Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Kingdoms of Amalur: Reckoning - Nagy nevek nagy játéka

  • Dátum | 2012.02.23 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Ahhoz képest, hogy milyen nagy nevek dolgoztak rajta, a Kingdoms of Amalur körül finoman szólva se csapott nagy felhajtást az EA. Míg a Mass Effect 3-nál már egy évvel a megjelenés előtt is kis túlzással hetente jöttek az új infók, addig a Reckoning alcímet kapó játék körül lényegében csak pár héttel a megjelenés előtt kezdett úgy-ahogy éledezni a marketing. Pedig milyen jól kommunikálható egy olyan játék, amin egyszerre dolgozott a fantasy bestselleríró R.A. Salvatore (Drizzt kitalálója), az Elder Scrolls sorozat két részénél (Morrowind, Oblivion) is vezető designerként tevékenykedő Ken Rolston, illetve a leginkább a Spawn-képregényekről elhíresült Todd McFarlane!

Talán a kevés információnak is köszönhetően, de a Kingdoms of Amalur: Reckoning az év egyik nagy meglepetése lett. Viszont az már most látszik a fórumokat böngészve, hogy a szokásosnál is jobban megosztja a játékosokat.

Ööö... helló?
Ööö... helló?

Amalur királyságai

Amalur világa egy frissen kitalált, fantasy-szerű világ, melynek történetében központi szerepben áll a halhatatlanok és a halandók közti kapcsolat. Előbbiek azzal ütik el az időt, hogy újra és újra ismétlődő történeteket, balladákat élnek át, utóbbiak pedig – nos, ők élik hagyományos életüket. Mindkét csoport esetében azonban nagy szerepe van a Sorsnak, a játék egyik központi elemének, amely mindent előre meghatároz a világban. Ennek köszönhetően ismerik és élik át ugyanúgy történeteiket a halhatatlanok, és ennek tudatában tölti sok halandó napjait. A Sors olvasói bárkinek megmondják előre – több-kevesebb homályos folttal -, hogy mi vár rá az életben, és ez mindig be is következik.

Egészen addig, amíg meg nem halunk. Először.

Főhősünk ugyanis – ezzel talán nem lövök le nagy poént, hisz az első cirka fél órában kiderül ez – különös módon hat a körülötte lévőkre, és azok sorsára. A jól meghatározott bizonyosságot közelünkben teljes kiszámíthatatlanság váltja fel, mi egymagunk képesek vagyunk arra, amire mások nem: megváltoztatni a világ sorsát. Az egész történet e különleges képességünk körül forog, és a kissé filozofikus körítés egész érdekes, de ezen túlnézve azért nem lehet szabadulni attól az érzéstől, hogy most is csak egy újabb világmegváltást látunk. Hiába érdekes az indok, a felszín alatt most is az lapul, hogy "csak te tudod megmenteni a világot!"

Bár a fő történeti szál inkább csak átlagosnak mondható, emellett azért számos mellékküldetés vár felgöngyölésre. Ezek a legtöbbször nem lépnek túl a jól bevált elemek újrahasznosításán - menj ide, öld meg, hozd el, vidd el -, de azért mindig sikerül a mellékküldetések köré is olyan kis érdekes sztorikat szőni, amik feltöltik élettel a szokásos sablonokat. Lesz itt elátkozott, emberré változtatott farkas, vagy éppen átmenetileg megokosodott, egyébként teljesen buta rabló, akinek segítenünk kell megőrizni lassacskán hanyatló intelligenciáját – és még lehetne sorolni a jópofa ötleteket, amelyek néha görbe tükröt állítanak a műfajnak.

Amalur világában a karácsonyfát is másképp díszítik
Amalur világában a karácsonyfát is másképp díszítik

Mindezt pedig egy hatalmas, változatos, nyílt világban. Amalur területe óriási, töltöképernyőkkel pedig csak az épületekbe/dungeonokba belépve találkozunk. Azonban álljunk meg egy szóra, és tisztázzuk: ez a szabad világ nem úgy szabad, mint egy Elder Scrollsban, hanem inkább mint egy Fable-ben. Nem lehet egymásra pakolt hordókon felugrálni a háztetőkre, sőt még egy kerítést se lehet átugrani, mivel ugrás, mint olyan, csak bizonyos helyeken lehetséges, akkor is csak lefelé. Helyette inkább hatalmas, nyílt zónák vannak, melyeket utak kötnek össze. A Fable-nél annyival szabadabb a világ, hogy maguk a területek általában nagyobbak, és nem ritkán több út is összeköt két szomszédos területet, de láthatatlan fallal itt is sokszor fogunk találkozni szakadékok szélén.

A szép nagy zónák szerencsére szépen meg is vannak töltve mindenféle aprósággal. A küldetéseket már említettem, emellett sok gyűjtögetnivaló, meg oltár, és rejtett tárgy, vagy láda várja a felfedezőket. Érdemes pár pontot pakolni a kutatós képességünkbe, mert ezzel szinte minden nagyobb fa tövében, kőrakások alatt találhatunk kisebb-nagyobb kincseket, amik folyamatosan jutalmazzák a felfedezést.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 31.
    2012. 03. 01. 14:05
    Természetesen lehetne ragozni a dolgokat, de a cikkből minden szépen kiderül. A cikk hatására kipróbáltam, kipróbálás után meg is vettem.

    Röviden rar-al tömörítve: Imááádom a játékot! A fable 1(pc) óta keresem az utódot ^^

    Nem is tudom ki volt az a nagyszájú, aki pattogott itt a pontozás miatt és azért sírt mert a cikk író nem "szakmai" szemmel vizsgálta a játékot... Nos akkor kedves egyet nem értők: TI SZAKMAI szemmel vizsgáltátok?? Mert kb az összes trollnak így kezdődik a mondókája, hogy
    "Nekem nem....."

    Hangsúlyozom nem az zavar, hogy valakinek nem tetszik a játék, hanem az, hogy szerinte ő a világ közepe és legyen úgy ahogy ő mondja...

    A játékot mindenkinek ajánlom aki szereti a Fable típusú programokat. A maga könnyed harcrendszerével, változatos, élénk színvilágával egy egyszerű kikapcsolódás.
    Lehetne nehezebb is, de nincs is szükség rá, mert legalább nem rimánkodom a bináris isteneknek, hogy csak az az egy cucc essen ki amitől végre élvezni tudnám a játékot!

    És igen: Játszottam a skyrimmal és a történeten kívül semmi sem változott, én sajnos nem szeretem az Elder scrolls-t, akárhányszor szedem elő pár óra után le kell tennem mert irritál. Ezért kapjon 50%-ot?

    Kiskoller +1
    Alendaar +1
  • 30.
    2012. 02. 26. 15:37
    my pleasure
  • 29.
    2012. 02. 26. 15:19
    Heroes, természetesen semmi gond nincs azzal, hogy leírtad a véleményed. Örülünk, hogy kulturált formában tetted.
  • 28.
    2012. 02. 26. 14:55
    Nekem is csak a játék nehézségével van gondom... vagyis azzal, hogy rettenetesen könnyű. 40 óra játékidővel ha 5x meghaltam akkor sokat mondok, legnehezebb szinten. Viszont hangulatos, szórakoztató, remek vizuális élményt nyújt, tehát a célnak megfelel: játék.
  • 27.
    2012. 02. 26. 10:45
    Akkor pontozzuk le a Skyrimot 50%ra mert nekem sem tetszik! 3 Nap alatt ráuntam.
  • 26.
    2012. 02. 26. 09:39
    Nekem meg pl. a Skyrim totál nem tetszik. Ettől persze még lehet jó, de messze nem az etalon!
    Ha leülök a gép elé játszani, akkor kikapcsolódni akarok! Erre meg ez a játék tökéletesen alkalmas! Varázslatos világ, totál el lehet feledkezni a "való világról"...

  • 25.
    2012. 02. 25. 00:47
    És gondolom nem azért van a komment, hogy a nem tetszésemet megosszam? Vagy csak nyáladzani szabad mindig? hagyjuk az oktatást kérlek. Elmondtuk, hogy nem ér ennyit, pont. Nem kell ragozni.
  • 24.
    2012. 02. 25. 00:31
    Ezt a sok nyavalygás a pontozás miatt ..... ha nem tetszik a pontozás nem kell figyelembe venni vagy nem itt kell tesztet olvasni.

    Egyébként a játékról ...... nagyon jó a harcrendszere, viszont a ma szokásos hibát itt is elkövették, azaz hogy túl könnyű a játék. Személy szerint úgy játszom, hogy a szintemhez képes jóval gyengébb cuccban a legerősebb fokozaton játszom, és semmi kovácsolás. Így legalább kijön a harcrendszer sava-borsa

    Régóta nem volt már hasonló harcstílusú, nagyméretű játék, úgyhogy kellett már ez, mint egy falat kenyér. Skyrim után itt a harc az élvezet
  • 23.
    2012. 02. 24. 21:50
    Szeretnék egyszer (és terveim szerint utoljára) hozzászólni ehhez az iPonon vissza-visszatérő "túlpontoztátok" témához.

    Én a magam részéről ezt a százalékolást kimondottan nyűgnek tartom. Legtöbbször szerencsére olyan cikkeket kellett írnom, amikhez nem volt szükség erre (Halo-sorozat, Baldur's Gate-ek, ingyenes MMORPG-k, stb). Bosszantó azon agyalni, hogy "ez akkor most 8 vagy 9 pont?", mert véleményem szerint a lényeg a szövegben van. Igyekszem úgy fogalmazni a cikkeimet, hogy a végén pár gondolatban összefoglaljam pro-kontra a játék adottságait, hogy ha nem is olvassa végig valaki a cikket, legalább annyit talán átnéz.

    Ezzel együtt, ha mégis értékelnem kell, akkor az alábbiakhoz igyekszem tartani magam:
    Az értékelés, főleg a százalékolás számomra olyan, mint az iskolai osztályzás. Az 50-60%-ig terjedő sáv az elégtelen, kampó, karó. Miért? Mert rengeteg olyan teljesen alap dolog van, amit egy játéktól elvárunk, amit egy játéknak teljesítenie kell, és fel sem tűnik, hogy ezt megcsinálja, annál szembeötlőbb lenne viszont, ha azokat nem teljesítené. Vannak igazán rossz játékok, amik ebbe az 50% alatti kategóriába esnek, de azok már a Big Rigs-kategória, ahol minden, teljesen alapvető dolgot elszúrnak (irányítás, újrakezdés, mentések, korlátok, hangok, ...). Egy dolgozatban is azért sok olyan dolog van, amit még egy, a témához hülye diák is csak meg tud csinálni, vagy ha mégsem, akkor érdemli meg a karót.

    Vagyis egy "közepes, átlagos" játék az én szememben nem 50%-ot ér (és ha jól gondolom, ez nagyjából az iPon többi írójára is áll, hiszen azért az én értékelésemet is jóváhagyják, mielőtt kikerül, ha nagyon elütne a cikkben írt tartalomtól, és az iPonos elvárásoktól, akkor azt jeleznék). A közepes játék az olyan 70-79% körüli. A "jó" e fölött, olyan 80-90% között, a kiváló pedig efölötti, de persze itt is erős különbség van egy 92% meg egy 98% között.

    Azt is szeretném még leszögezni, hogy ez az értékelés a "tantárgyon" belül történik. Egy matekdogát nem fogunk amiatt lepontozni, mert a kedves diák egy g-vel írta a "függvény" szót. Ugyanilyen analógia alapján meg kell nézni, hogy mi volt a játék célja, és hogy azt mennyire sikerült elérnie. Az adott műfajon, adott kategórián belül mennyire teljesít jól, milyen súlyos hibákat követ el, vagy sem.

    Márpedig ha így nézzük, a Kingdoms of Amalur nagyon keveset hibázik. A játékélményt a kamera egyértelműen rontja, és még meg lehet említeni a nehézséget is, mint szinte teljesen egyértelmű problémát (bár ez már kicsit kérdéses, hisz van aki a teljesen könnyed kikapcsolódásra vágyik, de ennyire ne menjünk bele). Ez a két probléma együtt azonban nem elég ahhoz, hogy "ötös" helyett "négyest" kapjon a játék, véleményem szerint. Kicsit rezgős az az ötös, hisz közelebb van az alsó határhoz, mint a felsőhöz, vagy a közepéhez, de azért határozottan ötös, mert amit célul tűzött ki, amilyen műfajban indult, azt teljesítette.

    Remélem ennyi magyarázattal elfogadhatóbb az a jelentéktelen kis szám a cikk végén. Az pedig, hogy ezen kívül úgy igazából nem érkezett kritika a cikk tartalmával kapcsolatban, mégiscsak megnyugvással tölt el.

    További kellemes kommentelést mindenkinek!
  • 22.
    2012. 02. 24. 21:10
    Kipróbáltam nem időpazarlás. Mondjuk félre is tettem amíg meg nem jön a magyarítás, de akinek bejött a Fable 3 annak ez is be fog.
  • 21.
    2012. 02. 24. 16:43
    "a szokásosnál is jobban megosztja a játékosokat" - már ezért nem lehet ekkora százaléka."

    Hogy lehetne bármiféle köze egy ember véleményének a megosztottsághoz? Egy metás átlagszázalék pl semmiféle kihatással nincs az egyén véleményére szerintem.

    "ráadásul nem is triple A' cím"

    de az...

    A játék viszont röhejsen túl lett értékelve...újfent, úgyhogy már meg sem lepődöm rajta. Mindenkinek jobb lenne szerintem ha az értékelődobozt kukáznátok, ha úgyis csak a felső harminc értéket lehet rajta hasznánli.
  • 20.
    2012. 02. 24. 16:13
    Egy tesztelőnek nem magából kell kiindulnia. Ez butaság amit írtál, most ha te tesztelsz valamit, neked tetszik, a másik 1000-nek nem, akkor biztos nem lehet jó játék. Szigorúan szakmailag szabad tesztelnie, de én most nem mondom, hogy leon nem ezt csinálta, vagy dragon. Engem nem érdekel már, de ekkora százalékot akkor se ér a játék. Nem a százalékot nézed a végén? Pontosan az határozza meg, mennyit ér a játék!
  • 19.
    2012. 02. 24. 15:01
    hiába játszott több 10millió ember a skírim-el, nekem nem jött be egyáltalán, és ez az ÉN véleményem, és büszkén kijelentem, és felvállalom...mindenkinek más tetszik...
    és én is örülök annak, hogy rajtam kívül vannak még normális emberek, és nem annyit csinálnak, hogy kipróbálják a játékot, megnézik iponon a %-ot és elkezdik oltani a teljes cikk elolvasása nélkül!
    a % az azt jelenti a végén, hogy a TESZTELŐ SZERINT mennyit érdemel a 100%-ból! ha neki ennyit, attól nem lesz leszólni, leugatni! én szívem szerint ugyanennyit bőven adtam volna rá...
    ha ehhez lett volna co-op végigjátszás, akkor ez 100/100% lenne!
  • 18.
    2012. 02. 24. 02:37
    Heroes27:
    "a szokásosnál is jobban megosztja a játékosokat" - már ezért nem lehet ekkora százaléka.

    Azért remélem te is átérzed így utólag, hogy ez mennyire nem így van. A megosztottság általában a rétegjátékokra jellemző, ez is egy érdekes akció-RPG hibrid. Ráadásul pont ezért kár úgy hasonlitgatni a Skyrimhez ahogy te teszed, Leon érvelése a cikkben racionálisabb. Én szeretem a JRPG-ket pl.. Ez a játék nem olyan mint a Final Fantasy VII, akkor már rossz is?

    De egy pillanatra visszakanyarodva a megosztottságra: volt rá több példa is az utóbbi években. Aminek nálunk talán a legnagyobb visszhangja volt az a Bulletstorm értékelése volt, amire Daks 90%-ot adott, majd utána hetekig ezt hallgattuk még olyan stílusoknál is amiknek köze sincs a Bulletstormhoz. Azóta rengetegen játszottak vele az ismeretségi körömből és a következőt szűrtem le: valakinek vagy nagyon tetszik vagy nagyon nem, egyszerűen attól függ mennyire tud ráhangolódni és kikapcsolódni vele. Az arány kb. fele-fele volt. Akkor átlagoljuk le az emberek véleményét és adjunk 50%-ot a játékra? Ez nem így működik. Mivel a teszt pedig _egy_ vélemény, ezért itt a fórum, hogy többen megosszák a tapasztalatukat. Te például azt, hogy Neked nem jött be semennyire.

    "Mind1, a lényeg hogy engem is nagyon megosztott, de mér lényegtelen."
    Rossz lehet egyszemélyben megosztottnak lenni

    Helyesírásra meg figyeljünk egy kicsit kérlek. Sokkal jobb olvasni egy szépen megírt posztot. Köszi

    Krigg: Örülök, hogy így gondolod, jobb lenne ha több ember tartaná fontosnak a teszter gondolatait, és nem csak azt a pár számot nézné a cikk végén. (riszpekt mindenkinek aki el szokta olvasni a cikkeinket!)
  • 17.
    2012. 02. 23. 19:37
    Elso oraban meg furcsa volt a jatek, de aztan egeszen megkedveltem. Engem legalabbis szorakoztat. Az meg a jovo zeneje, hogy jatszok-e vele annyit mint Skyrimmal. (Hozzateszem, hogy bar nagyon tetszett a Skyrim, olyan sok ujdonsagot nem hozott elodeihez kepest, szoval pl.: Morrowindhez kepest azt sem toltam olyan sokat.)

    A szazalekos ertekelest meg soha nem nezek, a leirast tartom fontosnak.
  • 16.
    2012. 02. 23. 18:55
    Gondolj amit akarsz .
  • 15.
    2012. 02. 23. 18:34
    Szerintem pedig te utálod a skyrimet és nem a marketingnek köszönheti. Ahogy eddig írtál mindig a játékról, nem lepődök meg rajtad.
  • 14.
    2012. 02. 23. 18:16
    Szerintem pedig a Skyrim az ES széria leggyengébb darabja . Csak a marketingkampánynak köszönheti a sikerét .
  • 13.
    2012. 02. 23. 18:12
    "a szokásosnál is jobban megosztja a játékosokat" - már ezért nem lehet ekkora százaléka. De dragon, leon nem kell a skyrimhoz hasonlítani? Mind a kettő rpg, csak a skyrimba bele tudsz menni fps-be. A grafika nem 9 és a játékmenet sem 9. De csak abban van igazatok, hogy ez olyan játék, vagy töltesz vele 4 percet és elég is volt, vagy nagyon be fog jönni. De egy ilyen tipusú játék, ami ennyire megosztja a népet, eleve nem kaphatna 75% felettit, sőt ráadásul nem is triple A' cím. Mind1, a lényeg hogy engem is nagyon megosztott, de mér lényegtelen. Nekem csak a nagyon magas százalék szúrta ki a szemem, ekkorát egy tényleg nagyon jó kap, ez pedig nem lett véleményem szerint "akkora".

    AxoPy: Több 10 millióan meg tudtak vele fél óránál többet játszani.
  • 12.
    2012. 02. 23. 16:47
    a skyrim-et fél órán keresztül tudtam játszani, ezt pedig több napja napi 1-2 órát bőven, és nem unom! a maga kategóriájában 10/10
  • 11.
    2012. 02. 23. 16:28
    Az utolsó bekezdés arról szól, hogy kinek ajánlom a játékot. Nem tudom, miért lenne ez hirdetés..? Mindenkinek megvan a maga ízlésvilága, én a cikkeimben igyekszem körbejárni azt, hogy az adott játék kinek ajánlható - már ha ajánlható egyáltalán. A Reckoning a maga nemében(=Fable-szerű könnyedebb RPG-akció hibrid) igenis ajánlható. Csak tudni kell, hogy mire számíthatsz, és hogy az neked fekszik-e.
  • 10.
    2012. 02. 23. 15:58
    Nekem pont az a bajom vele, hogy nem érzem RPG-nek, csak kaszabolásnak. A párbeszédeknek gyakorlatilag semmi jelentősége sincs.
  • 9.
    2012. 02. 23. 15:41
    Heroes, azért nem kell kell mindent a Skyrimhoz hasonlítani, mert akkor a jövőben minden játék csak 1-2 szavatosságot kap, ha az arányokat tekintjük. Az összes mellékküldivel együtt bőven 100 óra felett van ennek a játéknak a játékideje (mások szerint 200 óra). Ha ez nem érdemli meg a 10-est, akkor nem tudom mi.

    Az utolsó bekezdés szerintem inkább afféle biztatás volt a játék kipróbálására. Amire ennek a játéknak szüksége is van, mert eléggé kevés nyilvánosságot kap, kapott, pedig az egyik legjobb RPG ami az utóbbi években kijött. Nem csak a Skyrim létezik a világon.
  • 8.
    2012. 02. 23. 14:53
    nincs ez 92% közelében soha az életben. Szav 10? Akkor a skyrim 50? Az utolsó bejegyzés meg nagyon hirdetés szagú lett.
  • 7.
    2012. 02. 23. 12:16
    Nagy favoritom a Gothic és az The Elder Scrolls sorozat, Fable sem rossz (igaz lehetett volna hosszabb) de valamiért ez a játék hihetetlenül irritál... már a demót sem bírtam végigjátszani.
  • 6.
    2012. 02. 23. 11:16
    Nagyon korrekt játék, érdekes módon engem viszont sehogy sem tudott megfogni. Valahogy végig az az érzésem volt , hogy a legjobbat akarják mindenhonnan, ami nem passzolt. Ott volt a fable szerű grafika, sok interakció mint a dragon age-ben , vagy a nagy "open world" akár a skyrimben, és a pörgős - látványos harcrendszer. Mégis valahogy nem állt össze, nem kötött le a játék, amit sajnáltam, mert a karakter fejlődési rendszer ötletes és látszik , hogy nagy munka van a játékban.
  • 5.
    2012. 02. 23. 10:59
    Nekem tetszik, egyetlen nagy hibája frusztráló loot rendszer, ami teljesen random adagolja a szett páncélokat. Ez oda vezet hogy, jelenleg kb 20 szett elemem van amiből egyik sem illeszkedik a másikhoz.
  • 4.
    2012. 02. 23. 10:49
    Azokat a pengés mozdulatokat nemis tudom hol láttam azelőtt(Dragon age1-2)...
  • 3.
    2012. 02. 23. 10:20
    Ja érdemes kipróbálni. Azért a HC RPG fanoknak nem fog tetszeni.
  • 2.
    2012. 02. 23. 09:42
    a cikk nagyon jó lett, ellenben a játék kevésbé pont a skyrim miatt szereztem meg, mert már az is kicsit unalmas, gondoltam valami új, de elég lapos a játékmenete ennek is. a pálya (szerintem) egyáltalán nem szabad - legalábbis a skyrimhez képest. a grafikája az nagyon tetszett, és a "szinkronizálatlan ajakmozgásról" nekem a harry potter 1-2 játék jutott eszembe a lényeg, hogy érdemes kipróbálni mert nem egy rossz játék, csak nekem, ismétlem nekem egy picit lapos.
  • 1.
    2012. 02. 23. 09:18
    Érdekesnek érdekes, de nekem még nem sikerült fél óránál többet játszanom vele egy nap, annyira hamar megunom az egészet...