Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Just Cause 2 - Visszatérés a kék lagúnába

  • Dátum | 2010.03.26 12:01
  • Szerző | Daks
  • Csoport | JÁTÉK

Panau. Kicsiny dél-kelet ázsiai szigetország, a maláj és indonéz partok közelében, ahol zöld a fű, olcsó a bor, és mindig süt a Nap. Igazi paradicsom. A békebeli napok azonban véget értek, a kormány megbukott, a miniszterelnököt megölték, a hatalmat pedig a rettegett Pandak "Baby" Panay vette át. A vidéken ma káosz uralkodik, virágzik a feketekereskedelem, a cenzúra és a korrupció minden korábbinál magasabb, de ami még ennél is rosszabb, az a tehetetlenség. Lázadásra esély sincsen, a milícia csírájában elfojt minden nemzetellenesnek ítélt tervet és csoportosulást, miközben az ország gyenge gazdasága, és civilizációtól távol eső elhelyezkedése miatt nincs egy ember se, aki segítene a nyomorultakon.

Welcome back, comrade!
Welcome back, comrade!

A helyzet sokáig kilátástalannak látszott, most azonban feltűnt a színen Rico Rodriguez, aki egy titkos küldetés miatt érkezett a szigetre. A különlegesen kiképzett CIA katona volt főnökét, a milliós sikkasztással, és bizalmas ügynökségi információk ellopásával vádolt Tom Sheldont üldözi, az azonban már a megérkezését követő első percekben egészen nyilvánvalóvá válik, hogy a feladata több lesz egy egyszerű letartóztatásnál. Nem elég, hogy a milícia tagjai vadásznak rá, még a városokban is jól szervezett bűnbandák karjaiba fut, a küldetés pedig akkor válik teljesen lehetetlenné, amikor elveszti Sheldon nyomát. Az áruló bárhol bújkálhat, a szálakat pedig csak úgy lehet kicsomózni, ha emberünk összeszűri a levet a helyiekkel, és ahogy négy évvel ezelőtt San Esperitóban, úgy most is az élére áll a forradalomnak.

S az akció kezdetét veszi!
S az akció kezdetét veszi!

A Just Cause 2 az előd által jól kitaposott utat követi. Ricót irányítva teljesen szabad kezet kapunk mindenben, azt csinálhatunk, amit csak akarunk, és olyan sorrendben oldhatjuk meg a küldetéseket, ahogyan az nekünk kényelmes. A fő szál amolyan GTA stílusban elevenedik meg előttünk, minden megbízás kapcsolódik egymáshoz. A küldetések egyben narrációs szerepet is betöltenek, két bevetés között pedig végtelen szabadidő áll rendelkezésünkre, hogy megismerjük a szigetvilágot. A sandbox stílus jegyében nincsenek határok és kötelességek, lehet autót lopni és helikoptert vezetni, szétlőhetünk egész városokat, azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy nem nyaralni jöttünk Panauba. A feladat Tom Sheldon felkutatása, és ez most mindennél fontosabb.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 32.
    2010. 04. 12. 16:27
    Nekem meg van a játék szerintem nagyon élvezetes mindennel meg vagyok elégedve csak a hullák 5 méter helyett repülhetnének 1-et Meg marha sokat kell benne járkálni a játék abból áll (nálam), hogy 5 perc egy küldetés és 30 perc amíg elmegyek egyik helyröl a másikra. Szoval a Far Cry 2-nél (75%) jobb, de a GTA 4-nél (90%) rosszabb. Én 85%-ot adnék rá.
  • 31.
    2010. 03. 28. 22:06
    Smith166: Lényegében igazad van, de azért mert egy játék még nem kell mindenféle baromságot belerakni. Szerintem akkor is lehetne szórakoztató ha realisztikusabbra csinálják. De nem is akarták valósághűre csinálni, szóval jól van ez így csak pár embernek (köztük én is) nem tetszik ez a stílus. Ettől még lehet jó a játék. Na szerintem Imre94 is valami ilyesmire gondolt.
  • 30.
    2010. 03. 28. 21:54
    Háháá! Itt egy értelmes ember: Smith166.

    Elég sokára jött

    Csak kíváncsi voltam, milyen ellenérveket tudtok mondani a hsz-emre...
    Legtöbbjük elég silány, de megjött a mester!
  • 29.
    2010. 03. 28. 10:02
    Imre: elfelejtesz valamit. Ez egy játék. Nem a valóság. Tehát belefér hogy 25m-re kinyitod az ernyőt és szeled a levegőt. Az is hogy egy kampó kiugrik a kezedből és elrántod vele magad 150m-re. Mert ez játét, kedves Imre, és nem a valóság modellezése. Nem kéne a kettőt összekeverni.

    Az meg hogy lövöd a hullákat és röpköd a levegőben, rohadt jól néz ki! Igen, szétlövöd a tornyot és legközelebb megint ott van. Lödd szét megint. Élvezkedj, apríts, JÁTSSZ! Mert ez erről szól.

    Simán adok neki 95%-ot!
  • 28.
    2010. 03. 27. 00:18
    Én csak annyit tennék hozzá, hogy még helikopterrel is kb. 10-15 perc mire a szigetet átlósan átszelem. Bitang nagy terület ez. Szerintem grafikailag nagyon ott van. Ha minden fullon van akkor faszát kimutatja a foga fehérjét a játék. Nekem tetszik az átvezető anim. Nem várok egy Avatar animációt. Egyszerűen ehhez a játékhoz elmegy.
    GTA SA-nál még trágyábbak voltak a karakterek átvezetőben mégsem rótta fel senki. Jó tudom hogy 5 éves játék, de akkor is

    Ez a stuff így jó ahogy van. Részemről kb 87% lenne.
  • 27.
    2010. 03. 26. 22:50
    "Maximális grafikán nagyon szépen néz ki! A tesztben láthatóan nem fullon van..."

    Ezt miből sikerült leszűrni? A beillesztett promóképekből vagy abból hogy boxon tesztelték, amin általában nem szokás részletesség-állítással bíbelődni - rejtély miért -
  • 26.
    2010. 03. 26. 22:27
    Áhh, már nembírom szerkeszteni...

    Azt úgy értettem, hogy fullra nem látszott a széle recésnek, minden olyan volt, mintha nagyobb felbontáson lett volna, de mégsem...

    "Szerintem épphogy komolytalan volt a kommented..." -Kabbe.
  • 25.
    2010. 03. 26. 22:04
    Hát, van olyan a víz, mint a GTA4-ben.

    Menthix:
    Ja, egy kicsit elqrták, de attól még nem rossz, csak izmosabb gép kell alá. Egyébként amikor először láttam, csináltam képeket, és mikor abbahagytam a játékot, csak csodálkoztam, hogy minden kép 800x600-as felbontású... A játékban 1280x1024-nek látszott kb...
  • 24.
    2010. 03. 26. 22:04
    Imre94, én személy szerint még a gta4-el megjelenésekor játszottam, akkoriban még 1024x768-ban...
    Mindenki tudja, hogy rosszul van optimalizálva...úgy látom van egy kivétel.
    Szerintem épphogy komolytalan volt a kommented...
    Mit jelent az, hogy 1280x1024-nek látszott? Fejtsd ki, ilyenről még nem hallottam


    Leemonade, jól teszed
    Maximális grafikán nagyon szépen néz ki! A tesztben láthatóan nem fullon van...
  • 23.
    2010. 03. 26. 21:57
    Ha másért nem akkor ezért a képért kipróbálom
  • 22.
    2010. 03. 26. 21:52
    Igen a GTA4-ben nincs előre megírt összeomlás, mert semmi nem omlik össze.
    A készítők már az elején megmonták, hogy nem egy véresen komoly, realisztikus játékot alkotnak, hanem egy szabad, bármit megtehetszt játékot. Mindenki tudja, hogy nincs végtelen ejtőernyő(főleg ejtőernyő nélkül), s stb. De pont ezt teszi élvezetessé, kikapcsolóvá ezt a játékot, hogy bármit megtehetsz, elrugaszkodva a valóságtól. Ez egy jó kis szórakoztató játék, szerintem sem kellett volna ennyire lehúzni.
    Akinek egy kikúrt komoly, realisztikus játék kell a lazuláshoz, az játsszon mással, de amilyen játéknak szánták olyan is lett, és ez a lényeg. Úgy jó, ahogy van! Felesleges mással hasonlítgatni. Naplemente tényleg gyönyőrű...


  • 21.
    2010. 03. 26. 21:10
    GTA4-nek se lenne sok értelme, ha percenként meghalsz, mert elütnek, beléd lőnek 2-t, vagy száguldozol, és véletlenül megnyomod az F-et, mivel a D szomszédja, és pl. lecsúszott az ujjad...

    Annyit a realiszikusságról, hogy minden benzinkút ugyanúgy dől össze, egy előre megírt programkód alapján, ellenben a GTA4-gyel, ahol ilyen nincs! Ezért van 15-20 FPS-ed, meg azé, mert te is felhúzod full HD-ba a felbontást "okoska"! Akkor meg ne csodálkozz!

    Hát, az előző irományom tényleg "kicsit" komolyra sikerült, pedig csak véleményt akartam mondani.
  • 20.
    2010. 03. 26. 20:49
    @Imre94 Veled is az a baj, hogy 1 ilyen játékot véresen komolyan veszel... pedig az egész szórakoztatásnak készült de ha hűdekomoly realisztikát meg fizikát akarsz akkor az ilyen játékok nem neked valók.
  • 19.
    2010. 03. 26. 20:39
    Imre94, NO COMMENT okoska
  • 18.
    2010. 03. 26. 20:31
    Hát a GTA aztán az a hú de komoly game...
    100 golyót belémlőnek közben fölrobbantom a világot és még vígan futkosok stb stb stb, és közben van 15-20 fps-em tényleg nagyon nagyon komoly a játék...

    Itt az a mindenhol használható instant kötél az alkaromból túlzás, meg hogy kicsit masszívan álljuk a lövést (legnehezebb fokozaton játszom). Viszont minden más, pl. a fizika is nagyon jó!
    Apróság, hogy pl az embert 5 méterre hajítjuk ki a kocsijából de azért úgy vélem, hogy ezek pont, hogy kellenek bele, ezek teszik fergetegesen megunhatatlanná
  • 17.
    2010. 03. 26. 20:26
    Hát, mit ne mondjak, szerintem elég sz@r a játék.
    Már az elején láttam, hogy nagyon el lett b*szva egy-két dolog:
    - Mi az, hogy a csávóka a földtől 20-25 méterre nyitja ki a siklóernyőjét, és máris egyenesen szeli a levegőt? A valóságban (tudtommal) legalább 200 méteren kell kinyitni az ernyőt, hogy egyáltalán annyira lelassítson, hogy földet éréskor ne törjön csontod... Aztán meg hogy addig repülhet vele, ameddig csak akar, sosem ér földet, ha úgy gondolja...
    - Ugye azt mindenki tudja, hogy mi van, ha helikopterrel egy fa mellett, vagy fölött lebegsz, vagy repülsz el? Úgy van, a fa elhajlik valamelyik (általában az ellenkező) irányba. Mivel ezt már a Vice City-ben is simán megoldották, szerintem egy 2010-es játéktól szégyen, hogy nem hogy a (pálma)fa, de még a levelei is mereven álltak...
    - A kocsik pár lövéstől felrobbannak, mintha csak nitroglicerinnel lenne megtöltve az egész...
    - Akkor ott van még a helikopterből katapultálás: Próbált mát valaki egy helikopterből katapultálni? Szerintem senki, legalábbis olyan, aki túlélte, hiszen a rotorlapátok darálthúst csinálnának az emberből (ezért nincsen soha katapult a helikopterekben, esetleg olyan, amelyik oldalra katapultál, de annak is megvannak a maga veszélyei)
    - Az meg egyenesen undorító, ahogy az embereket lehet "reptetni" azzal, hogy sorozod őket egy automatával!
    Többet nem is írok(pedig ott lenne még a pókember hálójához hasonló cucc), nekem ennyi elvette a játéktól a kedvemet, hiába szép grafika, meg minden, de ezek a hibák számomra játszhatatlanná teszik a játékot.

    Csak hogy valami jót is mondjak: Az szépen meg lett csinálva, ahogy a pálmafák, meg az utcalámpák kidőlnek, de szerintem lényegébe ennyi, ami jól néz ki. Jók még az árnyékok, de az már alap 2010-ben, úgyhogy sztem fölösleges is volt megemlítenem...

    Az értékelés meg szerintem pont hogy reális! Ezek az általam említett dolgok húzzák le ennyire sztem.
  • 16.
    2010. 03. 26. 20:14
    Szerintem is nagyon le lett húzva az értékelésben, nemhiszem, hogy 1 komoly GTA szintű játéknak kéne tekinteni, csak amolyan fun gamenek, amit néha előkap az ember szórakozni de arra tükéletes, nekem is nagyon bejött, így 1. nekifutásra 4 órát toltam vele.
  • 15.
    2010. 03. 26. 20:12
    Ez egy igazi kötetlen "agylazító" játékocska, amit bármikor elő lehet kaparni, és ha mást nem is, de legalább kerülni egyet a szigetek felett...
    Nem értek annyira a grafikai megvalósításhoz, csak a saját szememre hagyatkozom, de nekem tetszik. Szerintem nem kell összehasonlítani egyik "nagy" gémmel sem (Crysis, GTA IV), hisz más, viszont optimalizálást tanulhatnának a "nagyjaink" ettől a csapattól...szvsz....
  • 14.
    2010. 03. 26. 18:39
    Az értékelés 100-as skálán történik, tehát nem azt jelenti, hogy 70 szar, 80-90 jó . Az 50 számít közepesnek, a 75% jelen esetben 3/4-es eredmény, ami semmiképp sem lehúzás szerintem . Nekem is bejött a játék, aki olvasta a cikket az tudja.
  • 13.
    2010. 03. 26. 17:38
    Pici szubjektivitást érzek az írásban de ez egy nehéz műfaj ebből a szempontból. 80% fölött adnék a játéknak mert oda már az igazán jó játékok kerülnek amik szórakoztatás céljából mindenféle magasztos cél elérése nélkül készülnek. Magyarán játékok! 90 fölé már csak a minden szempontból maradandó játékokat sorolnám és 70 környékére pedig az egyszer végigjátszom félig aztán megjegyzem, hogy majd unalmas óráimban fél év múlva megéri folytatni. Azért ez nem az a kategrória. ami 70 alá esik az már tényleg csak szódával +betépve élvezetes vagy könnyen felejthető
  • 12.
    2010. 03. 26. 17:34
    Szerintem brutáljó a game. Nem értem miért kellett lehúzni? Hangok is ottvannak, grafika is, van hangulata, mi kell még? Iszonyat jó ahogy lenézel a hegyről a tengerre miközben felkel a nap, gyönyörű! Jó nagy a bejárható terület, sok a küldetés, a múníció utánpótlást keveslem csak.

    Az is királyság hogy odamegyek a mounted guunhoz és leemelem, és mivel unlimited ammo van benne, lehet aprítani rendesen!

    Az meg hogy nem lehet a falon mászni meg kapaszkodni???? Ez nem a Spiderman öregem!
  • 11.
    2010. 03. 26. 17:27
    Tényleg nagyon le lett húzva a játék!
    A hangzás korántsem olyan rossz, mint azt a teszter írta, bár a szinkron tényleg gyenge.
    Jót kacagtam, mikor a dzsungelről esett szó Szerintem szebb, mint krájzisz!
    Látvány 10+!
    Hangzás 7, a rossz szinkron miatt.
    Játékélmény 9!
    Szavatosság 9!
    Megéri az árát.
    Akinek csak a cím számít menjen gétéázni meg stalkerezni
  • 10.
    2010. 03. 26. 17:09
    Ahogy elnézem a játékosok között is elég nagy az eltérés véleményekben
  • 9.
    2010. 03. 26. 17:04
    "akinek ez a játék nem tetszik az menjen S.TA.L.K.E.R.-ezni, meg is érdemli"

    ezen azért jót nevettem, ja nem...
  • 8.
    2010. 03. 26. 16:35
    akinek ez a játék nem tetszik az menjen S.TA.L.K.E.R.-ezni, meg is érdemli... a 75% pedig irtózatos nagy lehúzás. Esetleg a grafikával egyetértek de a többi lehúzás
  • 7.
    2010. 03. 26. 15:25
    Nekem is nagyon tetszik a játék.
    Grafikára mindenképpen többet adnék, de nekem a hangokkal sincsen bajom. De majd megnézem jobban!
  • 6.
    2010. 03. 26. 15:17
    Kár, hogy nem lehet benne rendesen kapaszkodni a falak tetejére meg a peremekre.
  • 5.
    2010. 03. 26. 14:43
    Csak 75% ? Ez tiszta lehúzás! Sokkal jobb ennél a játék!
  • 4.
    2010. 03. 26. 13:43
    Látványra pedig elég meggyőzőnek tűnik, magas kontraszt, telt színek, legalábbis így képek alapján.
    Mondjuk kipróbálni nem fogom, van elég jó játék kint, hogy lekössön ha épp unatkoznék.
  • 3.
    2010. 03. 26. 12:49
    thspo alacsony a fájdalomküszöböd.
    Én egy oráig birtam ,utánna töröltem!
  • 2.
    2010. 03. 26. 12:45
    csak szerintem egy förtelem? Fél órát játszottam vele, aztán rá kellett h döbbenjek hogy ez legalább annyira sz@r mint az első része
  • 1.
    2010. 03. 26. 12:28
    Érdekes, pedig a DEMO play jó volt