Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

INSIDE: Nézz befelé, láss kifelé…

  • Dátum | 2016.08.11 07:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A monokróm 2D-s LIMBO pontosan annyira volt zseniális, mint amennyire egyszerű. A játék fantasztikus atmoszférát teremtett a művészi megvilágítással (a filmes hatást kiváltó szemcsés képernyő is jól passzolt hozzá), valamint a mély csendből felhangzó környezeti hangokkal és zajokkal, amiket csak olykor festett alá a másvilági hangulatú zene. A szavak nélkül elmesélt történet mögött húzódó mélyebb jelentés pedig gondolkodásra késztette az arra fogékony közönséget. A sziluettekből álló letisztult képi világhoz ugyanennyire egyszerű irányítás is tartozott, ami a négy irányra (vagy a kontroller gombájára) és egy „használ” gombra korlátozódott, de nem is kellett ennél több. A játék ennyivel is képes volt kreatív játékmenetet hozni, amihez meg kell mozgatni az agytekervényeinket. A LIMBO viszonylagos rövidségéért cserébe a fizikai alapú fejtörők mindig az újdonság erejével hatottak, nem ismétlődtek feleslegesen és nagyon logikus volt mindegyik, jó intuícióval nem akadt le rajtuk az ember hosszabb időre, de megoldásuk mégis kellő sikerélményt nyújtott. A játék módszere pedig, hogy kegyetlen halál útján tanítsa meg nekünk, mire figyeljünk, szintén jól működött. Egyrészt hiába a sziluettek, meglepően sokkoló halálnemeket vonultatott fel a játék, ami a baljós hangulatot tovább mélyítette, másrészt pedig egy-egy ilyen halál után még inkább fokozódott a koncentrációnk és tovább akartunk menni. Egyszóval a LIMBO minden szempontból egy remekmű volt, amire az ember még évek múltán is szívesen emlékszik vissza, még ha egy kicsit bele is borzong közben.


Az INSIDE ugyanezt a vonalat vitte tovább, a játék felépítése nem változott, de megújult a látvány és a mondanivaló is jóval hangsúlyosabb és előretoltabb lett. Nem olyan értelemben, hogy most jobban a szánkba lenne rágva mi a lényeg, szó sincs ilyesmiről, ismét némán üzen nekünk a helyszíneken és a játékelemeken keresztül Arnt Jensen. De kezdjük az elejéről, először azzal, ami rögtön szembetűnik, ha elindítjuk az INSIDE-ot, ez pedig a grafika…

A teljesen 2D-s előd után az INSIDE úgynevezett 2,5D-s grafikára váltott, ami azt jelenti, hogy továbbra is oldalra scrollozós logikai- és platformelemekkel vegyített játékot kaptunk, de a környezet 3D hatást kelt. Nem lehetett egyszerű lépés ez a váltás, mert ugyanazt a meglehetősen komor és baljós árnyalatokkal teli atmoszférát kellett megteremteni teljesen más eszközökkel. Nem csak, hogy új dimenzióba léptünk, még színeket is kapott a játék. Az összhatás viszont megint csak tökéletes lett, le a kalappal a kis dán fejlesztőcsapat előtt. Mindehhez persze kellett egy új motor is, ami már keményebb dió. A LIMBO-nak anno ők írták a motorját a nulláról, de az új játékhoz már valami komolyabbra volt szükség, ezért fogták a UNITY engine-t és alaposan testre szabták, hogy elérhessék az általuk megálmodott egyedi külsőt (később az újításaikat nyílt forrásúvá tették).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2016. 08. 15. 22:32
    Volt olyan vírus Nálunk is voltak bőven. Általában én írtottam a Pasteurrel (a tanárok se értettek jobban a gépekhez). RIP Szőr Péter. Na, többet nem offolok.
  • 8.
    2016. 08. 12. 18:30
    Hehe, emlékszem. Az iskolám fejlettebb számítógéptermében volt azt hiszem összesen 4 gép, ami már vga volt, 16 színnel!! Mindig vírusos volt az összes. A többin floppyval bootoltuk a DOS-t, amik szintén vírusosak voltak, de valami olyan szarságot szedtek össze, ami csak egy bizonyos nap után vágja oda a gépet, ezért azzal indítottunk mindig, hogy átállítottuk a dátumot... A tanár nem küzdött a vírusok ellen, hanem inkább kezelgette őket. Asszem Michelangelónak hívták... mármint a vírust.
  • 7.
    2016. 08. 12. 17:17
    Nem akartam kötekedni, csak eszembe jutottak általános suliból a monokróm monitorok (jó rég volt), na azok tényleg egyszínűek voltak (+ a fekete háttér).
  • 6.
    2016. 08. 11. 22:56
    A monokróm nem azt jelenti, hogy teljesen egyszínű, csak azt hogy egy szín árnyalataiból áll. Vagyis ha a szín a fekete, akkor annak összes árnyalata (szürkék) is játszik.
  • 5.
    2016. 08. 11. 22:03
    Na, ezt veszem is meg szépen.

    (Azért a Limbo nem monokróm volt, szerencsére. )
  • 4.
    2016. 08. 11. 13:23
    Ha te csak "sétáltál" a játékban, akkor nálad a típusa inkább "Öngyilkosszimulátor" volt, nem? ;D
  • 3.
    2016. 08. 11. 10:27
    Nem értek egyet. Elég súlyos üzenete van a játéknak, amit magadnak kell értelmezned, nem rág a szádba semmit, ha elmész mellette, akkor ez van.

    A sétaszimulátor sem igaz, mert tele van fejtörőkkel.
  • 2.
    2016. 08. 11. 09:42
    Nekem is tetszett csak meggyűlt a bajom a távoli ugrásokkal.
    De aki a színeket szereti olyat nem nagyon fog benne találni.
    Valami ilyenre gondolok ha a this war is miner 2 t képzelem el.
    Sajnos várnám az olyan mélységű játékot de ez csak egy platform játék.
    Az atmoszféra megvan de emiatt ez nálam csak olyan 82% lenne.
    Tulajdonképpen egy Nagyon hangulatos 2.5 D sétaszimulátor.
  • 1.
    2016. 08. 11. 08:26
    imádtam ezt a játékot, az egyik legjobb darab az idei évben!