Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Kerbal Space Program - A kerbonauták utazása

  • Dátum | 2015.05.11 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Minden valós vagy lehetséges civilizáció legnagyobb teljesítménye, ha képes elhagyni a bolygót, ahol született: az űrkorszak hozza el a felismerést, hogy milyen törékeny az élet a hatalmas, hideg kozmoszban. Az asztronauták, akik kívülről szemlélik a szülőbolygójukat, hirtelen rádöbbennek, hogy nem a határokért és elvekért vívott háborúk, kicsinyes konfliktusok és a még kicsinyesebb birtoklás, hanem az összefogás, a tudomány fejlődése és a nagy utazás a végső cél. A Civilization-játékok egyik lehetséges befejezése ez, és talán a legmegindítóbb is.


Benne vagyunk mi is már egy fél évszázada ebben a korszakban, de úgy tűnik, sokunknak nem egészen világos, mennyire is nagy ez a teljesítmény. Megalkotni a gépezeteket, amelyek szembeszállnak a természet legalapvetőbb törvényeivel, elrugaszkodni az ismeretlenbe, majd megküzdeni vele sokkal nagyobb lépés, mint bármi más az emberiség történelmében a kerék feltalálása óta. Csak hogy szemléltesse valami ezeket az erőfeszítéseket, álljon itt egy szerény példaként a Kerbal Space Program. Az űrutazás teljes küldetésének szimulátora.

Ha követjük az ESA, a NASA vagy egyéb űrügynökségek tevékenységét (vagy ha csak a delíriumos mosolyú Brian Cox tantrikus szemináriumait hallgatjuk), észrevehetjük, hogy mennyire fellendülőben van megint ez az egész: landoltunk egy üstökösön, tervezzük egy aszteroida Hold körüli pályára állítását, megérkeztünk a Cereshez, több irányból közelítik a Mars-programot, és már az Europa-küldetés finanszírozása is tervbe van véve. Tarolnak az olyan filmek, mint a Gravity és az Interstellar. Remek idő ez egy ilyen játék megjelenésére. Egy saját űrrakéta építésére.


Persze, a "megjelenés" itt csupán egy átmenet 1.0-ba, ugyanis az első iterációja ennek a játéknak már csaknem négy éve elérhető, Steamre 2013-ban került fel, és azóta folyamatos frissítésekkel közelített ahhoz a formához, amelyet jelenleg teljes játékként el lehet adni. Így talán kevesen vannak, akik még nem hallottak volna róla, de ha mégis akad ilyen, számukra most jött el az ideális pillanat, hogy kipróbálják (a Steamen ingyenes demó is található).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2015. 05. 11. 21:09
    Ha belefutsz a 32bites limitbe, az "Active Texture Management" segíthet egy picit. Meg a "Graphic Memory Monitor" (amivel látod hogy mikor érdemes menteni és kilépni, mielőtt behal a program).

    Eszement jó játék amúgy. Imádom - és többet tanultam vele a világűrről mint az összes fizikaórával és könyvvel együtt.

    ....és úgy néz ki hogy nem csak én: https://xkcd.com/1356
  • 10.
    2015. 05. 11. 20:42
    Fallout 2 óta nem volt játék, amivel ennyit játszottam volna, mint ezzel. Valóságos szabadidő-gyilkos, de páratlan a játékélmény, amit nyújt cserébe. És tényleg, még modok nélkül is az első pár tíz órában még azt is sikernek könyveli el az ember, ha már pár méterrel arrébb csapódik földnek, mint legutóbb
    Egyébként az egyetlen baj vele az x64 támogatás hiánya (elvileg a Unityből fakad a probléma), ha az ember komolyabb mod pakkokat akar használni, akkor vagy elfogadja a jobb esetben 30-60 percenként crashelést, (openGL mód segít valamennyit) vagy próbálkozik Linux alatt működésre bírni. Személy szerint én ezért is hagytam fel az RSS-el, meg a visual modokkal - többnyire amúgy is belső nézetben navigálok
    Bár azért lehet kipróbálok egy RSS+RemoteTech kombót, ha lesz működő példány
  • 9.
    2015. 05. 11. 17:18
    Múltkor próbáltam, de nagyon fáradtan kezdtem neki, és nem volt türelmem hozzá...elvesztem az elején

    Természetesen kizárt, hogy feladjam, mert rettentően imádom az űrutazást. Csak ez tényleg nem olyan játék, ami elé le lehet ülni 10 óra egyetemi szopóálarc után zombiként egy pici laptopkijelzőn

    Egy nyugis szombat délután, szépen ráérősen, kényelmesen nagy monitoron i5-el alatta
    Szerk: viszont azt megoldották, hogy lehessen a betűméretet kicsit növelni? 23 colon fhd-ben nekem már kicsit nehezen olvashatóak voltak a betűk. Ha jól rémlik egy éve még egyáltalán nem lehetett állítani és mod sem volt rá.
  • 8.
    2015. 05. 11. 16:15
    A gépem rendesen megizzad amikor egy-egy új és elmebeteg konstrukciót próbálok fellőni... olyan 300-500 alkatrész között még elviselhető a móka, de felette már csökkentenem kell a beállításokon.

    Akinek az alapjáték könnyű lenne (na persze...) annak javaslom szedje le a life support modot. Onnantól a létfentartási prolémákat is figyelembe kell venni. Sima bukta lett volna az a küldetésem amikor egy elszúrt pályakorrekció miatt egy évig keringett a nap körül a kis kapszula, pedig csak a munnal végeztem egy hintamanővert a szomszéd bolygóra.
  • 7.
    2015. 05. 11. 15:40
    Nem a grafikus motor miatt van gépigénye, elég sokmindent számol a játék (fizika). Több nagyobb űrjárműnél, már egy i7 is izzad.

    Én egyedül a felhőket hiányolom még mindig a játékból (EvE megoldja, de jó lenne már, ha vanillába is bent lenne), de eszméletlen jó játék ^^ Az első napnyugta/napfelkelte egy másik bolygó felszínén...
  • 6.
    2015. 05. 11. 15:09
    Csak egy játékot ismerek, ami ennél keményebb a kezdőkkel szemben, az a Dwarf Fortress. De megéri.

    Mai napig emlékszem az első startomra, aminél az elrontott fokozatbeállítások miatt egyszerre működött el az összes rakéta és a kabin mentőernyője...
  • 5.
    2015. 05. 11. 15:02
    Igen, nagyon király game.


    Igen az 1.0-ban már benn van, de kerbinre méretezve, meg sem közeletí az RSS mod packot. (real solar system--> lényegében ~20-30 mod, sajnos még nincs kinn az 1.0hoz való, de lassan lesz)
  • 4.
    2015. 05. 11. 14:49
    légköri ellenállás a legújabb patchben már van, szívtam is, mert kell hőpajzs

    kb 1 éve vettem meg és játszom vele, több száz (2-3) órányi élménnyel

    eleinte azt se tudtam hogy hogy állítsak valamit föld körüli pályára, aztán scott manley sokat segített

    egy ideig 3240x1920ban játszottam, váá nagyon brutálisan beszippantott (3x23" eyefinity) nagyon jó volt, most 21:9 2560x1080 kicsit furibb, kevés a hely a monitoron, ha mindent látni akarok

  • 3.
    2015. 05. 11. 11:04
    Én már az első beta óta játszom, még évekkel ezelőttről. Zseniáls.

    Viszont nemrég bukkantam rá egy mod pack-ra, ami mindent kihoz a játékból, és a légköri ellenállástól kezdve, valós gravitáción át, valós méretű bolygóik, az életfenntartó rendszereket is beleértve, lényegében mindent megváltoztat, a naprendszert, a valóságot alapul véve.

    Hogy is fogalmazzak... Egy "kicsit" más szint.
    Rájönni, hogy annyi delta-v ami eddig elég volt a Mun-ra és vissza, föld körüli pályára állni is kevés, felbecsülhetetlen érzés.

    Itt van az említett mod pack-ról egy videó, én tátott szájjal néztem végig.
    KATT
    Aki játszott az alapjátékkal az ~1:30 körül meg fog lepődni, mert olyan magasságból a kerbin egy "picit" kisebb.


    Képtelen is vagyok visszatérni a modolatlan verzióra, olyan nevetségesnek hat.
  • 2.
    2015. 05. 11. 10:51
    A játék nagyon állat, már alfa kora óta játtszom.

    És ahogy a cikk is írja, a vezérlés annyira összetett, hogy mobilról és konzolról kb. lehetetlen lenne irányítani.
  • 1.
    FaL
    2015. 05. 11. 09:20
    Következő negyedéves játékköltségvetésemben benne van ez a gyöngyszem.

    Viszont számomra érthetetlen, hogy miért nincsen mobilra. Nem mintha olyan eget rengető grafikus motor lenne alatta, a számolást meg kb. egy számológép "processzora" is elvégezné. Tökéletes lenne a vonat/repülő utakra