Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Inner Chains - A szépség és a szörnyűség

  • Dátum | 2017.06.04 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

A játék első 15-20 perce egy fura, tutoriallal összekötött séta szimulátor. Megtudhatjuk belőle, hogy a civilizáció az emberi beszéden már rég túllépett, és szavaknak tűnő torokhangok vagy épp kézjelzések maradtak csak. Arra is felhívja a figyelmet, hogy figyeljünk a környezetünkre, és kerüljük ki a karmos, tüskés fákat és bokrokat, valamint a plafonról lógó szörnyet. Idővel néhány tétova zombiféle is feltűnik a színen, bár ezeket lassúságuk miatt csak a szűk folyosókon lesz nehéz kikerülni.


Ezen a ponton még mindig ott tartunk, hogy senki nem szólt hozzánk egy árva szót sem. Látunk néhány nehezen értelmezhető szertartást, majd tovább bolyongunk a rettentő és amúgy részletesen kidolgozott pályán. Ami azért is fura, mert minden titokzatosság ide vagy oda, egy kis történetmorzsa, egy kis "valami" azért jól esne. Talán túlzottan hozzászoktunk ahhoz, hogy mindent az orrunk alá tolnak? Vagy inkább kicsit túlságosan független stúdió szagú ez az egész? A felfedezés és az elveszettség játszik a mérleg két oldalán, és az utóbbi javára billent a készítők mércéje.


Ezzel együtt a játékvilág, a környezet és a látvány maga döbbenetesen szép és egyedi. A szürreális, groteszk világ ott egyensúlyoz az ismerősnek ható és az ijesztően idegen határán, jobbára az utóbbi felé billenve. A történet szerint az ismert világ után járunk évmilliókkal. Az emberiség egy ellenséges és minden ízében átformált világ töredéke csupán. A technológia a biomechanikus fejlődés útjára lépett, egybeolvasztva a húst, az élőt és a hideg gépi részeket. Akinek minderről H. R. Giger munkái jutnak az eszébe, jó úton jár. A szürreális stílus, valamint a jó és a gonosz, a gép és az ember, valamint a múlt és a jövő kontrasztjait kereső művész komoly hatással volt Tomasz Strzałkowski-ra, aki egyben a Telepath Tree stúdió alapítója is. A rémálmok festőjének is hívott Zdzisław Beksiński képei, valamint Dali és Bosch munkái adtak még ihletet, hogy elkészülhessen az Inner Chains.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2017. 06. 10. 12:10
    Nem is tudom... Érdekes játéknak tűnt az elején, majd mikor belemélyedtem, kissé el is tévedtem néha, és magam sem tudtam, merre érdemes menni vagy mi is igazából a célom. De a befejezést nem nagyon értettem, lehet velem van a baj. Most nem tudom, a rossz oldalra álltam, vagy csak úgy tettem?
  • 2.
    2017. 06. 06. 08:52
    úgy látom Clive Barker nagyban hatott a készítőkre.. kár, hoyg nem sikerült megfelelő játék tartalommal megtölteni ezt a környezetet...
  • 1.
    2017. 06. 04. 10:06
    Nagy kár érte, igen-igen jó lehetne. Újra kellen picit gondolni hiszen az alapok nagyon is megfelelőek - csak a "töltelék"