Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Killzone: Mercenary – Egy maroknyi háború

  • Dátum | 2013.09.04 09:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A PlayStation 2 óta nem létezhet Sony konzol Killzone játék nélkül, és ez alól nem kivétel a PS Vita sem, amin a Mercenary alcímmel ellátott epizódot próbálhatjuk ki. A japán óriáscég egyik zászlóshajójának számító sorozat közel 10 évvel ezelőtt indult útjára, ez idő alatt pedig három teljes értékű rész, és egy PSP-re megjelenő mellékág készült el hozzá (utóbbi FPS helyett felülnézetes lövölde volt). A többnyire jó kritikákat és eladásokat produkáló játékok mindig kiváló lehetőséget kínáltak a Sonynak arra, hogy bemutassa a konzoljaiban rejlő potenciált, így kiváló látványvilággal volt megáldva minden egyes rész. Nincs ez másként a Killzone: Mercenary-vel sem, ami végre megmutatja a Vita hardverének erejét. Érdekesség, hogy a széria történelmében ez az első játék, amelyet nem a Guerrilla Games csapata készített, hanem a Sony egy másik belsős stúdiója, a Guerrilla Cambridge (a névazonosság természetesen nem véletlen, a két cég kapcsolatban van egymással).



Az első dolog, amit érdemes leszögezni, hogy a PSP kézikonzolra megjelent Killzone: Liberationnel ellentétben a Mercenary nem egy spin-off, és nem egy felülnézetes játék, hanem egy vérbeli FPS, ahogy azt a sorozat tagjaitól megszokhattuk. Szerencsére pár aprósággal azért a fejlesztők megpróbálták feldobni a hagyományos receptet, aminek köszönhetően egy teljes értékű Killzone játékot kaptunk kézhez. Az első szembetűnő újítás a főszereplő személyét érinti, ezúttal ugyanis nem egy ISA (Interplanetary Strategic Alliance) katonát fogunk irányítani, hanem egy zsoldost, aki annak az oldalán harcol, aki a legtöbbet ajánlja neki. Hősünk Arran Denner, akivel az ISA oldalán kezdjük meg a harcunkat, beszállva a Vekta bolygón zajló összecsapásokba. A Killzone sorozat eseményeit ismerő játékosok ebből már ki is találhatják, hogy a játék az első részt követő időszakban játszódik. Nem ragadunk le azonban itt, számos olyan harcban részt fogunk venni, amik ismerősek lehetnek a széria többi tagjából, csak ezúttal más szemszögből élhetjük át őket. Az egésznek az a legnagyobb érdekessége, hogy a Mercenary-ben végre lehetőségünk lesz a Helghast erők oldalán harcolni, és ilyenkor bizony korábbi társainkat kell a célkeresztbe helyezni. Sajnos mi magunk nem válogathatunk a munkák között, lineáris mederben folynak az események.



A linearitás máshol is tetten érhető, hiszen „cső-FPS” mivoltát ezúttal sem vetkőzte le az új Killzone. Hogy ez hiba-e, vagy sem, mindenki döntse el maga, de az tény, hogy a pályákon nincs lehetőségünk letérni a fejlesztők által kijelölt úttól. Megyünk előre a folyosókon és a háború sújtotta zárt területeken, miközben időnként előre meghatározott pontokon ránk rontanak az ellenséges katonák. Sajnos a feladatok kicsit egyhangúak, vagy mennünk kell előre és mindenkit eltenni láb alól, vagy védenünk kell egy bizonyos pontot, állva az ellenség rohamát. Ugyanakkor bár a pályákon történő mozgásunk eléggé korlátozva van, ezt kiegyensúlyozandó nagyobb szabadságot kapunk felszerelésünk testre szabásában. Újdonságnak számít, hogy mivel ezúttal egy zsoldost alakítunk, mi magunk vásárolhatjuk meg a fegyvereket, páncélokat hősünk számára, így az egyes küldetésekben azt használhatunk, amit szeretnénk. Az ellenséges katonák leszedése, a részfeladatok megoldása, vagy épp a biztonsági kamerák szétlövése folyamatosan hizlalják a bankszámlánkat, amit aztán a küldetések között, vagy a pályák adott pontjain elkölthetünk különféle géppuskákra, pisztolyokra, gránátokra és egyéb harci eszközökre. Ennek köszönhetően a legújabb Killzone rendelkezik a szériában a legbővebb fegyverfelhozatallal, hiszen rengeteg különleges csúzli kapott helyet a játékban, és akkor még nem beszéltünk a VAN-Guard rendszer cuccairól, amik tovább bővítik a lehetőségeinket. Ezek speciális eszközök, amelyek beszerzése drága mulatság, de egytől egyik megérik az árukat. Van köztük távolról irányítható drón, vállról indítható rakéta, energiapajzs, láthatatlanná tevő készülék és hasonló finomságok.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2013. 09. 08. 20:34
    Elnézést érte. Megjelenés előtt konzolos játékból nehéz ingame képeket szerezni, ha nem kapunk sajtóanyagot.
  • 2.
    2013. 09. 07. 11:59
    Köszönjük a "rengeteg" ingame nem cinematic screenshotot, srácok. Hálás vagyok érte. Mehetek a youtube-ra...
  • 1.
    2013. 09. 05. 09:57
    Tuti h beszerzem