Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Kinect Sports Rivals - sportolni rossz

  • Dátum | 2014.05.08 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Elfáradtak a mozgásérzékelős játékok. A Nintendo eladott 100 millió Wii-t a Wii Sports sikerét meglovagolva, de amint elmúlt a tévé előtt hadonászás varázsa (és az ilyen bizony gyorsan el tud múlni), leszállóágra került a konzol pályája. Annyira, hogy a Wii U esetében a Nintedo már szinte egyáltalán nem promótálja az új mozgásérzékelős sportjátékát. Mondhatnánk persze, hogy a Microsoft valami egészen újat hozott ebbe a műfajba az eredeti Kinecttel, hiszen ott már nincs szükség semmilyen más eszközre a kamerán kívül - Te vagy a kontroller, ahogy a reklámszlogen szólt.

Érdekes módon azonban a legtöbben (beleértve a “szaksajtó” jelentős részét is) mintha súlyos amnéziában szenvednének. Én viszont határozottan emlékszem egy konzolra, amit úgy hívtak, PlayStation 2. És arra is emlékszem, hogy erre rádugtam egy kamera kiegészítőt, aminek EyeToy volt a neve. Ehhez a bizonyos EyeToyhoz pedig olyan játékok jelentek meg, mint például az EyeToy Play Sports, ami nagyjából pontosan azt tudta, mint a Kinect Sports, csak éppen jóval több sportot lehetett kipróbálni benne. Persze, az EyeToy nem volt olyan pontos és fejlett, mint a Kinect, hiszen hét évvel korábban jelent meg, de azért a Kinect sem volt éppen a pontosság és a reszponzivitás mintaképe.


Szóval amikor a “szaksajtó”, majd később a közönség elmerült a Kinect hype-ban, én már éppen másodjára untam meg a mozgásérzékelős sportjátékokat a PS2 és a Wii után, így harmadjára már teljesen kiégve fogadtam az újabb üdvöskét. Őrületes lelkesedéssel vágtam tehát neki a Kinect Sports Rivalsnak, ami sokadjára próbálkozik meg egy olyan műfajban, aminek képviselőiből ha egyet láttál, láttad mindet. Egyetlen dolog motivált igazán arra, hogy kipróbáljam a játékot: végre kiderülhet, mennyivel pontosabb és jobb az Xbox One-hoz készült új Kinect, mint elődje, amivel játszani felért egy durva és kegyetlen önsanyargatással.

Mielőtt azonban megkeressük a választ erre a kérdés, kezdjük az elején. A Kinect Sports Rivals, csak úgy mint elődje, a brit Rare műhelyében készült. A Nintendo egykori legendás fejlesztőcsapatát 2002-ben vette meg a Microsoft, akkor abszolút iparági rekordnak számító 375 millió dollárért. A stúdió két remek nyitójátékot is készített Xbox 360-ra a Perfect Dark Zero és a Kameo: Elements of Power képében, később kihozta az egészen jópofára sikeredett Viva Pinatát, valamint folytatta klasszikus sorozatát, a Banjo-Kazooie-t is. 2008-tól viszont mintha elvágták volna: onnantól a csapat egyedül a 2010-es Kinect Sportst, majd a 2011-es Kinect Sports: Season Two-t tette csak le az asztalra, amiket most a Kinect Sports Rivals követ.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2014. 05. 12. 19:50
    Érdekes hogy úgy tűnik mintha pár dologban még inkább vissza is fejlődtek volna az elődhöz képest. Van Kinect sportsom (S1 & S2) és bár nem vagyok nagy kinectes mert csak párom miatt vettem de meglehetősen szórakooztató tud társaságban lenni.
    Ebben az újban viszont a dobálós játék meg a foci is rettentő gagyinak tűnik.
  • 7.
    2014. 05. 09. 11:38
    Elvileg nem sokan vannak már ott az öregek közül. Ez mondjuk nem feltétlenül kellene a minőség romlásával járjon, de számomra is érthetetlen az egész... abban reménykedek, hogy azért készül ott valami a háttérben...
  • 6.
    2014. 05. 08. 21:47
    Ami a Rare körül történik az utóbbi pár évben, az arra emlékeztet, mint amikor egy alapvetően tehetséges énekes/színész önhibájából annyira lecsúszik, hogy a Vacsoracsata marad számára az egyetlen opció, hogy képernyőre kerüljön. Ahelyett, hogy gőzerővel készülne egy új Conker's, vagy Banjo-Kazooie, a csapat kemény és szívós munkával olyan mélyre küzdötte le magát, hogy szerintem azbesztruhában kell bejárniuk dolgozni, hogy a magma ne égesse halálra őket. Érdekelne, hogy az N64-es hőskor fejlesztői közül ki maradt meg a cégnél, vagy hogy maradt-e valaki? Jó lenne azt gondolni, hogy mogyoróért dolgoztatott részmunkaidős egyetemisták csinálják az ilyen borzalmakat, nem pedig azok, akiknek annyi kellemes órát köszönhetek.
  • 5.
    2014. 05. 08. 19:25
    9 évig semmit, az utolsóban pedig sietve összedobtak valamit.
  • 4.
    2014. 05. 08. 12:37
    Most már komolyan érdekelne, hogy mit csináltak 10 évig a két konzolgeneráció között? Mert "némi fejlődés" belefér, ha 2 évente jelenik meg új konzol, de ennyi idő után nem egy kicsivel kellene jobbnak lennie, hanem fényévekkel.
  • 3.
    2014. 05. 08. 11:49
    A sima kinect sports nekem nem annyira jött be, egyedül a röplabda volt szórakoztató. Ellenben a kinect adventures nagyon jó volt, főleg fiatalabb gyerekekkel órákig el lehet vele játszani. Érdekes egyébként, hogy pl a Raving Rabbids Alive and Kickin játékban baromi pontos a kinect, míg máshol meg nem az. Pedig hogy mondták, hogy ez milyen jó lesz... Érdekelne, hogy ez a lag és pontatlanság hardveres vagy szoftveres eredetű-e inkább.
  • 2.
    2014. 05. 08. 11:26
    Ja igen:
    A játék ugyanis arra kér minket, hogy mutassuk meg a CIA-nek az arcunkat mindenféle szögből.
  • 1.
    2014. 05. 08. 11:24
    A WII golf szórakoztató volt.