Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Left 4 Dead 2 – Kiegészítő vagy folytatás?

  • Dátum | 2009.11.24 10:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK



A PC-s játékosok közül sokan a Valve-ot tartják az egyik legmegbízhatóbb stúdiónak, hiszen azon túl, hogy minden játékuk a konzolos verzióval megegyező minőségben lát napvilágot (sőt, a PC-s a jobb verzió), szinte minden javítást, bővítést és letölthető tartalmat ingyen kapunk meg tőlük. Gondoljunk csak a Team Fortress 2-re, melyhez folyamatosan érkeznek az újítások, vagy a Left 4 Dead-re, amelynél szintén nem kellett fizetnünk a DLC-ért. Ezért is keltett nagy felzúdulást a hír, hogy alig egy évvel az első rész megjelenése után már el is készült az előbb említett zombis FPS második része. Mindenki arra számított, hogy a stúdió ugyanannyit fog foglalkozni a Left 4 Dead-del, mint azt tette a TF2 esetében (legalábbis így szólt az ígéret). A rajongók azt szerették volna, ha a folytatás tartalma DLC-ként bekerül az első részbe, vagy legalább egy csökkentett árú kiegészítő lemez formájában jelenik meg. A Valve-et nem hatották meg a tiltakozások, és egy héttel ezelőtt piacra dobta díjnyertes multis játékának második felvonását.

Világvége, ahogy azt már láttuk

Az első Left 4 Dead egy érdekes ötletre épült. Filmekben már ezerszer láthattuk azt, hogy milyen lenne, ha élőhalottak járnák az utcákat, és játékokban is alakíthattunk már olyan szereplőt, akinek egy zombi apokalipszist kellett túlélnie, de mindezt egy négyszereplős kooperatív programban még senkinek sem sikerült ilyen minőségben megalkotnia (bár voltak próbálkozások). A történet szerint egy vírus szabadult el az Egyesült Államokban, ami zombivá változtatta a lakosság nagy részét, az élőhalottaknak pedig nem volt más céljuk, mint jóízűen felfogyasztani a túlélőket. A játékos egy négyfős csapat egyik tagját személyesítette meg, akiknek keresztül kellett lőniük magukat egy hadseregnyi élőhalotton, hogy túléljék a kalandot.

Legkedvesebb barátaink a második részből sem hiányozhatnak
Legkedvesebb barátaink a második részből sem hiányozhatnak

A Left 4 Dead 2 (innentől L4D2) legnagyobb hibája – és ebben igazuk volt a petíciókat írogató játékosoknak –, hogy a játékmenet központi része semmit sem változott az első részhez képest, mégis teljes értékű folytatásként reklámozzák a fejlesztők a játékot, és ez az árcédulán is meglátszik. Ráadásul sajnos az előd pályái és karakterei sem játszhatóak a folytatásban, így aki ki akarja próbálni az újdonságokat, annak teljes mértékben le kell mondania a korábbi kedvencekről (bár néhány ügyes kezű modder ezen úgyis segíteni fog idővel). De ne rohanjunk ennyire a dolgok elébe, hiszen van azért új ötlet is bőven a programban. Ami nem változott, hogy továbbra is négy ember alkotja csapatunkat, és nincs más célunk, mint valahogy elvergődni az adott szint végére. A szereplőgárdát teljesen lecserélték az első rész óta, ezúttal egy gimnáziumi football edzőt (Coach), egy televíziós asszisztensnőt (Rochelle), egy autószerelőt (Ellis) és egy szerencsejátékost (Nick) fogunk irányítani. Coach és Rochelle kicsit sótlan karakternek tűnt nekem az előd felhozatala után, a másik két figura viszont nagyon jól el lett találva, főleg Nick kicsit cinikus beszólásai tetszettek. Sajnos az új szereplőket a korábbinál butább mesterséges intelligenciával verte meg az ég. Amikor a gép irányítja a túlélőket, akkor hajlamos figyelmen kívül hagyni olyan apróságokat, hogy épp egy speciális fertőzött ütlegel minket és segítségre lenne szükségünk. De az is előfordult, hogy mikor a földön feküdtem, egyszerűen elsétált mellettem, ahelyett hogy felgyógyított volna. Ha lehet, mindig más emberekkel együtt játsszuk a L4D2-t, sok idegeskedéstől kímélhetjük meg magunkat. Ami a helyszínt illeti, hőseinknek ezúttal a déli államokban kell helyt állniuk, így nem meglepő, hogy a térképek között is többségben annak azok, melyekben erdős, ingoványos területek szerepelnek.

Akcióban a szupercsapat
Akcióban a szupercsapat

 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    dbz
    2009. 12. 23. 12:01
    helló mindenkinek nekem az a bajom hogy mikor belépek a játékba akkor nem tudok rá kattintani a singleplayre vagy a nyíllal valaki írjon már hozzá köszi
  • 18.
    2009. 12. 16. 13:52
    Nekem az egyetlen bajom vele hogy iszonyat hülyék a csapattársak sokka lkomolyabbra is csinálhatták volna
  • 17.
    2009. 11. 26. 17:45
    Versust* wtb edit
  • 16.
    2009. 11. 26. 15:41
    Azért nem egyszerű hozzászólások vannak itt.

    Mindenkinek ajánlom a láncfűrészt egy zombi-hullám ellen...ha máskor nem, na, itt biztosan megjön a kedve mindenkinek a játékhoz De az is jó, mikor ninja karddal lecsapod a tankot.
  • 15.
    2009. 11. 26. 15:19
    Én azt mondom, annak tekintetében hogy mind az 1 mind a 2 megvan.
    Hogy 2 teljes értékű játékot kaptunk, 2 teljesen külön élmény világgal!!!!!

    Az egy egyértelmüen élethübb , a 2 sokkal rajzoltabb.
    Az egy keménysége a kettőnél a normál szintre elég csak tegyük hozzá, hogy akikkkel végig csináltam az 1 minden mapját experten, azokkal csak most, kb 1 hét után megyünk a normál felé!
    Sokkal hosszabbak a pályák, jól átgondoltak, valód félelmet tükröznek , mint a már említett hard rain is, fantasztikus effektel van tüzdelve, (szerintem a DLC ben egy havas rész kéne, kb ilyen süvítős hóeséssel!)
    Az 1 az nagymóka!
    A 2 tartalmaz mindent aminek az egy 1 nek lennie kellett volna, de mivel akkora újdonság van benne (rengeteg gun, 3 új speczombi, 4 teljesen új(bár csak skinek) menekülő, rengeteg nem spec, de érdekes normál zombi.
    Szóval szerintem nem kell azon gondolkodni hogy miért nem adták ki DLC ként!
    Ez egy teljes értékü game! Teszem azt hozzá , hogy 22€ volt az egy, és kaptam hozzá kb 2 dlc-t, rengeteg fix , upgradet!
    Ha viszont megveszed a S.T.A.L.K.E.R-t, lesel , mert a mappak ért is fizetsz meg mindenért!
    Szerintem aki a demót kipróbálta sejtheti csak, hogy mit kapna, aki megvette rádöbben hogy WOW!
    Hajrá! HL3, vagy HL2.3 kellene már Ja meg az igért DOD2, CS2
  • 14.
    2009. 11. 25. 23:02
    Az én kedvencem a mocsaras pálya, amúgy Vesrust én sem szoktam játszani, de muszály lesz nyomnom vele, mert tényleg jobb lehet, mint sima Campaing-t tolni
  • 13.
    2009. 11. 25. 21:39
    "A második rész steamrôl lehúzott demoja játszogatása után nem lettem felcsigázva."

    Attól én sem,még szerencse,hogy a játék legerősebb pontja a versus mode,sajnálhatod ,hogy te abból kimaradsz.A kampány mód szerintem arra jó,hogy megismerd a pályákat,és még jobb leszel versusban.

    "Számomra sem több egy plusz kiegészítô gondolatnál ez az egész."


    ..ha csak a demóval játszottál,hogy tudsz bármilyen következtetést is levonni? 10 percnyi játékmenetből, a 2 leguncsibb pályán?Látnád milyen pl. a Hard rain pálya...beszarnál.
  • 12.
    2009. 11. 25. 16:53
    Korrekt értékelés, sôt!
    Számomra sem több egy plusz kiegészítô gondolatnál ez az egész. Az elsônek még volt kis erôltetésmentes és "érdekes" hangulata.
    Talán azért, mert az elsô megvalósítás volt és ügyes ötletekkel tették élvezetessé emberfia sok-sok féélóráját egy pár napra.
    A sok sülthal zombi ha meglátott azonnal neked rontott így érezhetted magad igazi céltáblának folyamatosan. Ezért térek még hozzá vissza nagyritkán, hogy mint jólelkületû tactical FPS rajongó kiosszak egy pár headshotot.


    A második rész steamrôl lehúzott demoja játszogatása után nem lettem felcsigázva.

    Nekem ez már kicsit kevés.
    Vagy egyszerûen már csak túl öreg vagyok
  • 11.
    2009. 11. 25. 10:31
    Szerintem ez az új rész végtelen jó lett,és sokkal nagyobb csapatjátékot igényel,mint az első rész.Nem értem miért kell erre a részre mint kiegészítőre tekinteni (Sokkal hosszabb,összetettebb,változatosabb mint elődje).Pont jó ez így,ahogy van. L4D 1 kapott új kampányt,jobb mint a semmi, legyen az elég. Ára is elfogadható,ha azt nézzük,hogy legalább 1-2 évig nem fogod megunni.Előrendelve 10k alatt volt az ára.Sokan panaszkodnak,hogy a grafikus motor milyen régi.Szerintem abszolút a legjobbat hozták ki belőle,és egyáltalán nem érezni,hogy régi.Kíváncsi lennék,hányan sírnának,ha crysis grafikával kéne játszani 20 fps-el..Nem beszélve arról, mikor jön vagy 50-60 zombi egyszerre.Szép kis állókép lenne.Atomerőművet mindenkinek!!
    Az első részt is megjelenése óta nyomom,és nem hiszem hogy 1 évnyi játékélményért sok lett volna a kb. 10 ezres ára.
    Ja és még az AI:

    "De az is előfordult, hogy mikor a földön feküdtem, egyszerűen elsétált mellettem, ahelyett hogy felgyógyított volna."

    Szerintem pont jó ahogy van,mert így életszerűbb.Vannak ennél sokkal rosszabb valódi játékosok.Kedvencem mikor a saját csapattársad lövi le a HP-dat a pálya végére.Még így is túl pontosan lő az AI,és elég idegesítő,de hát mivel ez csapatjáték,haverokkal kell játszani,nem az AI-val. Amúgy egész jó lett a cikk,gratula. Bár én pár mondat erejéig megemlítettem volna az uncommon infectedeket is,mivel az első részben nem voltak.
    Üdv.
  • 10.
    2009. 11. 25. 09:28
    tokmin1 Ez egy kurvajó game kurvajó ujjításokkal.
    Kerul amibe kerul.
  • 9.
    2009. 11. 24. 23:48
    Nos én is Steamen rendeltem elő a játékot és teljesen meg vagyok vele elégedve a cikk is nagyon jó lett nem értem miért kell fikázni. Főleg, akkora marhaságokat írni, h nem csak 3 új fertőzött van, hát dehogynem, a mudder stb csak uncommon fertőzöttek ahogy már előttem is leírták. Lényeg, h a cikk remek lett és aki fikázza írjon jobbat, na jó8 és hajrá Loki!
  • 8.
    2009. 11. 24. 22:06
    Ne fárasszatok srácok!

    @tszaboo - Igen, játszottam a játékkal. Sőt, mivel STEAM-en elő volt rendelve, a demóhoz is korábban jutottam hozzá, így jó eséllyel többet játszottam vele, mint a legtöbben. A másik...ha mutatsz nekem a 3 új special infected-en kívül többet is, én megeszem a kalapom. Jockey, Spitter, Charger, ezek vannak. Amit te mondasz, azok az uncommon infected-ek, amik zombik, csak valamivel erősebbek az átlagosnál. Az adernalintól meg nem lősz gyorsabban, és főleg nem lassítja az időt. Furcsa is lenne, mert hogy tapasztalnák meg a játszótársaid a te időbelassulásodat? Ami tényleg kimaradt a cikkből, hogy gyorsabb futás mellett gyorsabban is gyógyul a karakter, ha benyom egy elsősegélycsomagot, illetve kap egy kis plusz HP-t, mint a fájdalomcsillapítónál. ...szóval először játszik, aztán meggondolja a mondanivalóját, aztán kommentel.

    @kihaennem - Le is írtam, hogy a társak mesterséges intelligenciájával van a gond, és nem a zombik és főleg nem az emberi társak intelligenciájával. Az ár meg...hát elég nagy baj lenne, ha minden dobozos játék 12-16 ezer lenne, szerencsére ennél jobb a helyzet, bár a L4D2 épp 11000-be kerül. A játék értékeléséhez meg úgy jön, hogy azt sem árt figyelembe venni, hogy milyen az ár/érték aránya a programnak. Ha 20 ezerbe kerülne, akkor sem lenne negatívuma? Ennek kb 7-8000-be kellene kerülnie, mert nem képvisel olyan minőségi ugrást, mint amilyet egy igazi folytatásnak kellene. Ahogy írtam, ez inkább egy nagyon tartalmas kiegészítő.
  • 7.
    THE
    2009. 11. 24. 21:23
    Szerintem arra céloz a kedves cikkíró, hogy ahhoz képest, hogy csak egy "mod", ami igaz különálló játék, de adhatnák olcsóbban is.
  • 6.
    2009. 11. 24. 21:16
    Buta AI!?
    Melyik a Zombik ..
    Ja gondolom a társaka gondolt a cikkíró,. amugy nem buták csak fosnak! :hehe
    "Lehetne olcsóbb" minél?, és hogy jön az egy játék értékeléséhez?
    minden dobozos game 12E ft, médiában 16, ezek alap árak.
    Nem egy játék negativumai!!!! édeskutya.
  • 5.
    2009. 11. 24. 21:09
    tszaboo +1
    100%ig igazad van. Több cikkben is volt már ilyen itt iponon.
    Nekm ez a kedvencem a cikkben:
    "De az is előfordult, hogy mikor a földön feküdtem, egyszerűen elsétált mellettem, ahelyett hogy felgyógyított volna."

    Noob. én ilyeneken sose idegeskedem, valszeg ugyanezt tetted te is , vagy csak parázott és nem vett észre. de campaign ban nem mind1 ugyis feléledsz...
  • 4.
    2009. 11. 24. 20:55
    tszaboo: az uncommon nem egyenlő a specialokkal/bossokkal. Nem tudsz velük játszani sem, csak egy kis színt visznek a dologba, de nem Witch, Tank, stb. szintűek. Az adrenalin pedig azt növeli amit mond. Gyors leszel tőle, nem lassítanak le, jobban bírod egy kis időre a gyűrődést, de nem mész be tőle "bullet time"-ba. Most szívesen zárnám úgy a sort, hogy először játszani, utána beszólni, de inkább mégse
    dragon elég sokat tolta a játékot mielőtt megírta ezt a pár oldalt
  • 3.
    2009. 11. 24. 20:36
    az a baj, hogy az 1-hez ígért + kampány csak 2 részből áll( bár az a 2 rész valamivel hosszabb mint az átlagos), és annak is csak a vége jó. látszik, hogy csak úgy összedobták a népnek, hogy nesztek itt van a + kampányotok. olyan érzése van az embernek, mint ha az első rész csak egy teszt lett volna, hogy vajon kell-e a népnek. kizártnak tartom, hogy már az l4d 1 készítésekor nem gondoltak a közelharci fegyverekre, vagy több pályákra, vagy 7 fegyvernél többre. sok ötletük volt, de úgy érezték ez már túl sok 1 játékba.
  • 2.
    2009. 11. 24. 20:06
    Nem tudom valóban játszottál-e a játékkal, vagy csak cikket írtál, de akkor tuti tudnád, hogy nem csak 3 uncommon került bele a folytatásba, hanem sokkal több. Rendőr, tűzálló, walking witch, mud man, meg bohóc... az adrenalin a kampányban az időt is lelassítja, gyorsabban lősz, stb... szóval először játszik, utánna cikkezik.
  • 1.
    2009. 11. 24. 13:34
    A játékot csak ajánlani tudom, sokszor az első rész már nem volt elég nehéz, ez viszont már Normál fokon is elég húzós tud lenni. Legnehezebb fokon végigvenni a kampányokat - nem kis kihívás lesz! De összességében, valóban inkább egy alapos kiegészítőről van szó, de a steam-en 4-es pakkban megvéve egész jó áron volt. Az újdonságok pedig kifejezetten tetszettek. Egy dolog viszont nem: számomra az első rész eredeti hangjai jobban bejöttek.