Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

L.A. Noire - Az ember, aki nem lőtt eleget

  • Dátum | 2011.05.27 14:35
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor egy játék hosszú éveken át sem jelenik meg, sőt, nem is hallat magáról, sokan rossz óment látnak a dolog hátterében és előre temetni kezdik azt. Persze van alkalom, mikor ez jogos (illetve mikor annak tűnik, lásd Duke Nukem Forever), de a legtöbb esetben csupán a rajongói elégedetlenség egyik tünetével állunk szemben. Ez utóbbi eset állt fent az L.A. Noirenál is. A játék 2004-es bejelentése nagyon nem tegnap volt, az első teasert pedig még valamikor 2006-ban láthattuk a PS3 megjelenése előtt, hogy utána csend honoljon a projekt körül és egészen tavalyig semmit se tudhassunk róla. Most viszont megérkezett, és bár a PS3 exkluzivitás ugrott, a Rockstar közbenjárásával az ausztrál Team Bondi egy minden tekintetben ütős játékot tett az asztalra. Bár a GTA trónja nincs veszélyben (egy darabig nem is lesz), az L.A. Noire jól prezentálja, mit is várhattunk tavaly ilyenkor a sokakban csalódottságot keltő Mafia-folytatás képében.

„The case that makes you, the case that breaks you…”

A Mafia emlegetése nem véletlen, ugyanis az L.A. Noire a kvázi sandbox játékmenete ellenére is inkább a 2002-es klasszikus szellemében készült. Történetorientált, lineáris, komor és a humort csak nagyon finom adagokban osztja, igaz, azt a keveset a már megszokott Rockstar minőségben. A sztori főszereplője Cole Plephs háborús veterán, aki a Bíbor Szív elnyerése után hősként tér haza Amerikába, hogy a Los Angelesi rendőrség kötelékében folytassa hazája szolgálatát. Cole múltja időről időre flashbeckek formájában köszön vissza, kiválóan építve fel az eleinte kissé 2D-snek tűnő karakter valódi személyiségét. A játék első pár órájában Phelps egy gyenge Nico Bellic másolatnak tűnik: tudja mi a helyes és igyekszik is ennek megfelelően eljárni, mivel viszont rendőr és nem bűnöző, ez egy picit unalmasnak, sztenderdnek hathat. Ahogy viszont haladunk előre az egyébként roppant igényességgel írt történetben, úgy esik egyik hibából a másikba, megvillantva emberi énjét és tényleges motivációit. Maga a háttértörténet viszont maradjon titok, mert nem csak hogy hosszan kerül kifejtésre a játék első harmadában, de van annyira élvezetes, hogy kár legyen lelőni akár a legkisebb fordulatot is.

Cole jól reprezentálja korát: nem olyan, mint elsőre látszik
Cole jól reprezentálja korát: nem olyan, mint elsőre látszik

Ahelyett tehát, hogy magát a sztorit ismertetnénk, beszéljünk annak tálalásáról, mely a játék címéhez hűen elsősorban a noir stílus attribútumait részesíti előnyben. A dátum 1947, a város a gyönyörű külcsín és a sztári csillogás ellenére a velejéig romlott, a korrupció virágzik, a maffia pedig nagyobb behatással van a politikára, mint valaha. Ezekben a vészterhes időkben nem könnyű jó embernek maradni, főleg, ha feltűnik az elengedhetetlen végzet asszonya, a meg nem álló bűnháborúba belefáradt öreg zsaru, vagy épp a mindenre elszánt, kegyetlen gyilkos. Karakterek tekintetében ez a hangulat csak tovább formálódik, majd emberi alakokban ölt testet. A sztori négy nagyobb fejezetén négy társ kíséri Cole-t, akik mind-mind a játék világát ihlető filmek egy archetipikus karakterét személyesítik meg. Van itt nagyszájú bunkó, rasszista és agresszív nagymenő, gáláns úriembert utánzó maffiafőnök és még sorolhatnám. Egy szó mint száz, az L.A. Noire sikerre viszi a noire minden egyes elemének játékba ültetését, ami nagy szó, hisz egy hatvan éves filmműfaj egyik első feldolgozásáról beszélünk. (A Max Payne játékok egy nagyon más irányból közelítenek.)

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 46.
    2011. 11. 12. 10:56
    Ezek szerint Xbox és Xbox, - Ps3 és Ps3 között is van különbség...
  • 45.
    2011. 06. 02. 08:37
    szenvedjetek a 20 fps-el, mert megérdemlitek, a ti választásotok volt a remek konzol....csak magatokat okolhatjátok
  • 44.
    2011. 05. 31. 22:49
    Már hogy ne lenne bozalmas a frame rate gigyo, nézték valami oldalon is, 24 fps általában megvan, harcok közben meg le-le esik 20ra... Nálam a nem borzalmas frame rate 60-nnál kezdődik.
  • 43.
    2011. 05. 31. 12:49
    kiváncsi vagyok olyan minőségi portot sikerül e majd csinálniuk mint a gtanal....
  • 42.
    2011. 05. 30. 11:20
    Hülyék vagytok mind xbox-osat vittem az intro azért akad mert bekell hogy töltse a játékot ugye valahogy! utána meg szépen megy a játék nem akad nem borzalmas a frame rate! még mindég jobb mintha pc-n lenne mert oda már megint új vga-t vagy procit kellet volna venni és azzal már a faszom ki van!
  • 41.
    2011. 05. 30. 09:16


    Hát ezek után nehezen hiszem el.
  • 40.
    2011. 05. 30. 01:59
    OFF
    Blade0012: Nekem pl. elég nagy kedvencem a DF, de ha van alternatívád, akkor én nyitott vagyok mindenre, kevés site foglalkozik sajnos a témával (a nagyobbak közül kb. senki). Ha van link jöhet PM-be (nem ezzel a játékkal kapcsolatban, hanem úgy általában)

    ON
    A videók alapján nekem is az a benyomásom egyébként, hogy a tech csak az erre kihegyezett dolgoknál használható, legalábbis ebben a generációban. Kíváncsi vagyok mit villant majd a Remedy, égre földre esküdöznek, hogy az övéké jobb lesz
  • 39.
    2011. 05. 30. 00:53
    Blade0012 #33: De van.
  • 38.
    2011. 05. 29. 17:35
    micu13 - 2011-05-28 13:34:4829

    Egyszer tapasztaltam akadozást, rögtön az első bevezető videóba. Ott 5-6 másodpercig szó szerint szaggatott, azután egyszer se. Teljesen stabilan fut és abszolút nem venni észre a lassulást. Olyan is van ahol hirtelen felugrik az FPS és sokkal folyamatosabban fut a játék.

    Nálam ugyanez van.Csak a bevezető videoban tapasztaltam eddig.
  • 37.
    2011. 05. 29. 16:31
    Érdekes, de lehet, hogy tévedtem. A végigjátszás alatt nem volt baj a sebességgel de most, hogy csak az acsikat gyűjtöm, több megmagyarázhatatlan lassulást is tapasztaltam.
  • 36.
    2011. 05. 29. 15:34
    Chocho: Borzalmas az XBOX-os framerate, én nem értem miről beszélsz No offense
  • 35.
    2011. 05. 29. 14:11
    Kizárólag a tesztekre és a mindenhol keringő véleményekre, hogy a boxos verzió instabilabb (mozgás közben nem láttam). Az egészet az ACI-hez tudnám csak hasonlítani (szintén ps3-on, ott ha jól tudom 360-on nincs ilyen probléma), a legkisebb mozzanatok is látványos lassúságot képesek eredményezni, itt dettó. Rohadt idegesítő.
  • 34.
    2011. 05. 28. 20:11
    Ez esetben tényleg nem értelek. A PS3-as változat kicsit még jobban is fut az xboxosnál. Mellesleg én utóbbit teszteltem, szóval ha azzal nem játszottál, nem értem, mire alapozod a véleményed a rossz framerate-ről.
  • 33.
    2011. 05. 28. 19:34
    Erre inkább nem is reagálok...meg ha jól tudom pos3-on még mindig nincs működőképes törés. De azért persze próbálkozni lehet, hajrá.
  • 32.
    2011. 05. 28. 17:14
    @Blade0012:

    Nálam nincs ilyen baj, szerintem a te konzoloddal lesz valami gubanc (talán a törés miatt nem jött le a legfrissebb patch, hehe).

    @energon:

    Az L.A. Noire a GTA IV RAGE motorjának egy módosított változatát használja. A HL2-n meg nem tudom, mit kéne emlegetni, hét éve volt már. Annyi mondjuk megemlíthető, hogy azóta se történt ekkora előrelépés a mimikai modellezésben, mint most.
  • 31.
    2011. 05. 28. 16:37
    Heroes27: "Ebben a játékban használták először ezt az új mimika technológiát." ki gondolta volna.. főleg ha eleve a játékot fejlesztők írták hozzá a motort.(hidegen hagy, hogy így van vagy sem)
    Az meg szomorú, hogy hl2-t senki sem említi.. nem ez az LA Noire szrta a spanyol viaszt.. tudtommal hl2 volt az első olyan játék ahol végre mimikát is lehetett látni az arcokon.. egy másik dolog, hogy nem arra épített.
  • 30.
    2011. 05. 28. 13:39
    Nem is mondtam, hogy nem bírják Fut rajtuk, pont. GTA4 is futott. DE mindkettő pocsékul és ez tény. Végigmenni a városon nagyobb tömegben néha nyögvenyelős. Még jó, hogy a lényegesebb részek tempója eléggé szedált, de ha már jön a csihi-puhi megint a béka segge alatt a frémrét. Ezt mondtam legelőször is, de úgy néz ki egyszerűbb ferdén ránézni. Egy komolyabb akciójátékban ez a technológia halálra van ítélve.
  • 29.
    2011. 05. 28. 13:34
    Egyszer tapasztaltam akadozást, rögtön az első bevezető videóba. Ott 5-6 másodpercig szó szerint szaggatott, azután egyszer se. Teljesen stabilan fut és abszolút nem venni észre a lassulást. Olyan is van ahol hirtelen felugrik az FPS és sokkal folyamatosabban fut a játék.
  • 28.
    2011. 05. 28. 13:17
    Nem azt mondtam, hogy sosem akadozik a játék, persze, vannak esések. De:

    1.: Ezek nem befolyásolják a játékmenetet.
    2.: Az a szöveg, hogy "ezek a gépek már nem bírják", badarság.

    Egyszerűen nem jellemző a játékra a lassúság. A GTA IV... na AZ lassú! Majd megdöglik. De itt azért jobb a helyzet.
  • 27.
    2011. 05. 28. 13:12


    Mert a DF az egyetlen hely, ahol teszteket csinálnak mi? A sebességproblémákat meg nem az ujjamból szoptam ki, már az "első-benyomás" írások is mind panaszkodtak miatta. De igen, neked biztos erősebb boxod van, ami futtatja laggmentesen. Légy rá büszke
  • 26.
    2011. 05. 28. 13:12
    Bármennyire is nem bírom ennek a Bladenek a búráját, de a framrateről igaza van. Xboxon siralmas, többször szaggat, mint nem.
  • 25.
    2011. 05. 28. 12:57
    @l-bandee:

    Az RDR-ről már le kéne mondani, százezer éve "pletykálják" a semmit...

    @Blade0012:

    Igazad van, a DF egy szar. A Te méréseid azonban tuti relevánsak, hisz van róluk bizonyítékod... Javárj!
  • 24.
    2011. 05. 28. 12:53
    ChochO. Te meg talán olvasd el mit írtam a lemezcseréről. Amúgy meg nagyon is pocsék mindkettőnél a frémrét. Talán nézz utána Te ha már játék közben nem érezted a nyilvánvalót. Gondolom megint a DF-es semmibéol indultok ki mint mindig, ahol lekapják az elsőkét óra legnyugisabb pillanatait és abból megmondják a tutit.
  • 23.
    2011. 05. 28. 10:19
    Azokat az RDR pletykákat én is hallottam, méghozzá idénre, de semmi hír nincs róla még.
  • 22.
    2011. 05. 28. 09:36
    @Menthix:

    Az RDR-ről is vannak pletykák miszerint készülget PC-re, nem érdekel, hogy hatalmas késéssel, de ha megjelenik, biztos nagy öröm lesz
    Mondjuk Boxom is van, meg PC-m is, szóval teljesen elfogulatlan vagyok e témában, csupán a kíváncsiság hajt, hogy a PC verzió miben lenne (lesz ???) más.
  • 21.
    2011. 05. 27. 23:21
    http://www.youtube.com/watch?v=jeYym1U226M&feature=relmfu
    Akinek bármi kétségei lennének a mimikával kapcsolatban.
    Eddigi legjobb amit valaha láttam játékban, tényleg fantasztikus, így tovább. Kár, hogy nem jön Pc-re, pedig nagyon felkeltette az érdeklődésem.
  • 20.
    2011. 05. 27. 19:58
    Pedig valahol azt olvastam, hogy igaz történet alapján csinálták, alakították a bűnügyeket Nem baj, ettől még nem fogom azt mondani, hogy "fúdesz.r".
  • 19.
    2011. 05. 27. 19:49
    @DogTheDog:

    Az RDR-t nem vettem számításba, mert nagyon más témát dolgoz fel. A beleéléssel meg az a helyzet, hogy jó érv lenne, ha egy tökéletes végigjátszás nem csak a megfelelő gombok lenyomását igényelné.

    @micu13:

    Elvileg az összes sztori a képzelet szüleménye.
  • 18.
    2011. 05. 27. 19:32
    Mi van akkor, ha lemezt kell cserélni? Uramisten, ne legyetek már ekkora lusta kockák! Összesen 10 másodpercet vesz igénybe, még a Dashboard-ra se dob vissza 360on. Hihetetlenek vagytok itt páran, remélem tisztába vagytok vele A játék nekem nagyon tetszett, nem volt benne sok lövöldözés, de ha volt az biztos hogy élvezetes. Az ügyek is állítólag megtörtént események alapján készültek (nem tudom ez igaz-e) de például az utolsó ügy is nagyon jó és hangulatos. A kihallgatások során alig tudtam helyes választ adni, ami idegesített de hát annyi baj legyen.
  • 17.
    2011. 05. 27. 19:21
    Egesz jo teszt lett,de ket dolog szerintem kicsit teves.

    1:bejarhato teruletre az RDR szerintem nagyobb es a latvany is sokkal lenyugozobb(meg a sztori es a vegkifejlet is)

    2:Jol megcsinalni egy kuldetest igenis szamit.Nem egyszeruen a trophyk miatt,hanem a jatek lenyege es a beleeles miatt is fontos.Aki GTA-kent jatsza ezt is,annak nem tudom mennyire sikerul beleelnie magat Phelps borebe.

    Latom mar megint jon az epito kritika azoktol,akik max par kepet lattak a jatekrol.
    A Mass Effect(foleg a masodik resz) elbujhat minden szempontbol e mellett.

    Az Uncharted nem nez ki jobban,hanem maskent nez ki.Egy Noire igen fura lenne az Uncharted palettajaval,es ez visszafele is igaz.
    Most kezdtem el masodjara az L.A. Noire-t,es most a jatekban a fekete-feher beallitast valasztottam,ami raadasul ugy van belove,hogy teljesen visszaadja a korabeli filmek hatasat.Mar-mar Casablanca
  • 16.
    2011. 05. 27. 19:11
    @Blade0012:

    Kezdem unni az állandó beszólásaidat. Nézz utána a játék sebességének magad, de ne az én szavaim vond kétségbe! Még hogy két vállra fekteti... anyám... Amúgy meg a lemezcserélgetés összesen kétszer történik meg Xbox 360-on, PS3-mon meg egyszer SEM.
  • 15.
    2011. 05. 27. 18:57
    Kár, hogy nincs PC-re, pedig nagyon jónak néz ki.
  • 14.
    2011. 05. 27. 18:17
    bandee: ha csak ennyi lenne a hátrány. Szerintem sokkal zavaróbb, hogy két vállra fekteti az egész mindkét gépet(még hogy so-so 30 fps...pff). Pofátlanul erőforrás-igényes az egész, meg ugye hatalmas helyigénye van. Mondhat bárki bármit, én falra másznék a lemez cserélgetésétől, főleg egy olyan szituációban, hogy újra akarsz játszani teszem azt három konkrét ügyet, ami a három különböző discen van, akkor mind után mászkálj. Ezért is döntöttem ps3 mellett, ami állítólag stabilabb, de a legapróbb dolgoktól is képes beszarni az endzsin. El tudom képzelni mi mehet 360-on, emellett a város néha olyan mintha lehányták volna. Kiábrándító nagyon és hiába a motionscan inkább nézek Alan Wake vagy Mass Effect-féle haltátogást. Vagy ott az Uncharted 2, ahol bőven nem annyival gyengébb a mimika mint amennyivel szebb a játék (ég és föld). Persze az nem sandbox meg exkluzív cím, de akkor is, kétlem, hogy ez a technológia képes lenne elterjedni. Arról nem is beszélve, hogy tényleg csak akkor van értelme, ha ilyen szinten befolyásolja a játékmenetet, másképp csak techdemo.
  • 13.
    2011. 05. 27. 17:49
    Az ember már csak ilyen: hibázik

    Csak nem mindenki ismeri be, és javítja magát.
  • 12.
    2011. 05. 27. 17:34
    nem letámadás volt, csak hülyeséget írtál, ahelyett h gondolkodtál volna... de ahogy írtad, kijavítottad magad
  • 11.
    2011. 05. 27. 17:22
    Igen, a mimika valóban mindent visz, viszont van egy óriási hátránya ennek a technológiának: sajnos a színészen múlik minden. Értem ez alatt, hogy nem lehet egy ember arcjátékát "ráfesteni" egy másik - játékbeli- arcra, mivel soksok (de még mennyire sok) kamerával digitalizálják a szereplők (színészek) mozdulatait. Érdemes úgy fordítani a kamerát, hogy nagyon közelről lásd az ember arcát, akkor feltűnhet a dolog, hogy olyan, mintha egy film menne a fejidomon
  • 10.
    2011. 05. 27. 17:20
    Köszönöm, hogy így összefogtatok ellenem, de ha tudnátok olvasni (jogosan következtek, hogy nem tudtok), akkor érsze vehettétek volna, hogy tisztességgel és becsülettel javítottam saját magam 2 kommenttel később. Erről ennyit.
  • 9.
    2011. 05. 27. 17:09
    Legalább akkor ne kommenteljen valakii marhaságot, ha még csak nem is látta a játékot...
  • 8.
    2011. 05. 27. 17:00
    Gezu1025, erről a Mass Effect arcmimikáról beszélsz?
    http://oyster.ignimgs.com/wordpress/www.ign.com/17096/2011/03/Mass_effect_smile-255x300.jpg

    Lehet, hogy a képeken nem jön át, de döbbenetesen jó az arcmimika a játékban, mindent ver ezen a téren a játék. Aki azt mondja, hogy ez nem igaz, az nem látta futás közben a játékot.
  • 7.
    2011. 05. 27. 17:00
    "z assassin's creedben volt talán még ilyen hasonló, de az ubisoftnál más technológiát használtak."

    Remélem ezt nem a mimikára érted Grafika terén ez az AC-k legnagyobb gyengéje. Ocsmány az egész konkrétan.
  • 6.
    2011. 05. 27. 16:29
    Néztem egy gameplayt és én kérek elnézést, valami mocskosul jól néz ki a mimika De azért mindig van min fejleszteni. Jöhetne PC-re
  • 5.
    2011. 05. 27. 16:22
    nem tudom ti miről beszéltek. Nagyon szép a grafikája. A Mass effectel meg nemtom mit jössz. Ebben a játékban használták először ezt az új mimika technológiát. Egy játékban sincs olyan mimika mint ebben csak ugy tudjuk miről beszélünk. Nem a képet kell nézni és szidni, hanem játszani vele. Az assassin's creedben volt talán még ilyen hasonló, de az ubisoftnál más technológiát használtak. Én erre a játékra 90%-ot simán adtam volna, nagyon sok ötletes egyedi dolog van benne. A szavatosság 7-el nem értek egyet, én egyel többet adtam volna.
  • 4.
    2011. 05. 27. 16:18
    Az utolsó képen az mimika?

    Nem azt mondom, hogy ronda, de láttam már sokkal sokkal sokkal jobbat is.(pl. Mass Effect-ek, ezt még az 1 is veri)
  • 3.
    2011. 05. 27. 16:13
    Most erre mit mondjak? A képeket nem mi loptuk, arra sajnos nincs meg a hátterünk. Ezek félig-meddig hivatalos képek. A játék futás közben nagyon jól néz ki, nézzétek meg, ha nem hisztek nekem. Mellesleg a 9 pont természetesen konzolos viszonylatban értendő, azaz ne vegyük ide a kétmilliószoros élsimítással és anizotrópikus szűréssel megtámogatott Crysisokat...
  • 2.
    2011. 05. 27. 15:59
    A képek csak kicsiben szépek, nagyban hihetetlenül elcseszettek, szerintem ez a látvány nem 9*.
  • 1.
    2011. 05. 27. 15:52
    Nekem ez a látvány 9* rohadtul sántít a berakott képek után...