Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Insanely Twisted Shadow Planet teszt

  • Dátum | 2011.08.31 10:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A 8-bites hőskorban nagy keletje volt a szimplán csak "mászkálós" játéknak nevezett szabad világú platformer akcióknak, melyek ősapjaként talán a NES-re kiadott első Metroid fogható fel. Persze valószínű, hogy korábban is volt már ilyen játék, de a Metroidnak sikerült népszerűvé tenni a stílust és ezzel történelmet írnia, mely a sorozat hatalmas rajongótábora révén a mai napig tart. A lényeg ezekben a játékokban annyi, hogy kapunk egy hatalmas, szabad pályát, rajta kismillió feladattal, melyeket szabad, vagy néha kötött sorrendben kell teljesítenünk a továbbjutás, vagyis a játék befejezése érdekében. Néha találkozunk bossokkal is, illetve sokat harcolunk a jórészt újratermelődő ellenfelekkel, a játékidő 60%-át pedig a térképet böngészve töltjük, nehogy eltévedjünk a sok elágazás és opcionális szakasz miatt. A műfaj persze roppant hardcore, ezek a játékok nehezek, így dobozos formában nem nagyon találkozni velük. A Summer of Arcade részeként viszont megjelent egy kései fecske, az Insanely Twisted Shadow Planet, mely a retrósoknak valódi kuriózum lehet.

Történetünk egyszerű, mint a vasárnapi pofon: egy kis idegen lényt alakítunk, akinek hazáját megtámadja egy kozmikus fertőzés. A fekete spóra először a bolygó napját kebelezi be, majd onnét terjed át a szomszédos planétákra, melyek lakói képtelenek ellenállni a növekvő rákosodásnak. Így aztán hősünk ahelyett, hogy a saját portáján igyekezne rendet csinálni, egyenesen a beteg csillagba repül, hogy kiirtsa a gonosz forrását és megmentse népét. Nem egy nagy sztori, ez a játék viszont afféle kikacsintás egy régi korra, amikor még nem volt divat több oldalon át taglalni a forgatókönyvet.

Egyedül a sötétben
Egyedül a sötétben

Ahogy megérkezünk (azaz letudjuk az oktatópályát), egy hatalmas, nyílt, 2D-s térképen találjuk magunkat, ahol elvileg szabadon mozoghatnák, noha a gyakorlatban bizonyos akadályok állják az utunkat. Sziklaomlás, hatalmas robotok, ellenfelek... ezeket kell legyűrnünk ahhoz, hogy feltérképezhessük a pálya távolabbi szegleteit és ezzel befejezhessük a játékot. Kis idegenünk persze nem gyalog vág neki a nagy kalandnak, hanem személyre szabott csészealjával, mely kilencféle eszközzel szerelhető fel. Alapjában csak kettő jár: a szenzor, amivel a különböző pályaelemeket lehet megvizsgálni, és a fegyver, amivel kilőhetjük az ellenséges létformákat. Idővel összeszedhetjük a többit is (nem mindegyik kötelező), így robotkarral pakolhatjuk a sziklákat, pajzzsal védhetjük magunkat, vagy épp hatalmas fűrésszel vághatjuk át a sziklafalakat.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2011. 09. 05. 12:45
    Ez tényleg frusztrál.
    Olvasom, érdekel, érdekes, második oldal, analog kar??? Jah hogy konzol!
    Máris nem érint, mivel nincs csak PS1.
    Tegyétek már légyszi ki a címbe, hogy mi micsoda.
    Nem megeröltető.
  • 5.
    2011. 09. 04. 13:50
    megiscsak egyszerubb lenne az elejen, mint hogy oda vissza lapozgatni.
  • 4.
    2011. 09. 01. 07:33
    tomchee: Az utolsó sor rendszerint az, hogy "Platformok: <felsorolás>".

    Engem pl. nem az érdekel a legjobban, ezért ejtek rá, hogy a végén van. Ha téged meg az érdekel, akkor el kell lapozni a végére, és ott van.
  • 3.
    2011. 09. 01. 03:05
    Olvasás közben az jutott eszembe, hogy lassan ezt a rovatot ki lehetne külön emelni KözepesPCjátékok.hu néven. Majd rájöttem hogy inkább KözepesKonzol...
  • 2.
    2011. 08. 31. 23:46
    de már megint csak a végén jövünk rá h ez nem is pcre jön...
    kérnénk máskor egy kis technikai összefoglalást ez elején. Még ha csak egy kis táblázat szerűt is.
  • 1.
    2011. 08. 31. 15:02
    Kár , hogy nem jelent meg PC-re .