Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Knee Deep – A fura, a frusztrált és a cinikus

  • Dátum | 2015.08.03 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

A Prolouge Games története 2013-ban indult, amikor is az alapító Colin Dwan felállt jól fizető állásából és úgy döntött, megvalósítja régóta dédelgetett álmát és olyan játékokat fog jövendőbeli csapatával készíteni, amiben a történetmesélés, valamint a hangulat kapja a legtöbb figyelmet. Sokszor hallottuk már ezt a sztorit, de Dwan és csapata első játékukkal bebizonyították, hogy az első pillantásra fura koncepciót képesek szerethető játékká összegyúrni. A készítők ötvözték a 90-es évek nyomozós kalandjátékainak és a manapság is népszerű történetmesélős interaktív játékoknak az elemeit. Érdekes időutazásban lehet így részünk, ha a Knee Deep első fejezetére szánunk az életünkből pár órát, és még csak 88 mérföld per órás sebességre sem kell felgyorsulnunk...


A nyomozói munka, -vagy amatőrök szempontjából nevezhetjük rejtélyek, gyanús esetek kibogozásának- mindig is népszerű és kedvelt témája volt nemcsak a filmeknek és a sorozatoknak, de a videojátékoknak is. Ha még emlékeztek, ott volt például a Police Quest sorozat, a Lucasarts kalandjátékai (The Dig, Full Throttle), a Sherlock Holmes karakterével készült mozifilmek és sorozatok, vagy a 90-es években futott Twin Peaks. A nyomozós kalandjátékokon és filmeken túl a Knee Deepet a Telltale Games nevével fémjelzett interaktív történetek is bizonyosan megihlették.


A sztori egy floridai kisvárosban, Cypress Knee-ben játszódik, ami szerencséjére vagy szerencsétlenségére egy mocsár mellett terül el. A jobb napokat is látott település egyik látványossága, az őslakos indiánokkal kapcsolatos szórakoztató központ, melyet 30 évvel ezelőtt még senkinek nem jutott volna eszébe rasszista jelzővel illetni, de változtak az idők. A városkában jó ideje pusmogtak egy lecsúszóban levő hollywoodi sztár itt forgatott visszatérő filmjéről, de újabban úgy tűnt, ebből nem lesz semmi. Bizonyosságot pedig abban lelhetünk csupán, hogy a víztornyon lógó felakasztott holttest, a zsebében talált iratok szerint bizony nem másé, mint a már korábban említett kopottasan tündöklő egykori sztáré. A halálesetek mindig is nagy figyelmet kaptak, a média bármely válfajáról is legyen szó, így nem meglepő, hogy a kaland legelső percétől kezdve ez válik a történet katalizátorává.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2015. 08. 04. 20:15
    Elég uncsi is amikor minden játék 90%os volt, a pocsékok meg 10 körüliek. Mintha nem lett volna köztes érték.
  • 7.
    2015. 08. 04. 14:23
    Tessék már végre elolvasni az új pontozási irányelvet, aminek a linkje minden ilyen cikk végén ott van:

    "60-69%: Egészen jó játék, ami akár lehetne a nyári uborkaszezon sztárja is! Nem épp újító szellemű, de egy működő receptet alkalmaz és tisztességes iparos munka."

    Totál fölösleges ezen pörögni és szerintem teljesen jogos is ez a pontozási módszer, nem kell minden játékra 85-90% fölötti értékelést adni.
  • 6.
    2015. 08. 04. 10:33
    Bocs, hogy a szöveg mögé nem néztem, azt hittem nem kell elemezni a játék elemzését.
  • 5.
    2015. 08. 03. 20:03
    A képeket elnézve technikailag nincs a toppon, a teszt nyelvezete pedig neutrális. Nekem nem az jött le, hogy teljesen levette volna a lábáról, vagy ez lett volna élete legemlékezetesebb 3 órája, nem áradozott oldalakat egy-egy megoldásról. Ha tartják magukat az új pontrendszerhez, a 100% felé közeledve ennek kellene tükröznie a pontszámot.
    Szerintem legalábbis.
  • 4.
    2015. 08. 03. 18:50
    Nekem a leírás alapján úgy tűnik, hogy maga a stílus miatt már eleve egy szűkebb rétegnek szól, részben emiatt nem kaphatott több százalékot. Kicsit kevés lett a szöveg szerintem is.
  • 3.
    2015. 08. 03. 13:26
    Az rendben, de miért nem tükrözi ezt a teszt tartalma?
  • 2.
    2015. 08. 03. 13:18
    Csak tartják magukat az új pontozási rendszerükhöz, abban ez egy korrekt pontszám. (Aztán majd meglátjuk mikor jön az első 90+-os AAA kategóriás tucat játék valami nagy kiadótól.)
  • 1.
    2015. 08. 03. 08:23
    69%, de kb. semmi negatívumot nem vonultat fel, csak az értékelő dobozban, hogy nehezen kiszámítható? Mert a rövidségére nem lehet adni, jön még 2 rész. Akkor mi ez a -30%?