Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Just Cause 3 - Káoszt hozunk a rendszerbe

  • Dátum | 2015.12.17 12:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Kezdjük a tesztet egy kis eszmefuttatással. Sokszor hallani manapság (még az iPon fórumain is), hogy az új konzolok gyengék lettek, és már arra sem képesek, hogy 30fps-sel futtassák a játékokat, nem is beszélve a 60fps-ről. Sokan panaszkodnak a különböző játékok teljesítményére, számos esetben visszautalva az előző konzolgenerációkra pozitív példaként. A helyzet azonban sosem volt idális. A PS2-es korszakban a 60fps abszolút dominált, de még ott is előfordultak olyan játékok, amik túlságosan ambiciózusak voltak a hardver képességeihez mérve: a Grand Theft Auto Vice City és San Andreas inkább ment 25fps-sel, mint 30-cal, a Shadow of the Colossus pedig leginkább egy PowerPoint-prezentációra hasonlított.

Habár sokan úgy vélik, hogy a megjelenésükkor az Xbox 360 és a PS3 legalább elérték egy komolyabb PC erejét (és ez azért végső soron tényleg inkább igaz volt akkor, mint a mostani generációban), valójában a helyzet inkább csak rosszabb lett: egyre kevesebb játék futott 60fps-sel. Pozitív példaként mindig a Call of Duty-sorozatot szoktuk felhozni, de azért meg kell hagyni, valójában ott sem volt soha minden tökéletes. Az olyan játékok pedig, mint az Assassin's Creed pedig csak örültek, ha néha tudtak stabil 30fps-t produkálni, de még az olyan exkluzívok, mint a Halo vagy az Uncharted sem voltak mindig a 30fps mintapéldái.

A helyzet tehát tulajdonképpen nem sokat változott az utóbbi években: a grafika javult, a teljesítmény maradt. De kit hibáztassunk ezért? Elsőre persze lehetne azt mondani, hogy a Sony és a Microsoft a hibás, mert olcsó hardvert próbálnak nekünk eladni, de ez nem tűnik logikusnak. A hardver ugyanis mindig, minden konzolgenerációban fix, innentől kezdve pedig már csak a játékfejlesztőn múlik, hogy milyen játékot készít rá és mennyire optimalizál. Ha én olyan játékot tervezek, amiben 1 millió űrhajó lövi egymást egyszerre csúcs grafikával, és a PS4 ledobja tőle az ékszíjat, akkor az bizony az én hibám. Mivel a hardver adott, nekem kell olyan játékot kitalálni, ami jól fut rajta.

Ha ez nem sikerül, akkor vagy nem tudok megfelelően programozni, vagy túl sokat akartam. A kérdés az, hogy egy fejlesztő túl sokat akar, akkor elnézzük-e neki azt, ha a játék nem fut éppen remekül. Nos, én rendkívül érzékeny vagyok a framerate-re, ám ennek ellenére ha egy játék ténylegesen kiemelkedő, hajlandó vagyok némileg szemet hunyni egy kis ingadozás felett. A Shadow of the Colossus a valaha készült egyik legjobb játék, így hülye lennék, ha nem próbáltam volna ki csak azért, mert rosszul fut, a GTA pedig már PS2-n olyan hatalmas világot adott, és olyan szabadságot ígért, hogy cserébe elnéztük neki az akadást. Mindkét esetben látszott, hogy a fejlesztők beleadtak mindent, és ez lett a végeredmény. Hasonló igyekezetet viszont nem mindig lehetett érezni például az Assassin's Creed egyes részeinél.


Nem véletlenül kezdtem ezzel a cikket, gondolom ti is sejtitek, hogy miért: a Just Cause 3-at PS4-en teszteltem, és egészen elképesztően rossz teljesítményt képes produkálni. A játék nagy ígérete, hogy az új Havok fizikai motor használatával fantasztikusan kinéző pusztítást tud megjeleníteni. A probléma azonban, hogy már egy közepes méretű robbantgatástól is 15fps környékére esik vissza a képfrissítés, ami pedig már közelíti a játszhatatlan kategóriát. Feltettem tehát magamnak a kérdést: elnézzem-e ezt a játéknak? A válasz pedig az, hogy nem, három okból sem. Egy: a Just Cause 3 nem egy kiemelkedően jó játék. Szórakoztató, igen, de nem kiemelkedő. Kettő: ha egy játéknak tulajdonképpen az a lényege, hogy minél kaotikusabb pusztítást okozzunk, akkor nem éppen jó dolog, ha pont ilyenkor lassul le játszhatatlan szintre. Három: úgy gondolom, hogy nincs befejezve, legalábbis az optimalizáció elmaradt.

Erre nem csak a játék teljesítményéből lehet következtetni, hanem abból is, hogy nagyon sokszor tölt, és nagyon, de tényleg nagyon hosszan. Túlzásnak érzem, hogy gyakran akár egy-másfél percig is a töltőképernyőt kell bámulni, de a NeoGAF-on arról is beszámoltak már, hogy ennek sokszorosába is telhet egy-egy mentés betöltése. Ráadásul erre nem csak menet közben találunk példát, hanem már rögtön a Just Cause 3 elindítása után is, ami annyi ideig tart, hogy akár elmehetünk vásárolni is. Valószínűleg ilyenkor próbál csatlakozni az online szerverekre, egyébként teljesen szükségtelenül, mert érdemi multiplayer nincs benne, pusztán néha kiad menet közben egy leaderboardot, amin láthatjuk azt a nagyon fontos információt, hogy már 500 méterrel többet közlekedtünk a kötéllel, mint az X-edik barátunk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 20.
    2015. 12. 29. 08:27
    "Ezt a kitűzött célok megvalósításával tudjuk elérni, amik jellemzően abból állnak, hogy megsemmisítjük a diktátor kihelyezett hangszóróit, amin éjjel-nappal nyomatja a propagandát, letépjük a plakátjait"

    "Újdonság azonban a denevérszárnyas repülőruha, amit bármikor aktiválhatunk a levegőben, és ennek segítségével hatalmas sebességgel szelhetünk át nagy távokat."

    Far Cry 4, valaki?

    Amúgy a Mad Max után nem hittem volna, hogy optimalizálatlan játékot ad ki az Avalanche.
  • 19.
    2015. 12. 27. 12:12
    Öhm.. Nem pc master race gondolat, bár valaki tuti annak fogja venni:
    Pc-n sem kell kötelezően többmonitorral bíbelődni, nem kötelező asztal előtt a -jellemzően konzolos felfogás- "kis" monitor előtt görnyedni a kényelmetlen kis széken, a sarokban az asztalnál. Lehet a PC-t is kivezetni a nagy képernyőre! Lehet a PC-re gamepadot kötni. Előfordulhat az is, hogy vannak programok amikkel a wint kezeli valaki gamepaddal (ha neki az esik jól hogy egy efféle terjedelmű komment leírása egy szakdoga megírásának idejével ér fel). Lehet válogatni megannyi játék közül (amiket kiadtak rá, netán emuláltan), Lehet szívni gamepaddal az FPS-ekkel is pc-n (nincs ugye semmi rásegítés, és a ai sem csak pislog ugyanabban a távolságban, és nem várja meg hogy becélozd).

    Sokan vannak konzolon is akik master race-nek tartják magukat, és überhardkór módon játszanak a saját kis játékukkal. És? mindkét oldalon vannak kretének, és mindkét oldalnak megvannak az előnyei. De nem a kanapé, meg nem a nagyképernyő, meg nem a vezérlés.
  • 18.
    2015. 12. 21. 00:46
    Azér, mer az üres win7 meg 3 nagy játék többet foglal mint 120giga...
    pl
  • 17.
    2015. 12. 20. 14:06
    Miért kell konzolokon olyan nagy tárhely? Én vígan elvagyok 120 gigával a PC-men. Konzolokon többet foglalnak a játékok?
  • 16.
    2015. 12. 20. 11:50
    Mert PC-n mondjuk az a játék ami nem töltésérzékeny rakható hagyományos HDD-re, míg konzolon ugye fizikailag csak 1 merevlemez lehet a gépben.

    Ergo PC-n elég egy 120-as vagy 250-es SSD (rendszer +1-2 lassan töltő játék), míg konzolon ebben a generációban már nem jutsz azzal messzire. Nem véletlen 500-as a legkisebb One/PS4 tudtommal. Most mondhatod, hogy megy az SSD a gépbe és majd külső vinyóval megoldod a többit, de azért az USB 3 még nem éri el a SATA sebességét tehát nem egy túl jó megoldás.
  • 15.
    2015. 12. 19. 13:14
    +1. Ne aggódj van sokkal nagyobb konzol (amd) fanboy is akit Abunak hívnak. Sok topikban már legalább 10-20 ember cáfolja meg őt arról, hogy a konzolok mennyire "istenkirályak" és a "pc haldokliK" de vagy nem válaszol rá, vagy újabb baromságot talál ki

    Amúgy meg azért is akad be főleg robbanásoknál a konzolokon, mert minden egyes objektumnak van saját fizikája még ha felrobbant akkor is, de a konzolok "überbrutál" cpu-i nem bírják ezt a sok számítást és csődöt mondanak. Jobb lett volna ha egy előre megírt script által robban fel minden? HELL NO! A PC-k fejlődnek és láthatóan nem okoz nekik akadályt, akkor nehogy már egy sz..s doboz miatt visszafogják őket..
  • 14.
    2015. 12. 19. 11:20
    Igen, és arra is emlékszem, hogy mindenki szidta a Crysis-t, hogy nem megy rendesen a gépén. A véges erőforrásokat minden platformon szem előtt kell tartani, PC-n sem mindenki tuningolt 6700K-val Titan X SLI-vel és 16GB RAM-mal nyomja 1TB PCI-e SSD-ről a játékokat. Lehetne exkluzívan PC-re fejleszteni sokkal szebb játékokat. a The Order 1886-ból kiindulva valami félig nyitott világú darabnál akár fotorealisztikus látványt is elbírnának a csúcshardverek. Csak a játékosközönség kétharmada még Athlon 750K-val és HD7790-nel nyomja (vagy azzal sem) és ha megmondod neki, hogy már bőven megért a cserére, úgy küld el az édesanyádba mint a kocsis.

    És mondom ezt úgy, hogy szerintem is kínosan gyenge lett ez a konzolgeneráció, ezt a véleményemet sosem titkoltam el, hogy azt sem, hogy ettől függetlenül magát a koncepciót (konzol, mint játékplatform) jobbnak tartom, mint a PC-t.
  • 13.
    2015. 12. 19. 10:23
    szarcsifoscsi
  • 12.
    2015. 12. 18. 23:01
    Kicsit zavar ez a mostanában elterjedt,, PC Master Race '' okosság. Ilyenkor a PC-s oldal olyan érveket sorol fel, amik a jó oldalról jönnek, de nem a jó embereknek.Igen a PC ár/érték arányban jobb, de sok ember (mint jó magam) nem akarja élvezni a több monitoron való játszást, sem a klaviatúra és egér használatát és nem akar Hardcore MLG PRO Player lenni. Egyszerűen csak a kanapén űlve akar kényelmesen kikapcsolódni egy Casual játékon (pl.Just Cause 3) 1 - 2 óráig. A konzol erre tökéletes, nem drága doboz ami a játékokat futtat, anélkül hogy a menüben kelljen matatni.
  • 11.
    2015. 12. 18. 16:42
    Egyetértek. Lehet 10000 űhajós csatát PS2-re is írni, max az űrhajók nem csillió, hanem csak millió polygonból állnak.
  • 10.
    2015. 12. 18. 14:53
    Szerintem nagyon rosszul látod. A kreativitás sosem a hardveren múlott.

    Már eleve ahhoz is kreatívnak kell lenni, hogy egy fix hardverből a legjobbat hozd ki.

    Kompromisszumok mindig lesznek.
  • 9.
    FaL
    2015. 12. 18. 14:39
    "A hardver ugyanis mindig, minden konzolgenerációban fix, innentől kezdve pedig már csak a játékfejlesztőn múlik, hogy milyen játékot készít rá és mennyire optimalizál. Ha én olyan játékot tervezek, amiben 1 millió űrhajó lövi egymást egyszerre csúcs grafikával, és a PS4 ledobja tőle az ékszíjat, akkor az bizony az én hibám. Mivel a hardver adott, nekem kell olyan játékot kitalálni, ami jól fut rajta."

    Már ne is haragudj, de ez a legnagyobb baromság és kb. a legundorítóbb konzol-fanboyság, amit az utóbbi évben hallottam!

    A fanboyságra nem is térek ki, sokat elárul ha adott egy játék PC-re is és mégis PS4 a tesztplatform (persze, tudom, a sajtópéldány PS4-en jött...)

    Ellenben, ami ebben a három mondatban a legjobban megfogott, hogy lényegében tisztán és köntörfalazás nélkül írtad le, hogy a konzolok végülis megölik a kreatív játékfejlesztést. Mert ugye a fejlesztő a gyökér ha ő olyan játékot szeretne tervezni, amiben 1 millió űrhajó lövi egymást, de az álomkonzol PS4 összefossa magát tőle. Menjen a gyökér és inkább tervezzen olyan játékot, ami elfut a csodakonzolokon is, ugye?
    Nem érzed, hogy ez mennyire kifordult gondolkozás? Azért határt szabni a kreativitásnak, mert a piac fele egy 4 évvel ezelőtti felső-középkategóriás PC teljesítményével bír... Épp ez a baj a mai játékiparral, ezért (is) látunk csak X. rókabőröket és ötlettelen megoldásokat, mert a fejlesztők keze kötve van a gyenge konzolok miatt és az igazán grandiózus ötleteket a gondolat megszületésénél kell elkaszálni, mert "konzolokon úgyse fog menni".

    Képzeljük csak el mi lett volna ha régebben, amikor még a PC volt a fő platform, milyen fejlődés lett volna, ha helyette már akkor is azon szenvedtek volna, hogy elfut-e PS1-2-n vagy Xbox-on. Lett volna Crysis (vagy akár Far Cry), ami lényegében új szintre emelte a grafikai megvalósítás lehetőségeit, vagy Supreme Commander, ami a játékmenetbe hozta meg a valódi grandiózusságot (függetlenül attól, hogy nem volt egy jó játék szvsz)? Kb. az összes megjelenéskori PC összefosta magát ezektől a játékoktól, ha teljes pompájukban akartunk velük játszani, de nem foglalkoztak vele a fejlesztésnél, csak az elképzelt innovatív elemekre koncentráltak, a kreativitás került előtérbe, nem az, hogy fog-e futni azon a tetves dobozon a TV alatt.

    Nekem is van (mostmár) konzolom, nem gyűlölöm zsigerből, viszont egyértelmű és a napnál is világosabb, hogy a játékfejlesztés konzolcentrikussá alakulása óta a kreativitás igencsak megcsappant.
  • 8.
    2015. 12. 18. 13:36
    "de konzolon ez sem igazán megoldás, mert egy megfelelő méretű SSD bizony nem olcsó"

    Miért, nem megy bele ugyanaz az SSD PC-be és konzolra? Akkor miért drágább?
  • 7.
    2015. 12. 18. 13:16
    Amúgy vicces, hogy konzolon egyre többször hallani panaszt a nagy töltési időkre. A játékok mérete nő mint a dudva, kíváncsi vagyok mit fognak kezdeni a dologgal.

    PC-n legalább van lehetőség a problémás játékokat SSD-re rakni, de konzolon ez sem igazán megoldás, mert egy megfelelő méretű SSD bizony nem olcsó. Ráadásul szoftveresen sincsenek tudtommal a konzolok felkészítve az SSD-re (pl TRIM). Nekem egy nem túl nagy és viszonylag régi SSD-m van (Kingston V300 120 GB-os) de pl a Fallout4 ami szintén sokat tölt simán ráfért és így 2-5 mp közé csökkentek a töltési idők amikkel már semmi gond sincs.
  • 6.
    2015. 12. 18. 12:27
    Egyébként PC-re szerencsére van olyan mod is, ami konkrétan levágja a játék idítása után kötelezően végignézendő animációt .... na ez azért baromira idegesített engem, de szerencsére megoldották az okosok
  • 5.
    2015. 12. 18. 12:21
    Szintén ... core i5 + GTX960 4GB + 8GB RAM ... minden fullra van állítva és tökéletesen fut. Nem mondom, hogy 3 óránként nincs 1-1 kis röccenés, de ez inkább jelenet függő volt (vmi földalatti helyen), egyébként meg a legnagyobb robbanások közepedte sem lassul ... és a töltési idők tekintetében sem tudok nagyon panaszkodni, mert SSD-re van telepítve

    A fentiek alapján így nálam csak a játékra/játékmenetre való koncentrálás és annak megítélése maradt, ebben pedig sokkal többet kapunk, mint a 2. részben, így nálam hozta a kötelezőt, pontosan amit vártam tőle.

    A második rész ennél monotornabb volt, a küldik hamarabb kifulladtak, a gyűjtögetés sokkal jobban el volt aprózva.

    Itt a modok és az ezekhez tartozó kihívások rádobnak még egy lapáttal a játékra.

    Én olyan 20 óra körül járhatok, ennyi volt a két elsó szigetcsoport kipucolása .... a fenti szigeten azért jóval nagyobbak a távolságok .... viszont bitang nagy csaták vannak, ahol már simán érdemes és kell is tankba bújni

    Szerk: Ja, és ennyi féle robbantásra alkalmas eszközt is régen láttam már, egyik jobb mint a másik
  • 4.
    2015. 12. 18. 00:04
    A hosszú töltési idő és a szaggatás, konzolos probléma, de a teszt író is egy PS4-en tesztelte a játékot, szóval azért olyan hangsúlyos a cikkben ez a probléma.
  • 3.
    2015. 12. 17. 15:46
    Én PC-n semmi lassulást nem éreztem, és bár a töltések ideje több, mint az átlag, még mindig rövidebb, mint mondjuk 10 éve. Igazából csak a játék indítása tart sokáig.

    Itt inkább a konzolos verzióval van a gond.
  • 2.
    2015. 12. 17. 13:36
    Mostanság egyre több játék jön ki trágya minőségben...mert majd az első patchel javítanak rajta...hova tart a játékipar....szomorú
  • 1.
    2015. 12. 17. 13:11
    Tegnap kijött patch PCre, ami elvben javított a töltési időkön