Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Killer is Dead - Gyilkos, gyilkos hátán...

  • Dátum | 2013.09.06 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Killer7, No More Heroes – csak két olyan cím, melyen a Suda51 művésznéven futó Goichi Suda és csapata, a Grasshopper Manufacture dolgozott a 2000-es években, és amelyeken keresztül megismerte őket a világ. Ezek a játékok különösen egyedi látványvilággal rendelkeztek, rendkívül élvezetesek voltak, és hoztak valamit abból a különös japán kreativitásból, amit máshonnan nem kaphatunk meg. Suda51 azóta is a japán rocksztárok életét éli: amennyiszer csak lehet, kifejti a véleményét a közösségi médiumokban, lapoknak nyilatkozik, csak éppen úgy tűnik, hogy a játékai fejlesztésében egyre kevésbé vesz részt. A Killer is Dead rendezője már Hideyuki Shin, és nem biztos, hogy emiatt, de a játék nagyon mellélőtt majdnem minden területen.

Kezdjük rögtön a történettel, aminek abszolút semmi értelme. Főhősünk egy Mondo Zappa néven futó bérgyilkos, aki öltönyben mászkál mindenhova, egyik kezében katanát hordozva, másik keze helyén pedig egy robotikus implantátummal keménykedve. Emberünk a Bryan Execution cégnek dolgozik, ami a Föld minden pontján vállal munkákat megfelelő mennyiségű pénzért, de közben a kissé furcsa főnökünk, akit véletlen Bryannek hívnak, és aki véletlenül félig-kiborg, folyamatosan azt emlegeti, hogy szolgálnunk kell az állam érdekeit. Hogy teljes legyen a kép, akad két női segítőnk is, akik közül az egyik egy erősen kivágott ruhában közlekedik motoron, és alkalmanként növeszt magának a semmiből még 30 kart, hogy masszív golyózápor alá tudja venni az ellenfeleket, a másik pedig egy hisztis „titkárnő”, akinek olyan idegesítő szinkronhangja van, hogy a második sor után elnyomtam minden átvezetőt, amiben szerepelt.



Ebbe az egyenletbe érkezik egy, még az előbbieknél is megfejthetetlenebb karakter, akit Moon Rivernek hívnak, és megkér minket, hogy öljük meg a Hold uralkodóját (mert amúgy a Holdra utazás, illetve ott élés már teljesen természetes), a vélhetően mellékállásban szado-mazo bohócnak készülő Davidet. Nagyjából utóbbi vonalnak kellene összefognia a játékot, de ez körülbelül annyira sikerül, mint összefogni egy marék sót. Ha pedig mindez nem lenne elég, főhősünk természetesen amnéziás (mi más lenne?), így esetenként az ő múltjának darabkáit is meg kell fejtenünk, ami nem lenne rossz dolog, ha Mondo egy kicsit is olyan karakter lenne, akivel bárki együtt tud érezni, aki bárkinek szimpatikus, vagy aki egyáltalán bárkit érdekel.

Persze valamennyire hasonló elmebetegség volt a No More Heroes, a Shadow of the Damned, vagy éppen a Lollipop Chainsaw is, azokban egyértelműen átjött azonban, hogy a készítők is egy jó adag öniróniával hozták össze a történetet, és hogy inkább egyfajta B-filmes paródia az egész, mintsem komoly dolog. A Killer is Dead viszont nem ilyen. A játék láthatóan nagyon komolyan akarja venni magát, és amikor az első fél óra után rájövünk, hogy ez bizony még a legcsekélyebb mértékben sem vicc, akkor kezdünk el gondolkozni azon, hogy ezt mégis hogy gondolhatták. Azonban arra sem kell sokat várni, hogy az anyag még ennél is mélyebbre süllyedjen, és egészen ijesztővé váljon.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2013. 09. 09. 11:59
    Én is ezen morfondíroztam közben, hogy a japánok akár imádhatják is ezt a maszlagot. Nagyon más világ.
  • 2.
    2013. 09. 07. 17:21
    Szinte lehetetlen dologra vállalkozott a szerző. A japán kultúrát megérteni és értékelni nem a mi dolgunk és nem lehet jól csinálni. Abban az országban, ahol van tévés vetélkedő, melyben a vesztest férgekkel teli medencébe lökik, elvesztik értelmüket a gamer újságokon kitanult újságíró kategóriái.
  • 1.
    2013. 09. 06. 16:45
    2. oldal vége. "az mér kész fájdalom." Valószínűleg már akart lenni.
    Dark-ot csak azért végigjátszottam, hiába írtátok, hogy rossz. Tanultam, ezt már letölteni sem merem.