Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Injustice: Gods Among Us - Isteni?

  • Dátum | 2013.04.24 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Biztos sokan elgondolkodtak már rajta, hogy mi történne akkor, ha kedvenc hőseik egy nap összekapnának, és egymást vágnák falhoz régi nemeziseik helyett. Személy szerint szívesen látnék egy Pókember kontra Vasember összecsapást, de az is érdekes lenne, ha a T800-as terminátor akasztaná össze a bajszot a sokat megélt (és még többet megölt) John Rambóval. A lehetőségek a fantázia farvizén gyakorlatilag határtalanok, így nem csoda, hogy a Warner Bros. a Bosszú angyalai-láz láttán úgy döntött, kezd valamit az évek óta náluk lévő DC Comics jogokkal. Kár tagadni, hogy az elmúlt évtized mozis szinten a szuperhősökről szólt, hisz már tényleg nincs olyan esztendő, hogy legalább egy, de inkább több képregényes blockbuster ne kerülne vászonra, hogy újabb dollármilliókkal táplálja a hollywoodi hősgyárat. Holnap beülhetünk a Vasember 3-ra, majd nyáron jön a Supermanes Acélember, és… most több nem jut eszembe, igaz, nem is ez a lényeg. Sokkal fontosabb, hogy míg a Warnernél gőzerővel dolgoznak egy Igazság ligája-film megalapozásán, addig is életben kell tartani a brandet, és erre kevés jobb lehetőség van egy kidolgozott videojátéknál. Itt jön a képbe a Mortal Kombattel elhíresült NetherRealm Studios, és persze a remekre sikeredett Injustice, mely eljátszik a gondolattal, hogy mi lenne, ha mindenki kedvenc Supermane egy nap világuralomra törne.

Noha Superman mindig győzne, egy szuperhősös játékban kár logikát keresni
Noha Superman mindig győzne, egy szuperhősös játékban kár logikát keresni

Antihősök

A verekedős játékok világába újat hozni elég nehéz feladat, hisz egy olyan műfajról beszélünk, ami több mint húsz éve ugyanolyan: adott egy háttér, előtte két szembenálló karakter, és amelyik előbb harap fűbe, az veszít. Klasszikus, régimódi stílusról van szó tehát, amit legfeljebb a látvánnyal és az érdekes univerzumokkal lehet megbolondítani. Na meg persze a kiegyensúlyozott harcrendszerrel, amit a Soul Calibur óta nem árt megspékelni valami extrával, mondjuk fegyverekkel. Vagy éppenséggel kidolgozott történettel, mely állításon pár éve még mindenki csak röhögött volna, a 2011-es Mortal Kombat azonban olyan sztorit nyújtott, hogy még a bunyós címektől idegenkedő játékosok is elégedetten tették le a kontrollert a stáblista végén. Hiába, a narratíva a stúdió védjegyévé vált, és a csapat szerencsére nem hazudtolta meg önmagát, sőt, amit lehet, kihoztak a DC-univerzum karaktereiből. Sok részletre nem térnénk ki, legyen elég annyi, hogy hőseink egy bizarr kaland következtében egy alternatív dimenzióba kerülnek, ahol Superman a világ ura, és vasmarokkal irányítja az akarata előtt meghajlott, többi igazságosztót. A világ(ok) megmentése az „igazi” liga rendíthetetlen tagjain múlik, akik akár saját alteregóikat is hajlandók földbe döngölni a közjó érdekében.

A sztorimód meglepően hosszú, a játék úgy 6 órás, ami egy verekedős program esetén egyáltalán nem kevés (legalábbis Hardon ennyi, Normalon a tapasztalt bunyósok olyan 4-5 óra alatt ledarálhatják, csak akkor nincs benne semmi kihívás). A tucatnyi fejezet más-más szereplőre koncentrál, a harcokat pedig átvezető videók kötik össze, ugyanúgy, ahogy a Mortal Kombatben. A forgatókönyv nagyon jó, a képregények kedvelői a népszerű karakterek összes fontos jellemzőjét megtalálják. Batman emberi jóságba vetett hite megrendíthetetlen, Joker aljassága imádnivaló, Wonder Woman finom anyáskodása szeretetreméltó, és így tovább. Ráadásul a NetherRealm a DC-univerzum tagjainak félisteni ereje ellenére is képes volt hiteles drámát alkotni, a szereplőknek motivációik vannak, a befejezést követően pedig csak arra tudunk gondolni, hogy ugyanezt maximum film formájában élvezhetnénk jobban. Egyetlen dologba tudunk csak belekötni: az átvezető animációk minősége sok esetben kritikán aluli, mert a fejlesztők előre renderelt anyagok helyett a játék motorját használták. Nem mindegyik felvétel rossz, azok, amik a kidolgozott pályákon játszódnak, simán elmennek, még szóda nélkül is. De a többi, főleg az intro, valami borzalmas. Nehéz ezt összeegyeztetni a ténnyel, miszerint az Injustice egyébként remekül néz ki, az animációk, a karaktermodellek, a speciális szupertámadás-animációk, mind-mind kiválók.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2013. 04. 27. 21:19
    Én a mozgások "animáltalan rángatózása" miatt max 7et adnék rá.
  • 3.
    2013. 04. 25. 19:07
    LechooEdy:

    Miért, hány pontosnak kéne lennie? Nincs vele semmi gond, nem tökéletes, de nem is 10/10-et kapott.
  • 2.
    2013. 04. 24. 22:50
    Tehát kettészedték a Mortal Kombat vs DC Universe-t és kiadtak belőle két jó verekedős játékot. Nos, egyelőre az MK-val is jól elvagyok, de jó tudni, ha ráunnék van utánpótlás.
  • 1.
    2013. 04. 24. 17:25
    Erre a grafikára 8 pont? Amúgy jó kis game.