Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Legend of Grimrock 2 - Kihívás vagy mazochizmus?

  • Dátum | 2014.11.04 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A négy főből álló, angol neve ellenére finnek által alapított Almost Human stúdió 2012-ben megjelent, Legend of Grimrock című szerepjátéka nem kevesebb, mint kilencszázezer példányban talált gazdára. Nem csak a közönség, de a szakújságírók is elismerően nyilatkoztak a csontvázharcosokkal, óriásira nőtt legyekkel és egyéb vérszomjas szörnyetegekkel telezsúfolt kazamatarendszerben játszódó alkotásról.

Az egyöntetű kritikai és közönségsiker után világos volt, hogy csak idő kérdése, mikor is érkezik a második rész, ami végül október 15-én lett elérhető a nagyobb virtuális játékáruházak kínálatában.

Az elején le kell szögeznünk: elődjéhez hasonlóan a Grimrock 2 sem egy, a manapság divatos trendeket követő CRPG, hanem egy „dungeon crawler”. Ezekben a fénykorukat a nyolcvanas évek végén, és a kilencvenes évek elején élő programokban a harc a központi elem, minden egyéb másodlagos.

Ezért van, hogy rébuszokban beszélő szobrokon kívül egyetlen barátságos NPC-vel sem futunk majd össze kalandjaink során, de a jókora kőfejekkel is mindössze annyit tehetünk, hogy meghallgatjuk mondanivalójukat. Boltok sincsenek, amiknek kínálatával feltölthetjük a készleteinket, ha elég arany csilingel az erszényünkben. Mellékküldetéseket sem teljesíthetünk, az általunk irányított karaktereknek pedig nem hogy szociális képességeik nincsenek, de még valódi személyiséggel sem bírnak. Küzdelemre kihegyezett bithalmazok csupán, akik egyedül ellenfeleik megöléséhez értenek.

Még a történet is elnagyolt, és legfeljebb abban az esetben nevezhető eredetinek és érdekesnek, ha születésünk óta sikerrel kerültük el a fantasy műfajával való bármilyen kontaktust.

Négy, hajótörést szenvedett rab Nex egzotikus, és ezernyi veszélyt rejtő szigeten találja magát, aminek titokzatos ura nem hogy nem segít nekik abban, hogy szabadon távozhassanak, hanem sajátos macska-egér játékot játszik velük, amiben az életük a tét. Ha nem akarják, hogy a baleset csodával határos túlélése után a tenger helyett a szárazföldön vesszenek oda, kénytelenek felvenni az eléjük dobott kesztyűt, és saját erőből kell meglelniük a menekülés kulcsát.

Mindez nem hangzik túl érdekfeszítően, sőt, egyenesen felháborítónak tűnik, hogy ilyen primitívnek látszó alkotással álltak elő a készítők. A titok, az előző részhez hasonlóan itt is a részletekben rejlik. Nézzük meg mivel képes mégis beszippantani minket a Grimrock. Kezdjük talán a karaktergenerálással...



Egy használható parti összeállítása ugyanis távolról sem olyan egyszerű, mint hinnénk. Csapatunk négy tagból állhat, választható kasztból ellenben nyolc is akad, így komoly tervezést igényel, hogy kikből is álljon össze a hajótörött fegyencek kompániája. Kombinációs lehetőségeink számát növeli, hogy mindegyik osztály élesen elkülönül a többitől képességek terén, és eltérő bónuszokat is kap.

Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a kalandozók öt, gyökeresen eltérő faj, nevesül az emberek, a rovaremberek, a patkánylények, a minotauruszok és a gyíkemberek közé tartozhatnak, a helyzet még bonyolultabbá válik. Mindezek után még kettő, a karakternek speciális képességeket nyújtó featet is választanunk kell a rendelkezésre álló huszonnégyből, majd abban is döntésre kell jutnunk, hogy a tizenhat képzettség közül mely kettőt kívánjuk megtanulni első szinten. A négy fő tulajdonságra elkölthető pontok elosztásáról pedig még szó sem esett.

Mint ahogy az sejthető, nem hogy egy, de egy tucatnyi végigjátszás sem elég ahhoz, hogy minden opciót letesztelhessünk. Már csak azért sem, mert egyes feateket csak bizonyos fajok képviselői vehetnek fel, tovább növelve a kombinációk számát.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2014. 11. 05. 20:47
    Szerintem meg nem. Pont az a lényege, hogy valós idejű a harc, tehát ha ügyes vagy, és van elég hely a manőverezéshez, győzhetsz sokkal erősebb ellenfelekkel szemben is. Én személy szerint az 5. szinten döntöttem el, hogy nem veszem meg a folytatást, amikor mögöttem volt egy lyuk, jobbra és balra fal, előttem meg egy ajtó mögött egy szinte legyőzhetetlen szörny (amiből már többel is végeztem, csak akkor még volt lehetőségem körbetáncolni).
  • 13.
    2014. 11. 04. 18:39
    Végigvittem ...
    de csak fórummal mert a pergamenek értelmezése elég nehézkes kb szintenként el lehet akadni egyszer pár ajtó kinyitása teljesen illogikus.
    Ez sajnos nem fog tábort toborozni azokból akik csak ismerkednek a műfajjal ahhoz túl frusztráló. Csak OLDSCHOOL HARDCORE fanoknak.
  • 12.
    2014. 11. 04. 17:35
    Köszi a cikket.
    Az egyet imádtam, úgy látom, ezzel sem lesz gond.
  • 11.
    2014. 11. 04. 13:00
    A fajok mindegyikének valóban megvan a maga előnye - de az általam felsorolt kettő a gyakorlatban sokkal praktikusabb, mint a többi. (Pl. a humán +20% XP a játék végére +1 szintet jelent a többiekhez képest - ez nagyjából semmit nem ér.)
  • 10.
    2014. 11. 04. 12:42
    Szerintem nem. Mindnek meg van a maga haszna.
  • 9.
    2014. 11. 04. 12:32
    A varázslatok változtak? Még mindig a fagyasztás a legjobb?
  • 8.
    2014. 11. 04. 12:04
    Kicsit vitába szállnék veled
    - Szerintem a fajok kiegyensúlyozottak lettek. A minotaurusz barbárom pl akkorákat ütött, hogy egy házat lebontott volna 2-3 csapással, az emberek pedig akár 20%-al gyorsabban fejlődhetnek. A patkányember tényleg kissé lutri, vagy bejön, vagy nem.
    - A firearms fegyverek tényleg nem sebeznek hű de nagyot, de a hátul lévők is használhatják őket, és lassabb ellenfeleket ki is lehet végezni velük megfelelő manőverezéssel.
  • 7.
    2014. 11. 04. 11:51
    Nekem már az első résszel is az volt a bajom hogy ordít turn by turn játékmenetért. Szerintem a real time egyszerűen nem illik ehhez a műfajhoz.
  • 6.
    2014. 11. 04. 11:36
    Végigtoltam (24 óra játékidő), teljesen kellemes játék volt. és igencsak szórakoztató. Tele van kis rejtvényekkel, amelyek nem túl nehezek, de nem is triviálisak, így egy csomószor van olyan érzése az embernek, hogy "kibaszott okos vagyok, hogy erre rájöttem!!!". Le a kalappal a tervezők előtt.

    Ami még nagyon tetszett, hogy lényegében a legeslegutolsó néhány kivételével az összes puzzle lokális, mondjuk 10-20 lépésen belül megoldható, sehol nem kell nem kell messzire elmászkálni.

    Egy-két jótanács annak, aki belevág:

    - az insectoid és a lizardman faj a nyerő (végtagsérülések csökkentése és mágiaellenállás miatt)

    - 2 set heavy plate lesz a végére a csapatnál, simán érdemes rágyúrni

    - a firearms fegyverek nagyon gyengék a többihez viszonyítva

    - fontos varázslatok: világítás, a kis tüzes izé, a tűzlabda, a tűzpajzs, a meteorvihar, a mágiatörés, a kis villámos izé és a sötétítés (ehhez kell 5 fire, 3 air és 1 water magic, meg jól jön az 5 concentration)

    - fontos tárgyak, amelyekről nem látszik, hogy fontosak: a kobra alakú köpködős varázsbot, minden vorpal fegyver, a cold damage-es kard

    Jó szórakozást! :-)
  • 5.
    2014. 11. 04. 11:26
    Sztori, hát, mértékkel akad benne, mint ahogy utalok is rá az első oldalon. De ennek a műfajnak alapvetően nem is az szokott lenni az erős oldala.
  • 4.
    2014. 11. 04. 11:23
    Nem valószínű, nem arról szól.

    Ha több sztorit akarsz, akkor inkább játssz a Might & Magic X: Legacy-val.
  • 3.
    2014. 11. 04. 11:22
    Az első rész nagyon jó volt, kellemes meglepetés. A második rész ránézésre hozza a kötelező folytatástól elvárható frissességet, úgyhogy mindenképpen meg lesz véve egy akciósabb időszakban ... most annyi minden más van, nincs rá idő
  • 2.
    2014. 11. 04. 11:14
    első részt megvettem. jó kis játék volt. gratula nekik a sikerért!
    a 2. részben remélem több sztori van, nekem az 1-ből az hiányzott nagyon
  • 1.
    2014. 11. 04. 09:25
    Én az első résszel játszottam (nem vittem végig). Egész hangulatos, de unalmassá tud válni. És "normál" fokozaton már eléggé kihívás. Viszont a képek alapján, mintha a szörnyek tök ugyanazok lennének, mint az elsőben, bár a grafika talán kicsivel szebb...