Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Legend of Grimrock

  • Dátum | 2012.04.30 23:59
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A manapság tagadhatatlanul létező nosztalgiahullám egyik hullámlovasaként a Legend of Grimrockot fejlesztő Almost Human független stúdiót alkotó négy srác egészen 1987-ig nyúlt vissza, a Dungeon Master nevű, klasszikus Atari játékig. Annyira komolyan vették magukat, hogy szinte semmit nem vettek át az azóta eltelt 25 (!) év vívmányaiból, legalábbis ami a játékmechanikát illeti: a Legend of Grimrock egy 100%-ig klasszikus, régimódi labirintusos-tömlöcös játék, egy fokkal sem több annál. Figyelem! Masszív retro-érzést okoz!

Biztató kezdetek
Biztató kezdetek

A Grimrock-hegy egy hatalmas, több összefüggő labirintust, templomot és katakombát egybefogó építmény, melynek egyetlen célja, hogy az ide küldött rabok számára előbb-utóbb halált hozzon. Ilyen rabok vagyunk mi négyen is, akik kivégzés helyett megkaptuk a (halvány) esélyt a túlélésre: valahol Grimrock mélyén vár ránk a kijárat, addig azonban még több tucat szörnyet kell leküzdenünk, és még annál is több fejtörőt megoldanunk, csapdát túlélnünk.

Ennyi a kerettörténet, dehát mit is vártunk? Mint említettem már, 25 évvel ezelőtt ennyi is bőven elég volt a sikerhez, és a Legend of Grimrock makacsul és kompromisszumok nélkül ragaszkodik céljához: visszarepíteni minket az időben egy másik világba.

Ehhez az időutazáshoz igazodik a játékmechanika is, amihez hasonlót már igen régen láthattunk (bár a PS3 éppen tavaly kapott egy mangásított Wizardry-részt, Labyrinth of Lost Souls alcímmel). Ez pedig a belső nézetes, csapat alapú szerepjáték. A ma már elég szokatlannak (és talán kissé furának) ható műfaj régen elég népszerű volt, elég csak a sok-sok részt megért Might and Magic és a már említett Wizardry sorozatokra gondolni.

Ezért nem szabad gombához nyúlni!
Ezért nem szabad gombához nyúlni!

Az alapfelállás egyszerű: készítünk egy csapatot, melynek négy tagjának egyesített szemszögéből látjuk a világot, ők négyen pedig két sorban állva tudnak harcolni. Az első kettő védi a hátsó kettőt a szemből érkező, direkt támadások ellen, míg a hátsó kettő csak távolsági fegyverekkel, lándzsákkal, vagy varázslatokkal tud támadni. Eközben mindenkit külön-külön tudunk felszereléssel ellátni, na meg persze szintet is lépnek, tulajdonságokat is fejlesztenek, és külön-külön rendelkeznek életerővel, azaz egymástól függetlenül halhatnak meg. A mozgás pedig szigorúan négyzetrács alapú: bár szabadon, teljes térben körbe nézhetünk az egérrel (jó, ilyen mondjuk nem volt 25 éve), mozgásirányból azonban csak négyet ismer a program, azaz előre-hátra, valamint jobbra-balra mehetünk csak, és persze 90 fokban fordulhatunk. Ráadásul egyszerre mindig egy kockányit lépünk, szakaszosan. Bizony mondom, 1987-ben más idők jártak!

A harcrendszer is a 25 évvel ezelőtti állapotokra hasonlít leginkább, ami azért furcsa, mert a már említett Dungeon Masterben bizony valós időben zajlottak a csaták, és itt is így kell ügyeskednünk. A támadni szándékozó karakter megfelelő fegyverére kattintva tudunk suhintani vagy lőni, míg a varázslás ennél is szokatlanabb: egy 3x3-as rúnatáblázatban kell bepötyögni a varázslat kódját, majd utána tudjuk azt elsütni, feltéve, hogy van elég manánk, és a varázslat elsütéséhez elegendő pontot adtunk a megfelelő képességre. Külön poén, hogy ezeket a kombinációkat próbálgatással akár magunk is felfedezhetjük, vagy itt-ott találhatunk elszórt tekercseket, melyek elárulják nekünk a varázslat mikéntjét. A mágia használata akár három gomb egymás utáni kattintását is igényelheti, ami a csata sűrűjében bizony nem egyszerű, sőt, nagyon könnyen válik kaotikus, kétségbeesett kattintgatássá egy-egy vészesebb harc. Ez pedig baj. Azért nem hiába tértek át ezek a belső nézetes RPG-k is annakidején a körökre osztott harcra, mert ez így, ebben a formában se nem elég taktikus, se nem elég reális, viszont még órákkal később is igen bosszantó. Bár azt azért hozzá kell tenni, hogy a mozgással, helyezkedéssel, megfelelő ritmusérzékkel lehet taktikát vinni a játékba, de az ember azért ennél többet várna el.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2012. 05. 04. 12:34
    Kár, pedig lehetett volna taktikázni velük. Voltak pl. lassú de erős ütések, illetve gyors de gyengék. Most már az energia is fogy a harcosoknál, ami a varázslóknál a mana. Annyi infót találtam csak, hogy a speciális támadásokhoz energia kell, ha nincs a harcosnak, akkor az alaptámadást tolja csak.
    De azért köszi!
  • 9.
    2012. 05. 04. 00:22
    Azok a spéci támadások véletlenszerűen történnek egyegy ütésnél. Szóval neked semmi külön dolgod nincs vele.
  • 8.
    2012. 05. 03. 14:18
    Nem tudom, mi a baj a grafikával, szerintem gyönyörű, mai szemmel is. A szörnyek is jól néznek ki. Úgy tűnik ez ízlés dolga
    A harcrendszer olyan, amilyen 25 éve volt. Akkor szerettük, most is lehet szeretni.
    Azt tudjátok, hogy a harcosok fegyver skill-jeit hogyan lehet előhozni? Úgy értem fegyverenként van több speciális támadás. Régen amikor a Dungeon Masterben támadtál, akkor lehetett ezek közül választani (Pl. Swing, Chop, Cleave, stb.). Itt nem látok semmi ilyen lehetőséget, a kézikönyvben sincs említés róla.
  • 7.
    2012. 05. 02. 21:40
    Gogos verziót újra le kell tölteni és újratelepíteni mert ott csak simán kicserélik a telepítőt az újra. Szintén hasznos újítás hogy esc bezárja a karakterlapot vagy mit.
  • 6.
    2012. 05. 01. 17:50
    ejcy egyetértek, egy jeges és egy tüzes hátra és legyőzhetetlen vagy
  • 5.
    2012. 05. 01. 16:35
    Én nem tudom kinek mi baja a varázslóval én kettőt is vittem, 1 jeges 1 tüzes, nagyon jól sebeznek csak tudni kell velük játszani

    Nekem egyébként Eye of the Beholder érzésem van, ott volt 4 ember, kaja és a harc is hasonló volt.
    Az meg hogy unalmasak a pályák, ez 1 ilyen stílus.Ha sakkozik az ember ott is csak 1 fajta pálya van
    Nekem ez az év játéka eddig.
  • 4.
    2012. 05. 01. 16:05
    GoG-os példányt vettünk, de az jó ha közben adtak neki gyorsmentést ^^
  • 3.
    2012. 05. 01. 12:32
    1.1.4-ben lett gyorsmentés, ha steamrõl vetted, letölti automatán.
  • 2.
    2012. 05. 01. 11:30
    Az összes elődben rúnás módszer volt, ettől független igen is jó a varázsló. Az, hogy Te nem tudtad használni az más tészta. Pl Jégvarázsló brutális hasznos. Igaz mondjuk, hogy egy másik Rogue-gal simán helyettesíthető, de mondjuk a harcosok is.
  • 1.
    2012. 05. 01. 09:21
    Ha a pókok nem lettek volna tömegével a 3. szinten akkor nem is lett volna olyan hű de nehéz, mégis hangulatos lett volna. A varázsló mint olyan jóformán csak a fényteremtés miatt éri meg, vagy a harc előtt betárazni egy trükköt neki, és azt elsütni... körökre osztott csatában még lett volna értelme a bonyolultabb rúnákkal is, de így...