Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

King's Bounty: Dark Side – Állj át a Sötét Oldalra!

  • Dátum | 2014.09.08 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Majdnem két évvel ezelőtt, a Warriors of the North kapcsán arról írtam, hogy a King's Bounty-sorozat mennyire nem képes megújulni, hisz szinte centire ugyanazt kaptuk akkor, mint a megelőző három-négy részben. Most, ennyi idő elteltével a cikket visszaolvasva erős déjà vu fogott el, hisz a Dark Side-ról is nagyjából ugyanezt tudnám elmondani: a King's Bounty semmit nem változott, 2014-ben is szinte ugyanazt kapjuk, mint a legelső, 2008-as fejezetben. Azonban ott van az a „szinte” szó, és felmerül a kérdés: vajon érdemes lehet beruházni az aktuális fejezetbe? A válasz most is, mint két éve is attól függ, mennyire vagyunk rajongók. De először mutassuk be a főbb újdonságokat (nem lesz sok), és aztán keressük tovább a választ a kérdésre!


A Dark Side címéből kitalálható, hogy a sorozat történetében először ezúttal a „sötét oldalt”, azaz a rosszfiúkat és -lányokat irányíthatjuk. A sötét oldalról nekem egyből a Star Wars jutott eszembe, lehet hogy a fejlesztők is erre játszottak, de a játéknak természetesen semmi köze nincs a Csillagok Háborújához. A sötét oldal mindössze azt jelenti, hogy hősünket ezúttal egy ork, egy vámpír és egy démonlány közül választhatjuk ki. Itt jön szembe kapásból a játék talán legnagyobb újítása, ez a három karakter jelenti ugyanis a klasszikus három kasztot. Az ork a harcos, aki elsősorban az egységeit erősítő, és a dühöt felhasználó harci stílussal küzd. A vámpír a varázsló, aki főleg a varázslatok mestere, szintlépéskor elsősorban a mágikus képességein javíthat. A démon ezzel szemben főleg a seregei nagyságával tud hódítani, az ő vezetői képességei a legjobbak, a legtöbb lényt vele tudjuk irányítani. A három kaszthoz három képzettségfa is tartozik, a köztük való átjárást a korábban látott módon oldották meg, azaz a kasztunkhoz nem passzoló oldalt is tudjuk fejleszteni, de jóval kevesebb pont áll a rendelkezésünkre.

A történet szerint hőseink élik nyugodt életüket, amikor jönnek a Fény „gonosz” gyermekei, és leigázzák, tönkreteszik hőseink otthonát, akiknek ezután össze kell fogniuk, hogy helyrebillentsék a Fény és a Sötétség egyensúlyát – vagyis ha lehet, inkább fölénybe kerüljenek. A sztori elején szerepe van annak, hogy melyik karaktert választottuk, ez ugyanis külön kezdő területet ad számunkra, és némileg befolyásolja a későbbi történéseket is. A kezdő területtel végezve később találkozunk a másik két karakterrel, és a központi szerepet betöltő Sötétség Szellemével. Feladatunk ezután az lesz, hogy megerősítsük a sötétség erőit, kiépítsünk egy saját kis bázist, szövetségeseket gyűjtsünk, és hadsereget toborozzunk, amivel aztán le tudjuk győzni a Fény Szellemét. Ehhez kapunk egy központi bázist, ahová bármikor visszatérhetünk, és ahol megjelennek a begyűjtött erőforrások. Szövetségessé tettünk egy sárkányt? Akkor ott fog állni a bázisunk mellett. Amellett tehát, hogy ezúttal is viszonylag szabadon kalandozhatunk a világot alkotó szigeteken, most van egy otthonunk, amin idővel meglátszódik tetteink eredménye, és ez bizony jó érzés.


A kalandozás során számos küldetést kell megoldanunk, amit most sem rágnak a szánkba, a megoldásra sokszor magunknak kell rájönnünk. A feladatok jól tükrözik a sötét oldal mentalitását, ezúttal bizony embereket kell megrontanunk, hercegnőket elrabolnunk vagy a Fény Bajnokait megkínoznunk. Ám mindezt átszövi a King's Bounty-kra jellemző kissé bugyuta humor, így egyáltalán nem érződik sötétnek az atmoszféra. A sztori maga sem igazán erősíti azt az érzetet, hogy mi most gonoszak lennénk: szegény, nyugodt életet élő hőseink otthonát feldúlják az ellenségek, ártatlan démon-gyerekeket rabolnak el, és hasonló erőszakos túlkapásokat kell elviselnünk a részükről. Így inkább tűnünk „meg nem értett, számkivetett lényeknek”, akik csak magukat védelmezik.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2014. 09. 08. 16:05
    Szerencsére a megjelenési árán (4999 Ft) is látszik, hogy nem bővelkedik újdonságokban. Az eddigi részeit élveztem, főleg a humor és a meseszerű grafika miatt, így ezt is meg fogom venni. A Heroes IV-V-VI-nál és a Disciples 3-nál jobbak voltak a körökre osztott stratégiák műfajában. De remélem a következő epizódban radikális változások lesznek.