-70%-ot. Ez egy tökéletes példa, hogy mennyi mindent el lehet szúrni.
  • 6.
    2012. 08. 21. 11:18
    Azt hittem a Battlestar Pegasusrol van szo.
  • 5.
    2012. 08. 21. 10:50
    Sr4c, azért, hogy informáljunk titeket, hogy kerüljétek el messzire a játékot.
  • 4.
    2012. 08. 21. 10:34
    Végre van valaki, akinek nem az 50% pontszám az alapvonal egy értékelésnél ... ezen kívül imádom a cikkíró közvetlen stílusát!
  • 3.
    2012. 08. 21. 10:33
    miért foglalkoztok ilyen fosokkal? vagy ha már leteszteltétek, akkor már írtok egy cikket, hogy ne menjen kárba az idő?
  • 2.
    2012. 08. 21. 10:16
    A teszt alapján a hibák kijavítása után ez egy tűrhető ingyenes játék lenne. Bár én akkor is inkább a Haegemoniát venném elő újra.
  • 1.
    2012. 08. 21. 10:06
    Vegigolvasva a leirast,bekezdesenkent mas jatek vagy film jutott az eszembe.